Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Anoniem schreef:Waarom heeft deze kat niet vanaf het begin op dit punt meteen wat opvoeding gehad? Je gaat toch niet accepteren dat een kat dergelijk gedrag vertoont?
listiglistje schreef:Ik heb trouwens nog nooit een kat zomaar zien aanvallen, alleen als ze in het nauw zitten, laat staan express die wieg/box induiken en de babyoogjes uitkrabben![]()
![]()
katten zijn geen roofdieren die willens en wetens een prooi willen aanvallen, doden en verorberen
listiglistje schreef:Ik heb zelfs in het asiel stage gelopen vroegeren ik heb altijd herplaatsers met fysieke en/of mentale problemen in huis
nu ook weer een Maine Coon die echt een draak was, maar nu poeslief!
Ben inmiddels in een aantal asielen geweest en ze hadden op één na allemaal wel een of meerdere katten die uit het niets aanvielen. listiglistje schreef:Ik vind het erg voorbarig...kind is er nog niet of de kat moet al foetsie! Kind is toch ook eigen, dus ik zou het afwachten.
Daarbij je kan de deur(en) toch dicht doen/ of ruimtes niet toegangelijk maken voor de kat, of buiten een ren/katproof tuin maken...zoveel mogelijkheden!
Vaak staat er ook na de zwangerschap in advertenties: kind is alergischyeah right...je begint aan een huisdier of niet! Dat is mi ook in voor-of tegenspoed....
Hhilde schreef:Myrthee_ schreef:Dieren lijken vaak te snappen dat het kind van de baasjes is, en word dus geaccepteerd. Want de kinderen ruiken ook vaak naar de ouders natuurlijk.
Daarom worden er met regelmaat babys doodgebeten door honden
Hhilde schreef:Myrthee_ schreef:Dieren lijken vaak te snappen dat het kind van de baasjes is, en word dus geaccepteerd. Want de kinderen ruiken ook vaak naar de ouders natuurlijk.
Daarom worden er met regelmaat babys doodgebeten door honden
maura schreef:Volgens het hondenmeldpunt zijn tussen 1984 en 1996 in Nederland 12 personen, waaronder 4 kinderen, overleden aan de gevolgen van hondenbeten. 'Met regelmaat' lijkt me dan ook nogal sterk uitgedrukt. Verder zie ik even niet het verband tussen bijtincidenten met honden en de stelling dat kinderen naar de ouders ruiken en dieren vaak lijken te snappen dat het kind van de baasjes is?
Voor dat soort nieuws kun je beter in Amerika en dat soort landen zijn. Met regelmaat is dus helemaal niet sterk uitgedrukt. Als dieren per definitie zouden snappen dat kinderen van zijn baasjes zijn, zouden er geen bijtincidenten - laat staan dodelijke - voor moeten vallen, of heel weinig. Bij de weg; in de jaren die jij noemt (wat hebben die er mee te maken? Dat was 16 jaar en meer terug...) gingen mensen heel anders met honden om. listiglistje schreef:Ik denk dat er veel meer ander gevaar op de loer ligt qua ongelukken, als dat de kat het kind aan zou vallen/krabben![]()
Die incidenten met dieren zijn echt sporadisch te noemen, ander ongelukken daarintegen (ja ook kleine ongelukjes...)
Hhilde schreef:Met regelmaat is dus helemaal niet sterk uitgedrukt. Als dieren per definitie zouden snappen dat kinderen van zijn baasjes zijn, zouden er geen bijtincidenten - laat staan dodelijke - voor moeten vallen, of heel weinig.
Hhilde schreef:Dus omdat de kans groter is dat je je kind van een trap laat vallen en het dan dood is, stel je hem bloot aan andere risico's?
kom zeg het leven zit vol gevaren en risico's...en zo'n kat is werkelijk waar een heel erg klein risico!