Meedenken over onhandelbare poes met zeer bekje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 16:09

ellepel schreef:
ok,ik wist niet of je al feliway had.
bach rescue kan soms helpen,maar hoe wil je dat eigenlijk in haar bek spuiten? :D :P
tenminste..dat moet toch?

Ehmm ik wou wat druppels over haar natvoer doen met beetje water? Of van afstand in haar bekje mikken ;-)
Laatst bijgewerkt door fargo op 24-07-12 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 16:16

haha,succes :P

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 18:47

ellepel schreef:
ik moet er ineens aan denken..als ze in het donker wel wil.
kan het zijn dat jij haar aankijkt in het licht?
veel katten vinden dat namelijk wat te confronterend.
probeer haar dus niet in de ogen te kijken,kan misschien wel helpen :j

Ik denk eigenlijk dat je hier de spijker op de kop slaat. Heb er nog eens over nagedacht en ze kijkt je altijd aan, maar als ik 'smorgens op bed zit ga ik meestal gewoon van haar weg zitten en dan komt ze achterme langs om aaitjes te halen. Ze is vrijer als je haar niet aankijkt. En ik heb het me niet gerealiseerd juist omdat ze je altijd maar dan ook altijd aankijkt.. Ga ik dus extra mee aan de slag. En van het weekend de Bach halen, we hebben 3 minder zekere sterren in totaal, ach eigenlijk wel 4, die kunnen allemaal wel een druppeltje gebruiken. Ga ik dus ook mee aan de slag.

En vanmiddag wilde ze nog niet echt harde brokjes maar ik zag dat ze nu een licht rozerood kinnetje heeft onder haar witte haartjes, dus het lijkt al schoner en rustiger! En haar oogjes zijn ook netjes schoon. Flinke meid!! Pffff moet zeggen ben wel opgelucht dat het lijkt te verbeteren, het zag er gewoon viezig en niet netjes uit en nu is het in ieder geval schoon en toont het veel rustiger. Juist bij haar kun je er maar zo weinig aan doen.

Ik onthou trouwens ook de truc met de slagroom, je weet maar nooit, maar als ze niet voor rijstepap komt, dan geef ik slagroom ook weinig kans ;-)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 09:38

Update, vanmorgen de dame eens goed kunnen bekijken toen ze op bed even op me kwam zitten, er zit nu inderdaad op haar onderlip/hoek van haar mond/kin een duidelijk zichtbaar wondje van ongeveer halve cm in doorsnede, de rest lijkt schoon. Ze zoekt me al iets meer weer op maar heeft ook meer contact met de andere katten, dus denk dat ze iets fitter is al weer.

Gisteravond lag ze op de grond in de kamer waar ik 'savonds harde brokjes geef, ik dacht ik ga eens op mijn hurken bij haar zitten terwijl ik naar de rest kijk en die ook aai. En dat liet ze goed toe, ze bleef gewoon liggen, had ik eigenlijk niet gedacht.. Ze is de laatste jaren ook wel vooruitgegaan, maar ik had gedacht dat ze nu zou zijn weggelopen omdat ik haar een beetje blokkeerde en ze benaderingen van bovenaf meestal niet fijn vindt. Gewoon doorgaan dus ;-) :j

Vanmorgen maar weer extra zacht nat voer met lepel water gegeven, daar is ze weer goed aan begonnen.

Frenka

Re: Meedenken over onhandelbare poes met zeer bekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:03

Dat is een mooie update. Dat niet aankijken werkt dus (in ieder geval gisteren)
Ziet het wondje er ook 'goed' uit, gewoon een rustig korstje erop zeg maar? Dan valt t uiteindelijk hopelijk allemaal mee.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 12:54

Ja het is nu een rustig duidelijk afgebakend korstje.
Eergisteren had ze nog een beetje een vage donkere zwartachtige rand onder haar mond, dat is nu weg.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:28

Ze kwijlt niet ? je hebt niet het idee dat het haar tanden kunnen zijn ?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 22:59

@Mist Nee gelukkig kwijlt ze niet en vanavond heeft ze weer voorzichtig ook harde brokjes gegeten. En kinnetje ziet er heel rustig uit, het lijkt echt heel snel weer rustig te worden - gelukkig *\o/* *\o/*

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 06:24

hehe,nou fijn!
klopt wel dat het meestal uit zichzelf weer wegtrekt :j
en wat leuk dat haar gedrag nu ook iets veranderd :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 10:10

Je merkt al verschil tussen ochtend en avond dat ze zich steeds fitter weer gaat voelen, is weer veel vertrouwder met de andere kattenbroertjes ook :j Gisteren tijdens het voeren van de harde brokjes ook weer haar geaaid toen ze op het zelfde plekje op de vloer lag. Ging ook weer prima, ze blijft heel goed en relaxed er onder!!
Met bepaalde dingen als ik naar haar toe loop e.d. kijk ik soms nu met opzet over haar heen of niet naar haar maar naar de rest. DAT helpt zeker. Zo heeft ze kennelijk een veiliger gevoel - meer iets van "het gaat niet over/om mij".

Toch goed om te constateren dat ze als ze niet lekker is, ze juist veel meer van ons/mij en de andere katten afgaat. En dat ze nu ze zich weer beter gaat voelen ook weer veel zelfverzekerder is. DAT nu verder uitbouwen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:33

Wat super dat het al zo goed gaat!
en wat een prachtige katten! (topic in je os) <3

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:41

Wat fijn dat het zoveel beter gaat +:)+

*Kijkt naar haar arm die eergisteren is opengeklauwd door 1 van de katten*
Nee, sommige moet je inderdaad niet vast willen pakken (ik had 1 hand in z'n nekvel en 1 hand aan z'n rugvel).

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 12:05

Quellian schreef:
Wat fijn dat het zoveel beter gaat +:)+

*Kijkt naar haar arm die eergisteren is opengeklauwd door 1 van de katten*
Nee, sommige moet je inderdaad niet vast willen pakken (ik had 1 hand in z'n nekvel en 1 hand aan z'n rugvel).

Auwwww, nee als ik zou beginnen aan het dagelijks optillen van Yazou dan kom ik echt heel regelmatig op de eerste hulp, zo niet dagelijks. En dan wordt mijn tetanusinjectie ook regelmatig vernieuwd. Ben wel blij verrast dat ze zich nu laat aaien als ze op de grond ligt, ze is namelijk echt heel allergisch voor situaties waarin jij boven haar uit torent :j :j Ze is echt nog weer een stukje volwassener aan het worden.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 12:07

xJitskee schreef:
Wat super dat het al zo goed gaat!
en wat een prachtige katten! (topic in je os) <3

Ja ben blij dat haar kin zo goed opknapt en dat ze zich duidelijk beter voelt! Thanks voor de complimenten, ik vind ze ook prachtig <3 <3

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 23:16

Het gaat goed met ons meissie. Ik ben begonnen met bach rescue, een druppel door een glas water en dat geef ik dan met een lepel over hun natvoer. Eens kijken of dat gaat helpen. Geef het sinds vrijdag ofzo, heb wel het idee dat ze al iets rustiger zijn, maar weet niet of dat nu al zichtbaar moet zijn. En of 1 druppel dan genoeg is.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:27

Weet je.....eigenlijk heb je gewoon een hele stomme kat :+

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 23:00

Mar77 schreef:
Weet je.....eigenlijk heb je gewoon een hele stomme kat :+

Ehhh waarom dan? :o? :o? :D

Ik zie vandaag toch nog weer een plekje op haar kin, het is dus nog niet helemaal weg. Maar ze voelt zich wel beter want gedraagt zich beter en eet ook beter.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 00:04

Haha nou al 2 vergaderingen belegd en madam stemt weeeer tegen....
Spelbreker.....

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 09:20

Mar77 schreef:
Haha nou al 2 vergaderingen belegd en madam stemt weeeer tegen....
Spelbreker.....

Ehmm geheimtaal ;-)?