Wendy_Chewie schreef:Over het prijskaartje, ik denk niet dat dat erg overdreven is...
Ik heb begin deze maand een loslopend, verwaarloosd hondje gevonden. Dit heb ik opgevangen, zorg toegediend, naar de DA gebracht. Er was allerlei medicatie nodig, speciaal voer bijgekocht,... En dan had ik nog niet de kosten van sterilisatie en chippen.
Plaatsen is sowieso moeilijk - ook voor "eigen" honden (god, wat voelt deze zin extreem-rechts). Dit was een ouder hondje, erg lief wel, maar tja: weinig mensen willen een zorgenkindje. Uiteindelijk is het bij familie terecht gekomen.
Ik heb zelf een herplaatser in huis, een bijter - naar mens en andere honden, maar in onze gezinsomgeving redelijk goed onder controle. Wat me overstag liet gaan was: waar eindigt zo'n beestje anders?
Ik stel me ook wel eens vragen bij het invoeren van herplaatsers, maar ik vind ook dat elk dier een kans verdient... Structureel ingrijpen van hogeraf (sensibilisatie lokale bevolking, castratie/sterilisatie/opvang van straat/zwerfhonden...) blijft hierbij wel essentieel.
Dat hebben wij ook gedaan. Wij hebben een rottweiler uit het asiel gehaalt.
Super lief beest.
De hond kon niet zo heel goed met andere honden, zei de vrouw van asiel.
Na de proef tijd hadden wij besloten hem te houden. En een week later valt onze hond uit het niets andere honden aan(daarvoor nog geen andere hond tegen gekomen).
Wij zijn naar het asiel gegaan en hebben dit gezegt, we zijn via hun bij een honden curus gekomen en hebben daar ander half jaar een meegedaan. Hond doet alles super goed, maar andere honden/katten blijft een probleem. Wij hebben hem gehouden omdat wij weten dat als wij hem terug doen, heen geen baasje meer krijgt of word ingeslapen.
Beest is gek op kinderen en echte allemans vriend. Zijn ene minpuntje maakt ons niet uit, we laten hem met muilkorf uit en letten goed op andere mensen met honden.