Amaris schreef:ThornForest schreef:Ik ben het niet met je eens als je het over 'een ander slag volk' hebt wanneer je over een bench praat. Ik heb een Engelse bull en de fokker raadde aan een bench te kopen omdat deze honden van nature grote slopers zijn. Wij hebben de 1e paar keer de bench 's nachts dicht gehad en ook wanneer we overdag weg waren. Daarna hebben we geprobeerd de bench open te laten dit gaat goed, de bench staat nu ook altijd open. Maar ik ken ook andere mensen met het zelfde ras die de hond absoluut niet ergens alleen kunnen laten want dan gaat hij slopen. Dit zijn overigens 'normale doorsnee' mensen. Als je een bench in huis hebt hoeft dat dus niet altijd aan het 'type volk' te liggen of aan de opvoeding. Bij sommigen honden zit het ook in hun aard.
Tja... als mensen een hond altijd in een bench hebben als ze weg zijn (en ze zijn uren weg) dan vind ik dat toch ook een 'anders slag volk', namelijk het slag volk dat geen hond zou moeten hebben.
Deze mening deel ik ook.
Als de hond die je van pup af aan hebt nog steeds sloopt als volwassen hond dan is volgens mij iets goed mis gegaan in de opvoeding. Ik vind ook dat een hond niet in een bench hoort, ja in de auto voor zijn eigen veiligheid.
Ik heb 1 huishond en wij hebben twee werkhonden in de kennel. Wij hebben de afspraak dat de honden overdag om de vijf uur uit gaan.
Mijn vriend en ik werken contra van elkaar en dat betekend dat de honden 4 tot 5 keer per dag uitgaan.

(waar ik overigens nog steeds achter sta)