Werken en een hond.. hoe doen anderen dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:31

Amaris schreef:
ThornForest schreef:
Ik ben het niet met je eens als je het over 'een ander slag volk' hebt wanneer je over een bench praat. Ik heb een Engelse bull en de fokker raadde aan een bench te kopen omdat deze honden van nature grote slopers zijn. Wij hebben de 1e paar keer de bench 's nachts dicht gehad en ook wanneer we overdag weg waren. Daarna hebben we geprobeerd de bench open te laten dit gaat goed, de bench staat nu ook altijd open. Maar ik ken ook andere mensen met het zelfde ras die de hond absoluut niet ergens alleen kunnen laten want dan gaat hij slopen. Dit zijn overigens 'normale doorsnee' mensen. Als je een bench in huis hebt hoeft dat dus niet altijd aan het 'type volk' te liggen of aan de opvoeding. Bij sommigen honden zit het ook in hun aard.

Tja... als mensen een hond altijd in een bench hebben als ze weg zijn (en ze zijn uren weg) dan vind ik dat toch ook een 'anders slag volk', namelijk het slag volk dat geen hond zou moeten hebben.

Deze mening deel ik ook.
Als de hond die je van pup af aan hebt nog steeds sloopt als volwassen hond dan is volgens mij iets goed mis gegaan in de opvoeding. Ik vind ook dat een hond niet in een bench hoort, ja in de auto voor zijn eigen veiligheid.

Ik heb 1 huishond en wij hebben twee werkhonden in de kennel. Wij hebben de afspraak dat de honden overdag om de vijf uur uit gaan.
Mijn vriend en ik werken contra van elkaar en dat betekend dat de honden 4 tot 5 keer per dag uitgaan.

JesdaJinn

Re: Werken en een hond.. hoe doen anderen dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:48

Onze hond is 3 ochtenden in de week +- 4 uurtjes per keer alleen.
Met mooi weer ligt ze gewoon in de tuin en met slecht weer ligt ze eigenlijk of binnen of ook buiten, bij onze overkapping.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:57

járen geleden,toen ik net mijn eigen flatje had,kreeg ik de vraag een rottweiler te redden die de dag erna ingeslapen zou worden,en zo kwam ik midden in de nacht thuis met nog geen 2 jarige rottweiler... :)

maar ja ik werkte ook 40 uur per week ( paard hond flat en auto moeten tenslotte toch betaald worden).

ze was van kwart voor 7 tot half 5 alleen thuis,ik ben met haar politiehond1 gaan trainen 3x per week,en heb haar heel snel naast het paard leren lopen,waardoor ze elke avond dus en mee ging naar stal waar ze los liep,en dan liep ze daarna mee met de buitenrit rondes die we maakte.

ze ging ook echt altijd mee,waar ik ook heen ging,in de 10 jaar dat ik in het ziekenhuis gewerkt heb,ben ik maar naar 1 personeelsfeestje geweest,dat was een strandfeest waarbij ze mee kon,voor de rest ging alles aan mij voorbij.

ze ging mee naar paarden evenementen,mee op visite en had het met de receptie van het ziekenhuis zo geregeld dat als ik een spoedje had( werkte op een OK) dat ze achter de balie mocht liggen...

en echt heel nodig plassen als ik thuis kwam?mwa viel mee,ik nam weleens wat overuren op voor haar speciaal...kwam dan thuis,lag ze op de bank ( kwam er ook gewoon niet vanaf) en keek nog net niet op de klok met een gezicht dat ik "te vroeg" was...

als ik haar dan ging uitlaten liep ze 5 meter achter me te geeuwen... :O :')

overigens sliep ze snachts lekker bij me in bed...de weekenden waren altijd wel vol met paarden en ze liep nog weleens 3 paarden op een dag mee,of we maakten buitenritten van 4 a 5 uur waarmee ze mee liep.

ik heb nooit zo het idee gehad dat ze héél zielig was,later is er een hond bijgekomen,die helaas heel snel overleed,daarna weer een hond,en nog 1...en nog 1...en nog 1..

en toen hadden we 5 honden ( inmiddels wel verhuist naar een huisje met tuin) terwijl ik 32 uur werkte en mijn vriend 40 uur.

daarna zijn we naar belgie verhuisd en ben ik sindsdien altijd thuis,maar hier in dld hadden we 2 argentijnen die buiten leefde,hadden een buiten hok en een tuin,die vonden dat helemaal geweldig,was hun ding, die zagen nu ook niet de hele dag door mensen.

mijn honden laat ik nu savonds plassen en als we in het weekend uitslapen zit er weleens een 12 of 13 uur tussen voor ze weer naar buiten gaan,maar om nou te zeggen dat ze dan op springen staan..neu...ga er in ieder geval niet eerder voor uit mijn bed,tenzij er 1 het aangeeft.

wat mij betreft kan je best een hond houden als je werkt ( al zijn 2 honden gewoon beter,omdat het roedeldieren zijn) mits je dan wel heel veel doet met de dieren als je thuis bent.( dus niet thuis komen ,rondje om de kerk en zelf lekker gaan stappen oid en ze wéér alleen laat)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:07

Ligt er aan hoeveel ze alleen zijn. Plus wat je verder nog voor dingen buiten de deur hebt waardoor ze weer alleen zijn thuis.
Ik werk volledig met kantoor aan huis, ga elke dag naar het bos zodat ze de energie er uit kunnen gooien. Daarbuiten om worden ze zeker nog een keer of 4 uitgelaten.
's Avonds als ik naar de paarden ga is mijn man eigenlijk altijd wel thuis.
Werk je fulltime vind ik het niet kunnen om een hond te nemen, dier zit meer alleen thuis dan dat hij aan zijn baasje heeft.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:52

Persoonlijk zou ik ook graag een hond hebben, maar ik vind een fulltime baan niet te combineren met een hond. En een kwartiertje voor je werk, een kwartier in de pauze en een half uurtje na je werk de hond uitlaten vind ik echt niet kunnen.. Dan is dat dier al met al een uurtje buiten per dag..

Soms kan je gewoon niet altijd hebben wat je wilt, kwestie van accepteren denk ik :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:09

Dat vind ik ook. Soms moet je gewoon accepteren dat iets (nog) niet kan, en niet koste wat kost maar je zin door willen drijven.

TS ik weet niet of je een bepaald ras in gedachten hebt, maar bedenk je ook dat veel serieuze fokkers steeds vaker niet eens een hond meegeven als het toekomstige baasje veel van huis is. Goede ontwikkeling.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:13

Ik werk (meer dan) fulltime, waarvan 1 dag thuis. Die dag is onze hond ook thuis bij mij. De overige 4 werkdagen gaat hij met mijn vriend mee naar zijn werk. Heel af en toe kan hij niet makkelijk mee en dan blijft hij weleens een dag thuis, maar wordt dan tussendoor nog wel uitgelaten door mijn vriend die dan thuis gaat lunchen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:17

Ik werk 4 dagen per week (8.30 - 17.30 uur van huis) en mijn vriend werkt 40 uur, MAAR is vaak overdag thuis.
Nu is mijn vriend voor zijn werk in het buitenland, dus moeten de honden het even met mij doen.
Onze gang is uitgebouwd en daar zitten ze nu. Er ligt een groot kussen, er staan brokken en er staat water en ze zijn vanmorgen uit geweest, dus die liggen de rest van de dag te maffen. Die redden zich echt wel :)

Toen ik alleen woonde (en 40 uur werkte) ging het ook altijd goed met ze, nooit problemen gehad.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:20

Ik neem mijn 2 honden lekker mee naar het werk :D
Verder werk ik veel vanuit huis, en dat betekend dus dat het echt niet erg is als ik lekker een uurtje met de honden ga lopen :)
Verder gaan ze op de dag dat ik de hele dag werkzaam ben in de winkel met een honden uitlaat mee.
Ze zijn gewend om elke dag een flink eind te lopen.

Wel zou ik afwegen hoelang een hond alleen thuis moet zijn, en hoeveel dagen in de week.
Mijn ouders hebben een lab gehad die 3 dagen in de week 8 a 9 uur alleen was.
Deze hond kon dat prima hebben, maar vooral jonge honden kunnen dit soms niet hendelen.

Je zou kunnen zeggen, dat als je thuis komt je direct een flink eind met de hond gaat lopen EN dat je smorgens dus een uur eerder op staat om ook dan een flink eind te gaan lopen.
Maar als je echt 5 dagen pw werkt en je bent de hele dag weg, zou ik geen hond nemen....

Ik denk dat het een kwestie is van een lijstje maken met de voors en tegens, en dat tegen elkaar afwegen.
Of iemand zoeken die tussendoor de hond even kan uitlaten :)
Verder buiten het werk om, iets zoeken waar de hond mentaal en fysiek bezig wordt gehouden :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:23

Amarisl schreef:
Tja... als mensen een hond altijd in een bench hebben als ze weg zijn (en ze zijn uren weg) dan vind ik dat toch ook een 'anders slag volk', namelijk het slag volk dat geen hond zou moeten hebben.

Dat is natuurlijk een hele oppervlakkige uitspraak.. Mijn hond zit ook in de bench als hij alleen moet zijn. Zijn bench is groot zat. Hij kán namelijk niet eens los. Ik heb hem op 6 jarige leeftijd gekregen en als hij los zit, snapt hij niet dat we ècht even weggaan en huilt hij dus de hele boel bij elkaar, sloopt alles (banken, deuren en zelf zichzelf!!) uit paniek. Klassiek gevalletje verlatingsangst. Ik heb ook al geprobeerd er op te trainen, maar rond de 15 minuten raakt hij standaard in paniek en gaat hij helemaal door het lint. En stoppen we hem in de bench en zeggen dat we weg gaan? Hij blijft 5 minuten zitten, draait zich op z'n rug om te slapen en zaagt heel wat bomen om tot we terug zijn. Ik zie niet in waarom ik geen hond zou mogen hebben. Hij maakt onze spullen èn zijn eigen lichaam uit paniek helemaal kapot als we weg gaan en hij zit niet in de bench. Hoe zou jij dat oplossen dan? Ik heb geen zin om elke keer dat ik even langer dan een kwartier weg ben naar de dierenarts te gaan èn nieuwe meubels aan te schaffen.

Edit: Quote verkloot
Laatst bijgewerkt door Hhilde op 16-07-12 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:27

Jibbel dat is een hele andere situatie dan dat een hond altijd elke dag weer alleen is.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:29

@Hhilde, als je mij Quote doe het dan alsjeblieft wel goed.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:34

Toverbal schreef:
@Hhilde, als je mij Quote doe het dan alsjeblieft wel goed.

Ja, dat was namelijk mijn quote :j (waar ik overigens nog steeds achter sta)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:35

Al verbetert, sorry.
@Amaris, dan zou ik heel graag weten wat jij met honden als de mijne zou doen? Als ze niet zonder bench kunnen?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:35

Ik zou er niet aan beginnen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:36

Als je nooit problemen hebt met honden die vaak, lang alleen thuis zijn, wil toch niet zeggen dat ze het leuk vinden?

Mijn paard doet ook niet moeilijk als ze in dr hok staat, geeft geen enkel probleem, maar of het nou zo handig is?

@Amaris, wat dan, inslapen?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:37

Wie zou ik in laten slapen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:37

Ja die hond, die anders niet zou functioneren?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:39

Dat doet toch helemaal niet ter zake? Ik zou er niet aan beginnen zei ik al.

Alsof het ooit zover komt dat iemand bij mij aan de deur staat en roept: of jij neemt hem of ik laat hem inslapen!

Beetje vergezocht hoor.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:39

Ik werk vanuit huis maar de hond kan niet altijd in mijn kantoor. Sommige clienten vinden dat niet prettig en ik vind het ook niet fijn als mijn kantoor naar hond ruikt.

Wel heb ik 2 honden ze zijn beide erg speels en stoeien en dutten bijna altijd samen.
Echt alleen zijn ze alleen als we boodschappen moeten doen of gaan winkelen verder gaan ze overal mee naar toe, mits dat toegestaan is.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:40

Ik wist helemaal niet dat hij verlatingsangst had, ik heb weg gehaald bij iemand waar hij mishandelt werd. Helemaal of heel weinig achtergrond informatie, alleen maar dat hij vervelend was. Toen na een paar dagen bleek dat hij verlatingsangst heeft had ik hem natuurlijk weer weg moeten doen of in moeten laten slapen volgens jou.. Stel je voor dat je zo'n probleem met een bench oplost!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:41

Hhilde schreef:
Ik wist helemaal niet dat hij verlatingsangst had, ik heb weg gehaald bij iemand waar hij mishandelt werd. Helemaal of heel weinig achtergrond informatie, alleen maar dat hij vervelend was. Toen na een paar dagen bleek dat hij verlatingsangst heeft had ik hem natuurlijk weer weg moeten doen of in moeten laten slapen volgens jou.. Stel je voor dat je zo'n probleem met een bench oplost!

Heb je het nu tegen mij? IK begin tegen niemand over inslapen? >;) -O-

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:42

Ja, ik heb het tegen jou. Jij maakt je er heel makkelijk vanaf met 'daar zou ik niet aan beginnen'. Nee, ik ook niet, maarja, als je het al in huis hebt, wat doe je dan?

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:42

@Hhilde ik zie de bench niet als oplossing maar als noodmiddel.

Oplossing is goed trainen en de hond vertrouwen geven om alleen te zijn.

(Inslapen is onzin in zón geval)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:44

Die vraag doet niet ter zake want ik kan alleen vanuit mijzelf antwoorden en dat antwoord heb ik al gegeven: ik zou er niet aan beginnen. Ik had zo'n hond nooit opgehaald omdat ik simpelweg geen hond kan hebben in mijn huidige situatie.

En nog even ter verduidelijking: ik heb nergens het woord inslapen gebruikt! (behalve in quotes van iemand anders dan)