Wesley update 2,5 jaar later, tijdperk ten einde, bijna 16

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 14:06

Hieperdepiep hoera *\o/* *\o/* *\o/* er is er een jarig hoera hoera :)ddd onze oude man is vandaag 15 jaar geworden en gaat vrij redelijk eigenlijk. Zijn stemband is aardig onder controle en op af en toe een geestelijk dipje na voelt hij zich piepjong.

In deze link staan een aantal foto s van meneer van een paar weken geleden bij een fotomeeting van bokt.

http://fotomeetinghondenmontferland.wee ... 8597140347

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 14:16

Ik heb net het hele topic doorgelezen, wat een veerkrachtig oudje :) Hopelijk kunnen jullie nog heel lang van elkaar genieten!

LoveBodin

Re: Wesley update 2,5 jaar later, jonge honden blessure met 14,5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 14:33

Wauw! Hij ziet er nog steeds goed uit!
15 is echt al een mooie leeftijd! Gefeliciteerd

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:25

Hartelijk gefeliciteerd met je ouwe manneke! Nog vele fijne jaren in goede gezondheid voor dit hondenmanneke. Heb even snel de foto's gekeken; wat een lief oud bekkie heeft hij!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 20:48

Vele fijne jaren, als hij dat eens zou halen. We zijn bang dat dat niet realistisch meer is, maar ja je weet maar nooit bij die oude gek. :D

Heeft een van de dienartsen toch gelijk gehad met zijn:die gaat de 15 wel halen lang geleden. Ondanks zijn mankementen en rare dingen afgelopen jaren.

Vandaag lekker gewandeld en mini stukje gehardloopt op de hoge veluwe. Hij was niet moe na afloop maar wel wat koud. Net weer eens voor de zoveelste keer buiten op straat wat onbekends opgevreten. Hij zal het ook niet meer afleren denk ik.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:27

Ach, elke fijne dag met Wesley is er weer 1. En vele fijne jaren zullen het inderdaad niet meer worden. Het is genieten van elke dag met hem denk ik. En zo lang hij ook nog geniet van elke dag, is het toch goed.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 15:54

Pff meneer heeft gister weer een leven kunnen afstrepen en mij even goed laten schrikken en stressen en de dierenarts erbij. ;(

Gister had ik oa aanmaakblokken voor de houtkachel gekocht. Gelukkig bruine van geperst papier en parafine. Ik moest ook nog bloem halen en had ze dus even voor de molen laten zitten. De blokjes had ik veilig hoop weggeborgen in het bovenvak van de doblo.

5 minuten later kom ik terug, de hele voorcabine een ravage met halve blokjes, stukjes verpakking en een niet schuldige Wesley met een blokje tussen zijn tanden. 2 halve zeker gevonden, een aantal snippers en vooral hele blokjes. Veel zal hij niet op hebben gegeten maar toch. De DA gebeld die ook zeiden hooguit wat diarree van de parafine en misschien wat geirriteerde slijmvliezen. Dus in de gaten houden maar geen paniek.

De rest van de dag geen probleem, lekker gewandeld, geworsteld met onze kleine hond. Ik wilde hem even uitlaten vlak voor mijn mannetje thuiskwam omdat hij moest poepen. Staan we buiten, hij hurkt, stort al zwaar hijgend en knijpend in. :oo met moeite heb ik hem naar huis gekregen, voor de deur stortte hij alweer in. Een volledig dichtgeklapte stemband %) .

Eenmaal binnen schiet hij al half stikkend en inmiddels blauwig zijn slaapplaats op. noodgreep in zijn keel geen effect, wel slikken nagenoeg geen lucht. Nog wel goed bij zijn positieven maar blinde paniek door gebrek aan lucht. Snel wat vlees gepakt omdat dat de kramp kan opheffen. Wilde hij niet, inmiddels was hij echt helemaal blauw afwezig en op zijn zij zakkend. Met veel geroep en getrek heb ik hem weer overeind gekregen omdat dat prettiger ademd.

Inmiddels de DA gebeld die schrok van wat ze hoorde hoe stikkend hij klonk. Weer een paar keel in zijn keel geknepen maar geen resultaat. De opties die we hadden waren of accuut naar de dichtsbijzijnde da voor adembuisje met het risico dat hij zou overlijden erheen of laten gaan. Hij was echt afwezig, niet reagerend en blauw maar nog op zijn buik liggend knijpen om lucht. En opeens wordt hij roze ademt rustiger eet het vlees op en een paar minuten daarna leek er niets meer aan de hand. Mijn mannetje was inmiddels thuis net en was verbaasd dat hij een paar minuten daarvoor op sterven na dood was. Hij stond te schooien bij aardappels schillen namelijk.

Door de blokjes zijn zijn slijmvliezen zwaar geirriteerd en opgezet waardoor zijn stemband minder lucht kan doorlaten. Hij mag de komende paar dagen alleen zachtvoer. Hebben we gelukkig al voor hem samen met brokjes. En heel rustig aan doen tot de irritatie weg is. Vanmorgen bij uitlaten opeens weer iets dichtgeklapt maar dit keer kwam hij er wel vlot uit. Om daarna in volle draf naar mijn mannetje te rennen die met de rest een blokje was gaan lopen.

Nu dus duimen dat de zwelling weer snel over is en hij er niet voor die tijd in blijft. Wat een schrik gister. En weer een leven verbruikt. :x

Hopelijk knapt het vlot weer op, blijft dit zo is het geen kwaliteit van leven en moeten we zijn leven beeindigen helaas. ;( maar vooralsnog gaat het alweer een stukje beter, stom dier. Je eet toch geen aanmaakblokjes voor je gecremeerd wordt. 8)7

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:02

:oo sjees wat ontzettend schrikken zeg!!!
Pff Wesley heeft meer levens dan de gemiddelde kat.
Wat een geluk ook weer dat hij ook hier weer uit is gekomen.
Sterke hond!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 16:29

Erg he, ook de dierenarts was goed van slag, alleen al van het horen van zijn benauwde geroggel. En toen was het al een stukje beter dan daarvoor. Waar hij zijn knoklust en veerkracht vandaan haalt is ons zo langzaam aan een raadsel. Maar nu eerst heel hard duimen dat de zwelling en irritatie minder wordt of weggaat. Anders is het niet leefbaar voor hem.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:56

Ooh wat is het toch een vreselijke kluns ( wilde eigenlijk iets anders typen, maar dit is iets vriendelijker). Heb je dit weer. Hopelijk knapt hij snel weer op, met een paar dagen kalm doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 09:58

Gisteravond weer wat last, niet zo heel erg als de dag ervoor maar je hoort dat zijn slijmvliezen goed soppig en geirriteerd zijn,

Misty je mag zeggen wat je wil, je wil niet weten waar wij hem voor uitgemaakt hebben. :roll: de eikel. Je vreet toch geen aanmaakblokjes. Alhoewel, Wesley wel, dat is echt een Alleseter die op dit moment echt een vreetradar heeft, vreselijk gewoon.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 11:15

Geen bericht in dit geval geen goed bericht. ;( het gaat niet echt jofel met hem. De diarree is een aardig eind weg maar zijn stemband blijft hem lastig vallen. Niet zo erg dat hij blauw wordt maar hij heeft er goed last van. Het zijn nog naweeen van de blokjes dus van de dierenarts moesten we hem nog even tijd geven als het gaat om het te laten bijtrekken.

Alleen begint hij geestelijk er minder lol in te krijgen zo omdat zijn activiteit goed belemmerd wordt. Ook ziet hij er nu uit als een oud baasje, voor het eerst. We hopen dat we hem het weekend kunnen overtrekken omdat er dan wat leuks voor ze gepland staat waar hij altijd veel plezier aan beleefd ook al kan hij niet veel. Alleen of hij dat gaat halen geen idee. ;( we gaan ons best doen maar het moet wel hondvriendelijk blijven.

We houden jullie op de hoogte.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:14

Jeetje wat vervelend om te horen. Wij duimen natuurlijk met je mee!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 15:55

Vanmiddag een stukje gewandeld, na een dramatische start 10 meter lopen een paar minuten hijgen weer 10 meter lopen weer hijgen gong het wat beter. Wesley wilde persee het hele rondje lopen desnoods op zijn tandvlees en stikkend maar hij wilde door. Heeft uiteindelijk nog even met een stok gewerkt al hijgend. Ik hield de stok vast hij kauwt er even op, maar het was spelen. Het laatste stuk ging zelfs redelijk zonder veel stilstaan. Wel een bejaardentempo maar een stuk minder benauwd. Wie weet.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:09

Wat naar dat hij nog niet echt opknapt. Vooral vervelend voor hem zelf denk ik , want hij wil nog zo graag. Nu moet alles in rollator-tempo. Toch maar duimen dat hij elke dag iets minder benauwd wordt en in het weekend weer redelijk hond kan zijn.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:15

Wat vervelend dat hij nu ineens steeds slechter wordt!
Ik duim mee dat hij weer beter wordt!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 16:17

Vandaag gaat redelijk, vanmorgen even een slechter moment maar nu eigenlijk vrij aardig, niet zo goed als vorige week maar ook niet meer zo slecht als vrijdag en zaterdag. Wie weet toch wat leuks nog dit weekend. We hopen het.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 20:18

Het weekend heeft hem goed gedaan. Een weekendje texel levert hem meer energie en meer lucht op. de asnmaakblokjes zijn er nu allemaal uit en zijn slijmvliezen zijn ook weer bijna normaal. Veel meer lucht, nageneg geen erge stemband dichtklapmomenten. Dus voor hem een top weekend en hij kan er geestelijk weer tegenaan.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:42

He gelukkig maar. Fijn te horen dat een weekendje weg hem zo goed heeft gedaan ( en jullie denk ik ook).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 09:55

Zeker weten. Hij is nog niet zo goed als voor zijn stomme eetavontuur maar hij heeft er weer zin in, kan lekker rondscharrelen en eet als een bootwerker. En daagt onze kleine rat ook weer uit om te spelen dus een hondwaardig bestaan weer. Geen idee hoe lang dat gaat duren maar dit leven kan hij weer even doorzetten zo. :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 13:04

Na een paar heel goede dagen nu even flink mis. Hij heeft een soort tia gehad net. Komt vaker voor bij oude honden. Nu een kwestie van afwachten of het bijtrekt. Hij is nu weer rustig gelukkig. Volgens de dierenarts is het nu afwachten tot hij in de loop van de middag in de poten komt weer. Zo ja dan morgen even bellen hoe het gaat. Zo nee moeten we komen en is het vrees ik einde oefening. |( . Al had hij goede hoop omdat de meeste honden hier erg goed uitkomen ondanks mijn flinke paniek even.

Wat een schrik, we waren bijna weer bij de auto, hij begint opeens scheef te lopen, gaat op de voorkant van zijn poot staan. Bijna thuis strekt zijn hele rechter kant zich en hij in blinde paniek. De auto uitgetild en op de drempel ingestort poep en plas laten lopen en flink overgeven.

Met veel moeite de gang ingekregen zodat de deur dichtkon. Net is hij wiebelig en overgevend de kamer ingegaan waar hij nu op een kleedje bijna slaapt nu gelukkig.

Heel hard duimen dus anders is het genoeg geweest.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:31

Oh jeetje dat is schrikken zeg!
Ik ga heel hard duimen!!!

Ik kwam er laatst pas achter dat we op dezelfde fotomeeting waren (Montferland 06-01) en ik jullie dus in levende lijve gezien heb zonder dat door te hebben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 13:33

Hihi jij had toch je hond bij je? Weet je ook eens hoe onze oude baas eruit ziet. :D

Meneer wilde percee op bed, we hebben hem erop geholpen en hij slaapt weer rustig. Het feit dat hij liep is een goed teken. :j nu verder afwachten dus.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:42

Haha ja weet ik idd, op de groepsfoto zaten/stonden we zelfs naast jullie.
Mooi dat hij liep!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 13:44

A was jij dat, ik was inmiddels weer dusdanig koortsig dat ik niet veel meer meekreeg van de groepsfoto. We waren blij dat we thuis het bed weer inkomden, rotgriep. %)

Maar dan weet je meteen hoe een oude man eruit ziet die al aardig wat achter de rug heeft fysiek en kwa operaties. Dan snap je ook waarom we zeggen dat hij nog zin genoeg heeft in het leven. :')