Ik zit op mn fietsje, en kom tegen ...........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

it_is_me

Re: Ik zit op mn fietsje, en kom tegen ...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:14

Nou hier in N-H ook genoeg sloten, maar zal toch erg verrast zijn als ik zo'n beestje ergens tegenkom.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:14

In Zweden heb je zelfs een rivierkreeftjesfeest, yammie :9 met aquavit Afbeelding

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:17

Groot zeg brrrrrrrrrrrrrr, ik ben er heel erg bang voor, maar vind ze ook weer erg interessant en mooi.

Ja ik weet dat ze in de sloten voorkomen, maar gelukkig nog niet ze tegengekomen.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:21

Ik heb er nog eens een paar van de weg gered, maar die waren heel boos op mij toen :') Gingen me aanvallen :(

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:27

Hij staat ook echt in zo'n ninja houding :wow:
Ik zou de longen uit m'n lijf fietsen!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:37

StonedRomy schreef:
smeetjoew schreef:
Zet je levende dieren gewoon levend in de koelkast???? En je gooit 'm dan zeker ook levend in kokend water? :n
Sorry hoor, maar we staan met zn allen op ons kop als een paard 10 minuten met zn kop in de krul moet, maar een kreeft in de koelkast zetten is wel acceptabel??

die kreeften leven in koude gebieden dus de koelkast is het natuurlijkste voor die beestjes en zodra ze op kamertemperatuur staan zijn ze verdoofd en zodra ze het water raken zijn ze al praktisch dood.
dus is hele acceptabel en ja ik ben een vegetariër maar ik kook die beestjes ook gewoon ( en sterk dat die krengen kunnen zijn )

dat is dus niet waar, het duurt minstens 30 seconden en als het water niet goed kookt duurt 't nog langer. http://www.dierenbescherming.nl/faq/standpunten/21

Ik heb ooit wel eens hele kleintjes gezien in een zwemplas in de buurt hier, maar bij de rivier hier niet, maar daar zit ook super veel stroming dus dat lijkt me ook niet dat ze daar zitten (hoop ik, want ik zwem er vaak! maar nog nooit wat in m'n tenen gehad!) :D

Beest ziet er op de foto alleen wel klein uit... maar 't was best een bakbeest dus? althans 25 cm. is groter dan die 10 cm. beestjes die ik toen heb gezien!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:45

Jans schreef:
smeetjoew schreef:
Zet je levende dieren gewoon levend in de koelkast???? En je gooit 'm dan zeker ook levend in kokend water? :n
Sorry hoor, maar we staan met zn allen op ons kop als een paard 10 minuten met zn kop in de krul moet, maar een kreeft in de koelkast zetten is wel acceptabel??

Ze raken in een soort slaap in de koelkast.. Ik vind het niet meer dan normaal, maargoed ik ben dan ook hobbykok en heb me er in verdiept. In tegenstelling tot sommige beweringen die hier kangskomen En pbtjes die ik krijg :)

Overigens sta ik niet op mijn achterste benen als een paard in de krul moet lopen. Ik eet ook gewoon paard en ik zou ook gewoon mijn eigen kippen slachten als ik ze zou hebben.

Oowjeej.. Dreig pb's? Gaan ze je in een vriezer opsluiten? :')

Nee eerlijk gezegd lijkt het me een best fijne dood voor ze, aangezien ze koudbloedig zijn en dus inderdaad gewoon in een soort slaapmodus gaan.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:26

Ieww.. ik ben echt panisch voor alles wat op kreeft/krab lijkt :)) ben blij dat ik ze hier nog nooit ben tegengekomen *klopt af*

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:37

aaah doodeng joh..hoop niet dat die beesten hier zitten zeg.. !! :\

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:39

haaha ik zou echt doodschrikken en niet eens het lef hebben gehad om terug te fietsen :+

maargoed ik moet altijd wel lachen dat in 90 % van de topics hier op bokt altijd een discussie onstaat
_/-\o_

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:40

Hahahaha deze gezellige diertjes wonen ook bij ons in de tuin. Bij veel regen zitten ze gezellig voor de deur! Vinden onze honden vooral ook leuk.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:45

Haha ik dacht dat hij op de foto was doodgereden ofzo :') Maar blijkbaar staat ie in de vecht modus?
Ik vind het echt een smerig ding hoor, gelukkig nog nooit zelf een tegengekomen, terwijl we hier onwijs veel sloten hebben. Vind het wel echt heel zielig dat ze levend gekookt worden, snap niet dat mensen dat kunnen. Ik eet ze trouwens ook nooit, ook geen krab ofzo. Als ze een dier, net als een koe bijvoorbeeld, binnen een seconde afmaken heb ik er geen probleem mee, maar leven koken? Ik vind het echt walgelijk :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:46

Ik was net aan het skaten in de polder hier kom ik een heel slachtveld tegen op het fietspad, zeker 5 doden want ik zag 5 paar scharen liggen := en overal nog andere stukjes kreeft :(:)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:54

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:58

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:01

Sjors schreef:
Je moet hem wel even oppakken en hem terug in de sloot plaatsen, zo gaat die echt dood!

Als ze zo vriendelijk met hun schaartjes staan te zwaaien, zou ik hem toch ook mooi laten staan :o

Ik heb nog nooit kreeft gegeten, mede omdat dat levend koken me tegen stond. Maar vind dat er wel een goede omschrijving word gegeven door Jans. Als ik dan zo lees dat ze 'onze eigen' populatie verdringen denk ik toch: mmmm zou er best wel eens willen proeven.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:02

Kun je die eten uit de sloot? Klinkt vies hahaha.. :+
Raar idee om zoiets op straat tegen te komen!
Maar voor een lekkere kreeft ben ik altijd wel te porren! :')

Overigens gaan kreeften vaak niet meer levend in de pan toch? Met 1 steek in het hoofd zijn ze snel dood en dan kunnen ze meteen gekookt worden.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:03

Die kleine rivierkreeftjes zijn echt yammie :9 maar of ze ook zo lekker zijn uit onze slootjes dat weet ik niet.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:04

hahaha laat ze maar lekker suicidaal voor jouw fietsje zijn, ben er nog geen tegen gekomen gelukkig! Ik had op mijn kamer in Italie een schorpioen bahhh. Maar die schijnen ook te kunnen steken.

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:05

hahaha, ik zou schreeuwen en keihard doorfietsen denk ik :')

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:07

Is gewoon een rivierkreeftje, leven hier gewoon heb er zelf ook 1 maar wel ander soort word zo'n 15 cm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:18

Ze zijn in kokend water op slag dood. :j sterker nig, na 2 minuten kan je ze al eten. Dus om nou te zeggen dat het een lange pijnlijke dood is, nee.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:37

WTF! ontsnapt uit een aquarium ofzo :wow:

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:37

Nee, die leven hier gewoon in het wild. ;)

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:40

EquiPhoto schreef:
WTF! ontsnapt uit een aquarium ofzo :wow:

hihi nee die zitten hier gewoon in rivieren en slootjes enz.:P