Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
labionics schreef:Ik heb mijn kat per ongeluk is vlooien middel van mijn hond gegeven.
Deze had de zelfde klachten, bij hem ging het naar 2 dagen over, dus ws is het een overdosis geweest en hopelijk gaat het bij jouw ook iedere dag iets beter.
Ook de DA wist het bij mijn kat niet te vinden (kwam er later zelf achter)
Sterkte!
chevax schreef:Zelf gaan dokteren na de bijsluiter lezen? Dat is de nachtmerrie van iedere arts! Op een bijsluiter staat vermeld wat in weinig voorkomende gevallen kán gebeuren. Als je een bijsluiter opvolgt, zou je dus geen enkel medicijn kunnen nemen. Het hondje heeft een allergische reactie gehad op een middel en dat had toch niemand kunnen voorzien? Dat is nu eenmaal een gevaar van geneesmiddelen, dat sommige mensen of dieren nu net die ene bijwerking kunnen hebben die ontzettend vervelend is. Maar om meteen weer een DA te gaan beschuldigen...
chevax schreef:Op een bijsluiter staat vermeld wat in weinig voorkomende gevallen kán gebeuren. Als je een bijsluiter opvolgt, zou je dus geen enkel medicijn kunnen nemen. Het hondje heeft een allergische reactie gehad op een middel en dat had toch niemand kunnen voorzien? Dat is nu eenmaal een gevaar van geneesmiddelen, dat sommige mensen of dieren nu net die ene bijwerking kunnen hebben die ontzettend vervelend is. Maar om meteen weer een DA te gaan beschuldigen...
chevax schreef:Dat is niet waar, Ariebren. Een fout in de stofwisseling of simpelweg een intolerantie voor een bepaalde werkzame stof (of zelfs een bindmiddel) kan een allergische reactie veroorzaken: het hoeft niet altijd (of zelfs vaak niet) om een overdosis te gaan. Dat is niet vooraf te controleren, maar ligt meer aan het eigen lichaam dan aan het medicijn.
En natuurlijk staat in een bijsluiter hoe je een middel moet toedienen of innemen. Maar op basis van een bijsluiter zelf gaan dokteren, is gewoon niet slim.
Jolliegirl schreef:Is de pup al bij een dierenarts opgenomen?
Word hoog tijd
Wat ongelooflijk dat men de bijsluiter niet leest en maar domweg op een dierenarts afgaat... ongelooflijk...
Als je zelf medicatie krijgt lees je toch ook de bijsluiter!
CK88 schreef:Jolliegirl schreef:Is de pup al bij een dierenarts opgenomen?
Word hoog tijd
Wat ongelooflijk dat men de bijsluiter niet leest en maar domweg op een dierenarts afgaat... ongelooflijk...
Als je zelf medicatie krijgt lees je toch ook de bijsluiter!
Wat een domme reactie dit! Natuurlijk hebben we dat gelezen! Dat staat toch ook in de openingspost!! Maar ondertussen wordt je van het kastje naar de muur gestuurd door achterlijke dierenartsen, en nog steeds een zieke verlamde pup!
Ik vraag naar ervaringen, niet na dom geneul.