Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jolliegirl schreef:met het vliegtuig krijg je hem niet eens mee... dus dan doe je nu alle moeite voor niets ben ik bang..
Tenzij je daar nog een maand blijft? Faruba schreef:Jolliegirl schreef:met het vliegtuig krijg je hem niet eens mee... dus dan doe je nu alle moeite voor niets ben ik bang..
Jazeker wel,onze Zorbas komt ook uit Griekenland(Kreta) en die hebben we mee genomen in het vliegtuig. Tot 5 kilo mag hij gewoon mee als handbagage en moet in een benchje zitten. In ons geval was dat een kattenkooitje.Kosten waren 23 euro voor de vlucht. Wel is het zo dat de pup ontvlooit en geënt moet zijn. Enting moet wel een maand terug gezet worden en je moet aangeven dat je speciaal voor de pup daarheen gegaan bent of je moet langer dan een maand daar op vakantie zijn,anders kun je de vroege enting niet verklaren.
We hadden trouwens een losse terugvlucht dus bij meerdere maatschappijen geinformeerd en nergens gaf het een probleem als de pup mee ging. Zeg erbij,is inmiddels wel 10 jaar geleden.
Wel is het idd. zo dat onze Zorbas een chronisch darmprobleem heeft,maar zolang hij alleen zijn normale voeding of hondenkoekjes krijgt,is er niet aan de hand. Alleen mensendingen zoals worst,kaas enz...verdraagt hij niet. Verder is het een geweldig dier met een geweldig karakter.
Amaris schreef:shilady schreef:Wat een gezeur zeg
de ts heeft zoiezo al gezegt dat ze naar de dierenarts gaat voor de enthingen ect...
Daarmee is de zaak afgedaan wil je zeggen?
dierenfan schreef:zal vast geen rashond zijn maar een kruising windhond achtige met de black en tan kleuren
Ik zou het pupje niet mee nemen. Pupje is vermoedelijk 4 á 5 weken dus veel en veel te vroeg weg bij moeders wat de kans op afwijkingen in zijn gedrag heel groot maakt. Ik zou het niet aandurven. Het is vast een enorm schattig pupje en die lopen er daar honderden helaas. Breng het pupje daar naar een opvang.
Om dit soort redenen ga ik niet naar dat soort landen ik zou ze zelf ook niet kunnen laten zitten en kan hier vanuit mijn stoel heel makkelijk iets zeggen en schrijven. Echter doen is iets heel andrs voor mij, ik zou niet met 1 pupje thuis komen maar met een heel nest en liefst de moeder ook nog vrees ik haha. En die grieken maar lachen........
Dit is niet bedoeld voor een discussie maar puur mijn mening geven en wat je ermee doet moet je uiteraard helemaal zelf weten. Ik zou het laten zitten zeg ik nu maar dat het bij mij mee zou komen naar NL is dus ook wel duidelijkmaar vind ik niet verstandig
SaskiaKa schreef:Een hondje uit Griekenland meenemen is erg eenvoudig. Je gaat naar de plaatselijke DA, hondje krijgt entingen en wordt ontvlooid. Chip er in, papieren worden getekend, luchtvaartmaatschappij bellen en ticket voor je hondje bijkopen. Bench voor onderweg aanschaffen en hondje gaat gewoon mee.
Hij hoeft niet in quarantaine in Nederland of Griekenland dus hij mag meteen mee naar huis. De DA zal het je straks ongetwijfeld uitleggen, heeeeeele grote kans dat hij vaker met dit bijltje heeft gehakt![]()
Laat je niet gek maken, veel geluk met je lieve pup!
Vjestagirl schreef:SaskiaKa schreef:Een hondje uit Griekenland meenemen is erg eenvoudig. Je gaat naar de plaatselijke DA, hondje krijgt entingen en wordt ontvlooid. Chip er in, papieren worden getekend, luchtvaartmaatschappij bellen en ticket voor je hondje bijkopen. Bench voor onderweg aanschaffen en hondje gaat gewoon mee.
Hij hoeft niet in quarantaine in Nederland of Griekenland dus hij mag meteen mee naar huis. De DA zal het je straks ongetwijfeld uitleggen, heeeeeele grote kans dat hij vaker met dit bijltje heeft gehakt![]()
Laat je niet gek maken, veel geluk met je lieve pup!
Heb je de link over het invoeren van dieren uberhoubt gelezen?
Citaat:Dieren jonger dan 3 maanden
De invoer dieren jonger dan 3 maanden is per lidstaat geregeld. Een aantal landen laten dieren jonger dan 3 maanden niet toe. De eigenaar kan hierover informeren bij de ambassade van het land van bestemming (http://www.ambassade.pagina.nl). Voor import naar Nederland geldt dat deze dieren toegelaten worden mits geïdentificeerd en voorzien van een EU paspoort plus een mondelinge verklaring dat het jong is opgegroeid op de geboorteplek en niet in contact geweest met dieren die mogelijk besmet waren met Rabiës. De douane legt deze verklaring schriftelijk vast. Het jonge dier mag ook de grens over vergezeld van het moederdier waarvan het nog afhankelijk is.
Vjestagirl schreef:Nee, ik heb net een poosje ge PBt met MarliesV, die beveiligingsadviseur luchtvracht is...
Die geeft aan dat de kans héél groot is dat het dier in beslag genomen wordt. Als ze een héél héél héél welwillende douanier treft heeft de TS kans dat ze hem na afloop van de quarantaine periode weer op mag halen. De kans dat het diertje herplaatst wordt is veel groter, om dit soort grapjes te ontmoedigen.
SaskiaKa schreef:Met de juiste papieren, entingen, chip en een gezondheidsverklaring van de DA is er geen enkele reden om de hond in beslag te nemen. Vanuit Griekenland met een gezondheidsverklaring hoeft hij niet in quarantaine.
Vjestagirl schreef:SaskiaKa schreef:Met de juiste papieren, entingen, chip en een gezondheidsverklaring van de DA is er geen enkele reden om de hond in beslag te nemen. Vanuit Griekenland met een gezondheidsverklaring hoeft hij niet in quarantaine.
Ze moet kunnen verklaren dat het dier niet in aanraking is geweest met zieke dieren. Dat kan ze niet verklaren, omdat ze het niet weet, het is een zwerfhond...
SaskiaKa schreef:Amaris schreef:Volgens mij is het alleen maar zo simpel als een dier tegen rabies kan worden ingeent dus ouder is dan 3 maanden.
Onder 12 weken hoeft de hond niet ingeënt te zijn tegen rabiës, een verklaring van de DA is voldoende.