Boxerpup heel rustig ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Re: Boxerpup heel rustig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:39

Nouja, twee nestjes (toch?) is niet heeeeel raar hoor, kan soms net zo uit komen en is nog wel te doen.. Ik zie het liever ook niet, maar het is dan niet direct een broodfokker. Of waren er meer nestjes?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:11

Ik ken een boxerfokker, welke echt goed fokt die een keer drie nesten gelijk had. Echter alleen boxers dus.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:27

Maar deze mensen doen het er even bij op de boerderij en leveren een ondervoedde zieke pup af.
Sorry.. Dit zijn echt niet goede erkende fokkers.. Daar geloof ik tenminste niet in.
Weet je wel wat twee nestjes pups steeds oplevert! Dat is niet even voor de hobby erbij zoals met cavia's ofzo. Deze mensen verdienen er jaarljk behoorlijk aan en hebben er kennelijk te weinig verstand van. Bovendien fokken ze kennelijk gewoon maar wat. Ze hebben immers vschillende rassen te koop. Een echte fokker houdt het sowieso bij 1 ras lijkt mij.
Pup was ondervoed, ziek en ouder dan ze vertelden.. Dat klinkt gewoon niet goed.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:33

Een 'echte' fokker kan 2 nesten tegelijk hebben liggen en ook 2 rassen hebben..

Maar inderdaad deze situatie klinkt niet goed!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:35

Chippen van pups geboren in 2012 is weldegelijk verplicht (mijn nestje pups die deze week naar hun nieuwe huisjes zijn vertrokken zijn dus ook gechipt) http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... -2012.html

Een paspoort kregen pups al voor ze (verplicht)gechipt werden dus het is niet vreemd dat hij deze wel heeft gekregen.
Echter heb ik in de shih tzu fokkerij wandelgangen al vernomen dat het fokkers zijn die een 1 daagse curcus chippen doen.

Hopelijk knapt je hondje snel op en een zieke pup merk je weldegelijk op voor hij naar zijn nieuwe mandje gaat.
Heb je hem al betaald inmiddels of uberhout contact kunnen krijgen met de fokker ?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:58

is het nu wel of niet verplicht dat chippen. Onlangs kreeg ikt e horen dat het toch niet verplicht was omdat er ook geen controle op te houden is door de overheid en ze het daarom niet konden verplichten ofzo? Nou ja, mijn honden/dieren die mogelijk zijn zijn sowieso gechipt vind ik extra veilig.

Moyra: dat zijn dan toch wel aparte fokkers? Ik bedoel maar fokkers die fokken met niet stamboomhonden (en dus waarschijnlijk ook met niet geteste honden qua patella luxatie en andere afwijkingen die er mogelijk in het ras zitten?)

Immers de raad van beheer chipt altijd zelf de stamboompuppen dus daar hoeft een fokker geen cursus voor te volgen. ;)

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 20:42

Contact gehad met de fokker vandaag, ik geloof niet dat deze een broodfokker is , en dan zullen er mensen zeggen meid , ze kunnen goed liegen maar deze man klonk echt geschrokken en erg begaan mijn Vito ( de naam van de puppy ) . Hij was zelf 10 dagen op vakantie geweest. Vertelde dat hij ze na had gekeken en dat het hem heel erg speet en er echt niks vanaf wist. Hij wilde graag dat ik hem op de hoogte hield. Ik bel hem als ik de uitslag van de ontlasting heb terug en opper dan iets van 50/50 dierarts kosten eventueel. Hij had nog niks gemerkt aan zijn andere puppys.
Hij zei ook als de pup na dat hij op vakantie is gegaan aan de diarree is gegaan het best kan kloppen dat hij zoveel gewicht is verloren hij was volgens de fokker al niet de dikste en tja als je diarree krijgt neem je ook geen voedingstoffen op en dan gaat het bij zo'n kleintje al snel.
Ik ben benieuwd wat de dierenarts verder nog zegt en hoe dit af ga lopen.
Ik weet alleen nu niet meer zo goed of ik de dierenbescherming moet bellen.Ze hadden ook paarden staan en koeien en die stonden er allemaal heel goed bij!

Ze hadden alleen 2 nestjes,1 boxer nest en 1 labrador nest. Ze hadden zelf een stuk of 6 7 honden gewoon rondlopen op het terrein en binnen. Dus het is gewoon een hobby fokker gok ik. Voor ons iedergeval een goede leer voor de volgende keer. Ik ga even uitzoeken of ik vanaf mijn mobiel hier een foto op bokt kan krijgen van de kleine man !

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:10

moyra schreef:
Chippen van pups geboren in 2012 is weldegelijk verplicht (mijn nestje pups die deze week naar hun nieuwe huisjes zijn vertrokken zijn dus ook gechipt) http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... -2012.html

Een paspoort kregen pups al voor ze (verplicht)gechipt werden dus het is niet vreemd dat hij deze wel heeft gekregen.
Echter heb ik in de shih tzu fokkerij wandelgangen al vernomen dat het fokkers zijn die een 1 daagse curcus chippen doen.

Hopelijk knapt je hondje snel op en een zieke pup merk je weldegelijk op voor hij naar zijn nieuwe mandje gaat.
Heb je hem al betaald inmiddels of uberhout contact kunnen krijgen met de fokker ?

'Het besluit treedt in het voorjaar van 2012 in werking en verplicht elke eigenaar om zijn hond binnen zeven weken door middel van een chip te laten identificeren.'
'De ministerraad heeft ermee ingestemd het ontwerpbesluit voor advies aan de Raad van State te zenden. Daarnaast moet het ontwerpbesluit worden genotificeerd bij de Europese Commissie'

Dit artikel is van oktober 2011, en ze waren het inderdaad van plan om het vanaf 2012 te verplichten. Maar ze zijn er daar bij de Raad van State ed nog steeds niet over uit, dus het is nog steeds niet officieel verplicht op alle pups te chippen.
Wij raden het bij ons op de praktijk wel aan, maar verplicht is het gewoon echt nog niet. Dus veel fokkers kiezen er toch voor dat de kopers zelf de pup moeten chippen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 13:09

Het klinkt niet als boze opzet. De dieren zagen er verder goed uit en ja, als je meerdere honden hebt, kunnen ze zomaar tegelijk loops worden. Dan krijg je tegelijk nestjes, is toch geen ramp?

Ik denk ook dat een pupje heel snel afvalt als hij goed aan de diarree is, daar kan de fokker niets aan doen.

Sterkte met je kleine man!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:07

Met de 50% regeling voor DA kosten zou ik alleen niet akkoord gaan. Het dier is meteen bij jou ziek geworden, dus is ziek mee naar jou gegaan.
Ik vind het trouwens een erg vreemd verhaal dat een 'fokker' op vakantie gaat als hij nog pups heeft zitten???

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 17:45

Zijn dochter en vader waren thuis zover ik weet en die droegen zorg voor de boederij.

Ik heb een koopcontract getekend en daar staat in dat er geen dierenartsvergoeding word uitgekeerd , dus ik weet niet wat mijn kansen zijn verder..

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:10

Maar je moest de aankoopprijs toch nog voldoen toen hij ziek werd?
Als een pup zomaar iets krijgt, snap ik het contract. Jij kreeg een zieke pup mee.
Die kosten zijn gewoon voor de fokker. Zo niet, dan vind ik die mensen wel erg fout bezig.
Je levert gewoon een gezonde pup af op zijn minst...

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 00:15

Ik had inderdaad nog niet betaald , inmiddels wel , ze hebben een kopie van mijn ID kaart . Ik heb geen zin in deurwaarders of iets dergelijks,als de kosten zo hoog oplopen dat het voor de karton rechter komt , ben ik mijn verplichtingen iedergeval mijn afspraken in het contract nagekomen en kan ik daar niet op gepakt worden.
Ontlasting ingeleverd vandaag en meneer mag beginnen aan puppybrok! Want hij heeft jawel gisteren en vandaag vaste drollen gelegd. Ook gelijk gewogen bij de DA, en hij was 1 kg aangekomen! :D , ik ben vanaf morgen aan het logeren bij mijn ouders daar staat mijn laptop ook, en dan zal ik even foto's van precies eenweek geleden en nu plaatsen ! Hij groeit zo hard , en hij is dus al dikker en dat is goed te zien ! Ik ben zo trots op hem !( En blij want nu kan ik kwa ontlasting gaan starten met de zindelijkheids training ). Woensdag krijg ik de uitslag!

Ik hoop dan te kunnen reageren , ik word geopereert aan me amandelen morgen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 00:19

sterkte met je eigen operatie morgen.

ik neem aan dat je niet akkoord gaat met de 50%, want ik vind het echt een belachelijk voorstel.

dat is dan weer het voordeel van kopen bij een erkende fokker, dan teken je gewoon een contract waarin dit soort dingen vast staan en dan zou je de kosten dus ook gewoon terug hebben gekregen.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 00:29

Ik snap jullie reacties heel erg ,maar ik vind dat ik nu verantwoordelijk ben voor de pup , ik heb hem nu in huis en ik ben nu zijn baasje . Wat als de fokker zegt je krijgt de DA kosten terug maar dan wil ik ook de pup terug en krijg je een nieuwe. Dat gebeurd dus zoiezo al niet ik heb het voor hem over , en ik praat op dit moment nog maar over 40 euro ;) Ik ga niet in de randstad maar bij een dierenkliniek in Halsteren en dit scheelt al 50 procent van de prijs . Als je een huisdier neemt neem je de verantwoordelijkheid ook om voor dit soort kosten op te draaien , vind ik.
Als de fokker wil meebetalen is dat prima . Ik vind het nu belangrijker dat me kindje ( want zo voelt het nu eenmaal ) gewoon beter word :)

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 00:32

loulou schreef:
sterkte met je eigen operatie morgen.

ik neem aan dat je niet akkoord gaat met de 50%, want ik vind het echt een belachelijk voorstel.

dat is dan weer het voordeel van kopen bij een erkende fokker, dan teken je gewoon een contract waarin dit soort dingen vast staan en dan zou je de kosten dus ook gewoon terug hebben gekregen.

Volgensmij wil TS die regeling zelf voorstellen en heeft de fokker dit niet gezegd.

Ik denk idd dat deze mensen niet onder de categorie broodfokkers vallen, al willen ze waarschijnlijk wel wat bijverdienen met de nestjes....

Ik ben benieuwd naar een foto van de kleine man!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:30

Fijn dat het beter gaat met de kleine kerel. Ik denk dat hij gewoon heel veel last van stress heeft gehad door de verhuizing, sommige pups kunnen daar behoorlijk heftig op reageren en behoorlijk aan de diarree raken. Volgens mij bedoelt de fokker het goed en heeft hij je niet moedwillig een zieke pup meegegeven.

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:14

Klinkt als het verhaal van mijn eigen jack russel van jaren terug.
Precies hetzelfde qua klachten en uiteindelijk is ze groot geworden met gekookte kip met rijst en later wat sperziebonen toegevoegd.
Mijn dierenarts had haar eigelijk al opgegeven. Nu krijg ze Greenheart anti allergie brokken en dat is de enige brok waar ze geen jeuk-rode plekken-oren van.
Ze is ondertussen al 8 jaar en een trouwer hondje kan ik me niet wensen.
De fokker kwam ook over als betrouwbaar maar bij verder onderzoek kwam ik erachter dat ze meer dan 2 nestjes had zitten...ze had meerdere accounts op marktplaats aangemaakt zodat je niet zag dat ze zoveel verschillende nestjes aanbood. Want je klikt meestal op ´toon alle advertenties´ en dan zou je dat zien. Erg slim van deze mevrouw.

Het zou wel heel toevallig zijn als dit dezelfde fokkers zijn. Maar het was ook op een boerderij met veel ´eigen honden´. De jack russel was 1x gedekt en was van haar dochtertje, vonden ze leuk voor 1x....nou na die 1e keer zijn er nog veel nestjes voorbijgekomen van deze jack russel. Ze fokten alleen rashonden, alle soort en alle maten. Deze mensen komen uit Eersel. Ik kon mijn hondje ook terugbrengen want er zat wel een koopcontractje bij maar dat doe je niet, je hecht je snel aan een hondje. Maar ik had een huis vol Jack Russels kunnen hebben van alle gemaakte kosten. Maar zou het zo overdoen.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 18:34

Ik kom toevallig net bij de DA vandaan en hij heeft zijn 2de enting gehad , en hij heeft spoelwormen. Ook zijn heupen en anaalklieren uitgeknepen en hij was 2 kilo aangekomen sinds vorige week ! :D. Het gaat dus de goede kant op , en hij is aan de puppybrokken nu inmiddels.

@Pkfoto : Wat een verhaal zeg! , en inderdaad je brengt je hondje niet meer terug en dat weten hun ook

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:06

Sorry, even offtopic, maar ik kon het niet laten ;) :
Seleentj schreef:
... dat het voor de karton rechter komt...

:P

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 15:39

Haha ja sorry , ik typ op mijn mobiel en kan dan niet goed mijn hele tekst nalezen! :p .
Vandaag beetje bloed weer bij de ontlasting , komt door de wormenkuur hoop ik