Hond gepakt door pitbull /stafford actie..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:33

Doe aangifte bij de politie, ze zijn verplicht om deze aan te nemen. Iedereen die je spreekt die ook zo gevaren zijn kan je dan ook aanraden om aangifte te doen. Op die manier wordt er een dossier aangelegd en als er genoeg aangiftes zijn gaat de politie echt wel aktie ondernemen. Plus dat mocht het nog een x gebeuren dat ze jou hond pakken heb je al een bewijs dat het eerder is gebeurt.
Hoop voor je dat je het beeld snel kunt vergeten, heb het zelf ook mee gemaakt soort gelijk verhaal dus weet wat het is en hoe je je voelt!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:28

@ Keona: niet ieder korps is het zelfde

Nee niet ieder korps is hetzelfde maar het wetboek is wel hetzelfde dus hanteert elk korps dezelfde regels mbt strafrecht.
Er kan GEEN aangifte gedaan worden want er is geen sprake van een misdrijf, tenzij de hond van ts enstig gewond is of ts zelf, dan is er sprake van vernieling ( dieren vallen onder goederen ) en dus heb je een misdrijf.
Melding maken zou ik zeker wel doen, op deze manier kan een dossier opgemaakt worden. Hoe meer meldingen des te meer de politie cq gemeente kan doen.
Hiervoor hoef je ook niet eens langs het bureau, bellen met 0900-8844 is ook voldoende.

Ook geeft ts aan dat ze niets tegen staffords heeft. De kop van het topic is dan misschien wat minder handig maar kom op, er hoeft niet steeds over begonnen te worden.
Ook ik ben eigenaar van een amm staff maar voel me absoluut niet aangevallen. Mensen, wij als stafford eigenaren weten toch wel beter ;)

dormy

Re: Hond gepakt door pitbull /stafford actie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:42

Tja wij hebben al zo vaak naar de politie gebeld hier, maar het haalt allemaal niks uit. Onze hond is altijd aangelijnd, maar wordt wel eens gegrepen door los lopende honden hier uit de buurt (terwijl officieel honden niet eens mogen los lopen in onze wijk). Laatst was onze hond zodanig gegrepen dat er een stukje uit zijn neus gehapt was. Gelukkig heeft onze hond een hoge pijngrens en heeft hij een rustig karakter, maar ik wil niet weten wat er zou gebeuren als de maat een keer vol is en hij wel terug pakt. Dan krijgt onze hond natuurlijk weer alle schuld, want het is een Bull Terriër..

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:55

Sonja_vR schreef:
voor ts, als je hond geen spel aan kan (en dan bedoel ik wat pittiger spel) zou ik sowieso voorzichtig zijn met losloopgebieden, daar kun je dit namelijk gewoon niet echt voorkomen.

zolang er niet gebeten is of wat dan ook, kun je eigenlijk ook niks kwa aangifte of melding :n
er is namelijk niets gebeurt. de politie zal echt geen proces of wat dna ook opmaken voor "mijn hond werd dominant besprongen door een andere hond.

het enige wat je kunt doen is de eigenaar aanspreken en vragen of ze de hond onder appel willen houden, of gewoon zorgen dat je hond niet in situaties terecht komt die ze niet aan kan

Ik sluit me bij deze post aan.

Ts, ik begrijp dat je geschrokken bent, vooral omdat jou hond 'onwel' werd.
Toch denk ik niet dat het een echte aanval was, als een stafford echt aanvalt, zit hij muurvast en trek je hem echt niet zomaar van je hond af zonder verwondingen. :n

Mijn advies is om met je oudere hond met hartkwaal rustigere plekken op te zoeken.
Mischien is het beter om losloopgebieden te vermijden?
Ondanks dat jij jou hond aan de lijn hebt, zijn er altijd mensen die dat niet hebben en/ of hun hond niet onder appel hebben.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 11:56

Nogmaals, ik heb niets tegen staffords of pitbulls, mits goed opgevoed. We hebben een beet voorkomen door zeer snel ingrijpen van mijn vriend, mijn hond lag toen al te stuipen op de grond. Overigens heb ik hiermee ook direct gedacht aan epilepsie, maar in dat geval is hij alleen in de eerste fase blijven hangen, en heeft dit nog nooit eerder gehad. Maar ik blijf bij mijn standpunt dat een losloopgebied alleen bestemd is voor sociale honden, ik kom hier dagelijks en mijn hond kan met iedereen overweg, ondanks zijn " sharpei" zijn. Hij zal ook niet van zich afbijten, gelukkig ergens, anders zou het wellicht kunnen escaleren met een dergelijke hond.
Gelukkig lijkt hij inmiddels weer de oude, heeft gegeten en wilde zelfs weer naar de uitlaatplaats.. Dat doe ik altijd bewust op een rustig tijdstip om teveel stress / indrukken te vermijden. Ik hou hem niet aan de lijn, hij vindt het heerlijk om gewoon even door de struiken rond te kunnen struinen, overal te snuffelen, ben juist zo blij dat we dat terrein na jaren zeuren hebben!

Alleen is het jammer dat een dergelijk persoon een amstaff heeft om de verkeerde redenen, zoals reeds aangegeven door meerder baasjes hier. Ik ken ook vriendelijke exemplaren.
De andere hond, een soort van herder, was trouwens niet veel socialer, het dier bleef maar opspringen tegen vreemden, en ik schat de hond toch al gauw zo'n 60 kg woog, ook geen pretje dus.

Ik hoop ze hier niet meer tegen te komen, en die bordjes ophangen...weet t nog niet, ik ken ze toch niet bij naam, dus kan er altijd iets algemeens van maken..zou dat ook niet mogen?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:07

eponine schreef:
@ sallandval, ik weet helaas wel het verschil tussen spelen en -aanzet- tot vechten, we hebben zelf een kennel gehad vroeger. Het is dat mijn vriend nogal fors van postuur is de kracht had de hond eraf te rukken, anders had dit heel anders afgelopen..

Dat je vroeger een kennel hebt gehad zegt toch niet zo veel? Ik denk niet dat je een kennel had in staffords/pitbulls of in Molukse herders (ik denk dat je een turkse/anatolische herder bedoelt aangezien ik nog nooit van een molukse herder gehoord heb?) en dat soort grote honden spelen nu eenmaal wat lomper dan gemiddeld.

Ik begrijp dat je erg geschrokken bent omdat je hond iets mankeert maar reacties die je omschrijft zoals boos worden, de eigenaar wat aan willen doen en in paniek raken en tranen in je ogen krijgen klinken niet als reacties van iemand die 'in control' is en weet dat je een hond daar alleen maar drukker en meer opgewonden mee maakt. Zeker als je hond iets heeft (zoals hartproblemen) en je erg bang bent dat hem wat overkomt is dat een beroerde houding om met hem op een losloopplaats te gaan wandelen.

Onze honden luisteren goed maar zijn wel speels en bullen; dus lomp. De meeste honden op de vaste uitlaat/losloopplek kennen we maar soms is er wel eens een andere en daar rennen ze ook op af. Sommige mensen reageren gewoon rustig en dan zijn onze hondjes ook rustig. Maar als de eigenaar van de andere hond in paniek raakt en gaat gillen of de hond oppakken kunnen ze ook wel eens gaan springen of gek doen. Dat hou je gewoon niet tegen, de honden nemen de energie over van de mens. Dat betekent bepaald niet dat ze vals zijn of zouden bijten (al denken sommige mensen dat wel omdat ze hun vrolijke geknor voor 'grommen' aanzien.

En ik blijf erbij; een hond die aanvalt pluk je niet zomaar van het slachtoffer af. Ik heb wel eens een aanval van een rottweiler op een stafford gezien en daar moesten 4 grote sterke kerels een stok gebruiken om de kaken van de stafford open te breken en de twee los te krijgen. Als een stafford toehapt gaan de kaken namelijk op slot en houdt hij vast. Mijn conclusie is dus dat de honden geen kwaad in de zin hadden en dat het allemaal erger leek dan het was... er is niets gebeurd: jullie zijn alleen maar erg geschrokken. Laat dat een les zijn, niet alle honden spelen even rustig. Als je hond iets mankeert kun je beter geen losloopgebieden opzoeken waar honden in vrijheid met elkaar mogen spelen, zeker niet als je hem altijd aanlijnt. Angstig gedrag en ziekte (zwakke energie) lokken namelijk agressie uit dus je kunt van geluk spreken dat de honden in kwestie niets kwaads in de zin hadden, anders was het écht wel anders afgelopen.

*edit* ik zie dat je hond gewoon weer naar de uitlaatplaats wilde; weer een reden om te concluderen dat de hond geen trauma opgelopen heeft.

avh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:09

Wat sneu voor je hond!
Onze Sharpei is een paar weken geleden ook zomaar uit het niets gegrepen door 2 loslopende honden. Mijn vader liep met onze hond aan de lijn en 2 grote honden kwamen van achteren aangerend en grepen meteen onze hond en hielden maar niet op. Resultaat 63 hechtingen. Zijn staart lag er gewoon bijna af!!
Hij is al meerdere keren gebeten, het lijkt wel of ze hem altijd moeten hebben maar dit sloeg echt alles. Zelf is het zon goedzak die echt niks doet! Ook bij ons wilde de politie de aangifte niet aannemen. Ons werd gevraagd of wij duidelijk hadden gehoord dat de eigenaar de honden had opgehitst om onze hond bewust aan te vallen.... Uh nee dus want ze liepen los en de eigenaar kwam uiteindelijk eens aanlopen. Conclusie van de Politie dan is het gewoon instinctief gedrag van een hond dus jammer maar helaas.
Mensen moeten hun honden gewoon eens bij zich leren houden en ook daadwerkelijk waar het toegestaan is los laten lopen!

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:16

avh schreef:
Wat sneu voor je hond!
Onze Sharpei is een paar weken geleden ook zomaar uit het niets gegrepen door 2 loslopende honden. Mijn vader liep met onze hond aan de lijn en 2 grote honden kwamen van achteren aangerend en grepen meteen onze hond en hielden maar niet op. Resultaat 63 hechtingen. Zijn staart lag er gewoon bijna af!!
Hij is al meerdere keren gebeten, het lijkt wel of ze hem altijd moeten hebben maar dit sloeg echt alles. Zelf is het zon goedzak die echt niks doet! Ook bij ons wilde de politie de aangifte niet aannemen. Ons werd gevraagd of wij duidelijk hadden gehoord dat de eigenaar de honden had opgehitst om onze hond bewust aan te vallen.... Uh nee dus want ze liepen los en de eigenaar kwam uiteindelijk eens aanlopen. Conclusie van de Politie dan is het gewoon instinctief gedrag van een hond dus jammer maar helaas.
Mensen moeten hun honden gewoon eens bij zich leren houden en ook daadwerkelijk waar het toegestaan is los laten lopen!

Dat gebeurd blijkbaar vaak met een Sharpei hoor. Ik ken er een die ook steeds door honden gepakt word. Honden die nooit eerder wat gedaan hebben springen ineens op die Sharpei. De Sharpei heeft nou eenmaal een dominante houding. (Staart omhoog en dergelijke) dus qua lichaamstaal lokt het dier het gewoon uit. Onbedoeld, maar ja.. Helaas voor de Sharpei ziet ze er gewoon zo uit. Je kan het de honden die erachteraan gaan niet kwalijk nemen. Ze reageren gewoon op de lichaamstaal van de andere hond. Als Sharpei eigenaar kan je dit soort situaties dus verwachten en moet je er op voorbereid zijn.

Emily__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:33

Ik maak dit soort dingen ook vaak mee met hondeneigenaren.
Maar al te vaak hangt er eentje aan mijn hond zijn oren, terwijl hij piepend op de grond is (tis een beetje een watje :P ) , en dan zegt de eigenaar zoiets van: 'wat zijn ze schattig samen'. |o
Maarja dan moet je het idd zelf maar regelen, maar als ik zo'n hond met mn voet van mijn hond afduw zijn de meeste baasjes meteen weer beledigt.. De logica van sommige mensen.. _-:(

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 13:00

Onze sharpei heeft dit ook al vaker meegemaakt, het hoort schijnbaar bij het ras en de dominantie die ze door hun staartdracht uitstralen.

Nee wij hadden geen pitbull kennel maar Engelse cockerspaniëls, ook niet altijd lieverdjes hoor;-)

Als er andere honden op Bonzo afrennen, is mijn reactie om ze het zelf te laten uitzoeken, daar zijn het honden voor, en optillen zou ik al nooit doen, dat vind ik vragen om problemen! Rangorde is er niet voor niets, en normaal gezien ook geen probleem. En ik let juist altijd op mijn energie als ik met mijn hond het veld op ga, ben niet zo'n zenuwtype dat meteen gaat paniekeren laat staan gillen! Doe je bij paarden toch ook niet..?
Mijn grootste probleem in dit verhaal, vind ik het feit dat de eigenaar er bij staat te lachen, en nul actie onderneemt om zijn hond terug te roepen, als je ziet dat de andere ligt te spartelen.

De hond heeft geen trauma opgelopen, ik des te meer! Tuurlijk ben ik geschrokken, maar geloof me, dit was echt geen spelen meer. Ik ga dat terrein niet meer op als de betreffende mensen er zijn, en zal anderen ook maar waarschuwen, wat helaas zelf eerder in de wind geslagen heb.

Even nagezocht, het was inderdaad een Turkse herder! En de betreffende hond een (x-sing ?) stafford, maar dan een stuk groter. En nogmaals, op het terrein loopt mijn hond los, hem aangelijnd houden werkt alleen maar agressie in de hand bij andere honden, is mijn ervaring, ze kunnen het beter zelf oplossen.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:06

@sallandval: dat van die kaken op slot is een broodje aap verhaal. Ze zijn gefokt om niet los te laten. . Ze kunnen wel na langere tijd aanspannen van de kauwspieren een spierverzuring krijgen waardoor de onderkaak verkrampt en niet meer te openen is tot de verzuring weg is.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:07

Maar ts, ga je nou nog een melding maken bij de politie of laat je het hierbij?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:21

Astor schreef:
Super jammer dat Stafford/Pitbulls weer in een negatief daglicht worden gezet... (gelukkig heb jij niks tegen dit ras) Terwijl het super leuke honden zijn als ze goed opgevoed zijn...

Het publiek dat vaak voor deze honden kiest vind een tikkeltje agressie vaak wel interessant...
Ik kom weinig 'leuke' mensen met deze honden tegen, hetgeen niet zegt dat ze niet bestaan... ze zijn echter dun gezaaid.

Sterkte met je hond TS... dit is de reden waarom ik meest openbare uitlaatplekken maar lekker vermijdt.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:21

cinn87 schreef:
@sallandval: dat van die kaken op slot is een broodje aap verhaal. Ze zijn gefokt om niet los te laten. . Ze kunnen wel na langere tijd aanspannen van de kauwspieren een spierverzuring krijgen waardoor de onderkaak verkrampt en niet meer te openen is tot de verzuring weg is.

Kaken op slot of niet loslaten is voor het effect (bijtwonden) natuurlijk hetzelfde. Alleen is het een bewust en het ander onbewust, ik vraag me af in hoeverre een hond in zo'n aanvals-staat nog erg bewust is van zijn omgeving. Ik weet het niet, heb het nog maar één keer gezien dat een hond écht aanviel en dat was zó snel en zo gericht dat daar geen lieve moedertje (of stoer vriendje) meer aan kon helpen.

Meestal is het gewoon spelen en als ik de reacties van TS en haar hond zo lees wisten beide honden dat ook. Dat de eigenaar zo reageerde, tsja dat is ook aardig lomp (zo hond zo baas ;) ) maar hij bleef relaxed en dat is alleen maar goed. Ik had het niet beter gevonden als hij ook in had gegrepen eerlijk gezegd. Hoe meer mensen er opgewonden reageren, des te meer kans dat het uit de hand loopt.

Toen ik ooit mijn eerste hond had heb ik ook eens ingegrepen toen er een labrador mijn bulletje aanviel (een ongelukkig exemplaar, overigens had die wel epilepsie...sinds die tijd ben ik ook niet gek op labradors maar dat terzijde). De labrador draait zijn kop toen ik hem vastgreep en beet mij in de pols. Toen ik gehecht werd zei de huisarts (niet eens een dierenkenner dus) "eigen schuld hoor; iedereen weet dat je nooit tussenbeide moet komen als een hond een andere aanvalt want 9 van de 10 keer wordt je dan zelf gebeten" zo leerde ik dus over afgeleide agressie.

Dus voor alle mensen die een hond die hun hond aanvalt willen grijpen of trappen: weet dat daardoor juist veel mensen bij de huisarts belanden ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:25

ShauniBef schreef:
Nou, dit is wat IK zou doen he.. :) ! Ik weet zeker dat als ik nog een keer iemand tegen kom, en die hond MIJN hond aanvalt, en niet eens zijn excuus aanbiedt.. Nou, kom maar op.. Ik kom iig op voor mijn hond... :=

Dit is wat IK zou doen he ;)

Mjah niet dat ik zo''n hork ben die glimlachend zou toekijken als mijn hondje een ander aanvliegt, maar als je dit doet ShauniBef dan heb jij een aanklacht tegen je liggen voor mishandeling. En omdat het een aanval van mens op mens is doet de politie daar zeker wel iets mee, ongeacht wat er aan vooraf speelde.

Voor de TS gelukkig maar dat je hond er niets aan over heeft gehouden :(:)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:02

Wildgirl schreef:
@Westernfreak, in principe heb ik geen vooroordelen over staffords en bull's maar...feit blijft dat deze rassen vaak in het bezit zijn van mensen met 0,0 hondenverstand en ja, dan is een stafford sneller vervelend en van grotere schade dan een tekkel ;-)
Hier in de buurt ''ken'' ik 5 staffords/bull's 4 daarvan zijn vals en te dominant naar andere honden,aan de lijn en los, baasjes zitten vaak op tokkie-niveau en hebben geen idee wat voor ras ze in huis halen. De andere stafford is uiterst braaf en netjes opgevoed, ik train zelfs wel eens samen met zijn eigenaresse en mijn hond; zelfs zij als eigenaresse geeft aan dat het vaak honden zijn die naar de verkeerde mensen gaan omdat ze ''zo stoer'' zijn...

Wat een belachelijk vooroordeel zeg!
Zelf hebben wij ook een bull terrier en ik kan je zeggen dit soort rassen worden alleen door mensen genomen die voor een rastypische honden gaan met karakteristieke eigenschappen

En TS wat is een molukse herder :=

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:13

Ben het wel eens met wat Wildgirl schreef, er zijn helaas nog genoeg mensen die een bepaald ras kiezen omdat ze verwachten dat het meer aanzien geeft of omdat ze stoer zijn..
Tja sommige rassen zijn idd de makkelijkste niet om op te voeden en moet je echt wel weten wat je doet.
En ja helaas hebben sommige rassen niet een leuke naam vanwege de spookverhalen of de dingen die ze op tv hebben gezien.
Wij hebben bijvoorbeeld poedels, hoeveel mensen hebben niet het idee dat het zenuwachtige/neurotische/zeurderige/verwenden honden zijn? Nu zijn ze bij ons vrolijk en erg spontaan en luisteren wel degelijk. Het is maar net hoeveel tijd je er in steekt en hoe je er zelf mee omgaat.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:28

meggiemeg schreef:
En ja helaas hebben sommige rassen niet een leuke naam vanwege de spookverhalen of de dingen die ze op tv hebben gezien.

De naam van dit topic "hond gepakt door een pitbull/stafford actie" helpt ook wel mee met de hetze, vooral omdat er helemaal geen sprake was dat er een hond 'gepakt' zou zijn...

beetje jammer als je het mij vraagt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:30

Kwestie van goed lezen denk ik, ik had dat niet

Emily__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:31

sallandval schreef:
De naam van dit topic "hond gepakt door een pitbull/stafford actie" helpt ook wel mee met de hetze, vooral omdat er helemaal geen sprake was dat er een hond 'gepakt' zou zijn...

beetje jammer als je het mij vraagt.

Ja inderdaad wel jammer van de titel, mischien niet bewust maar het draagt wel weer een steentje bij aan de slechte naam.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:35

sallandval schreef:
lt pluk je niet zomaar van het slachtoffer af. Ik heb wel eens een aanval van een rottweiler op een stafford gezien en daar moesten 4 grote sterke kerels een stok gebruiken om de kaken van de stafford open te breken en de twee los te krijgen. Als een stafford toehapt gaan de kaken namelijk op slot en houdt hij vast. M

kaken van een staff gaan NIET op slot, is broodje aap, is anatomisch onmogelijk...dat ze heel wat lastiger loslaten op het moment dat ze een keer bijten klopt, maar dit is pertinent niet! omdat de kaken op slot gaan

het niet loslaten is trouwens vaak niet eens bewust , is adrenaline etc die overneemt..

wat betreft aanzet tot spelen of aanzet tot pakken, ons pupske ziet er voor onwetenden ook wel eens uit alsof hij meer wil dan spelen, maar dat is echt niet zo .
een rottweiler speelt gewoon echt net effe anders dan de gemiddelde labrador, ik moet wel uitkijken met andere reuen , hij is nu eenmaal dominant en een andere dominante reu kan dan tot problemen leiden , hij loopt ook gewoon los trouwens indien het kan, maar als ik iemand met een aangelijnde hond zie aankomen dan moet hij voorkomen en word ie ook aangelijnd...

voor TS, het is en blijft vervelend als je hond ondersteboven word gelopen, en of dit nu spel of aanzet tot meer was dta maakt voor jouw hond natuurlijk weinig uit als hij er bijna in blijft...
maar ik vrees dat je vrij weinig kunt buiten die hond mijden

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:40

Nou ik had die hond kei en keihard geschopt hoor, dan wil die een volgende keer niet meer bij jou in de buurt komen.

Moet die rot eigenaar maar die hond aan de lijn houden.

Bah wat een aso zeg.

Daarom snap ik niet dat zulke honden zomaar aan iedereen verkocht worden, want niet iedereen kan ermee omgaan.

Hoezo rangorde????? laat me niet lachen. Die vent heeft geen verstand van honden.

Jouw hond en de zijne hoeven niet uit te vechten wie er de baas is, want die leven niet samen.

Ze horen de honden aan de lijn te houden als het niet sociaal is.

Sterkte nog met je hond.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:41

Sonja_vR schreef:
kaken van een staff gaan NIET op slot, is broodje aap, is anatomisch onmogelijk...dat ze heel wat lastiger loslaten op het moment dat ze een keer bijten klopt, maar dit is pertinent niet! omdat de kaken op slot gaan

het niet loslaten is trouwens vaak niet eens bewust , is adrenaline etc die overneemt..

precies! Doordat het onbewust is noemt men het ook wel zo dat de kaken 'op slot' gaan; is niet letterlijk bedoeld dus. Als ik bijvoorbeeld zeg dat iemand 'dicht klapt' als hij een compliment krijgt bedoel ik ook niet dat de persoon letterlijk dicht klapt hoor ;)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:43

Ragdollcat schreef:
Nou ik had die hond kei en keihard geschopt hoor, dan wil die een volgende keer niet meer bij jou in de buurt komen.

Moet die rot eigenaar maar die hond aan de lijn houden.

Bah wat een aso zeg.

Daarom snap ik niet dat zulke honden zomaar aan iedereen verkocht worden, want niet iedereen kan ermee omgaan.

Hoezo rangorde????? laat me niet lachen. Die vent heeft geen verstand van honden.

Jouw hond en de zijne hoeven niet uit te vechten wie er de baas is, want die leven niet samen.

Ze horen de honden aan de lijn te houden als het niet sociaal is.

Sterkte nog met je hond.

Nou... De hond kan er in principe niks aan doen.. Je moet de eigenaar pakken, niet de hond :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:50

sorry TS maar ik vind je erg overdrijven.
het had inderdaat niks met rangorde temaken maar gewoon met lopm spelen die rassen zijn nou eenmaal zo lomp.
als hij echt had willen bijten dan had hij dat meteen gedaan, dan had hij al vast voor hij er goed boven op lag, hoe snel jou vriend ook reageerde dan nog was hij te laat.