Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sonja_vR schreef:voor ts, als je hond geen spel aan kan (en dan bedoel ik wat pittiger spel) zou ik sowieso voorzichtig zijn met losloopgebieden, daar kun je dit namelijk gewoon niet echt voorkomen.
zolang er niet gebeten is of wat dan ook, kun je eigenlijk ook niks kwa aangifte of melding
er is namelijk niets gebeurt. de politie zal echt geen proces of wat dna ook opmaken voor "mijn hond werd dominant besprongen door een andere hond.
het enige wat je kunt doen is de eigenaar aanspreken en vragen of ze de hond onder appel willen houden, of gewoon zorgen dat je hond niet in situaties terecht komt die ze niet aan kan
eponine schreef:@ sallandval, ik weet helaas wel het verschil tussen spelen en -aanzet- tot vechten, we hebben zelf een kennel gehad vroeger. Het is dat mijn vriend nogal fors van postuur is de kracht had de hond eraf te rukken, anders had dit heel anders afgelopen..
avh schreef:Wat sneu voor je hond!
Onze Sharpei is een paar weken geleden ook zomaar uit het niets gegrepen door 2 loslopende honden. Mijn vader liep met onze hond aan de lijn en 2 grote honden kwamen van achteren aangerend en grepen meteen onze hond en hielden maar niet op. Resultaat 63 hechtingen. Zijn staart lag er gewoon bijna af!!
Hij is al meerdere keren gebeten, het lijkt wel of ze hem altijd moeten hebben maar dit sloeg echt alles. Zelf is het zon goedzak die echt niks doet! Ook bij ons wilde de politie de aangifte niet aannemen. Ons werd gevraagd of wij duidelijk hadden gehoord dat de eigenaar de honden had opgehitst om onze hond bewust aan te vallen.... Uh nee dus want ze liepen los en de eigenaar kwam uiteindelijk eens aanlopen. Conclusie van de Politie dan is het gewoon instinctief gedrag van een hond dus jammer maar helaas.
Mensen moeten hun honden gewoon eens bij zich leren houden en ook daadwerkelijk waar het toegestaan is los laten lopen!
) , en dan zegt de eigenaar zoiets van: 'wat zijn ze schattig samen'.
Astor schreef:Super jammer dat Stafford/Pitbulls weer in een negatief daglicht worden gezet... (gelukkig heb jij niks tegen dit ras) Terwijl het super leuke honden zijn als ze goed opgevoed zijn...
cinn87 schreef:@sallandval: dat van die kaken op slot is een broodje aap verhaal. Ze zijn gefokt om niet los te laten. . Ze kunnen wel na langere tijd aanspannen van de kauwspieren een spierverzuring krijgen waardoor de onderkaak verkrampt en niet meer te openen is tot de verzuring weg is.
) maar hij bleef relaxed en dat is alleen maar goed. Ik had het niet beter gevonden als hij ook in had gegrepen eerlijk gezegd. Hoe meer mensen er opgewonden reageren, des te meer kans dat het uit de hand loopt.
ShauniBef schreef:Nou, dit is wat IK zou doen he..! Ik weet zeker dat als ik nog een keer iemand tegen kom, en die hond MIJN hond aanvalt, en niet eens zijn excuus aanbiedt.. Nou, kom maar op.. Ik kom iig op voor mijn hond...
Dit is wat IK zou doen he

Wildgirl schreef:@Westernfreak, in principe heb ik geen vooroordelen over staffords en bull's maar...feit blijft dat deze rassen vaak in het bezit zijn van mensen met 0,0 hondenverstand en ja, dan is een stafford sneller vervelend en van grotere schade dan een tekkel
Hier in de buurt ''ken'' ik 5 staffords/bull's 4 daarvan zijn vals en te dominant naar andere honden,aan de lijn en los, baasjes zitten vaak op tokkie-niveau en hebben geen idee wat voor ras ze in huis halen. De andere stafford is uiterst braaf en netjes opgevoed, ik train zelfs wel eens samen met zijn eigenaresse en mijn hond; zelfs zij als eigenaresse geeft aan dat het vaak honden zijn die naar de verkeerde mensen gaan omdat ze ''zo stoer'' zijn...
meggiemeg schreef:En ja helaas hebben sommige rassen niet een leuke naam vanwege de spookverhalen of de dingen die ze op tv hebben gezien.
sallandval schreef:De naam van dit topic "hond gepakt door een pitbull/stafford actie" helpt ook wel mee met de hetze, vooral omdat er helemaal geen sprake was dat er een hond 'gepakt' zou zijn...
beetje jammer als je het mij vraagt.
sallandval schreef:lt pluk je niet zomaar van het slachtoffer af. Ik heb wel eens een aanval van een rottweiler op een stafford gezien en daar moesten 4 grote sterke kerels een stok gebruiken om de kaken van de stafford open te breken en de twee los te krijgen. Als een stafford toehapt gaan de kaken namelijk op slot en houdt hij vast. M
Sonja_vR schreef:kaken van een staff gaan NIET op slot, is broodje aap, is anatomisch onmogelijk...dat ze heel wat lastiger loslaten op het moment dat ze een keer bijten klopt, maar dit is pertinent niet! omdat de kaken op slot gaan
het niet loslaten is trouwens vaak niet eens bewust , is adrenaline etc die overneemt..
Ragdollcat schreef:Nou ik had die hond kei en keihard geschopt hoor, dan wil die een volgende keer niet meer bij jou in de buurt komen.
Moet die rot eigenaar maar die hond aan de lijn houden.
Bah wat een aso zeg.
Daarom snap ik niet dat zulke honden zomaar aan iedereen verkocht worden, want niet iedereen kan ermee omgaan.
Hoezo rangorde????? laat me niet lachen. Die vent heeft geen verstand van honden.
Jouw hond en de zijne hoeven niet uit te vechten wie er de baas is, want die leven niet samen.
Ze horen de honden aan de lijn te houden als het niet sociaal is.
Sterkte nog met je hond.