Vissenkom word steeds wittig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:15

Klopt mensen maken fouten en veranderingen hebben soms tijd nodig.
Volgens mij zijn er genoeg tips gegeven. Aan jou de keuze wat ga je ermee doen. Natuurlijk wil je goed voor je vissen zorgen. Die vaas is vast prachtig voor een bos bloemen. Spaar ondertussen door voor een tweedehands bak. Is ook veel leuker om naar te kijken omdat je het veel meer overeenkomt met natuurlijke leefomgeving van je vissen. En die dierenwinkel waar je bent geweest is een dierenwinkel van niets. Die hadden beter moeten weten, maar wilde jou iets aansmeren om er zelf aan te verdienen ten koste van de dieren. Zoals heel vaak gaat helaas.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:16

Aquasafe en dergelijke zijn allemaal middeltjes om geld uit je zak te schudden :+
Goede filter (bij sluierstaarten overcapaciteit ivm vervuiling, dus 6 keer de bakinhoud per uur ongeveer) en voldoende planten plus 3 weken inwerkperiode doet het prima hoor. Zitten geen schadelijke stoffen in het nederlandse leidingwater.
Witte steentjes bevatten inderdaad over het algemeen vaak teveel kalk, zou dan liever andere steentjes kiezen dan met chemische middeltjes aan de slag.
Loodjes en plantenpotjes moet je altijd van de plantjes afhalen, die geven schadelijke/giftige stoffen af.

1997suus: wij proberen je ook alleen maar te helpen het beste te doen voor je visjes.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:16

kan vanavond thuis wel ff kijken, want ik weet het echt niet uit mijn hoofd, het is iig een witte fles.
Maar nogmaals, eerst zien te vinden waar het probleem vandaan komt.

_Tara_

Re: Vissenkom word steeds wittig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:32

O wat lees ik hier een hoop onzin := Ik ben het helemaal eens met Evelli :j

TS, als je hier serieus iets aan wilt doen, ga jezelf eerst goed in lezen op een aquaforum zoals venividivissie of aquaforum.nl voordat je allerlei middeltjes aan gaat schaffen. Naar mijn mening is de enige die daar ook beter van wordt degene die de middeltjes verkoopt. Maar dat is een andere discussie. Je onderliggende probleem (sluierstaarten die geheel verkeerd gehuisvest worden) los je er niet mee op.

En een sluierstaart die al 4 is... Ze kunnen zo'n 20-25 jaar oud worden.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:24

Een heel goed topic die zeker aan te raden is om eens te lezen door iedereen die denkt dat een goudvis in een kom gemakkelijk kan. Zeker voor degenen die roepen "och pessimisten, mijn goudvis leeft al 4 jaar in een kom en is nog steeds gezond!/ Mijn goudvis is wel tien jaar oud geworden in zijn kom!/ een goudvis heeft maar een geheugen van drie seconde dus die heeft niet meer nodig!"

[BB] De waarheid over goudvissen

Ik zou het super vinden voor je vissen TS als je hun de ruimte en benodigdheden zou willen geven die ze écht nodig hebben! :)

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:32

Laura_x_ schreef:
karin84 schreef:
Ik denk dat de kom te klein is en geen filter heeft? Sluierstaarten zijn enorme vervuilers en niet geschikt om in een kom te wonen. Ik denk dat de kom dus te snel vervuild.

Ze zegt niet dat ze ze in een kom heeft zitten? Het gaat om een rond aquarium.

Lees de titel dan nog eens :+

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 21:51

Ter duidelijkheid, ik noem alle vissenbakken een kom. Vraag me niet hoe, dat zit in me :) 't is een soort vaas, mee te vergelijken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:16

Maar weet je nu al hoe groot het is?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:15

stef schreef:
Maar weet je nu al hoe groot het is?

Ik denk dat het antwoord op deze vraag er niet toe doet. Als TS het beschrijft als een vaas zal het niet groot genoeg zijn voor sluierstaarten. Dan heb je namelijk een aquarium nodig van zo'n 1.20 meter met een zwaar filter erop.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:33

1997suus schreef:
Ter duidelijkheid, ik noem alle vissenbakken een kom. Vraag me niet hoe, dat zit in me :) 't is een soort vaas, mee te vergelijken.

Een vaas of kom is voor bloemen. :)

1997suus schreef:
Ben al bezig om een vierkante aquarium te zoeken met pomp.

Bedankt stef. Ik ga 't zoeken.

+:)+ succes.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:52

ben het eens met wat er hier gezegd is over diervriendelijkheid, maar hoop dat je daar zelf nu wat mee gaat doen.

Verder kun je ook nog eens denken aan je voerbeleid, op die potjes staat namelijk een overdosering.

1 tot 2 vlokjes per vis, en dan om de dag. (of misschien doe je dit al, dan heeft deze tip geen zin)

Dat scheelt al een heel stuk in de vervuiling... maar..... (nou ja, je snapt wel wat ik bedoel)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 10:38

Ben er achter gekomen dat het wittige door het voer komt. Hun water is helemaal ververst (sorry geen 1/3 eruit gehaald, heb wel wat water terug in gestopt.) Maar hun water blijft nu schoon.
Geef per vis idd maar 1 of 2 korreltjes. Ze hebben ook hun plantje.

Jammer dat het zo aanvallend ging hier. Maar bedankt voor de tips die handig waren!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:39

Maar ik hoop de je toch alsnog van plan bent om je vissen de ruime bak te gaan kopen die ze werkelijk nodig hebben? Dat je nu niet denkt dat alles opgelost omdat je water weer schoon blijft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:40

Als je het water helemaal hebt ververst en geen ingedraaid filter er in hebt heb je grote kans op een nitrietpiek waar je vissen dood aan gaan.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 10:45

@Kwanyin, als je terug had gelezen zag je mijn antwoord al staan:
Ben al bezig om een vierkante aquarium te zoeken met pomp.

@Wuis, ook staat al dat er een beetje water van het oude water bij het nieuwe water zit. Tevens zijn mijn vorige vissen ook oud geworden zonder filter.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:49

Wuis mijn vis werd 13 terwijl ik altijd al het water uit de bak haalde :=

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:52

Super Suus!

Sappos, een goudvis wordt gemakkelijk over de 20 jaar...als hij goed verzorgd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:47

Sappos schreef:
Wuis mijn vis werd 13 terwijl ik altijd al het water uit de bak haalde :=

Dat is niet heel oud voor een goudvis.

Daarnaast wil dat nog steeds niet zeggen dat het gezond is. Je kunt ook roken en 90 worden. Wil niet zeggen dat roken gezond is.

Maar in ieder geval fijn dat de TS nu bezig is een goede bak met pomp te zoeken! Je zal zelf ook merken dat dit veel beter is voor de vissen. En je hebt er ook zelf nog eens veel minder werk van! *\o/*

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:51

Zeker :D heb mijn bak nu 2/3 maanden staan en hoef amper het water te verversen en de waterwaardes zijn echt prima (druppeltest) Voeg eigenlijk alleen het water weer bij wat er verdampt :)
Vrij simpele bak met alleen een flink filter eraan :) van de winter komt er verwarming bij, dat is nu nog niet nodig.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:53

Ohoh wat een moraalridders weer hier...
TS ik heb ook zoiets als dit aan mijn broek gehad toen ik wat postte.

Mijn kempvisjes zitten nog steeds heerlijk in hun grote vaas en doen het goed.
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt en als je plek hebt voor een vierkant aquarium is dat prima natuurlijk.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:00

Ik heb een Sluierstaart en een Sarassa. Met een sterk filter blijft het water prima schoon, ik heb nooit middeltjes nodig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:00

Chawi schreef:

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt en als je plek hebt voor een vierkant aquarium is dat prima natuurlijk.

Moraalridders? Nee. Mensen die het beste willen voor hun dieren? Ja! Jammer genoeg hoor jij daar dus niet bij, wat betreft je vissen. De TS gelukkig wel! *\o/*

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:04

Chawi schreef:

En mijn paard heeft een stal van 2 m. x 2x m. in een donkere schuur waar hij 23,5 uur per dag in staat. Ik voel me daar goed bij, en hij eet en leeft nog steeds, dus is het prima.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:05

Liever een moraalridder die opkomt voor de BASISbehoeften van een vis dan iemand die liever zijn kop in het zand steekt... Dit is gewoon puur hetzelfde als zeggen "mijn veulen staat al heel zijn leven een donker hok van drie bij drie maar hij leeft nog steeds en is niet ziek hoor!" . Om dan uiteindelijk te gaan zeggen "Hij is op zes jarige leeftijd gestorven dus zo slecht was het nog niet hoor!" .

Denk aan je vis, doe hem een plezier en geef hem het respect wat hij nodig heeft. En TS, dat doe je zo super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:06

<3 <3 <3

Ik krijg haast de neiging om zelf nog een aquarium met sluierstaarten aan te schaffen. Maar ik heb al 2 aquariums. :D