Drinkfles kapot, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:39

Dan sein je je ouders in, neem aan dat die nog wel wakker zijn. Lijkt me geen excuus om konijn een hete nacht zonder water te laten zitten.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 23:40

Jans weet dat toevallig.
pa en ma slapen al, dus dat heeft weinig zin.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:41

Wanneer kun je een flesje halen voor je konijn? Zaterdag pas als ik het goed begrijp?

Nayomie

Re: Drinkfles kapot, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 23:42

Vrijdag of zaterdag. Dan kan ze het morgen met een bakje doen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:43

Gooi het nou niet op "zeik me niet zo af", het gaat hier verdorie om een levend dier.
Jij ligt lekker in bed te bokken maar laat je dier met deze hitte zonder drinken zitten?

En pas vrijdag of zaterdag een flesje kunnen halen?
Morgenavond is het vast ergens koopavond, als je 'smiddags niet kan, kan ik het begrijpen maar je móet vast wel een gaatje kunnen vinden.

Wimpel het nou niet af als onzin want dat is het absoluut niet.
Ik vind het belachelijk.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:43

Dan nog, met je 14 jaar moet je toch wel een beetje verantwoordelijkheidsgevoel hebben? Toch?

Ik zou me echt naar voelen als mijn beestjes iets te kort komen. Helemaal de basis behoeften. En ja, zelfs als het zo laat is, zou ik er alles aan doen, om te zorgen dat ze alles hebben wat nodig is..

Kom op TS, die 5 minuten?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:46

Wel midden in de nacht kunnen bokken maar niet de tijd hebben om uit de kast een schaaltje te pakken en dat aan je konijn te geven? Je zegt dat de tuin te groot is om bakjes te zoeken. We leven in 2012, onze huizen staan vol met bakjes, soepborden, lege plastic flessen, toetjes schaaltjes en andere oliebol waar je drinkbakjes van kan maken.
Je bent gewoon te beroerd om je nest uit te komen...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 23:47

Ik woon heel erg afgelegen en zijn zo snel in de buurt geen dierenwinkels.

Hoe denk je hoe ik me nu voel, na al dat getimmer hier? Ik zit hier potverdorie met tranen in mijn ogen en jullie denken dat ik hier lekker zit te relaxen? Ga toch weg zeg!
Ik ben meer aan het stressen dan dat ik hier rustig zit.

Alles is afgesloten en mag ik niet meer naar buiten.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:48

_Naomi_ schreef:
Vrijdag of zaterdag. Dan kan ze het morgen met een bakje doen.

Hmm... Nee, dan heeft het aanbod wat ik wou doen ook geen nut. Wou anders wel een fles voor je op de post doen, maar die heb je dan ook pas Vrijdag. En als je dan toch een zou kunnen kopen, dan is dat handiger. Anders betaal ik 6 nogwat aan verzendkosten, terwijl je dezelfde dag een fles kunt kopen.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:50

Als je ouders je net hebben verteld dat je niet meer naar buiten mag zijn ze dus wakker, moeten ze de ernst van de situatie inzien en is het opgelost nietwaar? Of zit ik er naast?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 23:52

Dan kan ik idd ook beter even maar de dierenwinkel gaan, vrijdag. Dat zou in principe wel moeten lukken

Voor de zoveelste keer, ze heeft gras dus ook water op deze manier.

Dat is me al tijden verteld, dat als we gaan slapen, niemand naar buiten mag.(dat heeft zo zijn priveredenen.)

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:56

Ik snap heel goed dat veel bokkers gefrustreerd raken van iemand die geen water heeft klaar staan voor haar konijn (?), maar ik vind de reacties toch wat te ver gaan hoor... :+
Je hoeft toch niet zo aanvallend te reageren om je punt duidelijk te maken, kom nou zeg, wie zijn hier nou volwassen, jullie of de TS? :+

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:57

Beste TS, als je ouders nog wakker zijn is dit een mooi moment om gelijk te laten zien dat je je verantwoordelijkheid neemt.

Zoek een grote lage bak uit de kast (ijsbak, broodtrommel), zoek desnoods een zware (bak)steen om erin te leggen zodat ie echt niet omgaat. Voor je het wegzet evt even actief aanbieden bij knijn. Met een zaklamp of mobiellicht kom je ver (ik heb ook geen vaste lamp buiten).

Het is essentieel dat konijnen met deze hitte hun vocht krijgen.. Een konijn kan nl beter tegen -10 dan +18, laat staan als het +28 is overdag.

Ik hoop echt, écht dat je wat moeite wilt nemen, zoals ik al zei; zeg desnoods tegen je ouders dat het toch je verantwoorlijkheid is.. Wie weet scoor je er nog iets anders mee ook (zakgeld, uitgaan, respect etc)..

Mocht het nu om wat voor reden dan ook niet lukken (sommige dingen zijn wel een beetje heibel waard overigens; dit is er een), dan hoop ik echt dat je je wekker nog eerder op 5u zet dan op 7u...

Edit: Kan je niet iemand anders om een flesje sturen? Desnoods de winkel bellen en vragen of er desnoods iemand in de buurt langskomt?? Weet niet waar je zit, heb hier nog wel 2 of 3 reserves liggen.. Mag er zo een van de deur uit.
Laatst bijgewerkt door Creatas op 04-07-12 23:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Roosch

Waarschijnlijk wij, maar het gaat er niet om wie er nou gelijk heeft of niet, het gaat er om dat dat beestje zonder water zit.

Ik heb zelf een paar konijnen verloren die het loodje legden door de hitte, en die hadden gewoon eten en drinken (hun levensbehoeften!) tot hun beschikking.
Ik kan alleen maar medelijden hebben met het beestje.

GamblersCup

Ik vind het logisch dat men zo fel reageert. Iemand moet voor zo'n diertje opkomen, als de eigenaar er niet goed voor zorgt. Het gaat wel om een dier, niet om een stoel.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 00:00

Misschien dat je het morgen kan melden bij je ouders anders? misschien kunnen zij wel onderweg van of naar hun werk even langs een dierenwinkel rijden oid :) of bij de action of andere zaak even een bakje scoren.

_Naomi_ schreef:
Hoe denk je hoe ik me nu voel, na al dat getimmer hier? Ik zit hier potverdorie met tranen in mijn ogen en jullie denken dat ik hier lekker zit te relaxen? Ga toch weg zeg!
Ik ben meer aan het stressen dan dat ik hier rustig zit.

Het gaat ons er niet om dat jij je rot voelt, echt niet :(:) (bij mij in elk geval niet hoor!) waar het ons om gaat, is dat het zielig is als je je dier geen water geeft. Waar jij misschien nu zit te huilen, zit jouw konijntje strakjes midden in de nacht te huilen omdat hij zo'n dorst heeft en geen water heeft. Het is niet leuk, dat begrijpen wij ook, maar je konijntje kan er niks aan doen, jij wel!

Is de regel echt zo streng dat je er echt niet uit mag? aangezien het tijdstip ga ik er van uit dat je nu ook 'stiekem' wat aan het doen bent, is naar buiten gaan om je dier water te geven echt zo veel erger dan stiekem midden in de nacht Bokken?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 00:02

Niet goed voor het beetje zorgen? Vanwege 1 nacht terwijl ik geen mogelijkheid heb? Gedver, wat een oordeel zeg :r

Het probleem is het niet dat ik het stiekem wíl doen, maar kan. Mijn kamer staat tgen die van mijn ouders. Dus die kunnen er zo wakker van raken

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 00:03

Voorzichtig sluipen :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 00:03

Dan leg je ze rustig uit dat je je diertje echt niet zonder drinken kunt laten zitten met deze temperaturen..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 00:05

Je had ook gewoon eerder actie kunnen ondernemen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 00:05

_Naomi_ schreef:
Niet goed voor het beetje zorgen? Vanwege 1 nacht terwijl ik geen mogelijkheid heb? Gedver, wat een oordeel zeg :r

Het maakt niet uit of je wel of niet de mogelijkheid hebt (had je al eerder, en je kunt je ouders wakker maken), feit blijft dat het niet voor je dier zorgen is. Geloof me, dat konijn heeft er echt geen begrip voor omdat jij vindt dat je geen mogelijkheid hebt hoor.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 00:08

Je ouders worden toch niet boos als je een beest water gaat geven? Ik snap echt niet dat je deze draad überhaupt gestart bent, loop even naar dat hok en zet er een bakje water in.....

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 00:10

Ik vroeg alleen een tip voor morgenochtend.

Naja, tot morgen dan maar ;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 00:12

De tip is dus, ga -nu- nog wat doen, wacht niet tot morgen

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 00:12

Probeer je ouders maar even wakker te maken en leg de situatie uit. Je maakt ze wellicht niet elke nacht wakker.
Je hoeft niet te vertellen dat iedereen op bokt zegt dat je je dier drinken moet geven.
Zeg gewoon dat je niet kunt slapen omdat je je zorgen maakt over je konijn, wat zonder drinken zit met deze hitte, maak voordat je ouders wakker maakt even zo'n colafles of een bakje klaar, zodat je alleen maar naar buiten hoeft te wippen en het in het hok kan leggen. Dan kan jij en je ouders rustig gaan slapen.
Niemand wil een dood konijn vinden. Zeker niet als je later nog het gevoel hebt dat je wel iets had kunnen doen om de dood te voorkomen.