Hond herplaatsen of toch niet? Waar let je op..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peppertree

Re: Hond herplaatsen of toch niet? Waar let je op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:36

Die band mogen ze best langer om hebben hoor. Ze moeten wel de tijd hebben om een 'eeltlaagje' op te bouwen, dus niet in een keer hele dagen om hebben. Maar uiteindelijk kun je ze de hele dag omhouden.

Misschien heb ik erover heen gelezen, dan excuses. Maar wat is er mis met overdag los met bandje (afrastering) en muilkorf en wanneer er geen bezoek is zonder muilkorf, en 's avonds vast?

Dan kan er toch niks gebeuren?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:38

peppertree: band om en muilkorf lost het probleem niet op. En met de vele bezoekers hier op het terrein vind ik het risico met hem gewoon te groot.
Het kan wel afgeleerd wroden denk ik. Maar hij wordt hier ook teveel 'getriggerd' en dan heb ik de kennis niet voldoende in huis om daar contstant bij te blijven en te corrigeren.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:44

jammer dat de hond op redelijk late leeftijd pas gecastreerd is het had volgens mij namelijk een hoop elende gescheeld als dit
rond de leeftijd van 1 jaar was gebeurd.

hopelijk vind je een goed plekje voor hem , maar ik kan het me eigelijk niet voorstellen dat iemand hem nu nog over zou willen nemen.
als je geen muilkorf geen hek en geen therapeut wilt denk ik inderdaad dat je dit probleem niet meer zelf op kunt lossen
zekker gezien dit gedrag door jou/jullie al veel eerder gecorrigeerd had moeten worden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:45

Je hebt het over af laten maken, nou dat vind ik nog al wat.Kijk je nooit naar Cesar?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:49

marleen_usar schreef:
Je hebt het over af laten maken, nou dat vind ik nog al wat.Kijk je nooit naar Cesar?

Lees het topic even :+
Enneh, ik denk niet dat je wilt weten wat er oa bij ceasar achter de schermen gebeurd ;)
Er zijn dingen die hij doet die ik gebruik, maar hij is ook geen heilige.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:51

en een blafband?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:55

Ben je bekent met beide rassen? Witte herder heeft NL heel specifieke eigenschappen. Ze makken soweiso al meer geluid dan andere rassen. Ze zijn schijterigaangelegd en verbloemen dit vaak door stoer te doen. Dat nippen doet die van ons ook bij de veel energie en als hij erg opgewonden is. Wanneer ze in paniek raken gaan ze echt flink loeien.. Die van ons doet dat als hij iemand uit de roedel mist. Bijvoorbeeld mijn zusje gaat even plassen op een evenemt en ik blijf met hem achter dan gaat de sirene op vol volume aan. Inmiddels hebben we dat er grotendeels uitgetraind maar heeft veel tijd en geduld gekost. Echter dat in paniek raken en jammeren / blaffen is dus niet vreemd als hij een halve witte herder is?

ook bouvier is een ras apart..hier ben ik niet zo in thuis maar kan je ongetwijfeld ergens terug vinden. Bied JIJ de hond wel wat hij nodig heeft? Het klinkt voor NL als een onzekere hond die maar wat aan het doen is..lijkt wel of hij niet helemaal snapt wat zijn taak nou eigenlijk is. Krijgt hij duidelijke grenzen van jullie?

En als laatst vind ik inslapen een nogal heftige maatregel. Misschien doet deze hond het wel heel goed bij een ander maar is het geen hond voor jullie en jullie omgeving? Ga mee met jipperdejip die gedrag heb je zelf toegelaten misschien zelfs aangewakkerd en je wil er verder schijnbaar niet zo veel aan doen. De dingen die geopperd zijn wuif je weg. Hierdoor heb ik eigenlijk wel wat medelijden van de hond. Die snapt er de ballen niet van en is dalijk de pineut?
Laatst bijgewerkt door vencedor op 03-07-12 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:58

Een hek om je tuin, en achter het huis op een rustige plek een ruime 'ren'...
Overdag kan hij in die ren, zijn veilige plek... Als je lesklanten naar huis zijn kan hij in de tuin.

Herplaatsen zou ik niet doen. Iemand anders heeft niet de band met deze hond die jij nu hebt, en dit kan natuurlijk alleen maar tot meer ellende voor de hond gaan leiden.

Afmaken alleen wanneer bovenstaande zaken geen bevredigend resultaat geven....

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:59

Stroombanden met pinnen in de nek, muilkorven, vastbinden, corrigeren door in de nekvel te grijpen, geen energie en tijd om hem netjes op te voeden... Heel verstandig dat je hem weg doet. Deze hond heeft rust en leiding nodig, geen straf.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 16:00

vencedor schreef:
Ben je bekent met beide rassen? Witte herder heeft NL heel specifieke eigenschappen. Ze makken soweiso al meer geluid dan andere rassen. Ze zijn schijterigaangelegd en verbloemen dit vaak door stoer te doen. Dat nippen doet die van ons ook bij de veel energie en als hij erg opgewonden is. Wanneer ze in paniek raken gaan ze echt flink loeien.. Die van ons doet dat als hij iemand uit de roedel mist. Bijvoorbeeld mijn zusje gaat even plassen op een evenemt en ik blijf met hem achter dan gaat de sirene op vol volume aan. Inmiddels hebben we dat er grotendeels uitgetraind maar heeft veel tijd en geduld gekost. Echter dat in paniek raken en jammeren / blaffen is dus niet vreemd als hij een halve witte herder is?

ook bouvier is een ras apart..hier ben ik niet zo in thuis maar kan je ongetwijfeld ergens terug vinden. Bied JIJ de hond wel wat hij nodig heeft? Het klinkt voor NL als een onzekere hond die maar wat aan het doen is..lijkt wel of hij niet helemaal snapt wat zijn taak nou eigenlijk is. Krijgt hij duidelijke grenzen van jullie?

En als laatst vind ik inslapen een nogal heftige maatregel. Misschien doet deze hond het wel heel goed bij een ander maar is het geen hond voor jullie en jullie omgeving?

Je laatste zin is dus precies wat wij ook vinden.
Wij zijn altijd juist erg consequent mbt regels en grenzen. Maar het ene moment is hij juist zo slim om dingen te leren. Maar aan de andere kant is hij dat wat hij niet mag ook weer met 2 seconden vergeten.
Onzeker is hij juist niet echt. Hij is niet zo zenuwachtig en wispelturig als wat je vak bij herders ziet.
Dat blaffen en jammeren is echt het herder stukje ja. Is dan ook duidelijk te horen :+ Hij gaat door tot je weer terug bent. Ik ben heel consequent geweest altijd dat wanneer hij jammert hij dan niet los gaat of uit zn hok gaat. Hij moet eerst stil wezen en rustig doen en dan mag hij eruit. Dat je hem zeg maar niet beloond voor zijn slechte gedrag. Maar zoals ikz ei, lijkt hij dit met 2 seconden weer vergeten :?

Ik denk dat het een combinatie is van dat hij erg waaks is (maar dan bijv pakketdienst kan hier zo het erf op lopen :?) en daarbij met alle drukte langs en op het erf hij het gewoon niet aankan.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 16:01

Ninx schreef:
Overdag kan hij in die ren, zijn veilige plek... Als je lesklanten naar huis zijn kan hij in de tuin.

Herplaatsen zou ik niet doen. Iemand anders heeft niet de band met deze hond die jij nu hebt, en dit kan natuurlijk alleen maar tot meer ellende voor de hond gaan leiden.

Even terug elzen wat ik allemaal al gedaan heb he ;) lange looplijn en ren is allemaal al geprobeerd.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 16:04

SaskiaKa schreef:
Stroombanden met pinnen in de nek, muilkorven, vastbinden, corrigeren door in de nekvel te grijpen, geen energie en tijd om hem netjes op te voeden... Heel verstandig dat je hem weg doet. Deze hond heeft rust en leiding nodig, geen straf.

Volgens mij moet jij ook beter lezen :?

Muilkorven heb ik nog nooit gedaan. Corrigeren in zijn nekvel grijpen kan je op verschillende manieren zien, ik pak hem even in zijn nek om zijn aandacht te rkijgen en ga van daaruit verder! Dat is exact wat ik gezegd heb. Dit doe ik als hij in een soort trance zit dat hij zich ergens anders heel erg op focussed, dan an ik zeggen wat ik wil maar luisterd hij niet.

Vastbinden kan je ook op verschillende maneiren zien. Bij het oude huis had hij een mooi hok en mega lange lijn waar hij SNACHTS vast zat. Hij wil graag de boel allemaal in de gaten houden, zo kon hij buiten blijven en dit vond hij nooit een probleem. Bij het nieuwe huis loopt hij altijd los! Maar nadat de buurjongens kwamen heb ik wanneer ik niet thuis was (is hogosend een uurtje of 3) hem vast gedaan uit voorzorg.

Eens troomband heeft altijd pinnen, duh, hoe komt er anders stroom aan (kortharige honden zijn de pinnen minder lang). Dit hebben we geprobeerd NÁDAT we al een heleboel andere dingen gedaan hadden. Dit was ovirgens een band met pieptoon. Hij heeft welgeteld 1 keer een klein schokje gehad en daarna alleen het pieptoontje. Als ze in het stroomdraad lopen wat ik overal heb staan krijgen ze een veeel hardere klap.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:06

cp112 schreef:
Ninx schreef:

Even terug elzen wat ik allemaal al gedaan heb he ;) lange looplijn en ren is allemaal al geprobeerd.

Ik heb inderdaad net terug gelezen, en je lijkt inderdaad op voorhand al niet gecommitteerd het probleem op te lossen.
Hek en muilkorf wil je niet, hulp is te duur....
In de loop van de jaren heb je denk ik halve maatregelen genomen waardoor het steeds erger is geworden, en een heftige stap als verhuizen en al die nieuwe indrukken leggen het probleem bloot...
Zelfkennis had je op voorhand al kunnen doen besluiten expliciet voor een zeer makkelijk ras te kiezen.

Het is mij geen raadsel hoe het komt dat er zoveel dieren op Marktplaats belanden.
Er is vast genoeg te doen aan dit probleem, maar je bent niet toegewijd aan het dier.... dat voelen ze ook, dus dan loopt het sowieso al op niets uit.

Het spijt me dat ik zo hard ben... maar show some backbone.... wie A zegt moet B zeggen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:07

cp112 schreef:
Nikka schreef:
Doe je verder wat met de hond? Heb je al iemand mee laten kijken?

Hoe bedoel je verder wat mee?
Zoals ik zei wordt hij dagelijks lang uitgelaten en ga ik regelmatig met hem fietsen :j
Als ik het erf op loop speel ik vaak met hem. Dus zijn energie kan hij wel kwijt :j

Als ik jullie was zou ik in ieder geval meer met hem mentaal gaan doen.
Lang uitlaten, regelmatig fietsen en gewoon spelen is voor een hond niet vermoeiend. Juist werken door nadenken is er erg vermoeiend voor honden wellicht kun je iets van een hondensport gaan doen. En met regelmaat iets nieuws leren dat maakt honden echt moe.

Verder zou ik toch is kijken naar een gedragstherapeut je geeft aan het geld er niet voor te hebben, maar weet je de kosten wel? Hier zit een gedragstherapeut die gewoon dezelfde kosten heeft van een gewonde training alleen krijg je dan individueel een half uur hulp ipv een uur in een groep. Ik zou zeggen informeer gewoon eens..

Herplaatsen zou voor mij de laatste optie zijn, maar begrijpelijk als het echt niet anders kan, maar ik zou eerst toch is wat meer naar de oplossingen kijken die mensen aandragen in plaats van overal het maar dit en dat te gebruiken.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 16:11

Ninx schreef:
cp112 schreef:

Ik heb inderdaad net terug gelezen, en je lijkt inderdaad op voorhand al niet gecommitteerd het probleem op te lossen.
Hek en muilkorf wil je niet, hulp is te duur....
In de loop van de jaren heb je denk ik halve maatregelen genomen waardoor het steeds erger is geworden, en een heftige stap als verhuizen en al die nieuwe indrukken leggen het probleem bloot...
Zelfkennis had je op voorhand al kunnen doen besluiten expliciet voor een zeer makkelijk ras te kiezen.

Het is mij geen raadsel hoe het komt dat er zoveel dieren op Marktplaats belanden.
Er is vast genoeg te doen aan dit probleem, maar je bent niet toegewijd aan het dier.... dat voelen ze ook, dus dan loopt het sowieso al op niets uit.

Het spijt me dat ik zo hard ben... maar show some backbone.... wie A zegt moet B zeggen.

Ik erken dat ik het probleem zelf niet op kán lossen.
Zeggen dat ik niet toegewijd ben is ronduit asociaal want jhe weet de hele situatie niet.

Ik zou het allemaal willen proberen, maar feit blijft dat ik hem niet vertrouwd vind met kleine kinderen en het hier gewon te druk voor hem blijft. Dat gaat niet veranderen, wordt zelfs alleen maar meer. Als ik dan toch zie dat hij dat niet ankan wie ben ik dan om niet een ander goed plekje voor hem te zoeken? :?

Als je een paard verkoopt omdat je geen klik hebt of hem niet aankan is dat prima en een verstandige keuze, en als je het met een hond doet ben je niet toegewijd :?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:16

cp112 schreef:
Als je een paard verkoopt omdat je geen klik hebt of hem niet aankan is dat prima en een verstandige keuze, en als je het met een hond doet ben je niet toegewijd :?

Is exact hetzelfde... Een paard kopen is wat dat betreft dus een levensbeslissing... Iets waar je niet lichtvaardig mee omgaat.
Bij zowel mijn hond als mijn 3 paarden ben ik eerst zeker een handvol keren geweest, heb er van alles mee gedaan en uitgeprobeerd voordat ik ze kocht...
Zelfkennis is alles.... kies voor iets dat bij je past... niet voor complexe dieren kiezen wanneer je kennis en kunde beperkt is.

Niet dat je daarna niets meer tegenkomt, maar je verkleint de kansen aanzienlijk.

En ik vind het niet asociaal te zeggen dat je niet toegewijd bent... Ik denk dat je kansen nog niet hebt benut, en toewijding is alles proberen voordat je een dier geeft aan een ander die zich er wellicht weer net zo snel van ontdoet.
Ik zou hulp inroepen van een pro... zo duur is dat niet, en met al die nieuwe lesklanten die toestromen kunnen die paar tientjes er wellicht wel vanaf...
Laatst bijgewerkt door Ninx op 03-07-12 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:17

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik muilkorven helemaal niet zo'n raar idee vindt terwijl je aan het probleem probeert te werken. Dan kan hij in ieder geval niemand kwaad doen. Prachtige hond trouwens! Hij ziet er uit alsof hij heel erg veel energie heeft (als je zijn ogen bekijkt op de foto's in ieder geval) en niet zo goed weet wat hij daarmee moet. Het is ook geen optie om hem gewoon in huis te houden? Ik zou als laatste optie toch voor herplaatsing gaan via een goede organisatie en niet voor inslapen. Een hond van 3.5 jaar oud... misschien als hij staatsgevaarlijk is, maar dat punt heeft hij nog niet bereikt.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:18

Ninx schreef:

Deze mening volg ik ook wel een beetje. Je lijkt niet echt toegewijd aan het dier. Niet alle honden zijn geschikt om mvs braaf voor de deur te blijven liggen. Moesten ze allemaal zo zijn had je geen hondenscholen, gedragsdeskundigen en dergelijke. En sommige dingen kun je eruit krijgen door de gepaste opvoeding, want wat werkt voor een berner senner zal voor hem mischien niets uithalen, maar andere dingen krijg je er niet uit en als jij daar echt niet mee kunt leven dan kan ik wel begrijpen dat je hem zou gaan herplaatsen. Want ergens lijkt het mij een heel fijne hond, maar die gewoon meer structuur nodig heeft en een baasje dat met zijn karakter kan omgaan. Dit is althans wat ik versta aan je uitleg.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 16:21

Ninx schreef:
cp112 schreef:

Is exact hetzelfde... Een paard kopen is wat dat betreft dus een levensbeslissing... Iets waar je niet lichtvaardig mee omgaat.
Bij zowel mijn hond als mijn 3 paarden ben ik eerst zeker een handvol keren geweest, heb er van alles mee gedaan en uitgeprobeerd voordat ik ze kocht...
Zelfkennis is alles.... kies voor iets dat bij je past... niet voor complexe dieren kiezen wanneer je kennis en kunde beperkt is.

Niet dat je daarna niets meer tegenkomt, maar je verkleint de kansen aanzienlijk.

En ik vind het niet asociaal te zeggen dat je niet toegewijd bent... Ik denk dat je kansen nog niet hebt benut, en toewijding is alles proberen voordat je een dier geeft aan een ander die zich er wellicht weer net zo snel van ontdoet.
Ik zou hulp inroepen van een pro... zo duur is dat niet, en met al die nieuwe lesklanten die toestromen kunnen die paar tientjes er wellicht wel vanaf...

We zijn er al een flinke tijd mee bezig, waarom is het dan zo raar om te zeggen van het lukt niet???
Ik bedoel, ik vind je beredenering maar raar... Je koopt een dier, probeerd er zo goed mogelijk voor te zorgen en als er wat in je elven veranderd of het niet lukt en je doet je uiterste best om ervoor te zorgen dat ze goed terrecht komen is dat toch alleen maar goed? Zowel dier als eigenaar komen er dan beter uit. Dus hoezo is dat niet toegewijd? Ik vind juist van wel. Wat we met hem geprobeerd hebben inmiddels, om het voor hem zo fijn mogelijk te houden dat hij wel zijn energie kwijt kan en lekker kan rennen en ravotten.

Als ik hem in huis contstant bij me hud is het probleem opgelost. Maar ik denk niet dat hij vrolijk wordt in huis end aarnaast kan ik h et niet hebben ivm allergie.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 16:23

betadine schreef:
Ninx schreef:

Deze mening volg ik ook wel een beetje. Je lijkt niet echt toegewijd aan het dier. Niet alle honden zijn geschikt om mvs braaf voor de deur te blijven liggen. Moesten ze allemaal zo zijn had je geen hondenscholen, gedragsdeskundigen en dergelijke. En sommige dingen kun je eruit krijgen door de gepaste opvoeding, want wat werkt voor een berner senner zal voor hem mischien niets uithalen, maar andere dingen krijg je er niet uit en als jij daar echt niet mee kunt leven dan kan ik wel begrijpen dat je hem zou gaan herplaatsen. Want ergens lijkt het mij een heel fijne hond, maar die gewoon meer structuur nodig heeft en een baasje dat met zijn karakter kan omgaan. Dit is althans wat ik versta aan je uitleg.

Dat laatste is dus ook zo. Zijn karakter is blijkbaar niet wat bij ons past. Als pup kan je dat nooit helemaal inschatten hoe ze worden. Onze berner was als pup juist lastiger (heeft mij een keer gegrepen trouwens). Maar is nu een hele fijne hond omdat wij daar heel erg mee bezig zijn geweest qua opvoeding. Hij heeft dingen als jaloezie en dominantie, maar zijn karakter laat het voor mij makkelijker toe hem te corrigeren.
Ik weet nu zelf meer wat voor type en karakter bij mij past in een hond,. Boris was onze eerste hond, dan weet je dat nog niet.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:24

cp112 schreef:
We zijn er al een flinke tijd mee bezig, waarom is het dan zo raar om te zeggen van het lukt niet???
Ik bedoel, ik vind je beredenering maar raar... Je koopt een dier, probeerd er zo goed mogelijk voor te zorgen en als er wat in je elven veranderd of het niet lukt en je doet je uiterste best om ervoor te zorgen dat ze goed terrecht komen is dat toch alleen maar goed? Zowel dier als eigenaar komen er dan beter uit. Dus hoezo is dat niet toegewijd? Ik vind juist van wel. Wat we met hem geprobeerd hebben inmiddels, om het voor hem zo fijn mogelijk te houden dat hij wel zijn energie kwijt kan en lekker kan rennen en ravotten.

Als ik hem in huis contstant bij me hud is het probleem opgelost. Maar ik denk niet dat hij vrolijk wordt in huis end aarnaast kan ik h et niet hebben ivm allergie.

Door wat er al misgegaan is in de opvoeding, heeft het dier op deze leeftijd al het stempel 'probleemhond'.
Zo'n hond heeft bij nieuwe eigenaren op den duur net zoveel kans als een paard dat als 'gezelschapspaard' van de hand wordt gedaan omdat zijn pezen naar de poeier zijn gereden.
Ik bedoel te zeggen: de meeste mensen doen weinig moeite en zijn betrekkelijk impulsief.... Je zult de hond dus vast uiteindelijk ergens kunnen slijten, maar de kans dat het dier van hand tot hand gaat is erg groot...

Als je wil dat hij gaat zou ik EERST trachten het probleem op te lossen, en een 'weder opgevoede' hond van de hand doen die een beetje slagingskans heeft... Maar dan houd je hem wellicht alsnog zelf ;-)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 16:26

En daarom zeg ik dat hij niet zomaar weggaat. Het wordt echt wel gecontrolleerd.
Voor ons was hij de eerste hond, hij gaat dus ook niet naar mensen die nog niet eerder een hond hebben gehad. Maar bekend zijn met het karakter wat hij heeft (Voornamelijk herder). En ik ben er van overtuigd dat er mensen zijn die er een super fijne hond aan gaan hebben en dit willen proberen.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:27

Gedragstherapeut lijkt mij zeker een optie. Op de universiteit in utrecht hebben ze daar nu zelfs een aparte afdeling voor.
Zeker als je ook overweegt om de hond in te laten slapen zal je ook door de meeste dierenartsen daar eerst heen gestuurd worden.

Overigens is dit niet de eerste Berner met dit probleem.
Ik heb er meerdere gezien en dat is helaas ook bij lang niet allemaal goed gekomen.
Sterker nog, bij de meeste werd het erger, ook na de gedragstherapeut.
Het zijn echt geen makkelijke honden, ook al beweren sommige van wel.
En ja ik heb ook onwijs lieve gezien, maar ook een heel stel die echt niet te vertrouwen zijn.

En soms is het niet anders dan dat je een drastische beslissing moet nemen. Van inslapen merkt de hond niks. Maar je moet voor jezelf wel alles rond hebben. En een dierenarts gaat een hond niet zomaar inslapen. Daar moet je toch echt wel een zeer gegronde reden voor hebben.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 16:29

youngster schreef:
Gedragstherapeut lijkt mij zeker een optie. Op de universiteit in utrecht hebben ze daar nu zelfs een aparte afdeling voor.
Zeker als je ook overweegt om de hond in te laten slapen zal je ook door de meeste dierenartsen daar eerst heen gestuurd worden.

Overigens is dit niet de eerste Berner met dit probleem.
Ik heb er meerdere gezien en dat is helaas ook bij lang niet allemaal goed gekomen.
Sterker nog, bij de meeste werd het erger, ook na de gedragstherapeut.
Het zijn echt geen makkelijke honden, ook al beweren sommige van wel.
En ja ik heb ook onwijs lieve gezien, maar ook een heel stel die echt niet te vertrouwen zijn.

En soms is het niet anders dan dat je een drastische beslissing moet nemen. Van inslapen merkt de hond niks. Maar je moet voor jezelf wel alles rond hebben. En een dierenarts gaat een hond niet zomaar inslapen. Daar moet je toch echt wel een zeer gegronde reden voor hebben.

Uuuhhh volgens mij moet er weer iemand beter lezen :+
De berner is een super hond. Fijn karakter. het is de herder x bouvier waar het hier om gaat

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:31

cp112 schreef:
peppertree: band om en muilkorf lost het probleem niet op. En met de vele bezoekers hier op het terrein vind ik het risico met hem gewoon te groot.
Het kan wel afgeleerd wroden denk ik. Maar hij wordt hier ook teveel 'getriggerd' en dan heb ik de kennis niet voldoende in huis om daar contstant bij te blijven en te corrigeren.

In eerste instantie lossen deze dingen het 'acute' probleem wel op. Hij kan niet weglopen en hij kan geen mensen bijten. Zo heb jij de tijd om eraan te werken zodat hij het kan gaan afleren, maar hoef je er niet constant achteraan te lopen.