Moet niet gekker worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:36

en dan nog het ergst dat de buurvrouw het moet gaan pakken binnen, dat ze nog steeds zelf het besef niet heeft wat een idiote streek dit is van haar en haar kids. als ik zoiets in mijn hoofd haalde vroeger was dat een retour afzender naar de juiste eigenaar en daarna heeeeel snel naar mijn kamer om "erover na te denken"

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:36

Dat is echt niet normaal, wat een raar verhaal!
toen ik zo oud was ging ik ook vaak langs deuren om honden uit te laten, soms mocht dat dan ook wel en dat vond ik altijd helemaal geweldig.
Maar zoiets dan doen, ongelofelijk...

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:41

Jeetje dit is wel heel raar!
En zo iemand voedt kinderen op...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:45

Broccoli schreef:

:)* daar heeft ze die riemen voor nodig!

Dreamybol

Re: Moet niet gekker worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:47

Gos, bij de fokker van mijn kat in de straat zeulen de kids heel wat af als ze eens jonge katjes heeft. Zo raken die mooi aan kinderen gewend en de kinderen hebben er lol mee. Je gelooft toch niet dat die kinderen én hun ouders dan zo'n beestje zouden houden omdat 'er geen naam op staat'?! Dan spoor je als moeder toch echt niet!
Knap opgelost, maar ik zou hier wel melding van maken bij de wijkagent.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:49

Ik wil niet heel vervelend zijn maar ik had hier toch wel melding van gemaakt.
Wat een psyco !!!
Wat als ze bedenkt je honden zo eens een keer te gaan ophalen op een onbedacht moment?
Brr moet er niet aan denken.

En ehh ik geef mijn hond ook maar zo niet mee om uitgelaten te worden laat staan aan kinderen die ik persoonlijk niet ken.
Ben wel erg blij voor je dat je ze terug hebt.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:49

MarlindeRooz schreef:
Broccoli schreef:

:)* daar heeft ze die riemen voor nodig!

Ghehehehe raadsel opgelost :D

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:51

Wow, dit is echt te raar voor woorden.
Woon je in een buurt met veel honden? Misschien toch maar even andere hondeneigenaren hiervan op de hoogte stellen, stel dat ze het bij iemand anders ook doen.

Dan ben ik ineens wel heel blij met onze 3 fantastische 'hondoppassen' van 2 huizen verder (broer en 2 zusjes die altijd heel graag langskomen als wij een dagje geen tijd hebben voor de hond).

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:03

Stel je eens voor dat je niet dat adres had gevraagd.. dan zaten je honden misschien nu nog wel bij dat gestoorde wijf!
Je ziet toch dat zo'n beest een penning om heeft... gadver het idee dat iemand je hond wil jatten!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 18:04

Ja we hebben best veel honden in de buurt, bijna ieder huis hier wel. Maar ik ga niet bij ieder huis aanbellen hoor. Mijn eigen buurvrouw weet het al en dat is zo'n kwebbelkous dat binnenkort wel heel het dorp het weet haha.

@francaa: dat was ook de insteek waarom ik om hun adres vroeg gewoon voor de zekerheid. Ben inderdaad blij dat ik er om heb gevraagd!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:11

ik zou hier toch een melding bij de politie aan wagen, dit is niet normaal en straks doet ze dit vaker

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:18

CharmingS schreef:
Nouja zodra ik mijn riemen straks niet terug krijg ga ik zeker wel even bellen. Heb namelijk speciale corrigerende riemen, omdat mijn honden soms nog wel eens sterk kunnen worden. En die waren niet zo goedkoop. Kijk als het nou een riem van een 10tje was mochten ze die riemen in hun reet steken. Maar ik wil deze toch wel graag terug!

absurd dat je dan kinderen van 9 en 10 die onbekend zijn jou honden mee geeft die je zelf al niet goed kan houden! Ik ging even uit van volledig betrouwbare, rustige goedzakken die nergens naar om kijken en naast je lopen ofzo. Dan nog vind ik het gevaarlijk met dit soor grote honden maar als ze zo hard kunnen trekken dan vind ik dat echt vreemd!

Hier loop ik dus altijd mee en als er kleine kinderen met hun lopen dan lopen mijn honden altijd aan 8 of 10 meter rolllijn. Immers met mijn stem kan ik de mijne goed bij me houden en met zoveel meter riem trekken ze nooit (de mijne niet) en kunnen de kinderen veilig hun uitlaten en in situaties waar ik ze niet kan vertrouwen pak ik ze over. Met mijn nichtje (7) liep ik onlangs met dubbele riem. Ik een langere lijn dan zij want ze wilde in de intratuin graag mijn hond ook vast houden. Zo kon het zonder problemen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 18:26

dierenfan schreef:
CharmingS schreef:
Nouja zodra ik mijn riemen straks niet terug krijg ga ik zeker wel even bellen. Heb namelijk speciale corrigerende riemen, omdat mijn honden soms nog wel eens sterk kunnen worden. En die waren niet zo goedkoop. Kijk als het nou een riem van een 10tje was mochten ze die riemen in hun reet steken. Maar ik wil deze toch wel graag terug!

absurd dat je dan kinderen van 9 en 10 die onbekend zijn jou honden mee geeft die je zelf al niet goed kan houden! Ik ging even uit van volledig betrouwbare, rustige goedzakken die nergens naar om kijken en naast je lopen ofzo. Dan nog vind ik het gevaarlijk met dit soor grote honden maar als ze zo hard kunnen trekken dan vind ik dat echt vreemd!

Ze hadden al vaker met de honden gelopen volgens mijn vader, en ja mijn honden kunnen nogal hard trekken, maar verder zijn het ook betrouwbare goedzakken. Dat geeft hun nog niet het recht om zomaar mijn honden mee naar huis te nemen en ze dan niet meer terug willen geven.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:41

Een bloemetje voor de buurvrouw. :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:41

Er kunnen ook mensen hun lieve trouwe klapkaak los hebben lopen wat erg fout kan gaan, kids hebben geen idee wat te doen dan.
Dus het was in eerste instante al niet verstandig om je honden zomaar mee te geven. Doe je met je paard toch ook niet?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:05

Zo verpesten ze het wel een beetje voor andere kids in de buurt die hondjes zouden willen uitlaten, ik liet vroeger ook wel eens honden van buren uit en ja die gingen ook mee naar huis want dan ging ik even vol trots aan mijn moeder showen hoe goed ik er mee kon lopen :D
Dan snel wat drinken en dan de hond weer thuis brengen, maar dit verhaal is echt absurd wat een rare moeder.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 21:47

Thirty schreef:
Er kunnen ook mensen hun lieve trouwe klapkaak los hebben lopen wat erg fout kan gaan, kids hebben geen idee wat te doen dan.
Dus het was in eerste instante al niet verstandig om je honden zomaar mee te geven. Doe je met je paard toch ook niet?

Klopt, had er ook misschien beter over na moeten denken! Maargoed heb er van geleerd en dit gaat nooit meer gebeuren!!
Nou je moet mn eerdere post even doorlezen, die meiden hadden mijn weggelopen hond gevonden, en als dank heeft mijn vader gezegd dat ze zo nu en dan wel eens met onze hond mochten lopen! Ze hadden blijkbaar al eerder met hem gewandeld.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:55

Jeetje mina wat bizar :oo Ik loop zelf vaak met andermans honden, maar dit zou ik nevernooitniet in mn hoofd hebben gehad hoor. Vroeger wel eens meegenomen naar de 'hut' ( _O- ) maar dat mocht ook altijd van de eigenaren. Ik was niet zo stout dat ik zoiets zou doen hoor :oo

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:00

Da's natuurlijk niet echt een excuus, want dan geef je je hond nog steeds met volslagen onbekenden mee ;)
Maar goed, geen goed plan dat blijkt wel :D

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:06

Daarom geef ik mijn hond nooit mee!
We hebben het een keer met onze vorige hond gehad. Ook aan buurmeisjes mee gegeven. Hadden haar 1x eerder uitgelaten. Dit was goed gegaan.
Wij dachten ook wat maken die een lange wandeling :? Belt mijn oom later op hij zag een hond alleen aan een boom staan die op de onze leek. Gelijk heen gereden en jahoor dat was onze Rakker.
Laatst bijgewerkt door Horsesandme op 26-06-12 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:07

wooow! :oo Wat een rare mensen leven er op de wereld...

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:11

Jeetje, wat een geschift mens! :oo
Klinkt alsof haar buurvrouw haar al een beetje kent als ze zo kordaat optrad tegen d'r. Misschien heeft ze dat soort geintjes al wel vaker geflikt. :\

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:11

Je mag toch wel verwachten dat je je honden met riem en al terugkrijgt... bij die moeder past de uitspraak: "D'r lopen d'r meer los dan dat er vastzitten..." 8)7

Goed dat je het adres vroeg... en wat een dappere buurvrouw... ze woont er tenslotte wel naast, voor hetzelfde geld heeft ze nu een eeuwig durende burenruzie doordat ze je vader hielp... ~~}>

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:20

Het zijn wel geen topcriminelen. Ik bedoel maar, eerst loopt je hond weg en brengen ze hem terug en als ze hem willen stelen laten ze hun adres achter. Kom op zeg. :') Ik zou sowieso een melding maken en ik denk dat ik helemaal over de rooie was gegaan als die vrouw mijn honden had willen houden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:29

Ik zou hier ook een melding van maken voor de zekerheid. Dat scheelt je een hoop gedoe als ze de honden nog een keer ergens opvissen en ze alvast de halsbanden af doen. Dan heb je nig wel een chip maar dat gaat je een hoop gedoe opleveren als de politi van niets weet.
Bovendien, wat ze bij jou hond doen kunnen ze ook bij de buren doen. En als die de hond niet gechipt hebben en geen penning....