spinnen: hoe groot nederlandse spin/overleeft vogelspin NL?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:52

_Friemel schreef:
Hahaha doet me denken aan een strip, wij hebben hier regelmatig grote spinnen en dan sta ik weer te dansen en te gillen als een klein kind waarop iemand dan weer zegt "ja maar ze zijn banger voor jou"

werkt bij mij niet, bij mij is dit het geval:
http://hyperboleandahalf.blogspot.nl/20 ... fraid.html
_/-\o_

Palmera

Re: spinnen: hoe groot nederlandse spin/overleeft vogelspin NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 16:13

Heel eenvoudig: zorg dat de stofzuigerzak gelijk verwisseld wordt en stop een ouwe sok in de slang mocht hij zich daar vastgehouden hebben met 8 uitgestrekte poten ofzo. Doe ik altijd. Overigens is dat stripje geniaal!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 16:16

No way dat ik die stofzuigerzak meteen verwissel :=

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 16:20

Cayenne schreef:
No way dat ik die stofzuigerzak meteen verwissel :=

Dat doe ik ook niet, daar heb ik een ex, buren, vrienden etc voor! Maar ik wil die zak wel mijn huis uit hebben!

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 01:29

Laat die vieze haroge slinnen aar weg blijven wij hebben er geregeld een in huis, en dan ren ik echt gillend weg. Een keer bibakeerde er een spin van 3cm lijf (zonder poten gerekemd) op de trap. Je kon dan beest zohard meppen als je wou, maar ginh echt niet dood (hij liep zelfs de marathon...)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 02:00

Oh gruwel!! Ik zit dit topic te lezen met het kippenvel op mijn armen :oo

Ik heb ook eens bezoek gehad van zo'n joekel. Ik zag in mijn ooghoeken iets lopen (je hoorde hem zelfs lopen!) en dacht dat het een muis was. Dus ik een zaklampje gepakt om onder de bank te kijken, was het een spin! Het leek wel een Herdershond!!!

Mijn man zat heerlijk te barbeque-en bij vrienden en echt, gewoonlijk ben ik niet zo'n scheiterd, maar ik heb hem gebeld en gesmeekt of hij alsjeblieft NU naar huis wilde komen. Ofcourse stond ik op speaker, bleef hij lekker waar hij was en ben ik nog weken uitgelachen... :+

Enfin, stofzuiger gepakt, buis zo lang mogelijk gelaten en op vol vermogen bij dat "ding" gehouden. In eerste instantie veerde hij alleen wat omhoog toen ik bij hem in de buurt kwam, maar uiteindelijk ging hij godzijdank met een harde "PLOK" de stofzuiger in, welke ik direct de tuin in heb gesodemietert.

Een beetje geruster belde ik mijn moeder, die me doodleuk vertelde dat ze meestal met z'n tweetjes zijn.
.... En bedankt, mam...

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 06:02

Vogelspinnen, slangen etc. Hebben warmte nodig. Even zouden ze het uithouden in jou schuur maar zodra ze afkoelen worden ze steeds zwakker. Dus er zat geen vogelspin in je schuur denk ik.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 01:12

Ik ken de directie van chiquita, Oom van mn vriend.. Er komen nog wel eens beesten mee in dozen. kleine slangen. spinnen, muggen etc. Ze hebben wel eens geprobeerd om een vogelspin in leven te houden in huis, dat lukte maar een paar dagen want die beesten zijn met 0 graden naar Nederland vervoerd. Hier is het (meestal) te koud en de beesten zijn al in een te slechte conditie om te overleven.. Meestal zijn ze al dood als ze aankomen..

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 02:00

:= Ik begin spontaan te hyperventileren als ik op pagina 2 kom....... :wow:

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:21

Oei, die foto op pagina 2 is inderdaad om te huilen..
Wat een ding zeg.. :oo

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:04

Yv_ schreef:
Gaat om deze variant
[ Afbeelding ]

Deze Beb had ik laatst in de tuin zitten en ze was ápetrots op haar nest... ze kon trouwens verdomd hard rennen.
Mijn moeder -niet bang voor spinnen- wilde m wel weghalen, maar wilde dan wel een schoen (die van vriendlief, maat 46). Wát een monster zeg!!
De eitjes hebben we ook kapot gemaakt. Het kreng betaalde geen huur, dus ik wil ook geen klachten horen.

Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:07

Ik heb mijn stofzuiger opgeblazen met zo'n spin :+
Miele heeft hier trouwens hele handige klepjes voor op de stofzuigerzak zitten.

Op vakantie op Cuba liepen overal vogelspinnen in de avond, maar om de een of andere reden vind ik die minder eng!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:16

Ik heb als kind ooit een vogelspin tussen de bananen gevonden. Was wel 45 jaar geleden maar sinds dien ben ik panis voor spinnen zelfs hele kleine. Heb ook een keer een huisspin tegen gekomen op de overloop boven. Hij was ze groot als een ontbijtbordje. Toen mijn man mij kwam "redden" sprong hij de trap af. Je hoorden hem gewoon springen op de trap. Vreselijk. Je snapt dat mijn man ook naar beneden moest om hem dood te maken maar helaas nooit meer gevonden. Brrrrr

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:07

Ik heb een hele collectie spinnen in huis. Vogelspinnen, tropische spinnen. Maar ook gewoon Nederlandse spinnen. Ik laat ze gewoon lekker zitten.
De meest voorkomende huisspin in Nederland is de Tegenaria domestica. Andere die veel voorkomt is de Steatoda. Klein rond spinnetje.
Ik snap niet waarom mensen bang zijn voor spinnen. Ze doen helemaal niets. Zijn handig voor muggen, vliegen etc. Ik heb er 1 in de hoek van de woonkamer zitten. Die heeft regelmatig vliegbeestjes in haar web zitten.

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:38

Melanie5 schreef:
Ik heb een hele collectie spinnen in huis. Vogelspinnen, tropische spinnen. Maar ook gewoon Nederlandse spinnen. Ik laat ze gewoon lekker zitten.
De meest voorkomende huisspin in Nederland is de Tegenaria domestica. Andere die veel voorkomt is de Steatoda. Klein rond spinnetje.
Ik snap niet waarom mensen bang zijn voor spinnen. Ze doen helemaal niets. Zijn handig voor muggen, vliegen etc. Ik heb er 1 in de hoek van de woonkamer zitten. Die heeft regelmatig vliegbeestjes in haar web zitten.

Iel,iel,iel, en nog eens IEL :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:04

Kijk, en dan komen katten goed van pas O:)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:48

Ze gaan ook prima op de elektrische vliegenmepper :')
Gegrilde spin :D

Doet overigens vriendlief want ik kom er niet bij in de buurt :+

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:51

Zo'n viesspeuk heb ik een keer in m'n bed gehad :=
lag op m'n rug in het donker naar het plavond te staren en had me net op m'n zij gedraaid toen ik heel zag *plof* naast me op het kussen hoorde. eerst blijven liggen maar daarna kreeg ik meteen de kriebels. *plof*??? >;)
ben overeind gesprongen en licht aan gedaan en daar zat die griezel, op m'n kussen waar ik net nog met m'n gezicht lag :r
kussen een gooi gegegeven en lopen dat dat kreng deed. nog een grote enceclopedie achteraan gegooid in de hoop dat hij raak was. helaas kon ik dat niet duidelijk zien met donkerblauwe vloerbedekking en een spin die (hopelijk) helemaal vermorselt was. ben dus op een andere kamer gaan slapen en kon de volgende dag bij daglicht zien dat hij toch echt plat was.
ikke blij :)) totdat vaders vertelde dat ze toch echt altijd met z'n tweeen zijn -O-

hierna nog een paar x zo'n joekel gehad. moeders zat te borduren in de woonkamer en hoorde getik op de plavuizen. kwam er 1 voorbij rennen en die kroop achter de wandkast. vaders mocht niet eerder naar bed voordat hij hem dood kon laten zien en heeft de kast gedeeltelijk uit elkaar moeten halen om hem te pakken. later hetzelfde in de slaapkamer. kreng zat achter de opbouw van het bed. dus, afbreken die handel tot je hem gevonden hebt :D

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 19:38

femke27 schreef:
Heel eenvoudig: zorg dat de stofzuigerzak gelijk verwisseld wordt en stop een ouwe sok in de slang mocht hij zich daar vastgehouden hebben met 8 uitgestrekte poten ofzo. Doe ik altijd. Overigens is dat stripje geniaal!

ik laat mijn stofzuiger gewoon een half uur aanstaan, nou als ie dan nog niet dood is... blegh...

Zelfs het opzuigen is me al teveel eigenlijk... zelfs met de stang ertussen durf ik eigenlijk niet..

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:01

Bah spinnen ben k zooo bang voor :oo

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:09

Hihi, heerlijke zelfkwelling in dit topic. Ik weet dat ze me niks doen en dood hoeven ze echt niet en buiten en in de schuur mogen ze echt wel blijven wonen, maar die huisspinnen die moet manlief weghalen voor me, de rest mag blijven zitten en als ze slim zijn verstoppen ze zich als ik ga stofzuigen. Meestal woont er een langpootspin in het hoekje van het plafond op de slaapkamer, die mag blijven als hij beloofd muggen te vangen, teveel gezoem om mijn hoofd en de spin krijgt een enkeltje stofzuiger.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:18

Wij hebben ook regelmatig van die grote zwarte harige jongens door de kamer lopen. IIEEHHHHH! Vroeger als kind hadden mijn zus en ik geregeld grote spinnen in onze slaapkamer. Dan moest mijn vader weer komen om ze te vangen. En nu lopen ze regelmatig 's avonds door de kamer. je hoort ze inderdaad lopen. Ik vind dat zo verschrikkelijk eng. Ooit was mijn man op het werk, loopt er een grote spin door de kamer. Ik hem bellen of hij niet even kon komen om die spin te vangen. Hij vreselijk boos en kwam dus niet. Sindsdien los ik het zelf op door er een glas over heen te zetten en er een viltje onder te schuiven en zo gaan ze naar buiten. Met het risico dat ze morgen weer langskomen, maar dat doet er niet toe. Ik vind het niet grappig, maar dan weet ik wel dat die spin gevangen is en niet meer door mijn huisje loopt. Mijn moeder deed vroeger altijd een stofdoek in de stofzuigerslang als ze weer eens een spin had opgezogen. Het zijn echt hele nuttige beesten, maar laten ze dan alsjeblieft buiten blijven.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 01:31

Ik durf daar niet eens met een stofzuiger bij hoor, haha. Heb genoeg katten rondlopen die niet buiten komen, kunnen ze zich lekker even uitleven.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 01:36

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 02:00

Ik kan hier echt van gaan huilen. :')
Spinnen mep ik lekker dood met een tijdschrift of elektrische mepper. :)