MiReRe; Hoe oud is je beertje?
Ik denk dat 1 en 2 de beste keuze's zijn. Bij 3 heb je kans dat ze steeds wat onenigheden blijven hebben, wat mischien teveel kan zijn voor je oudere beertje. Het ligt een beetje aan de cavia's, heb weleens 3 beertjes samen gehad waarbij er zelden wat machogedrag was en waarbij er ook echt rust kon zijn, maar ook groepjes van 3 die elkaar geen seconde rust gunden en constant bezig waren met kleine ruzie'tjes. Er kwam geen echt vechten aan te pas, maar minstens 1 keer in de week was het raak en dan stonden er weer twee tegenover elkaar met de neus in de lucht.
Echt oude beertjes hebben we niet. De oudste is 1,5 jaar en dat is de driekleur hierboven. Die zit nu samen met een beertje van krap 4 weken, maar die kunnen weer gescheiden worden. Ze zijn nog maar net gekoppeld en de jongste komt uit het flessengroepje, dus daar zou hij weer bij in kunnen. De jongsten zijn 4 weken, gladharen en engels gekruind. Wit Roodoog, Goudagoutibont en Lemonagouti.
We hebben ook nog een creme zwart wit beertje zitten, die nu ook al gekoppeld is aan zijn vader, maar voor hem zou het niet verkeerd zijn als hij gescheiden word. En een zwart rood en driekleur borstelkoppel. Zij zijn broertjes en gaan alleen als koppel weg, dat hebben we beloofd aan de fokker (Die ze trouwens niet naar de opvang gebracht heeft. Ze herkende ze)
Zal ik anders even foto's en informatie over de beertjes sturen? Het is ook mogelijk langs te komen om te bekijken wat de beste combinatie zou zijn en welke je het meest aanspreekt.
Chelleeee;
Als ik goed geteld heb, dan hebben we op dit moment 27 opvangcavia's
Helaas is vandaag één van de cavia's met Cataract overleden. We vonden hem gisteren al niet helemaal lekker en we zijn meteen begonnen met behandelen, maar het heeft niet geholpen. We vermoeden dat de cavia's naast cataract nog wat extra's erfelijks mee hebben gekregen, ze blijven dus voorlopig in de opvang. We moeten eerst duidelijk hebben wat mensen krijgen als ze deze cavia's adopteren, zelf weten we het nog niet precies en tot we het wel weten blijven ze bij ons en houden we ze in de gaten.