Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
joyce2 schreef:Nog een tip: Ga maar plasje doen, heeft helemaal geen betekenis voor een hond die niet weet wat er van hem verwacht wordt. Je zegt het dus pas als je pup aan het plassen is en pas na een hele tijd, kan je het als "commando" gaan gebruiken. Als je nu steeds "plasje doen" tegen de pup zegt en daarna tijdens het plassen ook, snapt hij er niets van, je gebruikte het commando immers ook al steeds voor hij zat te plassen. Ik zou dus eerst een tijd het "commando" alleen tijdens het plassen geven en als ze klaar is gelijk belonen met een koekje of enthousiaste woorden. Als je al tijdens het plassen het koekje gaat geven, of enthousiast gaat doen, is de kans groot dat je pup de boel weer afknijpt
Als je tegen de pup zegt 'plasje doen' tijdens het plassen leert hij het commando associeren met de actie. Dat zeggen kan al vanaf dag één hoor, maar het zeggen zonder dat de pup plast slaat inderdaad nergens op
sallandval schreef:joyce2 schreef:Nog een tip: Ga maar plasje doen, heeft helemaal geen betekenis voor een hond die niet weet wat er van hem verwacht wordt. Je zegt het dus pas als je pup aan het plassen is en pas na een hele tijd, kan je het als "commando" gaan gebruiken. Als je nu steeds "plasje doen" tegen de pup zegt en daarna tijdens het plassen ook, snapt hij er niets van, je gebruikte het commando immers ook al steeds voor hij zat te plassen. Ik zou dus eerst een tijd het "commando" alleen tijdens het plassen geven en als ze klaar is gelijk belonen met een koekje of enthousiaste woorden. Als je al tijdens het plassen het koekje gaat geven, of enthousiast gaat doen, is de kans groot dat je pup de boel weer afknijpt
Heb je het tegen mij? Dan heb je me denk ik niet begrepenAls je tegen de pup zegt 'plasje doen' tijdens het plassen leert hij het commando associeren met de actie. Dat zeggen kan al vanaf dag één hoor, maar het zeggen zonder dat de pup plast slaat inderdaad nergens op
die schreef geloof ik dat ze nu al steeds tegen de pup zeggen "ga eens plasje doen" en dat heeft weinig zin als hij nog niet snapt wat dat inhoud.
Ze had ook al wel een hele tijd niet geplast. Net naar een verjaardag geweest, daar gewandeld maar deed ze niks. Toen we thuis waren gelijk buiten gebleven en ze ging al heel gauw zitten plassen. Het gaat de goede kant op
MadelonSunny schreef:Voor de zoveelste keer, ik verlang niet van haar dat ze nu al zindelijk is. Het probleem is dat we tig keer (10x ofso) per dag met haar buiten lopen en ze simpelweg niet plast. Buiten blijven tot ze het wel doet levert 2 uur lang buiten staan. Misschien had ik de titel anders moeten doen. Ze heet net voor het eerst in een week tijd weer buiten geplast. Ineens deed ze het. Ik vraag me dus eigenlijk af of er meer mensen met een pup zijn die buiten niet plassen en wachten tot ze binnen zijn? Sommige reactie vind ik daarom niet echt begrijpelijk..
Oja, hoe wij op haar reageren als ze plast ervaart zij positief. Kwispelen en blij doen en genieten van wat lekkers. Dus beloonmanier veranderen is niet nodig.
Ik noemde maar een getal maar het kan ook best 15 zijn. Ja inderdaad!
MadelonSunny schreef:@sallandval Ik heb geen idee eigenlijk. Voor mijn gevoel lopen we de hele dag buitenIk noemde maar een getal maar het kan ook best 15 zijn. Ja inderdaad!
Geniet maar van je heerlijke dotje
Jis_ schreef:8AngelEyes8 schreef:Ik zou in iedergeval nog niet met de pup gaan slepen als hij nog maar 1,5 week bij jullie is.
Jij wacht met meenemen tot je pup 12 weken is? Overdaad schaad maar tussen de 8 en de 12 weken dingen ondernemen met je pup is juist erg belangrijk.
MadelonSunny schreef:Wachten? Nee. De fokker doet de kaninchen en dwerg teckels niet eerder weg. Hadden we haar maar eerder gehad.. Daar balen we ook best wel van. Maar er is niks aan te doen dus we doen wat we kunnen. Ze heeft vanochtend weer buiten geplast en gepoept. Hij lijkt wel alsof het kwartje ineens in gevallen
Jis_ schreef:MadelonSunny schreef:Wachten? Nee. De fokker doet de kaninchen en dwerg teckels niet eerder weg. Hadden we haar maar eerder gehad.. Daar balen we ook best wel van. Maar er is niks aan te doen dus we doen wat we kunnen. Ze heeft vanochtend weer buiten geplast en gepoept. Hij lijkt wel alsof het kwartje ineens in gevallen
Ik bedoel tussen 8 en 12 weken je pup meenemen naar bv de kinderboerderij, schoolplein, bus, treinstation enz.
Terwijl ze eerst soort van bang van hem was. Zo zie je maar dat je ze beter kan laten lopen dan ze 'beschermen'. Ze moeten er zelf mee leren omgaan 
Jis_ schreef:8AngelEyes8 schreef:Ik zou in iedergeval nog niet met de pup gaan slepen als hij nog maar 1,5 week bij jullie is.
Jij wacht met meenemen tot je pup 12 weken is? Overdaad schaad maar tussen de 8 en de 12 weken dingen ondernemen met je pup is juist erg belangrijk.
8AngelEyes8 schreef:Jis_ schreef:
Ook al is het dier 8 jaar, hoe oud ze ook zijn ze hebben de tijd nodig om thuis goed te wennen.. Als dat zo is en het dier voelt zich volledig op zijn gemak thuis dan kan hij best weg van huis.. Ik haalde uit het verhaal van TS dat de pup nog niet op zijn gemak is, vandaar mijn antwoord..
Alleen niet op vreemde plekken, dan kruipt ze tegen ons aan