Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Daphne__ schreef:Linea schreef:Wisten jullie dat het in sommige gemeentes zelfs verplicht is om altijd voldoende opruim middelen bij je te hebben?
Jep.. Waar ik woon, krijg je een boete als je geen zakje aan de riem hebt hangen![]()
Maar zoiezo hebben honden het hier slecht... Ze mogen niet van de riem, alleen buiten de bebouwde kom zeggen ze, maar dat is dus niet waar want dan krijg je een boete voor verstoring van de natuurDaar hoeft je hond niet voor achter dieren aan te zitten, of de boel te slopen...
Omheinde velden voor honden zijn er ook niet. De honden leven dus aan een riem of in de achtertuin

xJitskee schreef:Nee,dat zou die van ons ook niet doen,hij poept alleen op gras.
) wil hij om ons een plezier te doen nog wel net z'n kontje in de berm draaien maar dan moet je het wel opruimen want de helft ligt alsnog op straat en je staat er zo in... *zucht*
op gewone veldjes ruim ik het wel op, op kinderspeelplaatsen laat ik hem niet eens het veld op gaan.
) maar als hij het eens ergens anders doet kan ik 10 minuten terug lopen om bij een prullenbak te komen...
IvysToeter schreef:ja het aantal prullenbakken is best weinig.
hier in de buurt ook
Caira schreef:Ik laat mijn hond gewoon niet poepen op openbare plaatsen, maar ik moet wel belasting betalen...
.
Kimbers schreef:Hier is het hondebeleid sinds vandaag weer aangepast. We hebben alleen nog losloopgebieden en overal moet de poep opgeruimd worden. Je mag het dus niet in de goot laten liggen en ook niet in de losloopgebieden. Vind dit wel weer erg ver gaan, waar betaal in dan in vredesnaam nog belasting voor?
Ook zijn de boetes weer verhoogd.. Maar ondertussen moet ik mijn hond nog regelmatig vastdoen in het losloopgebied omdat er gigantische kinderfeesten worden gehouden.. Belachelijk.. er zijn hier zo weinig plekken waar mijn hond nog los mag, en dan word haar plezier ook nog verstoord door anderen, terwijl ik een boete krijg als ik mijn hond los laat in een gebied waar het niet mag maar waar ik niemand tot last ben. Vind het een beetje krom tegenwoordig.
Wij hebben in het losloopgebied geen enkele prullenbak staan.