hondenpoep opruimen, kleine moeite? of grote moeite?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 06:46

Hier in het dorp moet je hondenbelasting betalen en zijn er uitlaat veldjes.
Zoals bij mij achter, je hond mag er los maar het is pal naast een drukke weg, het is niet meer dan een strook gras zonder omheining. Hier moet je de poep opruimen. Dit doe ik dus niet want je staat zo in de stront van een andere hond. Er ligt ook veel poep op de stoep, daar kan ik me dan weer mateloos aan irriteren, want hoeveel moeite is het om je hond een metertje aan de kant te zetten?
Verder kun je hier prachtig wandelen langs de vecht en daar mag je hond los én hoef je niet op te ruimen....op een stuk waar in de zomer allemaal boten afmeren. Zie je het voor je? Dat je de kant op stapt en gelijk in de stront staat? Daar ruim ik het dus weer wel op.

Het beleid vind ik hier in de gemeente rondom krom maar poept mijn hond op een stuk wat geen uitlaat veld is ruim ik het altijd op. En bij mij geen poep op de stoep, als ik dat zie van een ander zeg ik er ook wat van.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:30

Daphne__ schreef:
Linea schreef:
Wisten jullie dat het in sommige gemeentes zelfs verplicht is om altijd voldoende opruim middelen bij je te hebben?

Jep.. Waar ik woon, krijg je een boete als je geen zakje aan de riem hebt hangen :x
Maar zoiezo hebben honden het hier slecht... Ze mogen niet van de riem, alleen buiten de bebouwde kom zeggen ze, maar dat is dus niet waar want dan krijg je een boete voor verstoring van de natuur 8)7 Daar hoeft je hond niet voor achter dieren aan te zitten, of de boel te slopen...
Omheinde velden voor honden zijn er ook niet. De honden leven dus aan een riem of in de achtertuin :\

Waar woon je dan? Gewoon gaan klagen met alle buurtbewoners die een hond hebben bij de gemeente dat jullie ook graag voorzieningen willen hebben voor je hond.

IvysToeter

Re: hondenpoep opruimen, kleine moeite? of grote moeite?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 13:53

Ik ben het heel stout geweest.......dobby poepte maar ik had geen zakjes meer dus heb het laten liggen.
Maar ik loop straks wel even terug en dan ruim ik het alsnog op.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 03:37

De tarieven voor hondenbelasting zijn hier echt belachelijk, en overal in Den Haag geldt een opruim plicht (zelfs in de losloop gebieden). Mijn honden poepen netjes in de bosjes, dus dat ga ik echt niet opruimen. Mochten ze toch een keer hun behoefte doen op een plek waar mensen/ kinderen lopen ruim ik het wel op. Laatst waren mijn poepzakjes op en kreeg ik een bon van €85(!!) van zo'n stoere toezichthouder. Niks beters te doen waarschijnlijk...

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 05:48

Kleine moeite denk ik om het even op te ruimen en dat doe ik dan ook altijd als het ergens ligt waar iemand er in kan staan.
Uitlaatstrookjes waar je het mag laten liggen hebben we hier ook maar daar kom ik bijna niet, veel te vies, je ruikt het als van verre en daar willen mijn honden niet eens het gras op. Ik loop dus veel op de veldjes waar wel opruimplicht geld omdat het daar schoon is (zou moeten zijn) en daar werk ik dus graag aan mee om dat zo te houden. Helaas zijn er hier ook veel mensen die alles laten liggen, maar ik zie het nooit gebeuren. Als je het wel ziet zou je die persoon een zakje aan kunnen bieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 08:19

Wij ruimen het eigenlijk nooit op,wonen in het buitengebied en onze hond heeft geleerd altijd netjes al zijn behoeften in de berm/bosjes te doen,heeft niemand last van.
Het is een 60km weg,dus er spelen/lopen ook geen kinderen in de berm,wij zijn de enigen die er lopen. Als het in het dorp gebeurd ruimen we het wel altijd netjes op. :j

volgens mij is het in het dorp wel redelijk goed geregeld,er zijn "hondentoiletten",een stuk vol houtsnippers waar je hond op kan poepen. Maar wij komen nooit in het dorp :')

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 13:44

onze hond zou dus echt nooit op houtsnippers poepen :n
die vreet de snippers liever op haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 17:20

Nee,dat zou die van ons ook niet doen,hij poept alleen op gras. :')

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:00

xJitskee schreef:
Nee,dat zou die van ons ook niet doen,hij poept alleen op gras. :')

Onze grote hond eigenlijk ook. Gelukkig! Het liefste diep in het hoge gras of in wat struikgewas. :))

Onze teckel maakt het allemaal niet uit. Als hij moet, dan moet ie, en dan maakt het hem niet uit waar hij is...
Omdat hij geleerd heeft om aan de lijn niet op straat te poepen (in de achtertuin legt hij zijn hoopjes het liefst midden in het pad _-:( ) wil hij om ons een plezier te doen nog wel net z'n kontje in de berm draaien maar dan moet je het wel opruimen want de helft ligt alsnog op straat en je staat er zo in... *zucht*

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 00:56

Dat ligt eraan, wij wonen in een buitengebied en hond poept in de berm, waar niemand loopt.. of in 't bos... maar ook nooit op 't pad. Dat ga ik niet opruimen, mochten wij onverhoopt wel in 't dorp zijn oid, dan ruim ik het uiteraard op! bah zo smerig om er in te trappen, wil ik niemand aan doen!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 01:06

mijn hondje heeft een vreemde tic, die poept alleen in het randje hoge gras langs de sloot (waar de grasmaaier niet bij kan) of ergens onder bosjes (Jack Russell terriër). Ik ga daar toch echt niet heen wankelen/kruipen, spijt me zeer :+ op gewone veldjes ruim ik het wel op, op kinderspeelplaatsen laat ik hem niet eens het veld op gaan.

Waar ik me dan ook aan stoor is het te kleine aantal prullenbakken in de buurt. Mijn hond poept dan voornamelijk half in de sloot ( :') ) maar als hij het eens ergens anders doet kan ik 10 minuten terug lopen om bij een prullenbak te komen...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 07:52

ja het aantal prullenbakken is best weinig.
hier in de buurt ook :j

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 08:05

Hier ook. Een supergroot recreatiegebied waar echt héél erg veel honden lopen, maar ook wandelaars/kinderen/fietsers/vissers/whatever, hier geldt dus opruimplicht. Vervolgens staat er één prullenbak, bij de ingang van het gebied, en verder nergens. Ook niet naast picknickbankjes etc. Dat vind ik echt zó raar. Er ligt dus altijd best wel veel afval overal (vooral rondom picknickbankjes) en dus ook veel hondenpoep. Maar ik heb ook niet zoveel zin om een uur of langer met een zakje in mijn hand te lopen, ben dan eerder geneigd om haar poep de bosjes in te schuiven.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 08:12

IvysToeter schreef:

Inderdaad, als ze alleen al eens wat meer van die dingen op een losloop gebied zouden plaatsen zou dat al heel handig zijn.
En die losloop plekken zijn 9 van de 10 keer langs een drukke weg, ook zo goed over nagedacht.
Ik ruim het ook op, gelukkig lopen ze bij mij de hele dag op stal, dus heb ik er weinig last van.
Vraag me alleen af... als je hond nu aan de dunne is???? :D

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:11

Mijn hond gaat altijd midden in een struik zitten poepen.
Heel handig natuurlijk, maar ik ga echt niet in een struik zitten graaien om een drol op te ruimen.
Als hij echter midden op de stoep gaat zitten ofzo (mag hij niet, maar ik ben soms iets te laat met mee trekken) dan ruim ik het natuurlijk wel op. En langs een wandelpad waar ik soms loop ook. Vind ik niet meer dan netjes.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:02

IvysToeter schreef:

Hier staan geen prullebakken, geen zakjes. Ik betaal hondenbelasting, dus ruim niets op.
Er rijdt wel elke weer een poepwagen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:06

hier geen prullenbak voor de deur...en hier enorm veel katten die nog meer schijten dan me hondje...dus nee ik ruim t niet op en op de honden plekken al helemaal niet

kelselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:18

Hier zijn ook geen prullenbakken en wel belasting betalen..
Verder ruim ik het altijd wel op als ze op straat/stoep/plekken waar kinderen mensen lopen enz.
Alleen ze heeft zichzelf aan geleerd om helemaal naar beneden te lopen bij het kanaal en dan echt op het randje te gaan poepen. Dan spijt het me zeer maar ik ga niet door halve meter hoge gras lopen aangezien het 1 keer per jaar gemaaid word. Dus dat laat ik liggen, want daar kom je gewoon niet bij.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:21

Caira schreef:
Ik laat mijn hond gewoon niet poepen op openbare plaatsen, maar ik moet wel belasting betalen...

Zelfde hier,alles op eigen erf maar moet dik betalen!
Als ik ergens hondenbelasting moest betalen denk ik dat ik het ook wel eens zou laten liggen :o

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:27

Caira schreef:
Ik laat mijn hond gewoon niet poepen op openbare plaatsen, maar ik moet wel belasting betalen...

mijn hond laat ik ook alleen maar poepen op plaatsen waar het geen kwaad kan, plassen is niet zo erg!
ik vind het ook soms heel irritant!
als ik met de klas naar gym loop liggen zelfs hele hopen poep op de stoep! dan ben je niet helamaal lekker toch?!
edit;
ik weet niet of wij hondenbalsting betalen hoor, volgensmij ook wel!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:35

Onze hond poept alleen op plaatsen waar niemand er last van heeft/het is toegestaan, dus dan ga ik het niet opruimen :=.
Als ie nou op de tegels zou poepen, dan wel, maar hij poept alleen langs de slootkant of op zo'n hondenuitlaatstrook :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:02

Voor degenen die prullenbakken missen: ik wil het ook nog wel eens met een schepje oppakken en in de sloot/bosjes gooien. Heeft er ook niemand last van :)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:55

Hier is het hondebeleid sinds vandaag weer aangepast. We hebben alleen nog losloopgebieden en overal moet de poep opgeruimd worden. Je mag het dus niet in de goot laten liggen en ook niet in de losloopgebieden. Vind dit wel weer erg ver gaan, waar betaal in dan in vredesnaam nog belasting voor?

Ook zijn de boetes weer verhoogd.. Maar ondertussen moet ik mijn hond nog regelmatig vastdoen in het losloopgebied omdat er gigantische kinderfeesten worden gehouden.. Belachelijk.. er zijn hier zo weinig plekken waar mijn hond nog los mag, en dan word haar plezier ook nog verstoord door anderen, terwijl ik een boete krijg als ik mijn hond los laat in een gebied waar het niet mag maar waar ik niemand tot last ben. Vind het een beetje krom tegenwoordig.

Wij hebben in het losloopgebied geen enkele prullenbak staan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:59

Kimbers schreef:
Hier is het hondebeleid sinds vandaag weer aangepast. We hebben alleen nog losloopgebieden en overal moet de poep opgeruimd worden. Je mag het dus niet in de goot laten liggen en ook niet in de losloopgebieden. Vind dit wel weer erg ver gaan, waar betaal in dan in vredesnaam nog belasting voor?

Ook zijn de boetes weer verhoogd.. Maar ondertussen moet ik mijn hond nog regelmatig vastdoen in het losloopgebied omdat er gigantische kinderfeesten worden gehouden.. Belachelijk.. er zijn hier zo weinig plekken waar mijn hond nog los mag, en dan word haar plezier ook nog verstoord door anderen, terwijl ik een boete krijg als ik mijn hond los laat in een gebied waar het niet mag maar waar ik niemand tot last ben. Vind het een beetje krom tegenwoordig.

Wij hebben in het losloopgebied geen enkele prullenbak staan.

Klinkt als Gouda :=
Ja het is belachelijk ook eigenlijk.. Het moet maar geen moeite voor jou zijn om voor je wandeling eerst een halfuur in de auto te moeten zitten :n

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:00

Bespottelijk Kimbers.
Kun je daar niks mee doen? Klacht indienen bij de gemeente (met zoveel mogelijk andere hondeneigenaren) ofzoiets?
Dat ze i.i.g dan ook zorgen voor prullenbakken als er een opruimplicht geldt en dat mensen niet kunnen gaan zeiken als jullie je honden los laten lopen op 1 van de weinige plekken waar dat ook daadwerkelijk mag.