Huisdier voor kind op kamer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

malih

Re: Huisdier voor kind op kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:17

Muizen stinken...En niet zo zuinig ook....

Ratjes knagen eigenlijk niet aan tralies, heb er nog nooit een gehad...En ik denk dat ik er meer versleten heb dan de gemiddelde bokker..... Als je wilgen takken in de kooi mikt gaan ze daar lekker aan knabbelen ipv van aan dingen die je niet wilt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:19

anneliesdj schreef:
En ja, tam maken is lastig als je er 2 hebt, kun jij wel onzin vinden maar is gewoon een feit.

Dat is helemaal geen feit hoor. Eerder een oude fabel, net zoals dat kortwieken goed is om vogels sneller tam te krijgen :+ Er is onderzoek naar gedaan en er gaat wel iets meer tijd in zitten, maar dat valt verder reuze mee.
Bovendien nemen ze het tamme gedrag makkelijk van elkaar over. Ik heb altijd parkietjes of valkparkieten gehad en altijd (behalve toevallig nu :+ ) meer dan 1, en ze waren ook altijd tam :) Nooit problemen mee gehad en is altijd heel rap gegaan.

Troep valt op zich wel mee. Je kunt aan de onderkant van de kooi een plastic rand bevestigen zodat de veertjes niet alle kanten op waaien wanneer ze ruien, maar verder valt het best mee. Al maakten mijn twee grasjes wel drie keer zoveel troep als mijn valkparkiet :=

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:23

Wij hebben al wat jaartjes ratten, super beestjes, heel sociaal en kennen hun baasje. Dat is heel leuk voor kinderen, ze zijn niet zo kwetsbaar en 2 vrouwtjes stinken minder dan mannetjes. Ik heb de ervaring dat 2 leuker is voor baasje en voor rat.
Ik moest er nooit wat van hebben maar ben echt om.

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:23

3 muisjes?

Zijn er in heel veel kleurtjes en zijn leuk om naar te kijken in een aquarium. Dan hoor je ze ook vrijwel niet. Daarnaast kun je ze ook af en toe vasthouden maar dagelijkse aandcht is niet perse nodig. Lijkt me ideaal voor je zoontje. :D

Ik heb zelf 11 muizen gehad op mijn kamer (ook nog een hamster en 2 ratten) in een betonplex terrarium en die hoorde je echt niet. De hamster wel door zijn radje en de ratten hoorde je ook niet. Nu heb ik 4 mannelijke ratten en die staan 1m afstand van mijn bed en ik ben nog nooit wakker geworden (terwijl ik snel wakker wordt). Lawaai maken ze dus niet. Ratten mannen zijn ook heel erg leuk! <3

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:36

jolin schreef:
Wij hebben al wat jaartjes ratten, super beestjes, heel sociaal en kennen hun baasje. Dat is heel leuk voor kinderen, ze zijn niet zo kwetsbaar en 2 vrouwtjes stinken minder dan mannetjes. Ik heb de ervaring dat 2 leuker is voor baasje en voor rat.
Ik moest er nooit wat van hebben maar ben echt om.

k moet zeggen dat ik de mannen kooien niet veel meer vond stinken dan de vrouwe kooien... Hoewel ik t idee had dat de mannen wel wat viezer waren dan de vrouwen. Maar mannen zijn wel wat rustiger dan vrouwen (over t algemeen)

En mannen zijn minder ziek ( geen baarmoeder onstekingen, mamma tumoren en minder kans op blaasontsteking. ) Wel krijgen mannen sneller achterhands verlamming. Maar als je naar vrouwen kijkt overlijd het overgrote gedeelte toch aan mamma tumoren of baarmoeder onstekingen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:51

En fretten? Een vriendin van mij had ze en dat waren hele leuke tamme dieren! Weet alleen niet hoe die s nachts zijn en of ze erg stinken...

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 16:00

Mijn nicht heeft fretten en zij hebben wel veel ruimte nodig en stinken vrij erg.

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:15

GoGoNut schreef:
Mijn nicht heeft fretten en zij hebben wel veel ruimte nodig en stinken vrij erg.

Daarbij zijn ze niet echt geschikt voor kinderen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:19

Oei nee, fretje van een vriendinnetje van mij kon echt heel erg gemeen bijten! Is haar later wel afgeleerd, maar dan moet je wel weten hoe.

Caviaatjes zijn ook leuk. Die van mij hebben rond een uurtje of 6-7 even hun gekke half uurtje, dan lopen ze te rennen en te springen. Rond een uurtje of 9 gaan het nachthokje erin en hoor je ze niet meer. Of nouja, helemaal niet meer is een groot woord maar zoals je ook al zei, geen enkel dier is helemaal muisstil.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:23

Zo, die beestjes kunnen flink bijten idd... Ik ben ooit door een fret gepakt werd ik niet vrolijk van. En verder zijn t net puppy's.... Je moet ze opvoeden, alleen hebben ze amper oren...

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:26

Ik heb zelf een hamster en eeen konijn op mijn slaapkamer staan, mijn hamster heb ik altijd last van snachts maar konijn hoor ik nooit

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:36

en een chinchilla?
heb met dit dier niet veel ervaring maar het zijn wel nachtdieren dus of het een geschikt diertje is voor op de kamer.. :?
Laatst bijgewerkt door WildJes op 05-06-12 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:36

Chinchilla's zijn lawaaiïge nachtdieren. En daarbij niet echt knuffelig

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:37

hmm. Me vriendin fokt met chinchilla's en heeft het huis moeten verbouwen zodat de chinchilla's naar een aparte kamer konden omdat ze er snachts wakker van lag... Denk niet dat het zoontje daar daar gelukkig van word. Verder zijn ze ook niet zulke kroel beesten

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:38

Vjestagirl schreef:
Chinchilla's zijn lawaaiïge nachtdieren. En daarbij niet echt knuffelig

ja, ik heb er zelf geen ervaring mee dus of ze zo knuffelig zijn weet ik ook niet. (weet wel dat het nachtdieren zijn)

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:41

ik vind chinchilla's er wel leuk uitzien, en in de dierenwinkel ook! (wil er dan altijd eentje kopen :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:44

En degoes? Zijn niet echt knuffeldieren, niet zozeer omdat ze bijten (juist niet!) Maar omdat ze nogal snel zijn haha :D Wel aan te raden om ze niet in een kooi te houden maar in een (hoge) glazen bak. Ze knagen namelijk erg graag aan de tralies ;) maar ze zijn echt heel leuk :j Ik heb er zelf 3.

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:56

Bizzybijtje schreef:
En degoes? Zijn niet echt knuffeldieren, niet zozeer omdat ze bijten (juist niet!) Maar omdat ze nogal snel zijn haha :D Wel aan te raden om ze niet in een kooi te houden maar in een (hoge) glazen bak. Ze knagen namelijk erg graag aan de tralies ;) maar ze zijn echt heel leuk :j Ik heb er zelf 3.

ik kende degoes helemaal niet , zijn wel schattig als ik zo de foto's zie op google.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:54

Ik had vroeger altijd 2 ratten op mijn slaapkamer. Die maakten lang niet zoveel lawaai 's nachts als de hamsters van mijn broer. Zijn ook leuker vind ik persoonlijk.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:02

Misschien 2 gerbils ? Zijn ook niet zo zeer knuffel dieren, maar wel geweldig om naar te kijken
Ze moeten in een glazenbak, want uit plastic knagen ze zichzelf.
Gooi er een laag zand in met bodembedekking erboven op en je ziet de gangen die ze graven !
Wel minimaal 2 nemen

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:16

ratten zijn echt leuk, dit zijn die van mij met me zoontje van 3
(het zijn mij ratjes en ik verzorg ze ook)

hope
Afbeelding

dumba
Afbeelding

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:28

inderdaad.. nooit van gehoord dat konijnen veel lawaai maken snachts ..

eventueel een cavia ? ( ik heb er nog te koop :p haha )

verder zou ik echt niet weten wat voor huisdier.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:35

Zet dan maar es een konijn op je kamer. Slaap lekker, not.
Konijnen moeten met minimaal 2 en hebben veel ruimte nodig, niet geschikt voor een slaapkamer.
Ook zijn het geen knuffel dieren.

Cavias moeten ook met minimaal 2

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:38

hmms.. mijn konijnen laten zich echt wel knuffelen..

cavia's zijn niet zo groot.. met een groot binnenhok kunnen er wel 2 cavia's in.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:41

Een aai over de bol kunnen de meeste wel waarderen maar oppakken niet.

Cavias moeten met 2 minimaal kooi van 1 meter. 1.20 is beter.
En dat ze klein zijn zegt niks over de grootte van eem hok ;)
2 dwerg konijnen hebben ook minimaal 2m2 nodig en een dwerghamster mininaal 50 x 30