lastig schreef:Ik vind de een echt geen haar beter dan de ander. Vind ze echt allebei waardeloos als 'hondentrainer'.
Goed onderbouwde argumenten zeg...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
wat een gezwets, Cesar verricht top werkt, en hij martelt de honden waar hij mee werkt echt niet, geklets over steekwonden toebrengen, toe zeg. Vind het altijd geweldig om te zien dat hij eigenlijk niet zoveel met de hond doet, maar juist met het baasje 
. Hij zei toen ook dat hij het erg interessant zou vinden om een keer een sessie samen met hem te doen, maar daar staat Gaus dus niet open voor. Beetje jammer idd
Femke schreef:lastig schreef:Ik vind de een echt geen haar beter dan de ander. Vind ze echt allebei waardeloos als 'hondentrainer'.
Goed onderbouwde argumenten zeg...
lastig schreef:CM werkt met stroomschokken, ruk en trekwerk en dingen zoals die staart vastbinden want dan kan hij die niet tussen zijn benen doen. Om maar wat voorbeelden te noemen. Ik heb wel eens afleveringen gekeken en ik krijg er de kriebels van.
MG is o.a. van de slipkettingen. Verder is er een hond van een vriend van mij bij hem in training geweest. Heeft veel centjes gekost, maar die hond kent nog steeds niet veel. Verder vind ik dat stukje met die clicker ook niets. Maar ik ben dan ook geen liefhebber van de clickertraining.
Daarbij vind ik het niet proffesioneel om een 'collega hondentrainer' zo op tv te moeten afkraken.
Ze proffiteren mij allebei te veel van het commerciele succes, en dat vind ik jammer.
alleen één keer toen zijn eigen hond had bedacht dat hij wel leuk kon spelen met een giftige slang. Tja liever een hond met een stroomstoot dan een hond die langzaam en zeer pijnlijk sterft.
Shadow0 schreef:Ik ken maar 1 situatie waarin Cesar Millan de prikband aanraadt volgens mij: een gehandicapte vrouw die te weinig kracht heeft om snel te reageren met een gewone band. In alle andere gevallen zit de prikband er al om als hij komt, en doet 'ie 'm meestal al vrij snel af.

zij was als de dood dat Fannie andere honden aan zou vallen en dus deed ze dat. karuna schreef:Wispeltuur daar zit in mijn ogen ook het probleem. De methode is goed MITS goed toegepast door iemand die weet hoe het zit. Niet door iemand die al KSSST end door het leven gaat. Ik ken er 2 nu en heb de "resultaten" ervan gezien. Een meer dan lieve onderdanige hond die zich zo bedreigt voelde en haar tanden maar gebruikte uit angst. Beestje deed niets fout behalve snuffelen. Het was zijn hond en zijn huis niet eens van de KST persoon dus. Beestje werd na haar paniekerige verdeging zo hard op haar rug gesleurt dat ze de rest van de dag niet meer durfde te bewegen.
De andere was mijn vader die na een blaf van onze kruising russel KST zei en haar in haar zij prikte terwijl dat op dat moment absoluut niet nodig was. Hij had bijna 2 honden in zijn arm hangen. Gelukkig zit de rem er inmiddels genoeg op na lang trainen maar verkeerde energie, verkeerde timing en verkeerde hond.
Zouden we onze oude man zo aanpakken hebben we binnen 2 keer een angstige kruiper. Het dier is er veel te gevoelig voor. One 2 jonkies moet je soms wel zo aanpakken omdat die uit angst of agressie zo kunnen fixeren en staren dat je ze niet op een andere mainier kunt bereiken. Onze kleine kruising is nog voertrainbaar waar we soms ook dankbaar gebruik van maken. Onze witte herder is totaal niet voertrainbaar vanwege zijn desinteresse in voedsel en soms erg grote angst.