Oostenrijk met onze 3 belgische krullenbollen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:50

Oostenrijk blijft fantastisch, zijn er ook net weer van terug, wij zaten bij Reifnitz.

Verder zijn het natuurlijk prachtige honden kan me nozem nog als kleine dame herrinneren en was alweer helemaal vergeten dat ze alweer een mama was :D

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 08:20

amy_leftover schreef:
Ik wist niet dat Oostenrijk zo prachtig was! N.a.v. dit topic direct gaan kijken voor een vakantie in Oostenrijk, mét hond uiteraard :D

Het is echt een aanrader hoor! Laat je me weten als je geboekt hebt, en waar? Ik ben heel benieuwd.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 08:21

Seven schreef:
Verder zijn het natuurlijk prachtige honden kan me nozem nog als kleine dame herrinneren en was alweer helemaal vergeten dat ze alweer een mama was :D

Dank je. Wat leuk dat je je Nozem als jonkie nog kan herinneren. Ze is inmiddels 3x mama en ook al 1x oma. ;)

Seven

Re: Oostenrijk met onze 3 belgische krullenbollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:27

Ja dat is vreselijk snel gegaan met nozum :j
Heb je vanuit het hondenforum zelfs jaren geleden gemaild voor een pup van nozum als ze oud genoeg was om gedekt te worden hahaha.

Heb je je mooie schimpie nog?

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 23:54

Seven schreef:
Ja dat is vreselijk snel gegaan met nozum :j
Heb je vanuit het hondenforum zelfs jaren geleden gemaild voor een pup van nozum als ze oud genoeg was om gedekt te worden hahaha.

Dan heb je ze allemaal misgelopen, ze heeft er 18 ter wereld gebracht in de tussentijd. :D

Seven schreef:
Heb je je mooie schimpie nog?

Ja, die heb ik gelukkig nog steeds. Hij is bijna helemaal wit inmiddels. ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 00:03

prachtig dier vond ik dat altijd word tijd voor een topic van hem :D

Jeetje zo zie je maar kom nooit meer op het hondenfoum en mis alles hahaha

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 09:11

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:47

heel leuk, heb even weer genoten van de mooie schimpie

Bloemetje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:01

Wauw mooi!
Even onthouden voor een volgende vakantie met onze hond! :D

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 18:54

Bloemetje87 schreef:
Even onthouden voor een volgende vakantie met onze hond! :D

Het is echt superleuk om op deze manier vakantie te houden als je wandelen leuk vindt, van de natuur houdt en een beetje een sportieve hond hebt.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:47

Wat voor seizoen zou jij adviseren om met hond naar Oostenrijk te gaan?
Ik heb namelijk een vriendje dat graag een beetje wil wintersporten, ook al vind ik er zelf niks aan :o maar een beetje sneeuw is natuurlijk ook wel weer romantisch. Vroeg me alleen af of dat te doen is met de auto :?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:55

Als je goede winterbanden hebt is het echt prima te doen hoor (sneeuwkettingen mee voor de zekerheid te huren bij de anwb geloof ik), de wegen worden echt prima sneeuwvrij gehouden.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 06:19

Er zijn hele volksstammen die in de winter naar Oostenrijk gaan voor wintersport en/of wandelen dus dat lijkt me geen enkel probleem. Zoals CrazyCat zegt moet je natuurlijk wel zorgen voor winterbanden en sneeuwkettingen. Die laatste zijn verplicht in de bergen volgens mij. En oefen dan van tevoren thuis even goed op het omleggen van de sneeuwkettingen.
Wij gaan eigenlijk altijd in het voor- of najaar. We zijn in april, mei, juni, augustus en september daar geweest tot nu toe (niet in 1 jaar hoor) en dat was voor ons allemaal even mooi. Wij zijn zelf ook geen wintersporters dus wij zijn nog niet in de winter geweest.
Er zijn overigens ook gletsjers waar je ook buiten de winterperiode kunt skiën, misschien zou dat een alternatief kunnen zijn als je vriendje wat wil wintersporten en jij er niets aan vindt?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 07:01

Prachtige foto's TS!! Lijkt me echt heerlijk om zo met je hond op pad te kunnen gaan, zou dat ook best wel willen met mijn hond :j . BTW: Mooi paard ook! ;)

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 08:19

Wauw wat is het daar prachtig zeg, en wat heb je schitterende honden !

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:30

Klopt op de gletsjers kun je vaak zomers ook skieen zoals hier: http://www.gletscher.co.at/ daar rij ik mijn ventje af en toe heen, zelf ski ik niet met mijn slechte knieen. Ik ga dan beneden in het dal heerlijk wandelen met onze hond.
Overigens als je met de auto komt, sneeuwkettingen zul je waarschijnlijk helemaal niet hoeven gebruiken maar zijn verplicht om bij je te hebben.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:34

Vriendlief kan wel aardig snowboarden, ik bak er niets van, dus samen wintersporten gaat 'm niet worden. -O-
Daarom zou het wel lekker zijn als ik ondertussen een flinke wandeling kan maken met de hond :j Moet zeggen dat het er zowel 's zomers als 's winters prachtig uit ziet daar! En dat terwijl Oostenrijk nooit op mijn lijstje van mogelijk vakantieland stond, na deze foto's is dat wel bijgedraaid :D

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 17:24

amy_leftover schreef:
Moet zeggen dat het er zowel 's zomers als 's winters prachtig uit ziet daar! En dat terwijl Oostenrijk nooit op mijn lijstje van mogelijk vakantieland stond, na deze foto's is dat wel bijgedraaid :D

Ik had zelf echt nooit gedacht aan Oostenrijk als vakantieland maar ik heb een jaar of 7 geleden een loterij gewonnen via internet en daar was de prijs een week lang te gast bij Dog Walk Trail met een aantal wandelingen, dus zo zijn wij voor het eerst daarheen gegaan. En sindsdien al 7x geweest in totaliteit, met nog een keer in het verschiet. *\o/*

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 17:25

WolinLotte schreef:
Prachtige foto's TS!! Lijkt me echt heerlijk om zo met je hond op pad te kunnen gaan, zou dat ook best wel willen met mijn hond :j . BTW: Mooi paard ook! ;)

Dank je wel voor het compliment over de foto's én mijn paard. ;)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 17:26

CrazyCat schreef:
Overigens als je met de auto komt, sneeuwkettingen zul je waarschijnlijk helemaal niet hoeven gebruiken maar zijn verplicht om bij je te hebben.

Nou, afgelopen winter hadden de mensen die de accommodatie geboekt hadden waar wij naartoe zijn geweest afgelopen mei en vorig jaar september toch echt sneeuwkettingen nodig om bij het huis te kunnen komen hoor. ;)
Het laatste stukje is een vrij steil deel dat onverhard is (grind/zandpad) én met een flinke haarspeldbocht erin. Dat ging echt niet zonder sneeuwkettingen toen er flink wat sneeuw was gevallen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:11

Ik heb ze hier niet nodig gehad, behalve toen ik iets te ver op het niet geruimde erf reed en er niet meer uitkwam. Maar ze zijn hier ook echt heel fanatiek met ruimen en er valt minder sneeuw als in Noord Tirol.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 20:20

CrazyCat schreef:
Ik heb ze hier niet nodig gehad, behalve toen ik iets te ver op het niet geruimde erf reed en er niet meer uitkwam. Maar ze zijn hier ook echt heel fanatiek met ruimen en er valt minder sneeuw als in Noord Tirol.

Het ligt er dus helemaal aan waar je zit, het is zeker niet overal zo dat je je sneeuwkettingen niet nodig hebt. Dus als je ze toch moet aanschaffen omdat het verplicht is in Oostenrijk, zou ik ze voor alle zekerheid voor vertrek toch echt een paar keer omleggen, om wat handigheid te krijgen voor het geval dát. ;)