Heeft mijn kater paringsdrang?Of spoort hij niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 15:00

Amaris schreef:
Ik vind alle kittens leuk, ook die volledige nesten in het asiel (zie onderschrift) maar dat wilt nog niet zeggen dat je ongecontroleerd kittens geboren moet laten worden.

offtopic TS ik heb even in je profiel gespiekt maar wat doe jij goed werk met de opvang zeg!

Dank je! ik moet helaas stoppen,mijn botten en spieren gaan helemaal kapot door het zware werk.
Er zijn er 2 die tóch bij me blijven,die kán ik niet herplaatsen.De ene gaat dood van ongeluk en de andere heb téveel ellende en pijn mee gemaakt.Ik neem geen risico dat zij dit nog een keer zou kunnen mee maken.

CrazyCat

Re: Heeft mijn kater paringsdrang?Of spoort hij niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:45

Je kunt een kater ook op die leeftijd gewoon nog castreren hoor, dat doen ze met dekkaters ook pas later.
Het dek en vechtgedrag zal dan wel minder worden of zelfs helemaal weg gaan.

Wij hebben de afgelopen jaren meerdere dekkaters gehad en die waren als castraat toch echt gelukkiger. Het leven van een ongecastreerde kater is best stressvol ze staan erg onder invloed van hun hormonen wat zich uit in gefrustreerd gedrag tot zelfs huidklachten.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:19

Amaris schreef:
macholoverr schreef:
Ik vind het een beetje raar...Maar goed!

Yvonne dr is niks mis mee dat je kater buiten rondloopt.... Onze kater loopt ook gewoon buiten en is niet geholpen!

Ik vind dat je het niet bij de mensen kan neerleggen die hun katers niet casteren! ik bedoel wij hebben nu 9 katten, 1 kater, 3 poezen & 5 jongen. Al onze beesten zijn niet geholpen! het is namelijk ONS probleem als wij jongen krijgen! En Als iemand anders jonge krijgt die het niet wouw had die zijn poes maar moeten laten helpen!

ohmen... -O-

Tja, zeg dat maar eens aan al die boeren die met dozijnen kittens en katten in hun hooischuren zitten :roll: Al onze katten zijn gesteriliseerd op gecastreert. Allemaal bewust gedaan, vooral qua gedrag ook enzo. Hier is het zo, dat de katten van ons buren altijd worden doodgereden, maar die van ons nog nooit iets voor hebben gehad?? Puur geluk of slimme katten? Nu, ik snap je standpunt over het vechtgedrag ookwel. Onze gecastreerde katers vechten ook wel eens.. We hebben al redelijk wat vechtersbazen gehad. Meestal vechten ze dan ook met de katers van de boerderijen. Jammer genoeg moesten wij onlangs nog een kat inslapen ivm kattenaids.. Hele nare ziekte, en ik denk toch niet dat je wilt dat jouw kat dit ook krijgt? Het is namelijk bewezen dat de kans bij gewone katers véél groter is. Mijn kat was dan wel gecastreerd, maar geloof dat het gewoon pure pech was. (Kat had ookal een zwakke weerstand) Hier hebben de gecastreerde katers geen paringsgedrag meer? Toch zover ik weet :')

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:26

gohya schreef:
De poezen die hier in de buurt rond lopen zijn allemaal gesteriliseerd,ik ken de eigenaars allemaal.Er was 1 poes die dat niet was,die werd na 1 nestje wel gesteriliseerd.Verder zijn er geen kittens hier in de buurt geboren,je hoort dit altijd meteen omdat ze dan gratis aangeboden worden.

De fokkers van katten zouden dan ook eens moeten stoppen met fokken.Ook raskatten zijn er meer dan genoeg.Maar dit is off topic.

Persoonlijk vind ik dit erg naief, dat ze niet worden aangeboden wil niet zeggen dat ze er niet zijn, plus een kater kan kilometers lopen voor een poes.
En veel ongewenste nestjes worden verdronken, dus dat je ze niet aangeboden ziet staan is geen goede leidraad.
Castreren is de beste optie, ik heb ook 3 volwassen katers probleemloos laten castreren na hun dekdienst.
Zijn er allemaal flink op vooruit gegaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 18:28

Gister wilde hij weer een poging wagen om te paren met mij,maar zodra hij omhoog kwam zei ik streng NEE.
En hij stopte er gelijk mee,hij weet heel goed wanneer ik iets niet wil,ik hoef mijn stem maar te verheffen en hij weet het.En zo leer ik hem dit gedrag wel af.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:15

al die boerderij kittens worden niet gratis aangeboden, deze worden zodra ze overlast gaan verooraken gewoon afgeschoten, niks meer en niks minder. hier elke zomer een explosie katten in de zomer, totdat op een avond een aantal knalletjes te horen zijn en er de dagen erna opeens geen katers meer op mijn poes zitten te azen voor het raam. boeren hebben geen band met deze katten, ze hebben er een paar om de muizen weg te houden en de rest beland hier letterlijk in de kliko. 1 kater zorgt per poes voor minimaal 5-6 kittens. hij is elke dag buiten,dus reken maar uit wat er evt aan kittens rondloopt van die ene kater..
7 is een leeftijd waarop ze gewoon nog gecastreerd kunnen worden, na operatie worden ze wakker geprikt en zijn ze ook met 5 a 10 minuten weer op hun pootjes, ze liggen geen uren onder narcose. dat het gedrag stopt, nee denk ik niet wat hij heeft 7 jaar lang van het kater zijn mogen proeven, het enige voordeel zijn geen ongewenste nestjes meer. het kan zijn dat er geen ongeholpen poezen buiten lopen, maar er kan altijd een mooie raspoes de hort op gaan door een open raam en die is dan wel meteen de sjaak.
dus op de vraag is hij gek? misschien een beetje gefixeerd maar niet gek want dit hoort hij te doen instinctief, kan hij nog gecastreerd worden EVT? ja dat kan, geen probleem.
hengsten worden ook geruind omdat ze lastig worden en zichzelf in de weg lopen, is met honden en katten net zo.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:17

Mijn gesteraliseerde poes doet dit ook, precies hetzelfde.
Alleen het verhaal van het rijden niet..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 19:05

Nou hij doet het nu niet meer,hij probeert het nog wel soms,maar als ik boos NEE zeg,is hij gelijk weg.
Hij weet het precies wat wel en niet mag.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:15

nou dat is alvast een mooie oplossing voor ongewenst gedrag bij jouzelf en de hond dan :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:12

op welke leeftijd is hij gescheiden van zijn moeder? Dit gedrag is namelijk gedrag wat veel katten op volwassen leeftijd ontwikkelen en steeds heftiger gaan laten zien als ze te vroeg uit het nest weg gehaald zijn.

Hoop voor je dat het paringsdrang is want dan is er in elk geval makkelijker wat aan te doen, gewoon castreren wat 7 jaar geleden nog beter was geweest. Zou ook gelijk even laten testen op aids.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 20:45

Ik dacht dat hij 6 weken oud was toen ik hem kreeg.
Hij was geboren op een boerderij.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:50

gohya schreef:
Ik dacht dat hij 6 weken oud was toen ik hem kreeg.
Hij was geboren op een boerderij.

En dat kan er dus mee te maken hebben want dat is dus idd ook veel te vroeg! Inmiddels wordt hier al erg veel achteraan gegaan. Bijv. de Sophia vereeniging is ermee bezig. Ook wij horen het in de opvang heel vaak samen. Katten die dit gedrag vertonen en zo erg dat er gewoon wonden ontstaan en die met 6 weken uit nest gehaald zijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:52

Je kat zal ook veel minder knokken, leuker leven voor m dus.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:57

Ik heb een kater gehad die gewoon letterlijk op mijn arm begon te rijden :j
(En alleen mijn arm, hij sliep nog wel eens bij me op bed en als ik dan mijn voet bewoog pakte hij die :') )

Erg leuk als er visite zit :+

Hij beet me in mijn hand en ging dan aan de gang :')
En wegduwen had absoluut niet het gewenste effect want meneer beet alleen maar veel harder in mijn velletje en liet dus echt niet meer los!

We hebben uiteindelijk besloten hem toch te laten castreren en het gedrag is toen vanzelf opgehouden...

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:35

Dit gekke gedrag heeft met paringsdrang te maken. Samen met het vechten met andere katers zorgt dit beide voor een hoop stress. In mijn ogen reden genoeg om je kater te laten castreren. 7 jaar is niet te oud. Al zal het gedrag in iets minder hoog tempo afnemen dan bij jonge katers, maar die hebben immers ook geen ervaring met het dekken van poezen. Jouw kat hoogstwaarschijnlijk wel..

Moest nog lachen om de eigen bedachte 'logica' dat gecastreerde katers sneller doorgereden worden. Meid dat is echt puur toeval geweest hoor en slaat niet op het feit dat ze gecastreerd waren :n Maargoed, dat begrijp je zelf natuurlijk ook wel :roll:

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 21:39

Quote.
Moest nog lachen om de eigen bedachte 'logica' dat gecastreerde katers sneller doorgereden worden. Meid dat is echt puur toeval geweest hoor en slaat niet op het feit dat ze gecastreerd waren Maargoed, dat begrijp je zelf natuurlijk ook wel.

Ja dat begrijp ik nu wel maar 2 pas gecastreerde katers in korte tijd dood gereden,dan ga je toch een verband leggen.