Mijn hond heeft het zo warm... Wat is verstandig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:51

annepaardoes schreef:
Ik heb hier ook een fles water in de vriezer liggen voor als mijn hond te toch te warm krijgt. Even een theedoek er omheen en dan kan hij er lekker tegen aan liggen.

Ook lees ik wel eens bevroren yoghurt als ijslollie voor honden. Maar zelf twijfel ik of yoghurt voor menselijke consumptie wel goed is, maar je hebt ook hondenyoghurt in de dierenwinkel.

Met ijsklontjes zou ik wel voorzichtig zijn. Als ze ze echt gaan opvreten i.p.v. er mee te spelen en te likken zou ik het niet doen, want dan kan je de kans hebben dat ze aan de diaree raken door de te veel aan kou in één keer in de buik.
Dat geldt natuurlijk ook als ze zo'n yoghurt lollie in één keer weg gaan kauwen.

Yoghurt als tussendoortje is geen probleem 1 a 2 keer per week. Net zoals een rauw ei.
Als je zon ijsje maakt voor je hond niet vergeten om hem af te spoelen met koud water nadat ie uit te vriezer komt en meteen geven. Dan blijft de tong niet plakken. Het in een keer wegkluiven kan je voorkomen door het in een kong of smal schaaltje te doen.

Vorig jaar was er volgensmij een topic over hondenijsjes. Stonden veel leuke tips in even zoeken.
edit: denk dat ik het dan op het hondenforum had gelezen, kan het niet vinden.

annepaardoes

Re: Mijn hond heeft het zo warm... Wat is verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:15

kiwi1990: Van rauw ei wist is, maar van yoghurt niet zeker. :) Goede tip inderdaad van het afspoelen! Was ik nog vergeten te vermelden.

Anoniem

Re: Mijn hond heeft het zo warm... Wat is verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:11

Leila heeft ook altijd wat sneller last van de hitte, met haar zwarte kleur helpt dat ook niet echt in de zon natuurlijk :P

Ik zet daarom bij dit soort temperaturen altijd een badje buiten voor ze.
Zo'n hardplastic ding (net zoals zo'n schelp-zandbak). Die slopen ze niet en kan ik makkelijk omgooien en nieuw water in doen, zonder dat hij scheurt (zoals een normaal zacht plastic badje).

Ze gaat er 4 of 5x per dag lekker in staan plonzen.
Voetjes lekker nat, oortjes lekker nat.... En dan koelt ze er echt lekker van af!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:29

Wij hadden een engelse bulldog en die had echt heel erg last van de warmte, kreeg daardoor ook heel erg moeite met ademhalen, tong verkleurde zelfs, kon niet meer lopen enz.
We hadden daarom een airconditioner buiten gezet voor hem, en we maakten hem om het uur helemaal nat (in de douche in de schuud, of met emmers water). Elke zomer, zo hield hij het uit. Een zwembadje voor hem dat wilde hij niet. Hij haatte water.

Onze Jackrussel nu heeft er ook wel ietsje last van en hem maken we zodra we dat zien gewoon even helemaal nat.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:40

Ik heb geen ervaring met scheren oid.
Ik heb zelf een aussie pup van 4 maanden en hij heeft het ook erg warm. Daarom
hebben we een babybadje gekocht, daar gaat ie lekker in liggen :)
Misschien te proberen?