SPOED haantje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Re: SPOED haantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:48

Jammer dat je zover weg woont. Je had hem hier naar de kinderboerderij kunnen brengen.
Zou wel ook meegaan naar een poelier die in de zomer hier vaak de hanen komt halen die over het hek gezet worden. Dus happy end zou het niet zijn, maar je zou er dus wel vanaf zijn.

Hanen zijn altijd moeilijk te plaatsen, is altijd een groot probleem.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 19:51

Ja da's altijd lastig he... Zat er zelf ook nog aan te denken hem gewoon over het hek te zetten maar leek me zo banketstaaf :') Tja vooral omdat je die dan helemaal opvangt zo'n kleintje om hem 'te redden van de dood', er iedere dag veel mee bezig bent... Die wil je dan niet alsnóg in de pan zien belanden!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:53

TS, kan hij worden overgenomen door een bokker??

Dieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:57

Wij hadden destijds ook een haan en die wil inderdaad helemaal niemand hebben...
Geen boer, geen kinderboerderij, geen manege enz.

Wij hebben hem vrijgelaten in het ''kippenbosje'', dit zat namelijk in de buurt van mijn tante en als kind vonden wij dat altijd prachtig!
Hier lopen allerlei kippen en hanen los rondt en elke dag zijn er wel mensen die ze eten komen geven omdat dat gewoon heel erg leuk is! Ouders met kinderen (zoals ik vroeger) en oudere mensen, volgens mij heeft die haan daar echt de tijd van zijn leven want hij heeft alle ruimte en kan de hele dag scharrelen maar wordt toch nog een soort van bijgevoerd..
Ik weet niet waar je in Zeeland woont maar dat zit in de buurt van Papendrecht. Ik hoor het wel (pb maar ;) ) als je er er meer over wilt weten!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 19:58

Ja er is een bokker die hem misschien over kan nemen *\o/* *\o/* Super natuurlijk! Heb het mijn moeder voorgelegd en hij mag tot vrijdag blijven als hij ECHT wordt opgehaald. Hoop het zo!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:00

Goed donker nachthok en pas na 9 of 10 uur 's morgens loslaten. Veel hanen kraaien nl als het licht wordt.

Het schijnt ook mogelijk te zijn om de stembanden door te snijden (door DA natuurlijk), maar of dat nog mag/DA het kan weet ik niet.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:04

als het niet gaat werken, waar in zeeland woon je als ik vragen mag?
In middelburg zit namelijk een kinderboerderij waar ze ook kippen (&HANEN) hebben, dus misschien dat die hem wel over willen nemen?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 20:10

tamary schreef:
Goed donker nachthok en pas na 9 of 10 uur 's morgens loslaten. Veel hanen kraaien nl als het licht wordt.

Het schijnt ook mogelijk te zijn om de stembanden door te snijden (door DA natuurlijk), maar of dat nog mag/DA het kan weet ik niet.

Ja nu is het probleem dat we een soort van raampje aan de zijkant hebben.. Dus het is daar redelijk licht in. Nu gaat hij vannacht maar gewoon de schuur in in een grote doos ofzo (hij slaapt niet op een stok) en daar houdt ie het maar gewoon 2 nachtjes uit...Arm beestje :=

Stembanden doorsnijden lijkt me heel erg pijnlijk nadat het gebeurt is?! En dan kan 'ie helemaal niks meer 'zeggen' en ze praten hier best veel tegen elkaar...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 20:11

Dimphyl schreef:
als het niet gaat werken, waar in zeeland woon je als ik vragen mag?
In middelburg zit namelijk een kinderboerderij waar ze ook kippen (&HANEN) hebben, dus misschien dat die hem wel over willen nemen?

Ik woon in Goes. Nemen die ook nog nieuwe aan, en gaan die naar de slager na een tijdje of niet?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:13

ik heb totaal geen idee sorry, maar ze hebben daar altijd een hoop kippen over het terrein lopen, en ook speciale hokken waar enkele speciale rassen inzitten waar ze dacht ik ook mee fokten ofzo ..
de hanen van die speciale rassen lopen ook vaak gewoon over het terrein..
ik heb het over de Klepperhoeve mocht iemand meer weten ervan..
Geloof dat ze ook een site hebben moet je maar even kijken mocht je hem niet kwijt kunnen uiteindelijk ;)

&& in goes, hebben ze bij Emergis daar ook niet een hoop dieren lopen, misschien willen die wel een haantje erbij?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 20:26

Ohja Emergis daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! Als het niet doorgaat ga ik daar zeker eens naar kijken, bedankt!

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:27

Heel veel succes!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:45

Vogelopvangcentra nemen ook kippen/hanen aan!
Ik weet niet of er 1 in Zeeland zit?

Ik ken er alleen in Zundert en Tilburg.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:48

ja in middelburg zit de Mikke..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:56

GamblersCup schreef:
Hoezo cru? Moet ie z'n bek maar dicht houden.

Nee, grapje natuurlijk :D Maar wat wil je anders, een plakbandje er omheen? :+

nou daar zeg je me wat, als de hond van de buren blaft doet die een tairip( schrijf je dat zo) om zijn mond.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:57

ik snap niet waarom het beest dood/weg moet als je nog niet eens GEPROBEERD hebt om hem in het donker te houden tot een fatsoenlijk tijdstip...als dat werkt kun je hem gewoon houden toch?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 21:00

Het is verboden om hanen te houden in een woonwijk ;) Óók als ze niet kraaien. Plus, we willen ook geen kuikens. Kan 'ie beter een goed leventje ergens anders krijgen toch, waar hij lekker haan mag zijn? Ik laat hem ook absoluut niet slachten :n

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:06

o gelukkig dan maar, ik zou best een haan willen maar ze kunnen vals worden heb ik gehoord + ik woon in de stad. nu zou niemand het hier erg vinden zolang hij maar niet kraait! :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:36

vrouwke schreef:
GamblersCup schreef:
Hoezo cru? Moet ie z'n bek maar dicht houden.

Nee, grapje natuurlijk :D Maar wat wil je anders, een plakbandje er omheen? :+

nou daar zeg je me wat, als de hond van de buren blaft doet die een tairip( schrijf je dat zo) om zijn mond.

TRIEST een hond blaft nu eenmaal dat weet je al voordat je een hond in huis haalt. Vind het met recht dierenmishandeling. Immers ze doen die bek niet alleen open om te blaffen maar ook om warmte kwijt te kunnen (hijgen dus) eten en drinken uiteraard en stel dat hij moet kotsen en zijn bek kan niet open dan sterft hij een zeer, zeer vervelende dood!!
Daarom ben ik ook zo tegen die snuitbandjes (tenzij het voor medische handeling bij DA een paar minuten nodig is) er zijn mensen die honden dit soort bandjes om doen tijdens het uitlaten zodat ze niets van straat kunnen eten of geen honden aan kunnen vallen bijv. Maar ook mensen die deze bandjes om doen zodat ze niet kunnen blaffen of slopen. Gewoon enorm TRIEST!!!!

Helaas zou ik niet weten waar je met het haantje naartoe kan gaan. Middelburg of Emergis lijkt me nog een optie. Denk dat de vogelopvang geen hanen van particulieren aan neemt. Hooguit zwervende hanen die gevangen zijn denk ik.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:23

Gelukkig gaat het hier in het topic dus ook over een goed tehuis zoeken voor het haantje, en niet over snuitjes voor honden ;)

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:38

BaileyMix schreef:
Ja er is een bokker die hem misschien over kan nemen *\o/* *\o/* Super natuurlijk! Heb het mijn moeder voorgelegd en hij mag tot vrijdag blijven als hij ECHT wordt opgehaald. Hoop het zo!

Hoop dat het doorgaat! +:)+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:45

Tsjah, wellicht niet wat je wilt horen, maar een kip slachten is niet zo moeilijk dus als je 't lef hebt kun je het ook gewoon zelf doen.

Als je in de buurt eens aanbelt bij wat oudere boeren weet ik zeker dat die weten hoe je een haan slacht, of ze 't ook willen doen is wat anders. Maar google weet het ook, die kan het je ook leren.
Mijn vader kan het ook maar die woont in Gouda, is nog een eindje bij je vandaan denk ik.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:00

marleen_usar schreef:
In de vrije natuur?
Het is niet toegestaan gedomesticeerde dieren in de natuur te dumpen.

Ik dacht direct aan de vogelopvang, een kinderboerderij (die eens per jaar hun overschot aan haantjes naar de slager brengt) of direct aan een slager.
Succes in ieder geval!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:02

Waar staat het trouwens dat er een verbod is op hanen in de woonwijk? In de wijkkrant? In het gemeenteblaadje?
Ik heb dat namelijk nog nooit ergens gelezen.. Wel weet ik voor 100% zeker dat het niet verboden is in de wijk waar mijn kippen en haan leven (bij mijn ouders thuis in Tubbergen).

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:40

Het is in sommige gemeenten niet toegestaan boerderijdieren binnen de bebouwde kom te houden, daar horen kippen ook bij. Andere gemeenten hebben specifiek een verbod op bepaalde dieren die overlast geven zoals hanen.