Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
aslo schreef:J Wat zou je in een niet biologische brok aan treffen denk je? Mocht het zo zijn dat er op een zak staat dat er geen chemische anti oxidanten zijn toegevoegd (dus BHA, BHT, Ethoxiquine), dan wil dit niet zeggen dat het in de grondstoffen niet zit. Een fabrikant hoeft dit nl. niet te vermelden.
Air schreef:Daarnaast heb je Duitse Herder en je wil beweren dat die totaal niet op wolven lijken?En wat is een husky dan, of een wolfshond?
En dus omdat er honden zijn die uiterlijk heel anders zijn, zijn ze van binnen ook heel anders? Overleven in het wild heeft niks met het maag-darmstelsel te maken. Ik heb konijnen wat meer haarballen zijn.... lijkt niks meer op een wild konijn.. van binnen zijn ze alleen niet veranderd, ze hebben nogsteeds dezelfde voedingsstoffen nodig om te kunnen blijven leven.
Overigens denk ik dat als honden en katten alleen achter blijven ze prima kunnen overleven in het wild. Helemaal het jachtinstinct bij katten is er echt nog niet uit en ook bij honden niet.
Douraque schreef:Of als iemand zegt dat BHA kankerverwekkend is en in RC of iets dergelijks zou ik artikel graag willen lezen. Ik geloof iets pas indien het bewezen is, komt ook een beetje vanuit beroepsmatig oogpunt. Ik heb bewijs dat mijn hond/kat oud zijn geworden zonder problemen van, volgens meerdere mensen, slecht voer. Dan wil ik graag lezen waar staat dat het slecht is
blue_sky schreef:Wij willen toch ook niet elke dag hetzelfde eten? Dat merk ik aan mijn hondje ook duidelijk. Krijgt ze te lang achter elkaar (meer dan 2 dagen) dezelfde smaak eet ze het niet meer zo graag.
Nikka schreef:Douraque schreef:Of als iemand zegt dat BHA kankerverwekkend is en in RC of iets dergelijks zou ik artikel graag willen lezen. Ik geloof iets pas indien het bewezen is, komt ook een beetje vanuit beroepsmatig oogpunt. Ik heb bewijs dat mijn hond/kat oud zijn geworden zonder problemen van, volgens meerdere mensen, slecht voer. Dan wil ik graag lezen waar staat dat het slecht is
http://www.inchem.org/documents/iarc/vo ... isole.html
blue_sky schreef:Ik zeg niet dat diepvries kvv geen sporen van slechte stoffen bevat. Het is immers niet van biologisch vlees gemaakt.
Estera schreef:Als mijn honden nu of in de toekomst problemen zouden ontwikkelen, dan zou ik zeker ook gaan switchen qua voeding en ja, ook vers vlees zou ik dan zeker proberen. Het staat me wel tegen dat ik (gezien formaat honden) een aparte grooooote diepvries aan moet gaan schaffen en er tijdig over na moet denken dat het voer dus uit de diepvries moet. Maar goed alles went.
.
Estera schreef:Axel_Clauw schreef:Royal Canin draait mijn maag al van om als ik eraan denk, ik ga mijn hond niet bewust kankerverwekkende stoffen voeren.
Je bent de tweede die zegt dat RC kankerverwekkende stoffen bevat. Ben ik toch wel benieuwd waar je die informatie vandaan hebt?
connie64 schreef:is smuldier tzelfde als vers vlees voeren?
zoja zo n pakje kost toch al gauw een euro?
Hond van bv 20 kilo,hoeveel van die bakjes per dag heeft ze daarvan nodig?