Wat doen jullie tegen die enorme....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:09

Een fles water in de vriezer leggen en dan bevroren in het hok van konijn leggen, scheelt echt al een paar graden in het hok.
De hond ligt de hele middag in de zon te slapen en halen we af en toe eventjes naar binnen om bij te koelen, haha, en het paard? Daar loop ik met de tuinslang naar toe en dan komt ze aangerend en gaat ze er onder staan, of we gaan de waterbak in. :)

Mijke_18

Re: Wat doen jullie tegen die enorme....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:23

De konijnen liggen hier de hele dag in de ren. We hebben buizen waar ze in kunnen voor schaduw en we hangen handdoeken voor de schaduw op. Verder is er ook vaak nog schaduw van de parasol of van de bomen rondom het grasveld. Hond mag gaan en staan waar die wilt en zoekt zelf de koelste plekjes op.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:26

Nat maken helpt ook heel erg. Ligt aan je dier hoe veel je nat kan maken. Onze honden zetten wij paar keer per dag onder de douche/tuinslang en de konijnen maakte ik de oortjes nat en met een natte hand ze aaien. Cavia's nooit last van gehad.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:33

Oh dat van de Chinchilla';s is wel een goede met die tegel.
Verder vroeg ik me gisteren toevallig af of een waaier niet te is voor chins? Weet iemand hier dat?

Mijn husky met het meest wit in zn vacht kan uren slapen in de zon.
Gelukkig is mn zwarte husky wel verstandig en blijft in huis.

De witte kat gaat met de witte husky mee naar buiten en de zwarte kat blijft met de zwarte husky ook binnen haha.
Pony staat 's morgens in de wei, en overdag in geïsoleerde stal waardoor het koel blijft.
Ik rij dan ook in de binnenbak .

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 12:13

Het is nou gewoon bijna niet uit te houden voor mijn konijnen :(:)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:16

Ik heb m'n katten niet geschoren hoor :P
Dan komen ze helemaal niet meer mooi in de vacht en ze moeten in de winter ook weer lekker naar buiten kunnen, ook als er sneeuw ligt :j
Vaak zitten/liggen ze onder het afdakje, onder een boom of onder een struik..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:19

Vind het zo zielig voor mijn konijnen. Ze liggen in de schaduw, hebben veel vers water en ik ben al bezig met die bevroren fles, zodat die er zo bij kan..... Het is ook wat, als je zo'n dikke vacht hebt. Vooral mijn rode Nieuw Zeelander heeft het zwaar, dat is zo'n wolliebollie....... ;(

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 12:23

Ah Twiggy2008 :(:)
Tip; leg een natte handdoek/vaatdoek erin, lekker koel. Als ze erop gaan liggen dan he :+
Ik vind het ook zo zielig voor de mijne he, zwart, dikke vacht. Heb ze van de week al geborsteld, maar dat hielp eigenlik niet -O-
Ik heb er nu een handoek met water in liggen, fles met bevrororen water, en ze staan in de schaduw.
Maar ze gaan maar niet liggen op die handoek -O-

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:27

Cavies heb ik lekker binnen gelaten, t is anders helemaal niet uit te houden voor ze :(:)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:28

Lekker vroeg met de honden het bos in, alle energie er uit rennen en lekker zwemmen natuurlijk! Overdag 1 x een plasje op het veldje voor de deur en ´savonds weer lekker uit als het wat koeler is en de zon is ondergegaan. Gaat prima :) Vroeger zetten we altijd zo´n tafelventilator op de grond, daar gingen de honden dan soms voor liggen. Maar die heb ik momenteel niet. Probeer het zo koel mogelijk te houden in huis (ook voor onszelf) en honden liggen lekker te slapen :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:29

Ik had mijn ratjes een badje gegeven, maar die spaaien ze onmiddelijk vol met bodembedekking, dus veel zin heeft dat ook niet..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:38

Sjors schreef:
Ah Twiggy2008 :(:)
Tip; leg een natte handdoek/vaatdoek erin, lekker koel. Als ze erop gaan liggen dan he :+
Ik vind het ook zo zielig voor de mijne he, zwart, dikke vacht. Heb ze van de week al geborsteld, maar dat hielp eigenlik niet -O-
Ik heb er nu een handoek met water in liggen, fles met bevrororen water, en ze staan in de schaduw.
Maar ze gaan maar niet liggen op die handoek -O-

Die sukkeltjes van me houden niet van nat. :+
Ze liggen het liefst languit op de bodem van het hok (die staat altijd al in de schaduw gelukkig), zonder bodembedekking. Maar ik denk dat die tip van de bevroren fles water wel gaat helpen, want ze liggen altijd graag met zijn tweetjes tegen het 'koele' drinkbakje. Dus die ga ik zo proberen. Het is niet fijn om nu een nijn te zijn. Konden ze die warme vacht maar uitdoen, he...... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:39

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:40

Mijn konijntjes hebben er een lekkere bak water in staan, kunnen ze lekker afkoelen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:43

Hondje hier heeft het ook moeilijk, heb een kong voor haar gevuld met yoghurt en in de vriezer gehad, die likt ze nu lekker leeg. Water enzo vind ze echt helemaal niets. Tis een poolhond, dus echt niet gemaakt voor dit weer.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:47

Ik heb voor de vogels het gordijn half dicht zodat ze in de schaduw zitten. Verder de fan aan. En af en toe spuit ik ze met de plantenspuit nat.. ze gaan zich dan gelijk wassen dus ik neem aan dat ze het waarderen :-) verder staat er een bakje met water om in te badderen onderin de kooi.
Als het wat meer afkoelt zet ik de kooi nog even buiten en dan nog een keer sprayen..

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 12:49

pjer schreef:
Ik heb voor de vogels het gordijn half dicht zodat ze in de schaduw zitten. Verder de fan aan. En af en toe spuit ik ze met de plantenspuit nat.. ze gaan zich dan gelijk wassen dus ik neem aan dat ze het waarderen :-) verder staat er een bakje met water om in te badderen onderin de kooi.
Als het wat meer afkoelt zet ik de kooi nog even buiten en dan nog een keer sprayen..

Ja helaas hier besteden ze niet zoveel aandacht aan z'n bakje met water erin.
Ze gaan er alleen in schijten :')
Van de plantenspuit kan ik eens proberen :)
Thnx :D

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:52

Nou heb 2 handdoeken nat gemaakt, geen van de husky's wil erop en maar 1 kat.

Ik haal zo een fles uit de koelkast en leg ik in het chinchilla hok.
Goddank staan zij binnen dat is nog een beetje te doen met hun 150 haartjes per haarzakje :\

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 13:04

S_uus schreef:
Mijn husky met het meest wit in zn vacht kan uren slapen in de zon.
Gelukkig is mn zwarte husky wel verstandig en blijft in huis.

De witte kat gaat met de witte husky mee naar buiten en de zwarte kat blijft met de zwarte husky ook binnen haha.

Grappig mijn zwarte konijn gaat dus rustig zonnebaden, en kan ook erg goed tegen de hitte. Mijn witte konijn juist weer niet die zoekt een koel plekje op en heeft het dan nog warm. Helaas wil ze niks weten van koude lappen of bevroren flessen met water...
Dus meer dan voldoende drinkwater en schaduw kan ik niet doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 13:07

Mijn hamstertje ligt buiten het hok te slapen, leg er zometeen een koelelement in denk ik.

Hond laat ik een paar keer per dag het water in, verder hebben we veel schaduw in de tuin en marmeren tegels in de keuken die heerlijk koel zijn nu. :3

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 13:07

Mijn kat ligt gewoon heerlijk in de woonkamer te slapen op de bank. Lekker opgerold :D , dus die heeft er niet zo'n last van. Heb mijn balkondeur open (schaduw) en mijn lichte gordijnen dicht. Hier in huis is het nu 25, 5 graden, valt dus mee.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 16:44

Mijn kat ligt heerlijk buiten in de schaduw. Mijn cavia's zitten binnen in de tuin in de schaduw. En hebben koude doeken op het dak van het hok te verkoeling. Ook liggen er bevroren flessen omwikkeld met doeken in de ren.

Hilde_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 16:53

Helaas hebben wij gister toen we thuiskwamen moeten constateren dat ons konijntje het iets te warm had gekregen... Ze was in shock geraakt en we hebben haar moeten laten inslapen... Wel hebben we aan de DA gevraagt wat we voor ons andere konijn konden doen en zei gaf de tip natte doeken over het hok heen te leggen, de oortjes koud te houden en genoeg koud/vers water bij het hok te hebben. Ook is het beter als ze (indien ze die mogelijkheid hebben) beneden in hun hok zitten i.p.v. boven!

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 16:56

Ik heb witte lakens boven de konijnen hangen die ik regelmatig nat sproei en ik heb natte vaatdoekjes op de grond liggen waar sommige echt gebruik van maken door overheen te lopen en tegen aan te gaan liggen de caaf zit binnen en men katten liggen binnen of buiten in de schaduw men hondje zit regelmatig bij mij in bad achter het huis ... Van mij mag het wel rond de 20 a 23 graden zijn en niet warmer puur voor de diertjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 16:58

Heel eerlijk.

Ik doe niks voor mijn konijnen. Liggen hele dag in de schaduw. Krijgen alleen 3 x per dag vers water. Daarbij heb ik ook een grote ren van 4 bij 4 m in de schaduw.

En ze worden het hele jaar door geschoren (teddy dwergen)

Zelfde als honden. Ze kunnen zelf bepalen waar ze liggen. Buiten of binnen. En staat grote bak water.