Cavia blijft vermageren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Saar

Re: Cavia blijft vermageren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 09:43

Even een update: ze is bijna van de diarree af en is wat aangekomen. Ze slaapt heel veel maar wil wel nog eten en drinken. Hopen dat ze nu de goede kant op gaat!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 11:02

Dat klinkt goed! En hoe staat het met haar temperatuur?

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:17

Jeetje zeg, wat zonde dat je eigen DA er zo te horen flink naast heeft gezeten!
Met mijn konijnen ga ik ook naar een konijnkunde DA, inderdaad omdat ik bang ben dat de andere DA's er te weinig van af weten.. (laat staan cavia's, die komen volgens mij nog minder aan de orde tijdens de opleiding)

Ik ga duimen dat het goed komt met je caaf! Aan jouw zorgen zal het in ieder geval niet hebben gelegen als ze het uiteindelijk niet redt! :(:)

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:03

mooi dat ze van de diarree af is! Ben inderdaad ook benieuwd naar de temperatuur.
Ik duim voor je!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:29

Het is een zeugje toch? Bij zeugjes komt heel vaak eierstok/baarmoeder kanker voor. Ik weet ook niet of je een echo hebt laten maken? Ik zou het verder eigenlijk niet weten... hopelijk word ze snel weer de oude!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:31

Ik vind dit niet klinken als eierstok/baarmoederkanker. Nu moet ik zeggen dat ik er niet heel veel van weet, maar een van onze laatst overleden zeugjes heeft kanker aan haar eierstokken gekregen (hier is ze ook aan overleden overigens) en die had hele andere symptomen. Denk aan, kaal worden, inderdaad wel enorm vermageren, maar haar temperatuur bleef gelijk en zwaar ademen deed ze ook niet.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:35

Colorado schreef:
Ik vind dit niet klinken als eierstok/baarmoederkanker. Nu moet ik zeggen dat ik er niet heel veel van weet, maar een van onze laatst overleden zeugjes heeft kanker aan haar eierstokken gekregen (hier is ze ook aan overleden overigens) en die had hele andere symptomen. Denk aan, kaal worden, inderdaad wel enorm vermageren, maar haar temperatuur bleef gelijk en zwaar ademen deed ze ook niet.

Nee oke, mijn cavia had ook baarmoederkanker. Die werd ook inderdaad kaal en kreeg opgeblazen buik maar at ook prima(werd uiteindelijk ingeslapen, had zoveel pijn)... ik zou het eigenlijk niet weten... Maar hoop snel dat het de goeie kant op gaat!!!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:39

Goed dat je naar een andere dierenarts bent gegaan dit had echt niet langer moeten duren. Dat zware ademen was dus teken van een longontsteking.

Ik had zelf een cavia die ook steeds magerder werd, en dat bleek bij bloedonderzoek een nierziekte. Helaas was er niets aan te doen en is het diertje uit zijn lijden verlost. Mager worden kan dus van alles betekenen en is extra onderzoek zeker waard, wat je dus gedaan hebt.

Jammer dat je eigen dierenarts de juiste diagnose miste... Beterschap voor je cavia!

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 20:13

xJolien schreef:
Ik ga duimen dat het goed komt met je caaf! Aan jouw zorgen zal het in ieder geval niet hebben gelegen als ze het uiteindelijk niet redt! :(:)

Dankjewel :o

En allemaal bedankt voor de lieve berichten :). Dierenarts heeft wel haar buik goed gevoeld en was geen tekenen van tumoren oid. Hij vond haar ook erg jong voor baarmoederproblemen. Inderdaad erg jammer dat de andere dierenarts er naast zat. Omdat ze nu opknapt heb ik het idee dat deze diagnose juist was, de medicijnen doen in ieder geval wel wat voor dr. De temperatuur is omhoog! Durf haar zelf niet te temperaturen maar ze voelt echt 100 x warmer aan dan eerst. Ze voelt nu lekker heet aan net als mn andere skinny :). Ik durf absoluut nog niet te juichen maar ze lijkt echt een stuk beter.

Woensdagavond dacht ik echt dat ze dood ging. Ben zooo blij dat ik naar de andere dierenarts ben gegaan. Ze is zo'n schat <3 Nog even doorzetten en dan hoop ik dat ik lekker van dr kan gaan genieten.

Nogmaals bedankt voor alle lieve berichten en alle hulp :) +:)+

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:38

Top!

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 11:27

Vandaag weer even bij de DA geweest. Ze is goed opgeknapt dus ze heeft nog twee prikjes gehad en nu gaan we kijken hoe ze het zonder medicijnen doet. Ze komt in ieder geval al lekker aan!

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:11

goed dat te horen! Top!

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:03

Cavia's hebben snel last van longontsteking (ziet er bijna schattig uit, niezende cavia'tjes die dan hun neusje afvegen met een voorpootje en een paar dagen later...). Snap niet dat je eerste DA dat over het hoofd heeft gezien! Super dat je een tweede DA hebt geraadpleegt en fijn dat ze het nu weer beter lijkt te doen :) Longonsteking is te behandelen, maar dan moet je het wel goed diagnostizeren ;)

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 10:29

Sijs15 schreef:
Cavia's hebben snel last van longontsteking (ziet er bijna schattig uit, niezende cavia'tjes die dan hun neusje afvegen met een voorpootje en een paar dagen later...). Snap niet dat je eerste DA dat over het hoofd heeft gezien! Super dat je een tweede DA hebt geraadpleegt en fijn dat ze het nu weer beter lijkt te doen :) Longonsteking is te behandelen, maar dan moet je het wel goed diagnostizeren ;)

Niezen heeft ze zelfs bij de DA gedaan maar hij zei dat het niets was.. En ook wat je zegt inderdaad, poetsen aan het neusje. Moet zeggen dat ik wel echt teleurgesteld ben in mijn DA. Ga vanaf nu ook gewoon naar de DA waar ik als tweede ben geweest. Is iets verder rijden maar ben daar gewoon heel goed en leuk geholpen. Beestje is lekker opgeknapt, nu nog een lading gewicht eraan en dan is ze weer back on track *D . Moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet verwacht had dat het nog goed zou komen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:08

Ik had er ook weinig vertrouwen in, maar ik ben erg blij voor jou en je caafje :j
Je kunt ook even bellen naar je oude DA en zeggen wat er nou uiteindelijk was, hij mag zich schamen!

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:05

_Saar schreef:
Niezen heeft ze zelfs bij de DA gedaan maar hij zei dat het niets was.. En ook wat je zegt inderdaad, poetsen aan het neusje. Moet zeggen dat ik wel echt teleurgesteld ben in mijn DA. Ga vanaf nu ook gewoon naar de DA waar ik als tweede ben geweest. Is iets verder rijden maar ben daar gewoon heel goed en leuk geholpen. Beestje is lekker opgeknapt, nu nog een lading gewicht eraan en dan is ze weer back on track *D . Moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet verwacht had dat het nog goed zou komen.

Echt? Heeft ze dat zelfs bij de DA gedaan? Dan zou ik ook echt niet meer terug komen! Jeetje...
Maarem, fijn dat ze weer opknapt :) Blij te horen :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:57

Ah wat een superfijn nieuws :D
Kun je weer lekker beide nakies als kruik gebruiken haha ;)