Exoknaag Houten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Re: Exoknaag Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 16:20

We gaan ons best doen en dan zien we het wel. Voor nu gaat het goed, ze vreet als een bootwerker.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:12

En ik ben ook geweest. Viel echt tegen, bijna alleen maar slangen en reptielen enz. Heb wel een nieuw transportboxje gekocht. Verder veel muizen en cavia's enz. Op de reptielen afdeling.

Daphne, heb jij die cavia's gekocht waar ze aan het papier zaten te knagen?? Bij die prairiehondjes.

Vind het niet voor herhaling vatbaar.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:22

Daphne__ schreef:
Voor een egeltje is mijn zus niet geslaagd. Er zaten wel egeltjes maar dit leken geen witbuikjes. Ze hadden een mega puntig snuitje en waren echt bruin over hun hele lijfje. Mijn zus twijfelde en heeft het daarom niet gedaan. Ze zoekt verder naar een goede fokker...

Wel heb ik een mooi Skinnyzeugje gevonden van ongeveer 4 weekjes. Een heel leuk en lief diertje. Mijn zus heeft nog een jong cavia zeugje meegenomen die bij de skinny zat. Beestje was klein en zat comleet in de verdrukking en werd overlopen. Helaas hebben we ons wel wat verkeken in dit caviatje. Thuis gewogen bleek ze krap 110 gram te wegen. Ze moet dus gewoon nog melk hebben van mama. Nu dus even wachten tot de dierenarts terug belt en dan even langs gaan met haar en vragen wat we nu kunnen doen. We hebben haar geprobeerd bij onze andere zeug te zetten die nu een jong heeft, maar ze accepteerd de nieuwe niet.

Noujah in iedergeval blijft ze nu en gaan we ons best doen om haar groot te krijgen.

Gek van die egeltjes, hebben jullie het wel gevraagd aan die fokker?
Waren het geen tenrecs dan?

Afbeelding

Zag dat er momenteel nog wel een leuke reverse pinto op marktplaats staat als je zus dat wat vindt ;)
Ik kan haar evt ook wel het emailadres van de fokker van mijn egel geven, ik weet niet wanneer die weer nestjes krijgt maar misschien kent die wel nog andere fokkers. :)

Hoop dat je cavia'tje het gaat redden!

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:39

Ik ben vandaag niet gegaan omdat het best ver was en slecht weer.
ik zie der nu op marktplaats een aantal staan dus ga even overleggen :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:42

LauraBloem ik had je topic gezien over dat je een nieuw huisdier wilde, weet je zeker dat een egel geschikt is? Heb je je goed ingelezen?
Aangezien je pas 12 bent betwijfel ik of je het geld ervoor hebt, of je ouders moeten alles willen betalen. Ik vind het persoonlijk meer dieren voor als je wat ouder bent. Vond namelijk dat je de beslissing in je topic wel erg snel nam, kreeg niet de indruk dat je er echt over na hebt gedacht en er dingen over hebt opgezocht (beste info is ook in het Engels, in het Nederlands is veel foutieve info).

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:50

Ja, ik heb er goed overgedacht hoor :)
Ik ga een groot aquarium of duna bak kopen.
Het geld heb ik wel genoeg zelfs,
Ik heb me ook goed ingelezen en het is niet dat ik opeens thuis komt met een egel hoor, ik mij ga nog meer inlezen enz.

Toch bedankt dat u mij probeert te helpen in een goed keuzen maken :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 17:55

Het waren inderdaad Tenrecs egeltjes. Herken ze meteen aan hun snuitje. Mijn zus kijkt meteen even op internet. Zouden we het adres migen van de fokker van jou egeltje. Mijn zus heeft geen haast en wil gerust wachten op een egeltje van een betrouwebare en goede fokker.

Ruby, wij hebben inderdaad cavia's van bij de prairiehondjes. Of de onze aan papier hebben geknaagd zou ik niet weten. De kleinste zeker niet, die komt er niet bij. Of de skinny het heeft gedaan zou ik niet weten, maar daar maak ik me niet zo druk om.

Hier even een fototje van de nieuwe aanwinsten....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het zwarte caviatje is van 8 mei en zit nog bij mams en drinkt ook nog bij haar. Die weegt nu 275 gram. De kleine weegt dus maar 110.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:56

Veel mensen verkijken zich op het geld en de zorg merk ik, vooral de eerste aanschaf is gewoon duur (bak, verwarmingslamp(en), tijdschakelaars, thermometer, loopwiel dat eigenlijk niet in NL te krijgen is dus uit Amerika moet komen of je moet het zelf maken, ga zo maar door) je bent wel een paar 100 euro kwijt uiteindelijk inclusief de egel.
Dat plus de weinige en slechte informatie die te vinden is in het Nederlands (veel mensen denken ze gewoon op kamertemperatuur te kunnen houden bijvoorbeeld). Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar laat anders je ouders even inlezen op Engelstalige sites die zijn veel beter. Het zijn hele leuke diertjes alleen het hoge schattigheidsgehalte kan ze ook een beetje tegenwerken, het is minder simpel te houden dan een konijn of hamster.

Daphne__ wat een leukerds zeg! Ik zal je even pb'en :)

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:02

Fiffill schreef:
Veel mensen verkijken zich op het geld en de zorg merk ik, vooral de eerste aanschaf is gewoon duur (bak, verwarmingslamp(en), tijdschakelaars, thermometer, loopwiel dat eigenlijk niet in NL te krijgen is dus uit Amerika moet komen of je moet het zelf maken, ga zo maar door) je bent wel een paar 100 euro kwijt uiteindelijk inclusief de egel.
Dat plus de weinige en slechte informatie die te vinden is in het Nederlands (veel mensen denken ze gewoon op kamertemperatuur te kunnen houden bijvoorbeeld). Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar laat anders je ouders even inlezen op Engelstalige sites die zijn veel beter. Het zijn hele leuke diertjes alleen het hoge schattigheidsgehalte kan ze ook een beetje tegenwerken, het is minder simpel te houden dan een konijn of hamster.

Daphne__ wat een leukerds zeg! Ik zal je even pb'en :)

Bedankt voor je tips :)
Ik ben wel redelijk goed in engels haal er meestal 8en voor , weet u nog goede site's?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:04

Ik zal je even een pb sturen, dan gaan we niet teveel off-topic :D

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:44

He daphne, die skinny had ik gezien er zat ook nog een grijze bij, de man gooide deze skinny (die jij hebt) zo hops in dat bakje , mijn zusjes stonden er gewoon van te kijken, en dat andere zeugje echt leuk!! Heb er niet zo 1 2 3 gezien, de skinny viel me wel op. Verwen ze maar lekker :) ik heb overigens nog een nieuwe transportbox voor ze gekocht bij dieza (op het hoekje).

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 00:12

In dat kartonnen doosje bedoel je? Of de bak waar ze in zat? Vond namelijk zelf ook al dat hij behoorlijk lomp met haar omging toen hij haar in het doosje deed :=

De grijze heb ik idd ook gezien, dat was het beertje ( := ).

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 08:16

Ik heb ook wat nieuwe aanwinstjes, ik vond het echt super leuk in elk geval! :D
Ik heb 2 zwart schildpad satijn zusjes overgekocht van een forumlid van het muizenforum, de ene is tan, de ander zonder tan.
1 siamees sealpoint dametje en een splashed siamees man met 'henry van raaij bloed' bij een andere stand.
En als laatste nog een enorm mooie grote splashed man bij henry van raaij :D

De laatste 2 mannen zijn erg groot als je vergelijkt met een 'gewone' muis, en ik heb een best dominante man thuis nog zitten, die telkens het andere mannetje die ik thuis had(voor hij overleden was) aanviel, bij deze 2 grote muizen durfde hij helemaal niks :') hij is dan ook bijna 3x zo klein, haha :P

De dames liggen al bijna allemaal bij elkaar te slapen, soms vliegt het vrouwtje wat ik eerder al had achter de 2 kleine zusjes aan, die zoeken dan bescherming bij grote siamees sealpoint zus :D
de 2 kleine zusjes liggen telkens bovenop de siamees te slapen, zo schattig om te zien :P

De 2 grote mannen lagen al bij elkaar te slapen, het mannetje die ik eerder al had durft nog niet zo goed :P

Mijn moeder wilde nog een python regius kopen, dus zij info vragen bij de standhouder, heel verhaal, blijkt hij duits te zijn, dus mijn moeder in der beste engels proberen te zeggen dat we verder gaan.
Komt ze even later weer bij een standhouder waar ze die slangen ook hadden, zij info gevraagt, bleek ook niet nederlands te zijn. Maar hij zei 'spreek maar in nederlands, dan probeer ik het te verstaan', dat ging een stuk beter, hij praatte alleen wel engels terug, maar dat kon ik nog wel verstaan (ben alleen oerslecht in engels praten :+ )
Uiteindelijk heeft ze wat voedermuizen(en ze zei al dat ze er een paar niet ging opvoeren, ze krijgt ook een liefde voor muizen :D) en een kooi met inrichting, en nog wat spulletjes voor in het slangenterrarium.
En ik kreeg een 3d plaat van een wit paard :D

Lang verhaal XD