Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Daphne__ schreef:Voor een egeltje is mijn zus niet geslaagd. Er zaten wel egeltjes maar dit leken geen witbuikjes. Ze hadden een mega puntig snuitje en waren echt bruin over hun hele lijfje. Mijn zus twijfelde en heeft het daarom niet gedaan. Ze zoekt verder naar een goede fokker...
Wel heb ik een mooi Skinnyzeugje gevonden van ongeveer 4 weekjes. Een heel leuk en lief diertje. Mijn zus heeft nog een jong cavia zeugje meegenomen die bij de skinny zat. Beestje was klein en zat comleet in de verdrukking en werd overlopen. Helaas hebben we ons wel wat verkeken in dit caviatje. Thuis gewogen bleek ze krap 110 gram te wegen. Ze moet dus gewoon nog melk hebben van mama. Nu dus even wachten tot de dierenarts terug belt en dan even langs gaan met haar en vragen wat we nu kunnen doen. We hebben haar geprobeerd bij onze andere zeug te zetten die nu een jong heeft, maar ze accepteerd de nieuwe niet.
Noujah in iedergeval blijft ze nu en gaan we ons best doen om haar groot te krijgen.

Fiffill schreef:Veel mensen verkijken zich op het geld en de zorg merk ik, vooral de eerste aanschaf is gewoon duur (bak, verwarmingslamp(en), tijdschakelaars, thermometer, loopwiel dat eigenlijk niet in NL te krijgen is dus uit Amerika moet komen of je moet het zelf maken, ga zo maar door) je bent wel een paar 100 euro kwijt uiteindelijk inclusief de egel.
Dat plus de weinige en slechte informatie die te vinden is in het Nederlands (veel mensen denken ze gewoon op kamertemperatuur te kunnen houden bijvoorbeeld). Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar laat anders je ouders even inlezen op Engelstalige sites die zijn veel beter. Het zijn hele leuke diertjes alleen het hoge schattigheidsgehalte kan ze ook een beetje tegenwerken, het is minder simpel te houden dan een konijn of hamster.
Daphne__ wat een leukerds zeg! Ik zal je even pb'en
ik heb overigens nog een nieuwe transportbox voor ze gekocht bij dieza (op het hoekje). 

hij is dan ook bijna 3x zo klein, haha 

)
) en een kooi met inrichting, en nog wat spulletjes voor in het slangenterrarium.