Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
RandyOrton25 schreef:Mischien stom hoor maar waaarom neemt een da die bezig is met een spoedgeval zoiezo zijn telefoon op?
je bent bezig laat dat ding rinkellen en bel later even terug.
Het heeft voor een da toch ook helemaal geen nut om dat ding op te pakken als hij al bezig is?
hij kan immers toch maar op 1 plek te gelijk zijn.
xx_Horsiex schreef:RandyOrton25 schreef:Mischien stom hoor maar waaarom neemt een da die bezig is met een spoedgeval zoiezo zijn telefoon op?
je bent bezig laat dat ding rinkellen en bel later even terug.
Het heeft voor een da toch ook helemaal geen nut om dat ding op te pakken als hij al bezig is?
hij kan immers toch maar op 1 plek te gelijk zijn.
Hij pakt dan op zodat hij meteen na het spoedgeval waar hij mee bezig is direct door kan naar het volgende. Zou lekker zijn als jouw koe aan het bevallen is en een keizersnede moet en jouw da niet oppakt waardoor het allemaal veel te lang gaat duren.
xx_Horsiex schreef:Dat maakt heel veel verschil. Vaak laten ze de degene die er bij is de telefoon aan het oor houden zodat de DA kan praten. En soms kan je niet terugbellen i.v.m prive nummer. Uit het telefoontje kan de DA opmaken hoe dringend het is en eventueel een collega er heen sturen als zijn eigen spoedgeval lang duurt.
Knikkende knieën kreeg ik er van. Maar hij was top voor mijn paard, dus dat namen we dan maar op de koop toe. RandyOrton25 schreef:Ja maar als hij al bezig is gaat het zoiezo even duren lijkt me neem niet aan dat hij een koe waar die al mee bezig is open laat staan omdat iemand anders zijn koe ook moet bevallen dus of hij nou gelijk opneemt of gelijk na zijn geval waar die mee bezig was terug belt maakt ook geen verschil lijkt mij
RandyOrton25 schreef:xx_Horsiex schreef:Dat maakt heel veel verschil. Vaak laten ze de degene die er bij is de telefoon aan het oor houden zodat de DA kan praten. En soms kan je niet terugbellen i.v.m prive nummer. Uit het telefoontje kan de DA opmaken hoe dringend het is en eventueel een collega er heen sturen als zijn eigen spoedgeval lang duurt.
Aha nou ja ik neem aan dat in TS der verhaal er niemand bij was verder anders had diegene ook wel even kunnen zeggen dat ze beter maandag even terug kon bellen tis meestal niet de boer die de telefoon aan zijn oor houd
). Netje schreef:Lees hier dingen als: misschien was er net een koe aan het bevallen. Ik woon in een dorp en zelfs daar is het niet heel gebruikelijk meer dat de DA die kleine huisdieren doet óók landbouwdieren doet... En zoals eerder gezegd: kan hij ook zeggen dat het even niet uitkomt en of ze over ... even kan terugbellen. Misschien is een DA geen communicatiedeskundige, maar in dit geval was TS al 25 jaar klant bij deze DA en dan kan hij op z'n minst iets anders doen dan ophangen... Voor mij geldt altijd nog: klant is koning zélfs voor een DA (het is immers nog steeds z'n brood)
delerium schreef:AustriaTrick schreef:...om te vragen over wat te doen zo snel mogenlijk en tot wanneer ze gesterlisteerd kan worden etc etc..
Het vetgedrukte was gewoon te veel, bij een dienstdoende moet je het écht beperken tot het meest acute. De rest had je ook maandag voor kunnen bellen...
Kuggur schreef:Maar om één of andere reden vinden mensen dat heel redelijk als het om accountants, computer reparateurs en advocaten etc gaat, maar het is doodnormaal een universitair geschoolde medische professional een half uur (of langer!) te onderhouden over haperende stoelgang van Minoes (of wanneer ze het best gesteriliseerd kan worden), en een gratis advies te verwachten.
femiaans schreef:Je zal maar dierenarts zijn geworden. Moet je toch echt 24/7 klaar staan! Eigen leven mag niet meer, nee, ten alle tijden aan de telefoon wachten op een dier in "nood".. (Neemt niet weg dat als er écht wat aan de hand is er wel ingegrepen moet worden!)
xx_Horsiex schreef:Het is algemeen bekend dat de meeste DA's sociaal vaardig nogal bot en lomp kunnen zijn.

). Spirit schreef:Je hebt niet elk weekend dienst hoor, dat wisselt af met andere praktijken in de omgeving. Als je weekenddienst hebt, moet je 24 uur per dag beschikbaar zijn voor noodgevallen. Ik vind dat inderdaad onderdeel van het beroep. Dat mensen dan af en toe bellen met niet dringende gevallen, dat hoort er ook bij. Zul je altijd houden, die mensen maken zich dan ook gewoon oprecht zorgen om hun beest. Dat kan je ze dan best op een vriendelijke manier uit proberen te leggen.
Vind het trouwens ook helemaal geen menselijke reactie van die dierenarts, vind het gewoon ronduit onbeschoft. Ook al was hij met een spoedgeval bezig, wat natuurlijk kan, dan kan je dat toch gewoon zeggen? Ik neem aan dat iedereen dat wel begrijpt.
Kuggur schreef:Je was ongetwijfeld niet de eerste, je zou ze de kost moeten geven die katteneigenaren (ja, om één of de andere reden vooral kattenliefhebbers...)die je in het weekend met zulke non problemen lastig vallen.
Ik heb vaak tegen mijn vrouw gezegd dat je ze onmiddelijk zou moeten vertellen dat het een betaald telefonisch consult wordt.
Maar om één of andere reden vinden mensen dat heel redelijk als het om accountants, computer reparateurs en advocaten etc gaat, maar het is doodnormaal een universitair geschoolde medische professional een half uur (of langer!) te onderhouden over haperende stoelgang van Minoes (of wanneer ze het best gesteriliseerd kan worden), en een gratis advies te verwachten.
En raad eens, die mensen hebben wel iets beters te doen.
Reacties zoals deze maken mij kotsmisselijk
duidelijk weer zo één die niet met zijn hart het werk doet maar om het geld en daarbij de passie is verloren, doodzonde want je kan nog zo geschoold zijn, dat geeft je nog geen recht om onbeschoft te reageren. Gelukkig heb ik een geschoolde medische professional als DA die 24/7 bereikbaar is en je ten alle tijden te woord staat, en een betaald telefonisch consult komt al helemaal niet in zijn woordenboek voor, wat een flauwekul. Mogelijk een idee voor u en uw vrouw om eens te vragen of jullie stage mogen lopen bij hem op de universiteit in Utrecht, het is overduidelijk dat jullie nog erg veel moeten leren in de omgang met mensen en ja ook dat behoort een DA te kunnen maar dat stuk is hier duidelijk zoek geraakt. Bassenqua schreef:Kuggur schreef:Je was ongetwijfeld niet de eerste, je zou ze de kost moeten geven die katteneigenaren (ja, om één of de andere reden vooral kattenliefhebbers...)die je in het weekend met zulke non problemen lastig vallen.
Ik heb vaak tegen mijn vrouw gezegd dat je ze onmiddelijk zou moeten vertellen dat het een betaald telefonisch consult wordt.
Maar om één of andere reden vinden mensen dat heel redelijk als het om accountants, computer reparateurs en advocaten etc gaat, maar het is doodnormaal een universitair geschoolde medische professional een half uur (of langer!) te onderhouden over haperende stoelgang van Minoes (of wanneer ze het best gesteriliseerd kan worden), en een gratis advies te verwachten.
En raad eens, die mensen hebben wel iets beters te doen.
Als een geschoolde medische professional 120,00 voor een consult vraagt mag ik toch zeker wel verwachten dat je fatsoenlijk te woord wordt gestaan, ook in het weekend![]()
Voorbeeld: elke 2 maanden ga ik naar de praktijk om medicijnen voor onze honden te halen, sinds kort doe ik dat ergens anders en waarom? Vanwege het prijsverschil.......doosje pijnstilling 15.75 bij de één 7,50 bij de andere, oorzalf 21,00 bij de één en 12,50 bij de ander, hartmedicatie 54,00 bij de één en 39,00 bij de ander, nogmaals hartmedicatie 69,00 bij de één en 55,00 bij de ander.
De één verdient ook al op de medicatie dus waarom moet de ander dan zoveel extra rekenen? Dit scheelt mij op jaarbasis een 1200,00 en dat alleen voor het afhalen van de medicatie? Nee je kan mij een hoop wijs proberen te maken maar dit niet!!!!!!!!! Voedingssupllementen is voor mij goedkoper om direct uit Amerika te importeren, scheelt mij weer 200,00 per jaar PER HOND dan dat ik het in de praktijk haal.