Ik heb sinds vorig jaar sept Red Rhode Islands en de 11e had ik ineens broedse kippen *hellup*...
Dus de 12e een hokje gemaakt in de schuur en met hulp van mijn buurman ze op gras gezet. Ze wilde niet tegenover elkaar maar wel naast elkaar zitten.
Een was er van de week de schuur door gevlogen en die zat bovenop een randje (dom ding) en ik had ze allebei op 5 eitjes gezet alleen had de linker besloten dat ze die andere ook wilde dus die zat ineens op 9 en die andere maar op 1.
Ach ik heb geen verwachtingen en ik zie wel.... weet ook niet wat ik kan verwachten.
Heb er 6 van mijn eigen onder liggen en 4 kriel van de buurman.
Vent ook al opdracht gegeven om een rennetje te maken en een hokje zodat ze buiten straks kunnen want ik begreep dat ze de eerste 6 weken nog niet in de ren bij de haan mogen.
Daarna zien we wel... ze lopen bij ons alleen los als we thuis zijn.
Ik verwacht ze rond de 1e juni ze zitten nu 11 dagen.
Hoe kan ik het beste schouwen, las iets over een lamp en een wc rolletje.... hoe moet ik dat dan zien.
Kan ik niet gewoon een felle zaklamp aan de onderkant er tegenaan houden en wat moet ik zien dan... (BlonT)(en stadse)
. De andere eieren zijn niet aangepikt of gebarst, ik verwacht dat het bij deze 2 blijft en de inschatting is 1 haantje 1 hennetje.
Inmiddels zijn het er dus 2? Leuk hoor! Wat voor type / kleur zijn ze? Op hoeveel eieren zat de hen?
Mijn vader had het erover dat ze met heet weer wel eens een paar dagen (2 dagen o.i.d.) eerder uitkomen. Ik had er nog niet eerder van gehoord, maar misschien klopt het wel?
.
7 stuks van de 10 eieren. zijn allemaal kriel kippen.