Engelse stafford bijt ALLES kapot, HELP!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:40

wat een fijnere bench is, is een bench die gesloten is van alle kanten zoals een variakennel
plus ze krijgen die niet kapot en voelen zich een stuk veiliger als in een draadkooi bench..

is het een optie om bv een stuk te gaan fietsen met je hond op een draf tempo?
zowieso goed uitputten voordat jullie gepland weg gaan.
een bot geven zoals gezegd een flostouw waar ze dan helemaal op los mag gaan.

Mooie hond btw :)

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:41

Bench is erg klein, die zou ik sowieso even verkopen en een ander voor halen. Ik heb een grotere bench voor mijn chihuahua staan! ( Waar hij nu niet meer in hoeft. )

Ik heb voor mijn grotere hond een erg groot kauwbot, die haal ik om de paar dagen en is wel een meter lang. Voorbeeld van google en dan is die ik haal bij de dierenwinkel 3 keer zo groot, reken maar dat die daar best even mee moet doen!

{edit: voorbeeldfoto van google}
Afbeelding

Buiten smorgens een stuk fietsen met de hond tot de energie er echt uit is en de behoefte is gedaan. Daarna over de dag ook nog een flink aantal lange wandelingen waarbij ook gespeeld met andere honden kan worden.

Doet ze het ook als je er bij bent?
Laatst bijgewerkt door 060606 op 06-05-12 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:43

Zipporah, even off topic, heb je een leonberger of heb ik het helemaal mis?
Sorry , vind de hond op de foto erg mooi :o

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:44

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:45

@MissBambi: Weet je dat honden maar 30% van hun energie door wandelen/rennen kwijtraken? De overige 70% kunnen ze alleen maar kwijt door mentale uitdaging, ze moeten dus leren nadenken en moeilijke dingetjes doen. Dus denk bijvoorbeeld aan apporteer oefeningen die je moeilijker maakt, jij verstopt iets en zij moet het zoeken, kunstjes aanleren met de clicker, google ook eens op hersenwerkvoorhonden.nl, daar staan leuke spelletjes met huis-tuin en keuken middelen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:46

Zipporah schreef:
Ohja en dit soort flosBALLEN zijn moeilijker op te kauwen dan normale flostouwen; http://www.dierenwinkel-online.eu/data/ ... s_4337.gif.

Rocymax ik heb erbij gezet dat het een foto van google is :D Was alleen even een voorbeeld voor het bot.

Hahhaha, echt weer wat voor mij, ik dacht dus dat je een chihuahua én deze hond had :') Ik heb er helemaal overheen gelezen :D

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:49

rocymax schreef:
[naam] schreef:
Ohja en dit soort flosBALLEN zijn moeilijker op te kauwen dan normale flostouwen; http://www.dierenwinkel-online.eu/data/ ... s_4337.gif.

Rocymax ik heb erbij gezet dat het een foto van google is :D Was alleen even een voorbeeld voor het bot.

Hahhaha, echt weer wat voor mij, ik dacht dus dat je een chihuahua én deze hond had :') Ik heb er helemaal overheen gelezen :D

Nee een chihuahua en een Cane Corso x New Foundlander :D Geeft niet..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:49

doe je trouwens ook met je hond trainen? zoals bv komen op commando en zo een dingen?
Mijn hond doet er een moord voor om al die leuke dingen met de baas te mogen doen en plakt dan echt als een plakker langs me been af..
daar worden ze geestelijk ook moe van..
Flink laten apporteren als ze dat kan en zoals ik al zei fietsen en zwemmen gooi die hond ik de auto ga wandelen in het bos. waar ook water is..denk dat het sloopgedrag zo dan al heel beperkt word..

de bench is niet te klein voor jou hond.. maar een gesloten bench zou al een goeie vooruitgang zijn
die kosten gebruikt een euro of 40

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:52

pas alsjeblieft op met buffelhuid botten te geven als je er niet bij bent..
Zal niet de eerste hond zijn die er in stikt omdat ze te gulzig een groot stuk in slikken en aangezien de hond toch wel gefrustreerd gedrag vertoont is die kans heel groot.
Ik zou haar idd meerdere malen per dag flink bezig houden ,zowel lichamelijk en geestelijk en dan zou het goed moeten komen.
Zijn zat denk spelletjes voor honden te vinden op het internet..
Succes!

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:04

MissBambi schreef:
We hebben tijd zat ;) Zitten beide de hele dag thuis.

De bench is 60 cm breed en 50 cm hoog, hond is kleiner ;) Hond kan er normaal in staan, in liggen en in draaien.

We gaan de komende tijd in ieder geval kijken of we haar nog meer beweging kunnen geven.
Dat zwemmen is inderdaad een goed idee, dat deden we al als we naar de bossen gingen. Echter is het een slechte zwemmer (lees, kont zinkt en Mw. spartelt met haar voorpoten en krijgt veel water binnen)

Iig allemaal alvast bedankt voor de tips.

Die bench is echt te klein, dat is het formaat voor een chihauhau, vlinderhondje, yorki, Malthezer of dwergkees.
Jou hond hoort meer in het maatje 90 cm of groter thuis.
Maar als jij hem groot zat vind, is dat toch prima?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:08

Ook ik vind de bench aan de kleine kant....

Lijkt me ook niet echt hoogwaardige kwaliteit, ga ook mee dat een vari kennel misschien een betere oplossing is, of een grotere stevigere bench en daar voor de helft een kleed overheen zodat ze zich iets veiliger/rustiger voelt.

Ga geen dingen naar de bench gooien zoals eerder voorgesteld, bench moet een veilige fijne plek zijn.

Geef ook niet van die houten apportblokken, zijn voor de sport niet om mee te spelen want kunnen behoorlijk splinteren.

Het slopen duid toch vaak op stress/verlatingsangst, door het slopen voelt ze zich beter/rustiger.
Wijn hebben bij een extreme sloper een aantal maal gefilmd als we weg waren, het slopen doet zich vnml het eerste kwartier voor, stress dat de baas weg is, slopen, hierdoor zich beter voelen en daarna rust.

Als je weggaat, zeg dan niets tegen de hond, vaak word er gezegd ,, ben zo terug,, oid, hond associeert dit heel snel met, ojee, ik word alleen gelaten.
Zet ook zacht de radio aan voor wat omgevingsgeluid.

Enige goede oplossing is om de hond weer overnieuw te leren alleen te zijn, beginnen met 5 minuten en verder opbouwen.

Wat ook goed kan werken is een kong, lekker vol smeren dag vantevoren met pindakaas, smeerworst oid, in de vriezer leggen en dan volgende dag als je weggaat geven, daar zijn ze meestal erg druk mee en die eerste tijd wat het minst fijn voor de hond is als je weg bent ze ergens anders mee bezig is.
Zorg wel dat je een echte kong hebt, deze zijn sterk en bijten ze maar zelden stuk.

Verder is een stafford een zeer energieke en sportieve hond die veel beweging nodig heeft, zowel lichamelijk als geestelijk, en dan niet wandelen tot ze dr behoefte gedaan heeft maar erna gewoon lekker nog een stuk doorwandelen.

Verder heb je ook beetje pech dat ze in de puberleeftijd zit, dan zijn ze vaak ineens veel vergeten wat ze geleerd hebben, dit is even doorbijten en consequent zijn ;)

veel succes

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:17

Hoi TS, voor zover ik begrijp uit jouw posts loop je 3x per dag een uur en zijn jullie daarnaast ook veel met de hond bezig en loopt hij vrij rond als jullie thuis zijn en niet slapen. Ik vind dan niet dat je hond vreselijk beperkt wordt in zijn mogelijkheden om energie kwijt te raken. En je hond slaat eigenlijk alleen aan het slopen als jullie weg zijn en de hond dus alleen is.

Op basis hiervan zou ik ook eerder denken aan verlatingsangst dan aan gebrek aan beweging. Ik zou aanraden om eerst te kijken of dat de oorzaak is. Kijk eens hoe de hond reageert als jullie aanstalten maken om weg te gaan (sleutels pakken of iets dergelijks) Reageert de hond daar al op (wordt onrustig, blaffen, likken aan lippen e.d.) Als dat zo is dan kun je je hond zoveel beweging geven als je wilt, maar dan zal het gedrag niet anders worden. Want sloopgedrag als gevolg van verlatingsangst is belonend gedrag; jullie komen namelijk altijd weer terug (en dat is dus de beloning)

Je kan zoals hier al eerder genoemd best wel een aantal dingen doen, zoals een gedeeltelijk dichte bench, speeltjes (kong) en mentale spelletjes met je hond doen. En naar een hondenschool is natuurlijk altijd goed. Maar nogmaals kijk eerst wat de oorzaak is van het gedrag anders bestrijdt je alleen de symptomen en pak je de oorzaak niet aan.

Succes

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:22

ik ken meer staffies die zo zijn,heb vaak verhalen op staffordforum gelezen over mensen die dit met hun staff hebben.gelukkig hoeft onze niet in de bench en bijt hij ook niks stuk.

enige tip die ik je kan geven speeltjes kopen stevige dat ze wat te slopen heeft/of kong met spul er in geven waar ze bezich mee is.ook zijn dit geen benches voor staffies met sloopgedrag koop een stevige bench die staff bestendig is kijk bv zo iets http://www.handelsondernemingdvo.com/hondenkooi.html

ga met hem fietsen/doe zoek spelletjes(speuren).er zitten nu eenmaal enorme sloperds tussen.
succes.en anders ren buiten als jullie weg gaan alleen

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:28

Nifinao schreef:
Hoi TS, voor zover ik begrijp uit jouw posts loop je 3x per dag een uur en zijn jullie daarnaast ook veel met de hond bezig en loopt hij vrij rond als jullie thuis zijn en niet slapen. Ik vind dan niet dat je hond vreselijk beperkt wordt in zijn mogelijkheden om energie kwijt te raken. En je hond slaat eigenlijk alleen aan het slopen als jullie weg zijn en de hond dus alleen is.

Op basis hiervan zou ik ook eerder denken aan verlatingsangst dan aan gebrek aan beweging. Ik zou aanraden om eerst te kijken of dat de oorzaak is. Kijk eens hoe de hond reageert als jullie aanstalten maken om weg te gaan (sleutels pakken of iets dergelijks) Reageert de hond daar al op (wordt onrustig, blaffen, likken aan lippen e.d.) Als dat zo is dan kun je je hond zoveel beweging geven als je wilt, maar dan zal het gedrag niet anders worden. Want sloopgedrag als gevolg van verlatingsangst is belonend gedrag; jullie komen namelijk altijd weer terug (en dat is dus de beloning)

Je kan zoals hier al eerder genoemd best wel een aantal dingen doen, zoals een gedeeltelijk dichte bench, speeltjes (kong) en mentale spelletjes met je hond doen. En naar een hondenschool is natuurlijk altijd goed. Maar nogmaals kijk eerst wat de oorzaak is van het gedrag anders bestrijdt je alleen de symptomen en pak je de oorzaak niet aan.

Succes

Wel lezen hoor ;) Ze geeft aan dat ze soms, als ze bij de paarden is een paar uur met de hond gaat wandelen, wij weten niet of dat 1 x per dag is, 1x per week of wat dan ook. Verder gaan ze met de hond uit tot ze d'r behoefte gedaan heeft (dat kan ook in 5 minuten).

Vandaar dus al die tips om meer beweging te geven.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:38

en meer beweging is zeer goed voor iedere hond.maar staffies hebben dat echt nodig fietsen/behendigheid,of geestelijk moe maken zoekspelletjes vinden ze erg leuk.

LaVieDivine

Re: Engelse stafford bijt ALLES kapot, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:48

een tip voor een zoekspelletje: gooi de hondenbrokken verspreid in het gras ipv ze gewoon in een bakje voor hun neus te zetten. onze hond vind dat geweldig en loopt een uur later nog de gazon af te snuffelen in de hoop dat er nog eentje ligt :D.
wat ook goed werkt om ze mentaal moe te krijgen is sporen zoeken, maar dan moet je hond wel goed luisteren zonder lijn natuurlijk. Als ik met onze hond bv een half uurtje 'gewoon' ga wandelen aan de lijn of ik laat haar een half uur ergens los lopen en de sporen van konijnen enz zoeken, dan is ze na dat eerste nog net zo strak als voor de wandeling terwijl ze na het tweede heerlijk voldaan ligt te snurken op haar kussen .

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:51

denk niet dat het verstandig is om met een staff konijnen sporen te gaan zoeken.bij staff ben je juist blij als je zo'n dingen er uit hebt want anders gaan ze overal achter aan.je kunt jezelf ook verstoppen dat je hond moet zoeken waar je bent of brokjes verstop ik hier in huis of buiten(puur als beloning want ik voer kvv en geenbrok).
kynshiri schreef:
een tip voor een zoekspelletje: gooi de hondenbrokken verspreid in het gras ipv ze gewoon in een bakje voor hun neus te zetten. onze hond vind dat geweldig en loopt een uur later nog de gazon af te snuffelen in de hoop dat er nog eentje ligt :D.
wat ook goed werkt om ze mentaal moe te krijgen is sporen zoeken, maar dan moet je hond wel goed luisteren zonder lijn natuurlijk. Als ik met onze hond bv een half uurtje 'gewoon' ga wandelen aan de lijn of ik laat haar een half uur ergens los lopen en de sporen van konijnen enz zoeken, dan is ze na dat eerste nog net zo strak als voor de wandeling terwijl ze na het tweede heerlijk voldaan ligt te snurken op haar kussen .

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:53

Lekker avondje op cursus gaan, gehoorzaamheid of speuren. Die hond verveelt zich gewoon de pletter, elke dag hetzelfde en dan ook nog in zon klein kooitje.

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:54

heb niet het hele topic gelezen maar dit is normaal gedrag als de hond of zijn tandenwisseld of niet genoeg te doen heeft, dus 2 manieren om het te verhelpen.
Als het nummer 1 is dan koop een paar kauwsticks en wat speelgoed waar die op kan kauwen, want hard genoeg is.

Nummer 2: dan zit er maar 1 ding op en dat is meer met de hond doen, een wandeling extra is meestal niet genoeg, het beste is dan om de hond moe te krijgen via psychisch weg.
Heel makkelijk en heel ingrijpend op de hond qua nadenkvermogen zijn natuurlijk speurwerk spelletjes.
Een hond heeft niet zoveel hersenen als een mens vandaar dat het veel energie kost als ze dingen moeten opspeuren. Zeker omdat het ook eerst met de neus opgevangen moet worden alvorens ze het objekt gaan zien met hun ogen.

Heel makkelijke voorbeeld, neem wat brokjes/ snoepjes, neem iets om erover heen te leggen/ zetten ( let op dat e gaten inzitten zodat de geur erdoor kan) en laat je hond zitten begin bijv met 2 dekseltjes zal ik het maar noemen, laat je hond kijken loop naar de dekseltjes til ze op een voor een en onder eentje leg je een brokje, dan loop je terug naar je hond gaat naast hem staan zegt zoek, en wijs met je hand in richting van de dekseltjes, je ziet aan je hond wanneer hij de reuk heeft opgevangen en dus weet waar het onder zit, loop mee en til het dekseltje op zodat hij zijn beloning krijgt. Heel simpel maar wel vermoeiend voor de hond terwijl hij het ontzettend leuk zal vinden.

Dit kun je dan uitbouwen tot x aantal dekseltjes waar je wel of niets onderlegt en hij moet dan zoeken, later kun je dat bijv nog combineren met dat hij bijv moet gaan liggen als hij het gevonden heeft, dan pas til je het dekseltje op en dan krijgt hij zijn beloning.

Vergeet wel niet dat je de hoeveelheid aan brokjes die hij binnenkrijgt via dit zoekspel later aftrekt van zijn dagelijkse hoeveelheid voer, anders heb je straks een tonnetje ipv van een leuke gezonde hond.

En een extra blokje om, of lekker mee met joggen of aan de fiets is natuurlijk ook nog steeds naast de psysische uitputting een goed idee om hem gezond te houden. Bouw dit wel langzaam op.

toevoeging: Bench is wel erg krap voor je hond, er past niks meer bij, koop een maatje of misschien zelfs 2 maten groter, zodat ook wat speelgoed erbij kan.
Speelgoed hoeft niet duur te zijn je kan ook gewone knuffels voor mensen kopen kijk wel dat ogen en neus gen kralen zijn maar gewoon bestikt zijn. Als hij knuffels heeft, en een hondentouw of knoop dan heeft hij zijn eigen speelgoed, waar die op mag kouwen en dan zal die ook niet zo snel aan jullie spullen gaan.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:59

keona schreef:
denk niet dat het verstandig is om met een staff konijnen sporen te gaan zoeken.bij staff ben je juist blij als je zo'n dingen er uit hebt want anders gaan ze overal achter aan.je kunt jezelf ook verstoppen dat je hond moet zoeken waar je bent of brokjes verstop ik hier in huis of buiten(puur als beloning want ik voer kvv en geenbrok).
kynshiri schreef:

mja mijn hond is een rattenvanger van oorsprong, met een behoorlijk debiel jacht- en waakinstinct. Terugkomen als je roept is aan te leren. daarom dat ik ook zei 'als je hond goed luistert zonder lijn, is sporen zoeken ook fijn'. Mijn hond vliegt dus als een bezetene links en rechts door het bos als ze mag sporen zoeken en als ze moet terugkomen, stopt ze en komt ze terug. Ze achtervolgt konijnen bv ook maar tot aan de omheining van onze weide ook omdat ze weet dat ze daar niet uit mag.

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:00

@ sallanddval, je hebt gelijk. Zeker gelezen wat ik wilde lezen :o

Collie2008

Re: Engelse stafford bijt ALLES kapot, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:09

Onze hond heeft ook een vreselijke sloop periode gehad, vooral als we hem te weinig beweging/aandacht hadden gegeven en dan weg gingen, dan vrat hij serieus de plinten van de muur en hij heeft een mooie designtafel een heel gat in gevroten... Ik legde wel al snel de link met te weinig uitdaging + verlaten. Het komt dus ook niet meer voor

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:10

kynshiri,maar een staff is net iets anders.mijn hond luisterd heel goed voor een staff,maar als ik ook maar 1sec telaat ben en hij ziet een kat konijn of wat dan ook dan zijn ze gewoon oostindische doof tot ze het niet meer zien en komen dan terug.de meeste staffies zijn niet vriendelijk tegen vreemde honden dus ik zou het niet aanraden of het terrein moet goed omheind zijn,en anders speuren aan een lange longeerlijn word ook veel gedaan.maar zelf zou ik mijn honden nooit leren wild op te sporen,zou liever andere dingen leren.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 16:33

sallandval schreef:
MissBambi schreef:
We hebben tijd zat ;) Zitten beide de hele dag thuis.

De bench is 60 cm breed en 50 cm hoog, hond is kleiner ;) Hond kan er normaal in staan, in liggen en in draaien.

We gaan de komende tijd in ieder geval kijken of we haar nog meer beweging kunnen geven.
Dat zwemmen is inderdaad een goed idee, dat deden we al als we naar de bossen gingen. Echter is het een slechte zwemmer (lees, kont zinkt en Mw. spartelt met haar voorpoten en krijgt veel water binnen)

Iig allemaal alvast bedankt voor de tips.

Goed om te horen *\o/*

Kan ze apporteren? Dat vinden de onze echt helemaal het einde, dan kijken ze niet eens meer naar andere honden en gaan ze helemaal los! Voor zwemmen zijn deze honden niet helemaal gemaakt (beetje topzwaar) maar door met korte stukje te beginnen trainen ze hun achterpoten en gaat het steeds beter.

Regelmaat werkt het beste maar ik zou in elk geval zorgen dat de hond moe is als jullie weg gaan, dan gaat ze vanzelf slapen in de bench!

SUCCES!!!!

echt apporteren doet ze niet, ze laat de bal vaak liggen maar gaat er wel als een dolle achteraan :j

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 16:36

NoName126 schreef:
@MissBambi: Weet je dat honden maar 30% van hun energie door wandelen/rennen kwijtraken? De overige 70% kunnen ze alleen maar kwijt door mentale uitdaging, ze moeten dus leren nadenken en moeilijke dingetjes doen. Dus denk bijvoorbeeld aan apporteer oefeningen die je moeilijker maakt, jij verstopt iets en zij moet het zoeken, kunstjes aanleren met de clicker, google ook eens op hersenwerkvoorhonden.nl, daar staan leuke spelletjes met huis-tuin en keuken middelen.

hihi := nou je hier over begint. In de bossen verstopt mijn vriend zich vaak :+ waarna we Laila hem laten zoeken, vind ze erg leuk en ze is bezig!