heel vreemd dat de puppycursus zo iets adviseerd maar goed.
de meeste mensen gaan de fout in door veeeeel te veel te roepen bij elke scheet roepen ze en ja dan komt de hond niet meer
gewoon lopen, neem desnoods een hond mee die je dan wel aan de riem houd? of die heel goed luisterd. niet teveel roepen zeggen weet ik t wat maar gewoon lopen. en ook niet gaan staan wachten als ze achter je loopt gewoon door lopen. pups laat ik meteen met 8/9 weken al los (uiteraard veilige omgeving) maar verder ook nooit problemen gehad met komen of wat dan ook
die denderde gewoon de sloot in, stom beest.
maar je zult even geduld moeten hebben.
maar dat is ook geen weg lopen en daar heb ik ze nog nooit voor vast gedaan. Inmiddels weet hij dat hij zonder commando niet het water in mag maar als pup zijnde heb ik hem lekker laten doen. Bij vieze sloten aangelijnd gehouden en bij schone sloten (er waren toen net nieuwe sloten gegraven in de buurt) en aan de zeedijk heb ik hem lekker laten doen. Inmiddels mag hij nooit meer in sloten en dat weet hij heel goed (alle sloten goor water helaas) maar de zee en zoute wateren in de buurt gaat hij nog steeds graag en vlot in. Juist een voordeel van de puppentijd dan zijn ze nergens bang voor!
. ik heb er nu een chihuahua pup bij van 7 maanden en hij kan gelukkig wel los, blijft bij mijn andere hond in de buurt en is makkelijk terug te roepen voor een snoepje
. de eerste keer vond ik het ook heel spannend hoor. als ik jou was zou ik het toch proberen waar het omheind is.
Argh, vervelend, zo'n allemansvriend..
daar had ik helemaal niet aan gedacht!
wel even een penning met je telefioonnummer aan haar halsband doen , voor het geval het niet goed gaat!
) en was dan totaal niet op mij gericht. Zie ik zo'n 'mogelijke' moeilijke situatie, dan moet ik zorgen dat de aandacht ruim van tevoren al op mij is gericht. Dan leid ik mijn hond af, vraag ik of hij naast me komt lopen of dat hij alleen al even oogcontact maakt met mij. Doet hij dat, dan is het de beste hond ter wereld. Door steeds dat aandachtsmoment uit te breiden kon hij uiteindelijk ook los langs de postbode lopen, maar dat heeft wel een flinke tijd geduurd.
Ook niet om hem zeg maar als hij vlak bij me is, gauw te kunnen pakken. Bukken wil ook nog niet even makkelijk lukken.