Bijtincident hond, sta ik in mijn recht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:57

Wildgirl schreef:
Nog een kleine toevoeging, ik heb na het lezen van de post van _rosanne_ nogmaals met de politie gesproken zojuist.
Heb ze om de oren geslagen met artikel 425 lid 2....toen was het: *diepe zucht* zal ik dan maar een afspraak voor het doen van aangifte voor u inplannen mevrouw?

Hahaaaaa de brutalen hebben de halve wereld ;-)

Ik vind het super van je dat je zo doorpakt en ook daadwerkelijk iets concreets bereikt!
Veel beterschap voor hondje van je moeder.

Ondanks alle ellende moest ik wel lachen om bovenstaande quote, ik moest meteen denken aan die reclame van de LOI 'nederland wordt steeds slimmer' met Moscowitz die die boeren aanrijdt.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:58

overigens heb ik ook eens incident gezien waarbij de eigenaresse van de hond die gebeten werd echt fout zat. Die gaf haar hond niet de kans om zich te onderwerpen omdat ze het meesleurde onder luid gegil en zelfs in haar broek plastte...
Dat soort mensen zouden ook geen hond moeten hebben....
de hond die werd 'aangevallen' was niet gewond, geen enkele open plek. De 'dader' was een staff en direct had de hele buurt een soort hetze tegen die hond. (geen van beide honden was van mij overigens)

Hoe vaak de politie wel geen aangifte wil aannemen is echt treurig.... -O- goed dat je doorgezet hebt!

dierenfan

Re: Bijtincident hond, sta ik in mijn recht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:31

wat heeft aanlijnlicht en muilkorven voor nut als mevrouw hem niet kan houden? Het is wel zo dat hij dan niet kan bijten als hij weer los schiet maar ook met muilkorf kan hij nog enorm veel schade aan richten. Zodra hij door heeft dat bijten niet meer kan heb je grote kans dat hij begint met drukken en duwen en met zo'n korf aan komt dat behoorlijk hard aan voor zo'n klein hondje.

Ik zou dus enorm op blijven passen!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:42

LA_Woman schreef:
Allereerst vreselijk dat de de hond en jij gebeten zijn maar om die hond nu gelijk dood te willen maken?
Het zijn gewoon typisch mensen die niet met hun hond om weten te gaan, hebben de hond niet goed opgevoed en hier moet zeker iets aan gedaan worden!
Ze mogen zo'n hond niet meer zomaar los laten lopen.

Zijn jullie het enige bijtincident of zijn er meerdere gevallen van deze Mastiff?

Tja, mijn eerlijke mening?
Moet je dan wachten op nog meer, en wellicht nog ergere incidenten, stel je voor daar raakt een keer een klein kindje tussen, dan liever die hond een spuitje ja. Denk je nu echt dat die dat beest ooit aan de lijn gaan houden?
Je hebt natuurlijk wel gelijk, die hond is ook maar slachtoffer van zijn baas, maar een andere optie is er imo niet.

Ik schrok wel van de reactie van diegene "als ie mij tegenkomt, ik heb een mes bij en snij zijn keel door" maar van de andere kant, als de politie niet of niet voldoende actie onderneemt ga je wel krijgen dat mensen het recht in eigen hand gaan nemen.
Moet eerlijk zeggen dat ik ook eerst mijn eigen hond verdedig, ik zou ook niet hebben staan afwachten tot mijn hond helemaal stuk gebeten was.
Geen idee hoe ik zou reageren als ik in zo een extreme situatie terecht zou komen.

@TS: in elk geval veel sterkte voor jou en het gebeten hondje!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:45

Wildgirl schreef:
Even een update: Inmiddels een gesprek gehad met zowel wijkpolitie als gemeenteambtenaar, komende week komt er een speciaal team van honden-deskundigen van de provincie Drenthe naar de vrouw in kwestie om de hond te testen op agressie.
Hieruit kan een muilkorf plicht, euthenasie en in het ergste geval ''geen sanctie'' uitkomen.
Ik blijf sowieso doorvechten totdat het risico met deze hond is verkleind naar 0 %

Heel goed van jou _/-\o_ _/-\o_

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:47

Juliette86 schreef:
Volgende keer neus dicht houden en stok zijn strot in duwen, binnen een minuut moet hij los laten. Ik heb altijd een zakmes bij (gewoonte vanuit de paarden) en komt hij mij tegen dan heeft hij pech want ik snij zn keel door. Heb al 1 keer een agressieve hond aan een riek geprikt die een kindje op stal wilde pakken. Een paar weken later kwam ik die mensen op weg naar stal weer tegen en liep de hond weer los. Ze kregen nog 1 kans om aan te lijnen of ik zou er overheen rijden met mn auto. Heb hem nooit meer loslopend gezien.

Ik ben dol op beestjes en heb zelf 2 honden. Ik weet dat die hond zelf er echt niets aan kan doen maar sommigen zijn echt een gevaar voor anderen.

Voor nu zou ik persoonlijk naar het politie bureau gaan en aangifte doen. Niet alleen van de aanval maar ook van het feit dat de eigenaren niet ingrepen.

Mijn god, je bent niet in het wilde westen...
Een hond die los loopt mag dit alleen als hij goed luistert.
Muilkorven heeft het nut dat als deze hond los komt hij geen andere hond kan slopen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:52

Moeilijke situatie zeg!

Je bent wel goed bezig Wildgirl, echt waar.
Dit is zeker wél aan te pakken.

Hier is het ook al vaker voor gekomen. (alleen toch ander verhaal, aangezien het duitse herder tegen am.staf. was)

Vreemd dat de politie zo 'vaag' doet...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:56

__YSB__ schreef:
Juliette86 schreef:
Volgende keer neus dicht houden en stok zijn strot in duwen, binnen een minuut moet hij los laten. Ik heb altijd een zakmes bij (gewoonte vanuit de paarden) en komt hij mij tegen dan heeft hij pech want ik snij zn keel door. Heb al 1 keer een agressieve hond aan een riek geprikt die een kindje op stal wilde pakken. Een paar weken later kwam ik die mensen op weg naar stal weer tegen en liep de hond weer los. Ze kregen nog 1 kans om aan te lijnen of ik zou er overheen rijden met mn auto. Heb hem nooit meer loslopend gezien.

Ik ben dol op beestjes en heb zelf 2 honden. Ik weet dat die hond zelf er echt niets aan kan doen maar sommigen zijn echt een gevaar voor anderen.

Voor nu zou ik persoonlijk naar het politie bureau gaan en aangifte doen. Niet alleen van de aanval maar ook van het feit dat de eigenaren niet ingrepen.

Mijn god, je bent niet in het wilde westen...
Een hond die los loopt mag dit alleen als hij goed luistert.
Muilkorven heeft het nut dat als deze hond los komt hij geen andere hond kan slopen.

We zijn idd. niet in het wilde westen maar ik begrijp haar heel goed.
Ik zou niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen,ik denk álles,als die hond maar los laat.
Elke hond die zónder enige aanleiding een dier of mens bijt moet ingeslapen worden.Ik heb dit ooit ergens gelezen of gehoord op t.v.,ik dacht bij Cesar Milan.
Zulke honden zijn nooit meer te vertrouwen en de kans op herhaling is zeer groot.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 10:01

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb zelf een hond die thuis sociaal is naar mijn andere 3 honden. Alleen buiten is hij niet te houden en valt ook zonder reden aan.
Ik heb hem nooit los lopen en hij heeft ten alle tijden een muilkorf om. Ik heb hem op 2,5 jarige leeftijd opgehaald en was toen de 5e eigenaar.
Deze hond zal en kan ik nooit weg doen, omdat ik vind dat ik verantwoordelijk voor hem ben. Hij is een kruising tussen een americaanse stafford en een engelse bullterrier, dus ook hier een 'gevaarlijk' type hond.
Een spuitje is niet altijd de oplossing, maar educatie van mensen die geen benul hebben wat een hond kan aanrichten is een betere optie.

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 10:42

Ik snap niet dat die mensen zelf niet beseffen dat hun hond een muilkorf om moet.
Heel veel sterkte en succes, ben zeer benieuwd hoe die agressietest verloopt en dat daar een muilkorfplicht uitkomt en ze zich daar ook aan houden.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 10:55

TS ik snap je reactie volkomen, vind de mensen die zeggen ik neem altijd een zakmes mee en zou de keel doorsnijden nogal hard maar kan er enigzins inkomen.
Ben beniewd naar de uitkomst van de honden "expert".