radeloos:poes met darmproblemen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Douraque

Re: radeloos:poes met darmproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:55

Ik raad je toch aan om eerst een speciale bloedtest en echo te laten doen, om te testen of ze geen IBD heeft. Eerst het medische uitsluiten en dan pas voer veranderen. Maar ik ben het wel eens dat vers vlees vele malen beter is voor je kat dan brokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:47

Ik wil best ibd laten uitsluiten,maar betwijfel of medicatie (alweer)dan zin heeft,als ik op google vindt dat ze voor die aandoening medicatie geven die zij al gehad heeft.
Dierenarts zegt ook dat er qua medicatie weinig opties meer over zijn..

wbt voer:meeste voeren hebben we langere tijd gegeven.
alleen voer waar ze gelijk nog véél slechter op ging niet.
orijen is lang gevoerd, en zeker porta21 graanvrij ook(ik was voorstander van granenvrij).
heb ook lang carocat sensitive gevoerd(lam rijst),dat kreeg ze vroeger. ook geen verbetering,helaas.
Hills, RC en dergelijke voeren heb ik niet geprobeerd omdat ik zelf al naar word van de giga ingredientenlijst vol met chemische dingen.
Dat wil ik gewoon niet in onze katten doen,ook niet in de gezonde siamese katers...
Prima als anderen er tevreden mee zijn natuurlijk hoor!
Maar hier komt het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:00

TS, zo dacht ik er ook over.... tot ik het ging voeren (RC Sensitive) en het heel goed werkte :o toen heb ik mijn principes opzij geschoven voor de gezondheid van mijn kat.

Ik hoop dat er een oplossing is voor je kat!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:17

zymoral gaan geven over het voer en als dat werkt weet je gelijk dat het de alvleesklier is en zijn dure onderzoeken helemaal niet meer nodig. Heb al vele honden EN katten hier enorm van op zien knappen. Zymoral poeder is niet duur en is niet gevaarlijk om in de goede dosering (staat erop aangegeven) aan je dier te voeren. Moet wel over elke maaltijd gegeven worden. Eten zonder die poeder kan niet meer. Onlangs iemand met een Maine coon die altijd aan de diaree was hier enorm mee kunnen helpen. Alleen wilde die kat de poeder op ten duur niet meer eten en heeft ze brokken gekocht met die poeder erin verwerkt. Nog steeds enorm tevreden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:50

Dat ken ik niet...zou op zich goed zijn,om iets te kunnen uitsluiten/bevestigen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 06:06

idd zo zijn de meesten het gaan gebruiken. Bijv. duitse herders staan erom bekend makkelijk last van hun alvleesklier te hebben. Onderzoeken zijn enorm duur maar de poeder niet. Als je dus de poeder gebruikt en het helpt dan weet je wat het probleem is. Gebruik je de poeder en het helpt niet dan weet je dat je verder moet zoeken maar kost het je 10 á 20 euro (dacht ik)
Honden met chronische darmproblemen geven wij ook vaak Isogel maar of dat ook voor katten kan? Isogel is wel op advies van de DA gegeven maar is volgens mij ook een voedingssuplement.
http://www.medpets.nl/isogel/?gclid=CI2 ... fAodyW8AMQ ook voor katten dus

http://www.medpets.nl/zymoral+pancreaspoeder/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 06:58

isogel heb ik liggen,kregen we destijds van de (inmiddels ook aardig radeloze haha)dierenarts.
dat helpt wel wat,krijgt ze wat meer gummie ontlasting van qua vorm(beetje glijerig)

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:36

Anoniem schreef:
Hills, RC en dergelijke voeren heb ik niet geprobeerd omdat ik zelf al naar word van de giga ingredientenlijst vol met chemische dingen.
Dat wil ik gewoon niet in onze katten doen,ook niet in de gezonde siamese katers...
Prima als anderen er tevreden mee zijn natuurlijk hoor!
Maar hier komt het niet.

Ik begrijp je principes, maar als er veel positieve verhalen zijn en er een kans bestaat dat je je kat er mee helpt en hij van zijn problemen af is, is het dan geen optie om toch je principes even aan de kant te zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:42

Tuurlijk,maar pas als andere dingen niet helpen.
Ik wil eigenlijk dat voer al helemaal niet aan onze gezonde siamezen geven die het nu juist zo fijn op Almo doen.

Maar!!!
Ik bedacht me door dit topic dus dat we nog Isogel hadden staan...
Ben eergisteren begonnen met een klein beetje Isogel door wat blikvoer(kip van Porta21,dat is 100%kipvlees zonder rommel erbij in)
En jawel:er komt iets vorm in een drolletje,ze perst niet meer keihard en laat geen enorme scheet voor er wat uitdrupt..(er drupt niks meer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:16

helaas,vandaag lag er zelfs een plasje bloed op de kattenkamer naast de bak.
dus maar weer naar de dierenarts,bespreken of een darm biopt nog wat is.

ik weet het gewoon niet meer. -O-

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:26

Anoniem schreef:
De katten hebben nu al 3 weken geen probiotica gehad ivm vakantie...en geen verbetering/verslechtering,dus het doet naar mijn idee gewoon niks..niet goed,niet fout.
Voer het nu niet meer
Geef nu alleen nog brok van Almo,hier zit weinig rommel in.
RC vind ik rotzooi.. :o

Wat je doet is ook rotzooi en volgooien met medicijnen en alles.

Met RC hebben we nooit meer problemen gekregen en het dier ziet er na 8 jaren nog steeds stralend uit en is zeer fit. Dus dat RC rotzooi is valt best mee hoor. Ik denk meer dat het jou gaat om de kostprijs ervan, ze zijn wel prijzig maar als het helpt dan ben ik allang blij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:27

Wil je die rot opmerking over kostprijs terugnemen.
Ik ben al zeker 20x bij de dierenarts geweest,ga vanmiddag weer.
Ik heb al mijn geld voor mijn dieren over...dit schiet me echt enorm in het verkeerde keelgat.

ga er ook even niet verder op in,merk dat ik hier echt pissig van wordt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:30

Anoniem schreef:
helaas,vandaag lag er zelfs een plasje bloed op de kattenkamer naast de bak.
dus maar weer naar de dierenarts,bespreken of een darm biopt nog wat is.

ik weet het gewoon niet meer. -O-

Je ziet t, je weet t niet meer. Alles is rotzooi, wat je tot nu toe geeft, want het houdt dit probleem in stand (ivm rotzooi wat erin zit aan wat je aan je katten geeft), probeer RC Feline eens en dan ben je er heel snel vanaf en kan je dier eindelijk herstellen, dit bewijst dat RC wel goed is en dat het meevalt met de rotzooi.

Geef niks wat je zelf klaarmaakt of geen geen natvoer van welk merk ook.

Maar goed als je het niet wilt proberen dan weet je niet of het werkt en blijf je aanrommelen tot je dier nog zieker wordt op ten duur en spek je de kassa van de Dierenarts.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:31

Wordt maar lekker pissig doet me niks. Ik denk dat het raak is.

Want je kan ook normaal vragen of ik het weg wil halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:32

Update:

na weer diverse voeren(waaronder de extreem dure dierenartsvoeren...hoezo, ik wil geen geld uitgeven aan mijn dieren...)kreeg poes weer terugval.
Inmiddels is een biopt afgenomen en blijkt zij ongeneeslijk ziek te zijn.
Ze heeft kanker.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:39

Hypoallergeen van Royal canin. Ik geloof niet dat ze voor katten een eliminatiedieet hebben.
Dit moet je dan ook echt gedurende 6 weken geven en niets anders!! en niet steeds van voer veranderen...

Of atopica voor katten??prijzig maar als het werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:42

anders lees je het héle topic even...

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:46

Sorry, laatste bericht niet gelezen...Heel veel sterkte!!!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:48

Vreselijk voor je, veel sterkte ermee

En voor degene die zegt dat RC goed is, moet zich eerst maar eens verdiepen in de verschillende soorten voer. RC mag dan wel duur zijn, maar kwalitatief slecht. Je betaald voor niets, ja 4% vlees en een hoop troep. Goede merken met een kwalitatief hoog gehalte aan vlees (lees minimaal 80%) zijn zelfs nog duurder dan RC. KVV of Barf is nog veel duurder. Dus beweren dat mensen uit kosten perspectief geen RC voeren is onzin. Mijn kat heeft IBD, moet dus van de DA op RC speciaal voer. Ik doe dat niet, ze krijgt nu brokken met hoog vleespercentage en ze is kern gezond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:04

Ach,ik ga met diegene die RC goed vindt geen discussie aan. is me niet waard...
Ik weet wel beter.
Ben het dus compleet met je eens Douraque.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:24

Hoe gaat het nu verder met je kat? Ga je laten inslapen of chemo proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:26

Chemo is eigenlijk geen optie meer. Ze is giga afgevallen.
De artsen geven haar ook giga weinig kans,chemo blijkt slecht aan te slaan bij deze vorm.
En sowieso als ze al behandeld zijn met prednison.
We willen haar nog een fijne tijd geven zolang het nog gaat..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:30

Wat zielig ts :( sterkte ermee
Dourague barf is niet duurder dan rc hoor ;)
Ik denk dat ragdollcat aandelen heeft in rc ;) :p

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:34

essiesilly schreef:
Wat zielig ts :( sterkte ermee
Dourague barf is niet duurder dan rc hoor ;)
Ik denk dat ragdollcat aandelen heeft in rc ;) :p

Ik blijf bij RC, want dat heeft goed uitgepakt bij mijn eigen kat met ernstige darmproblemen, dus ik verander niet meer, hij heeft nooit meer darmproblemen al 8 jaar niet meer, en hij blaakt van gezondheid . :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:41

Douraque schreef:
Vreselijk voor je, veel sterkte ermee

En voor degene die zegt dat RC goed is, moet zich eerst maar eens verdiepen in de verschillende soorten voer. RC mag dan wel duur zijn, maar kwalitatief slecht. Je betaald voor niets, ja 4% vlees en een hoop troep. Goede merken met een kwalitatief hoog gehalte aan vlees (lees minimaal 80%) zijn zelfs nog duurder dan RC. KVV of Barf is nog veel duurder. Dus beweren dat mensen uit kosten perspectief geen RC voeren is onzin. Mijn kat heeft IBD, moet dus van de DA op RC speciaal voer. Ik doe dat niet, ze krijgt nu brokken met hoog vleespercentage en ze is kern gezond

Ik heb me voldoende in verdiept, en als deze RC goed doet bij mijn kat ga ik niet verder mee aanklooien met diverse voersoorten en alles weer in de war sturen.

Tegenwoordig worden er ook in de 80 % pct vlees brokmerken, veel gerommeld dus echt er is niks meer 100% zeker en gezond.

Kijk gewoon naar je dier hoe ie het doet en geen dier is zelfde.