Wat te doen, zit met de handen in het haar..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:11

Zo ik heb een boel +1tjes gekregen vandaag :=

Daantjee12 de poesjes leren toch wel af om daarop te reageren. Ze weten vanzelf dat het niet de bedoeling is en uiteraard krijgen ze thuis ook eten. Ik denk niet dat ze dat als 'oneerlijk' zullen opvatten?

nine1987

Re: Wat te doen, zit met de handen in het haar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 21:13

Dat is idd ook een optie.. We hebben nu de containers voor de doorgang gezet, maar dit zet je uiteraard zo weg..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:15

Tis toch belachelijk dat ts van alles overhoop moet halen omdat haar katten uit haar tuin gelokt worden? Die vrouw heeft prof hulp nodig

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:16

Maar dat is strafbaar!

Snap zowiezo niet waarom jullie de politie niet hadden gebelt toen de katten in haar huis zaten?
Is pure diefstal!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:17

Diefstal? Ze heeft ze niet gehouden. Hebben jullie al eens gevraagd waarom ze de katten binnen pakt?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 21:19

Ja, omdat ze het sieliugh vindt om ze buiten te laten.. Is te koud, of te warm, of whatever.. Elke keer iets anders..

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:23

Op het moment dat ze binnen zaten was het diefstal, ben jij helderziend dat je weet dat je ze met een uur weer terugkrijgt? ;)

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:24

hier kan ik me idd erg kwaad over maken, gwn van andermans dieren afblijven. ik begrijp dat ze jet vast wel goed bedoelt, maar dit is egt vervelend..
ze woont zelfstandig, kan normaal praten dus zeker ook luisteren.

stel je voor dat je een kattenren maakt, reken er maar op dat mevrouw ze er weer uitplukt..
als dit bij mij zou gebeuren (ik heb heel lang geduld en op allerlei manieren gprobeert om dit te atoppen) ik toch uiteindelijk de wijkagent ga bellen.

ik wens je aterkte, en ik hoop voor jullie dat het een keer oplost!
mvg. arashah

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:25

Dat is onwetendheid dus, dan zou ik toch proberen om haar beter te informeren over het welzijn en de behoeftes van een kat. Het is juist slecht om alleen maar binnen te zitten.

Overigens, kunnen jullie katten zelf naar binnen? Dat zou ook nog een oplossing kunnen zijn. Een kattenluikje! Stel, ze kunnen nu niet zelf naar binnen en jullie hebben ze buiten
gezet. Mevrouw zit bij het raam en ziet dat het gaat waaien of misschien zelfs regenen en ze maakt zich zorgen dat de poesjes het koud krijgen of dat ze nat worden. Als de
katten zelf naar binnen kunnen wanneer ze het niet lekker vinden buiten. Is het probleem dan niet opgelost?
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 22-04-12 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 21:27

@Lottie84: daat gaat niet.. Achter is alles glas.. :(
Ook daarom wil ik ze niet 'snachts buiten hebben, omdat ze dan niet binnen kunnen..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:28

Ook geen muur? Daar kan ook een luikje geplaatst worden.

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:31

Ik zou de politie bellen als ze de katten weer binnen heeft, misschien dat dat wel duidelijk bij haar binnenkomt?.. Je katten horen toch gewoon lekker buiten te kunnen scharrelen buiten je eigen tuin!..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:33

Ik denk niet dat dat een handige manier is om met zo iemand om te gaan. Tot nog toe heeft TS buiten de katten om redelijk goed met haar persoonlijkheid om kunnen gaan.
Het kan zijn dat ze heel vinnig gaat worden als ze de politie op haar dak heeft gekregen.
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 22-04-12 21:36, in het totaal 2 keer bewerkt

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:35

ja is misschien wel zo maar op deze manier blijft ze de katten naar binnen lokken..
lastig maar persoonlijk zou ik na zo lang toch de politie der bij halen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:39

Lottie84 schreef:
Ik denk niet dat dat een handige manier is om met zo iemand om te gaan. Tot nog toe heeft TS buiten de katten om redelijk goed met haar persoonlijkheid om kunnen gaan.
Het kan zijn dat ze heel vinnig gaat worden als ze de politie op haar dak heeft gekregen.

Daarom, buuf heeft prof hulp nodig.
Het is toch de omgekeerde wereld dat ts zich in allerlei bochten moet wringen omdat haar buuf een psygisch probleem heeft?

Kan je de GGD ofzo niet inschakelen?

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:00

Met mevrouw afspreken op welke tijden de katten even bij haar kunnen komen buurten? Voelt ze zich een beetje medeverantwoordelijk en kunnen ze de rest van de dag lekker buiten rondlopen.
Ik weet niet hoe goed de verstandhouding is en hoe ver je haar zoiets aan het verstand kan peuteren, je moet haar er wel mee vertrouwen natuurlijk. Agenten ed haalt weinig uit hierbij denk ik (eerder averechts), de vrouw heeft idd hulp nodig.. Maarja voor dat rond is..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:03

Naar mijn idee, kattenluikje of omheining en duidelijk aangeven dat de katten NIET meer de tuin uit kunnen. Je kunt haar desnoods wijsmaken dat het met hun chip (ín de poes) werkt. Dan zal ze ook niet snel aan het bandje gaan zitten friemelen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:06

daar zat ik ook al aan te denken (afspreken wanneer de katten bij haar mogen zijn), maar om je katten nou vrijwillig bij iemand achter te laten die er overduidelijk geen kaas van heeft gegeten?
Ik ben zelf bang dat als de wijkagent hier niets mee kan/wil doen, er niets anders opzit dan de katten binnen te houden. Denk dat ze altijd wel een manier zal zoeken/vinden om de katten te 'pakken'.
Deze vrouw spoort gewoon niet wat dit betreft en je zult haar niets aan het verstand kunnen brengen. Je zegt immers zelf al, dat toen jullie op wacht stonden en zagen dat ze na 1 minuut de katten ging lokken, jullie een uur nodig hadden om de katten terug te krijgen. Dan vindt ze het dus niet zielig (jullie waren thuis dus konden ze immers weer meenemen naar binnen) maar wil ze zich gewoon de katten toe-eigenen.

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:12

Ze heeft inderdaad wel hulp nodig, zou de GGZ dat doen:o?
Maar vind niet dat je die beestjes dan maar voorgoed binnen moet houden, vind ik dan ook wel weer een beetje sneu..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:12

nine1987 schreef:
Onze buurvrouw is psychotisch en heeft nog zo wel meer stoornissen..
Kan t mensje niks aan doen, ze kan soms redelijk vriendelijk zijn op haar manier, dus zeggen we er niks van..

Mijn vriend is daarop dus echt woest geworden en heeft haar uitgescholden voor alles wat vies was..

:r _-:(
Walgelijk, watvoor mensen zijn jullie??
Het zijn maar katten, ze worden bij haar niet mishandeld en ze bedoelt het goed.
Je geeft zelf aan dat ze er niets aan kan doen blabla maar je scheld wel een psychotisch mens de huid vol als zij je kat goedbedoeld binnen laat?

Sorry maar je vriend moet zich echt zijn ogen uit zijn kop schamen, walgelijk. :r

Hou je katten gewoon binnen of in je eigen tuin, als ze bij een ander op terrein komen mag je ook niet klagen als zij maatregelen nemen. Wees maar blij dat zij het goed bedoeld en ze voert ipv dat ze de hond er achteraan stuurt of er emmers water overheen gooit.
Stroomdraadje over je schutting en probleem is opgelost.

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:18

ben het niet helemaal eens met anneliesdj, ze doet het dan misschien wel goed maar je hoort je katten gewoon buiten te kunnen laten.. Zijn toch beesten die gewoon buiten horen en niet opgesloten in een tuintje of zelfs in huis.. En ze lokt ze toch zelf naar haar terrein..

blijf erbij dat ze gewoon hulp nodig heeft..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:20

iemand uitschelden hoort inderdaad niet, hoewel ik me voor kan stellen na zoveel pogingen dat het je een keer teveel wordt en je uit je vel springt.
Deze vrouw lokt de katten echter zelf en dat kan gewoon echt niet.
Als je katten overlast veroorzaken en iemand gooit ze nat met water (of dreigt met ergere dingen) dan is het inderdaad zorg dat je er zelf iets aan doet. Maar je katten uit je eigen tuin weghalen en niet terug willen geven gaat natuurlijk te ver.
Probleem in deze situatie is echter het feit dat de vrouw niet helemaal 'goed' is, ik denk dat je dan kunt praten als brugman maar het toch niet aan het verstand krijgt.
Enige dat je kunt doen dan, is de katten binnenhouden of zorgen dat ze afgeschermd buiten zitten.
Maar misschien lokt zij ze dan alsnog wel uit de tuin of haalt zij ze uit de ren, tja wat dan?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:21

Ik zeg ook niet dat ze geen hulp nodig heeft.
Katten gewoon buiten kunnen laten is nogal vaag.
Mogen katten dan ook gewoon in de tuin van de buren schijten? Mogen ze 's nachts zitten janken en achter elkaar aan jagen? Mogen ze ongevraagd bij anderen binnen komen door openstaand raam/deur oid?
En wanneer zo'n loslopende kat gegrepen wordt door een hond of aangereden wordt door een auto, wie heeft er dan schuld?

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:24

Ja inderdaad vind dat ze lekker buiten horen, tuurlijk kan er altijd wat gebeuren maar dan heeft 'ie tenminste wle ene katwaardig leven gehad.. zo denk ik erover hoor.. En ja bij ons kwam er wel een s een andere kat naar binnen maar kan daar alleen maar om laggen eerlijk gezegd :'), je laat m schrikken en weg is poes..
Edit: honden blaffen katten janken en paarden hinnneken.. who cares.. En die schijt, heb er zelf nog nooit last van gehad eigenlijk :p..

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:45

TS, al bedacht wat je gaat doen?..