Ik weet dat ie bij die mensen is gekomen als pup, en het altijd al een onzekere hond is geweest. Mensen waren "leek" op gebied van honden en wilden hem een speelkameraadje geven om zijn energie kwijt te kunnen. Puppy ( dominant ) er bij gezet. Dat ging op een gegeven moment botsen en toen kregen ze het advies om een van de honden te castreren. Helaas hebben ze gekozen om Bink te laten castreren omdat die de meeste praatjes had. Dat dit uit onzekerheid kwam, hadden ze niet in de gaten 
Wel hebben ze denk ik cursus(sen) gevolgd met hem, hij kan alles heel netjes verder.
Verder is de dominantie die ik eerder meende te zien, eerder een grote mond uit angst
Zelf kan ik hier niet heel goed mee omgaan, puur omdat ik er geen ervaring mee heb. Ik ben gewend om een hond die te keer gaat om de ander te overtreffen op zijn plek te zetten. Maar wil niet dat ie straks nog onzekerder wordt door dat ik streng ben
Overigens weet ik heel goed dat we daar aan kunnen werken alleen heeft Amber absoluut geen mogelijkheid om boven hem te gaan staan zeg maar. Daar is ze nog te klein voor. Dus hoe dan ook, zij zal altijd maximaal zijn gelijke blijven izo.
Of denk ik te simpel hier in?
Sam, mijn eerste reactie is nog steeds WEG. Ik wil geen risico gaan lopen met Amber. Zeker niet met mijn 2e op komst. ( Overigens is dat ABSOLUUT NIET de reden om hem [eventueel] weg te doen! ) Maar ik wil wel dat ie dan een goed huis krijgt, en zal dan ook niet met de eerste de beste mee gaan