Bordercollie fans!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:18

:(:) ik ben ook een bc fan,heb er zelf ook eentje gehad,dat was me beste maatje,nu ik een gezin heb heb ik besloten een kleinere hond te pakkeen,dat neemt niet weg dat ik de bc niet meer leuk vind,ik ben echt gek op ze,sam wat heftig dat hij gebeten heeft,echt sneu hey.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:19

Lisanne kan ook niet knuffelen met Blue, vind hij niks. Wordt hij zenuwachtig van.. wat hij wel doet is haar likken. Dit betekend dat hij haar dus ziet als iemand die bij de roedel hoort. :)

Sammyy

Re: Bordercollie fans!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 21:41

Dat is fijn Rianne! Dat doet Binkie absoluut niet helaas.

Sam, die van jou was ook een super hond he!! Ik mis haar nog steeds.

En Bink, ik had het niet verwacht eigenlijk. Wel dat waarschuwen, maar dat is hem goed recht. Maar zonder waarschuwing bijten had ik echt niet aan gedacht :n

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:43

Weet je wel wat over de achtergrond van deze hond?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:51

wat ga je nu doen sam.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 21:55

Ik weet dat ie bij die mensen is gekomen als pup, en het altijd al een onzekere hond is geweest. Mensen waren "leek" op gebied van honden en wilden hem een speelkameraadje geven om zijn energie kwijt te kunnen. Puppy ( dominant ) er bij gezet. Dat ging op een gegeven moment botsen en toen kregen ze het advies om een van de honden te castreren. Helaas hebben ze gekozen om Bink te laten castreren omdat die de meeste praatjes had. Dat dit uit onzekerheid kwam, hadden ze niet in de gaten :(:)
Wel hebben ze denk ik cursus(sen) gevolgd met hem, hij kan alles heel netjes verder.

Verder is de dominantie die ik eerder meende te zien, eerder een grote mond uit angst :j Zelf kan ik hier niet heel goed mee omgaan, puur omdat ik er geen ervaring mee heb. Ik ben gewend om een hond die te keer gaat om de ander te overtreffen op zijn plek te zetten. Maar wil niet dat ie straks nog onzekerder wordt door dat ik streng ben :n Overigens weet ik heel goed dat we daar aan kunnen werken alleen heeft Amber absoluut geen mogelijkheid om boven hem te gaan staan zeg maar. Daar is ze nog te klein voor. Dus hoe dan ook, zij zal altijd maximaal zijn gelijke blijven izo.

Of denk ik te simpel hier in?

Sam, mijn eerste reactie is nog steeds WEG. Ik wil geen risico gaan lopen met Amber. Zeker niet met mijn 2e op komst. ( Overigens is dat ABSOLUUT NIET de reden om hem [eventueel] weg te doen! ) Maar ik wil wel dat ie dan een goed huis krijgt, en zal dan ook niet met de eerste de beste mee gaan :n

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:59

Op puppycursus kregen wij idd te horen dat de meeste kinderen tot een jaar of 10-12 op zijn hoogst een gelijke van de hond zullen zijn, ze zullen er nooit echt bovenstaan. Maar goed, dat is natuurlijk de mening van die persoon, daar kunnen andere mensen wel anders over denken.

Kan me wel voorstellen dat je het een risico vind, zeker omdat ie geen waarschuwing gaf is het heel moeilijk in te schatten of ie het nog eens zal doen. Als je wel gaat herplaatsen, heeft ie een stamboom? De meeste fokkers willen wel meedenken in herplaatsen van wat ik gehoord heb. Anders misschien proberen via een van de border collie forums, dan komt ie iig bij mensen terecht die het ras kennen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 22:02

Nee, zo ver ik weet heeft hij geen stamboom. Hij komt als ik het goed heb, van een puppy"farm" in Belgie. Die bieden iig pups aan van allerlei rassen.

Ik heb me een tijdje terug proberen lid te maken van een forum voor BCs, maar dat wilde maar niet vlotten :+ Toen gevraagd voor hulp via de mail, 3 dagen op moeten wachten en vervolgens was mijn account niet bekend en moest ik me op nieuw registreren om weer 4 dagen op goedkeuring te wachten.

Niet echt mijn ding zeg maar. Dat is een van de redenen waarom ik hier een topic heb geopend om ervaringen te wisselen :D

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:05

Ik ben ook niet echt een actief forum-persoon maar het is mijn eerste border collie en sowieso eerste hond dus vind het wel leuk om af en toe een beetje info te lezen van meer ervaren personen ;) Het aanmelden is op de meeste idd een rotwerk

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:05

als ik je advies mag geven zou ik hem zo snel mogelijk wegdoen,dadelijk loopt het verkeerd af,en dan heb je je dochtertje voor het hele leven getekend,het hoort zich heel hard aan maar ik zou het risico niet nemen,als ze eenmaall gebeten hebben kan het zo weer gebeuren,als tommie rachelle bijt breng ik hem direct weg hoe pijn het ook doet,maar het moet betrouwbaar zijn he.echt rot hey.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 22:07

Ik ben er ook kapot van. Naar ons is ie ontzettend lief!!!
Alleen naar vreemden niet, en wanneer Amber iets doet wat hem niet zint... Zucht.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:08

Vind het echt heel vervelend voor je :( Kan je helaas niet helpen, hier is op dit moment echt nog geen ruimte voor een 2e hond, monstertje heeft even genoeg aandacht nodig in zijn eentje.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:09

is een moeilijk besluit.succes met je keuze,x

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 22:10

Ik denk, dat de keuze al gemaakt is om eerlijk te zijn :o

O man, wat is dit k*t zeg!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:18

kan ik me voorstellen schat.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 22:19

Nja, ik ga me er een nachtje over slapen, ben dood moe. Vanmorgen stonden de katten om 6 uur al te mauwen :+

Slaap lekker en morgen weer een gezonde dag!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:22

Sammy,ik heb 2 borders en al heel wat jaren ervaring met dit ras....en ik denkdat je een goede beslissing gaat maken. Dit risico kan en wil je gewoon niet nemen met een klein kind in huis....

Overigens mijn borders:

Jay

Afbeelding

Chance

Afbeelding

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:53

wat een stel mooie honden.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 08:20

Wauw, Change vind ik wel heel mooi!
Dank je voor je woorden. Vind het zo moeilijk. Heb een Mod gepbt waar ik een topic mag plaatsen lver hem!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:19

Mooie honden borderjay!

Heb je nog een beetje kunnen slapen sammy?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 09:56

Mwua, heb wel geslapen maar druk gedroomt over Ambers gezichtje, mijn hond en nog heeeel veel andere.dingen meer.

Hoe was jullie nacht? :)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:02

Aai, lees hier van Bink...

Wat leuk dit topic. Er was wel een hktopic, maar die is niet actief.meer.

Ik heb ook een BC. Wordt dit jaar 5en begint zn wilde haren wat te verliezen.

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:29

Hier nog een BC fan :D

Op het moment hebben we 1 BC. Onze Sparco wordt in mei 2.
Het is een Odd-eye reutje.
Sparco is absoluut alles wat een BC niet is, het is echt de meest rustige huishond die ik ken.... Energie/hyperactief? Dat kent de Sparco niet... Lui op de bank liggen en wat lummelen op zijn kussen is wel aan hem besteed... ;)

Alhoewel, zodra ik een frisbee pak is meneer er wel direct... Dazt is echt zijn passie en gaat hij ook mee door tot hij niet meer kan... alles voor het vliegende schrijfje...

We zijn opzoek naar een vriendinnetje voor Sparco... Nu is ons oog gevallen op de bijzondere kleur ee-red... een kleur die je niet heel veel tegenkomt en we eigenlijk al 2 jaar op wachten... Nu heb ik net nieuws gehad dat er ee-redpups zijn geboren bij een kennel waar we al heel lang op de lijst staan dus misschien dat ik kan zeggen dat ik over 9 weken hier een 2de heb rondlopen... Maar dat is noàg even afwachten.

Voor nu nog wat foto's van
JustSparco The Rustling Rose

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2810_n.jpg
1 dag oud

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5835_n.jpg
9 weken en overal mee naar toe

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1451_n.jpg
Op 'Zijn' stoel

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1746_n.jpg
Onschuldigheid zelve... 20 weken

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2881_n.jpg
1 jaar, en ja... we zullen doen alsof het stoeltje nog steeds past :+

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6693_n.jpg
De eerste vliegende frisbee's na de rollers... helemaal in zijn element en gelukkig :D

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5746_n.jpg
Mooie jongen

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5822_n.jpg
Soms denkt hij nog weleens dat hij een paard is...

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0668_n.jpg
Grootste goedzak allertijden...

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3915_n.jpg
Frisbee's vangen is helemaal niet vermoeiend...

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3548_n.jpg

@emilieke; Speeltjes slopen... ja daar kent onze Sparco ook wat van... vaak niet moedwillig maar er is al aardig wat gesneuvelt hier... Enige wa§t het hiet heel goed blijft doen zijn de speeltjes van Kong... daar zitten erbij die inmiddels 1,5 jaar oud zijn en er nog steeds goed uitzien ondanks intensief gebruik...

@Sammyy, wat naar dat hij heeft gebeten... Ik kan het helaas niet goedpraten van Bink en wil ik ook zeker niet doen maar als ik het heel objectief bekijk zie ik een snelle reactie uit angst op een angstige/pijnlijke situatie voor hem... Hoe reageerde hij zelf direct naar de beet?
Of bij kleine kinderen een goede plaats gaat zijn voor Bink is inderdaad de vraag verder. Persoonlijk zal ik eens naar een gedragsdeskundige gaan en samen met die eens kijken waar het vandaan komt en of Binky bij jullie op de plek gaat zijn of dat jullie beter op zoek kunnen gaan naar een ander plekje waar hij wel op zijn plaats is. Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt maar als je een tuin hebt zou je eventueel kunnen overwegen dat hij een ren buiten zou krijgen (bijters herplaatsen moet je vind ik ook altijd eerlijk over zijn naar een evt. volgende eigenaar... en laten we eerlijk zijn, wie wil er graag een bijter?)

het hezehof ken ik helaas, zit daar helaas ook aardig wat broodfok, zal dus ook zomaar kunnen dat Bink een broodfokhondje is en daardoor bepaalde dingen niet heeft meegekregen van zijn moeder...
Een moeilijke beslissing die je moet gaan maken en wens je ook heel veel wijsheid toe...

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:57

Sammy, is Binky nu bij een vriendin van je? Ik kwam m tegen op een border collie forum, ik hoop dat er snel een nieuw baasje voor hem is :)

Dilayla wat een mooie hond! Heel apart met 2 verschillende ogen. Ik hoop dat het wat wordt met de pups waarvoor jullie al zo lang op de wachtlijst staan!

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:32

Dank je... :D...
Hij is inderdaad appart met zijn 2 verschillende ogen... (helaas betekend dat ook altijd veel spookverhalen)... haha...

Ik ook ;)... Er zijn 3 teefjes en 3 reutjes geboren waarvan er 3 zwart wit zijn en 3 ee-red... maar verder weet ik helaas nog niets en ook nog niet over of er een voor ons bij zou gaan zitten... Nu aan het wachten op een verlossend berichtje van de fokster...