Ik ben zo boos! En hoe moet het verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:46

AniiQue schreef:
Tiffany, Misschien heb ik wel iets op te lossen. Ik zou niet weten hoe, heb mijn moeder vaker uitgelegd hoe ik het doe. Maar geen idee of ze er iets mee doet.

Ik ga inderdaad naar de dierenarts. Ik moet zo even bellen, en anders morgen vroeg..

Meid ik bedoel het niet rot maar als jij er zeker van wilt zijn dat er niks met je hond gebeurd als een ander hem uitlaat moet je het zelf doen. Als je daar te moe voor bent zal ik dat eerst eens aanpakken ipv boos te worden op je moeder.

Was je wel van plan haar te laten helpen of helemaal niet?

AniiQue

Re: Ik ben zo boos! En hoe moet het verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 09:49

Ik ben zeker van plan om haar te helpen.
Als ik er zeker van wil zijn, houden ze hem maar aan de lijn, en dat gaan ze nu ook doen.
Ik doe het ook meestal zelf. Maar wou eens een keer goed slapen, helaas niet gelukt.
Ik werd ook niet boos op me moeder. Ja beetje dan, dat ze haar gewoon liet lopen terug naar huis kwam haar lijn op mijn bureau gooit, ga je hond maar halen en weer weg ging.
En natuurlijk hardstikke pissig op Djenna.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:50

Een loopse teef mag nooit los lopen,hoe goed ze ook onder ápel staan,het natuurlijk parings instinct wint het boven jou stem.
Ik hoop dat je teefje niet gedekt is,althans dat het niet gelukt is.
Succes!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:52

Inderdaad, een loopse teef mag gewoon niet los, dat is vragen om problemen.
Wij laten al onze dieren helpen, er zijn al genoeg dieren op de wereld en zo voorkom je ongewenste situaties.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:53

AniiQue schreef:
Ik ben zeker van plan om haar te helpen.
Als ik er zeker van wil zijn, houden ze hem maar aan de lijn, en dat gaan ze nu ook doen.
Ik doe het ook meestal zelf. Maar wou eens een keer goed slapen, helaas niet gelukt.
Ik werd ook niet boos op me moeder. Ja beetje dan, dat ze haar gewoon liet lopen terug naar huis kwam haar lijn op mijn bureau gooit, ga je hond maar halen en weer weg ging.
En natuurlijk hardstikke pissig op Djenna.

Ik kan jou moeder echt wel begrijpen hoor, die is natuurlijk gefrustreerd dat de hond niet luisterd.
Jammer van deze opmerking: Als ik er zeker van wil zijn, houden ze hem maar aan de lijn, en dat gaan ze nu ook doen.

Je mag blij zijn dat de hond voor je wordt uitgelaten.

Misschien even goed naar jezelf kijken 3 x inademen en zelf verantwoording nemen. En dat is niet zeggen dat iemand maar moet. Want je kan iemand niet verplichten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:56

En waarom boos zijn op een hond die alleen maar doet wat voor haar natuurlijk gedrag is?

Nou ja, ik denk dat de boodschap wel duidelijk is.
Doe wat met de adviezen, dan kun je dit soort problemen in de toekomst voorkomen :)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:07

AniiQue schreef:
Ik moet dit even kwijt omdat ik niet meer weet hoe ik me nu moet opstellen.

Mijn moeder was vanmorgen gaan wandelen met de honden (ook die van mij). Djenna is dus loops... En de manege op mijn straat dat zijn echt gewoon *(%R*(%* mensen :) die NOOIT op hun honden letten en alleen maar reutjes hebben, dus tada daar was sjimmy weer. En ja hoor, daar ging Djenna. Ze rende weg me moeder erachter aangelopen en gaf het op. Kwam ze thuis kon ik ze dus gaan zoeken.

Ik richting die manege gereden en ja hoor, liepe ze daar wat te dollen.
Ik kan dus niet zien of ze gedekt is.
Ik ben gewoon zo boos dat:
1 mijn moeder gewoon weg gelopen is ondanks dat Djenna loops is.
2 die rottige mensen nooit eens op hun honden letten (terwijl de honden gewoon midden op de straat zitten...)
3 mijn moeder beweerd dat mijn hond nooit luisterd.
en een beetje dat me moeder me op me 'halve vrije dag van school' wakker maakt met me slaapgebrek.

Nu heb ik het echt gehad en ik maak met een slotje de flexlijn vast aan de halsband en niemand laat haar meer los behalve ik (want ik heb de andere riemen van djenna.)

Maarja dat is dus weer lekker. Heb ik weer eens geld gespaard, kan ik richting de dierenarts over weekje zoiets.
Ik wil dus echt geen Cattle Dog gekruist met Bernersenner..

Er komt nog net geen stoom uit mijn oren.

Tja ik vind het simpelweg een kwestie van eigen schuld. Als jouw moeder altijd zoveel 'klaagt' over jouw hond en zij het toch nooit goed doet, waarom laat je haar er dan nog mee lopen? :?

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:09

Djenna kan er niks aan doen, die is gewoon hond. Gelijk om de morning after prik.
Je moeder was niet slim bezig, maar als je zulke dingen wilt voorkomen zul je toch echt zelf met Djenna op pad moeten. Je kunt wel boos zijn, dat begrijp ik, maar reageer dat niet af op mensen en dieren die daar niks aan kunnen doen. Het is nu gebeurt. Punt. Zorgen dat het nooit meer gebeurt, hond laten helpen (dwz morning after of hele zaakje eruit) en niet meer over nadenken. Zorg dat je altijd kunt zeggen dat jij alles hebt gedaan wat in je macht ligt om het te voorkomen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:15

AniiQue schreef:
Tiffany, Misschien heb ik wel iets op te lossen. Ik zou niet weten hoe, heb mijn moeder vaker uitgelegd hoe ik het doe. Maar geen idee of ze er iets mee doet.

Ik ga inderdaad naar de dierenarts. Ik moet zo even bellen, en anders morgen vroeg..

Als ik jou was zou ik vanmiddag nog bellen. Als je wil gaan voor de hormonenspuit ben je dan waarschijnlijk al te laat voor de eerste prik.
Maar aangezien je zegt dat je haar toch al wilt laten helpen is dat dan ook misschien de beste oplossing.
hier nog wat korte info: http://www.dierennieuws.nl/vrg/dd/00/daatw006.htm
Bel vandaag dus nog met de Da en overleg het.

Ik vind dat je met name bij een loopse teef je verantwoordelijkheid moet nemen. Zeker als ze bij jou moeder niet onder appel staat.
En verder vind is het niet sociaal naar andere reuenbezitters als jij jou loopse teef niet wil aanlijnen, omdat je haar graag haar vrijheid gunt. Dus al die reuenbezitters moeten maar zorgen dat hun reu aan de riem zit, omdat jij jou loopse teef niet wil aanlijnen? :n Als ik hier in het bos samen met mijn intacte reu een losse loopse teef zou tegen komen zou ik flink pissig worden.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 10:17

Squawk; Eigen mening, mam weet dat ze goed op haar moet letten, het is eenmaal een kleine etterkop. Op het moment was ik heel erg boos, snap het van mijn moeders kant en ook van djenna's kant. Maar zolang mijn moeder niet aanneemt wat ik haar zeg.

Fanci_Mike. Snap ik ook wel, hond laten helpen staat allang op de planning, helaas nog niet genoeg geld voor gehad. Ik ben meestal op pad met djenna, zolang ik geen school heb. Ze gaat altijd mee naar de paarden, naar vriendinnen enzovoorts. Mam laat haar vaker 's morgens uit en vrijwel altijd ;s middags uit. het kan dus niet dat mijn moeder mijn hond niet uit laat anders hebben we een stuiterbal in huis..

Annepaardoes. Wie zegt dat ik mijn hond niet aan wil lijnen? Heb ik dat ooit gezegd. Ik heb gezegd dat ik haar niet ga verbieden om los te lopen. Zodra ik een hond zie, doe ik haar altijd aan de lijn, of roep ik haar bij mij en hou haar aan de voet.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:18

Citaat:
Als ik hier in het bos samen met mijn intacte reu een losse loopse teef zou tegen komen zou ik flink pissig worden.

Want? Teef aanlijnen , reu aanlijnen en klaar is kees?

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:23

Zeker goed van je dat je haar wil laten helpen! Onze hond is ook gesteriliseerd en ze heeft geen ene klacht gehad. Vraag het anders na bij je DA, maar ik weet bijna zeker dat hij voor sterilisatie is.. En voor jullie is een gesteriliseerde hond ook fijn, want ze kan lekker loslopen zonder kans dat ze puppy's krijgt of allemaal reutjes achter haar aan heeft lopen!

Maar hoe komt het dat je moeder niet zag dat ze loops was dan? Of zag ze het wel maar liet ze haar toch los lopen? Das natuurlijk niet zo slim.. Je moeder kan haar wel een flex-lijn houden maar als een reu op je hond wil springen doet hij dat ook wel als ze aan een flex-lijn loopt. Dan heeft ze zoveel vrijheid. Mijn hond heeft voor l*l gelopen met een onderbroekje aan toen ze voor het eerst loops was. Ondanks dat ze aan een korte lijn liep (en wij de reutjes weg haalden) probeerden echt veel reutjes op haar te springen en zij was gewillig zat :') Net als jouw hond waarschijnlijk.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 10:28

Mijn moeder weet dat djenna loops is, net zo goed als ik dat weet. Ik laat haar altijd los, en mijn moeder ook. En zodra we een hond zien lijnen we beide haar aan. Me moeder wou dus djenna grijpen voor aan te lijnen en gaf haar commando hier. Helaas had djenna hier lak aan en peerde hem.

Voordeel bij deze reu is je hoeft maar op hem af te stappen en hij schiet er weer tussen uit.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:33

AniiQue schreef:
En ik laat haar zo vaak mogelijk zelf uit, helaas kan ik ook eens een keer niet ;)

Sorry, maar in bed blijven liggen vind ik geen gegronde reden om te zeggen dat je niet kunt.
Dat is gewoon luidheid ;)

Ookal luistert ze bij jou wel, met een loslopende loopse hond haal je je bewust risico's op het lijf.
Als jij je hond niet los laat waar het niet hoort of mag, zouden je moeder of zusje dat ook niet doen aangezien het dan gewoon duidelijk is dat ze niet los loopt. (dus bijv. alleen in een losloopgebied)
Dan is het duidelijk voor iedereen, krijg je geen ergernis en ook geen gedoe zoals nu.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:38

Een loslopende loopse teef luisterd echt niet hoor, dus volgende keer gewoon niet meer het risico nemen.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 10:45

Silence, hou aub op over dat in bed liggen. Mijn moeder vind het niet erg om haar mee te nemen (wel als ze niet luisterd.) Ik sta normaal altijd op om te gaan wandelen. Alsof jij nooit eens een dag eventjes langer wil liggen vooral als je slaapgebrek hebt en dagelijks super moe ben. ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:47

Ik heb er geen probleem mee dat je in bed ligt, dat moet je zelf weten al doe je dat de hele dag.
Maar om dan te zeggen dat je echt niet kunt...das een ander verhaal ;)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:54

Ts: dat maak ik op uit deze zin:
AniiQue schreef:
Maar moet ik mijn hond de vrijheid gaan verbieden van lekker loslopen alleen maar omdat andere mensen niet op hun honden kunnen letten?

Tiffany schreef:
Citaat:
Als ik hier in het bos samen met mijn intacte reu een losse loopse teef zou tegen komen zou ik flink pissig worden.

Want? Teef aanlijnen , reu aanlijnen en klaar is kees?

Als dat zo makkelijk ging was er niets aan de hand, maar lang niet alle loopse teven luisteren goed en wanneer de honden elkaar zien kunnen ze al naar elkaar toe lopen. En ik kan ook niet van een afstand zien of een teef loops is. Als iemand zijn loopse teef gewoon aan de riem heeft en die kom ik tegen, lijn ik mijn reu ook aan. Simpel.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:56

AniiQue schreef:
Squawk; Eigen mening, mam weet dat ze goed op haar moet letten, het is eenmaal een kleine etterkop. Op het moment was ik heel erg boos, snap het van mijn moeders kant en ook van djenna's kant. Maar zolang mijn moeder niet aanneemt wat ik haar zeg.

Fanci_Mike. Snap ik ook wel, hond laten helpen staat allang op de planning, helaas nog niet genoeg geld voor gehad. Ik ben meestal op pad met djenna, zolang ik geen school heb. Ze gaat altijd mee naar de paarden, naar vriendinnen enzovoorts. Mam laat haar vaker 's morgens uit en vrijwel altijd ;s middags uit. het kan dus niet dat mijn moeder mijn hond niet uit laat anders hebben we een stuiterbal in huis..

Annepaardoes. Wie zegt dat ik mijn hond niet aan wil lijnen? Heb ik dat ooit gezegd. Ik heb gezegd dat ik haar niet ga verbieden om los te lopen. Zodra ik een hond zie, doe ik haar altijd aan de lijn, of roep ik haar bij mij en hou haar aan de voet.

Zolang je moeder niet aanneemt wat je zegt? Tja ervaring mee, agat waarschijnlijk ook niet gebeuren dus. Enige optie is dus zelf doen en op die manier kan er dus ook geen wederzijdse frustratie optreden.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 11:05

Annepaardoes, jij snapt de zin niet. Als ik mijn hond alles moet gaan verbieden omdat hun niet op hun honden letten (de mensen van de manege die hun honden gewoon laten lopen.) en ik haar dan telkens moet gaan aanlijnen of aangelijnd houdenen die beesten me 2 uur achtervolgen door heel het dorp.

Ik lijn haar wel aan als ik wandelende mensen tegen kom hoor ;)

en Silence, ik zeg niet dat ik echt niet kan. Maar ik zou graag eens goed opgeladen willen zijn in tegenoverstelling tot de hele week dat als ik thuis kom van wandelen, paarden, school etc. en om 8 uur al paf op bed moet gaan liggen omdat ik anders op de bank in slaap val kan mijn moeder ook begrijpen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:09

Hier is er maar 1 fout en dat is je moeder. Nooit een loopse teef los laten lopen. ;)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:20

Een loopse teef los laten lopen is in mijn ogen vragen om problemen :x

Er bestaat zoiets als een morning after pil/prik. Dus als de wiedeweerga naar de DA, niet wachten tot morgenochtend, hoe sneller hoe beter.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:51

Ik dacht dat een teef pas na de loopsheid 'bevruchtbaar' was? Of heb ik nu iets heel verkeerd begrepen :')

In ieder geval; TS geeft aan slaapproblemen/gebrek te hebben en geeft ook aan gezegd te hebben de hond niet los te laten. Ik vind het dan ook behoorlijk laks van mams om dat te negeren.. TS zegt dat moederlief wel vaker de hond meeneemt op wandeling s'ochtends, dan ga ik ervanuit dat mama dat doet uit eigen wil en niet vanwege luiheid van TS. Je kan wel zeggen jouw hond, jouw verantwoordelijkheid, maar ik vind toch dat zolang ze nog onder papa en mama hun dak woont, het niet alleen haar hond is.
Ik kan me dus best vinden in ts haar gevoel. Maar belangrijkste is dat je nu dan zo snel mogelijk naar de da gaat voor zo'n spuit :j

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:55

kohtje schreef:
Waarom zou je een hond nutteloos laten stereliseren?
Castratie is nooit nutteloos! Castreren zorgt ervoor dat bij teven de loopsheid (en de daarbij behorende hormonen en stress) niet meer terug komt. Feit: een teef intact houden (mét of zonder nestjes) brengt meer stress voor het dier met zich mee dan een teef eenmalig castreren. Feit 2: Een gecastreerde teef heeft aanzienlijk minder kans op aandoeningen zoals mamatumoren, baarmoederhalskanker, suikerziekte, schijndracht en baarmoederontsteking.

Castratie bij reuen daarentegen is iets 'nuttelozer' omdat deze geen 'last' hebben van hun intacte geslachtsapparaat. Echter heeft het dan wel weer nut omdat intacte reuen altijd op zoek zijn naar een loopse teef en je met castratie dit 'zoekwerk' + ongewenste dekkingen kunt wegnemen en voorkomen.
Laatst bijgewerkt door Sabini op 19-04-12 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:02

Goed dat je naar de dierenarts gaat TS :j
Mits ze dragend is, wil je dan ook dat bij de ingreep de gehele baarmoeder (dat is dan nodig om de vruchten te verwijderen) eruit wordt gehaald, wat betekend dat het een iets grotere ingreep is? Dit heeft echter wel weer voordelen en dat zijn dat de kans op mamatumoren en baarmoederhalskanker vrijwel nihil worden.

Verder denk ik nou wel dat het duidelijk is voor TS dat je een loopse teef niet los moet laten lopen :)*