magda_90 schreef:Als fokken zonder papier verplicht gaat worden dan zullen de rasstandaarden nog extremer worden. Het probleem ligt bij de fokkers, keurmeesters en raad van beheer zij moeten veranderen. Pas dan gaat er gelet worden op gezondheid en niet op uiterlijk.
En dan zullen er ook weer normale prijzen gaan komen verwacht ik.
Je zal bedoelen met papier
.Het probleem van de kosten ligt niet bij de fokkers... De raad van beheer legt zoveel regels op(+kosten) dat je niet ander kan als fokker... Ja broodfokken dat kun je gaan doen.
Daarnaast is het mbt gezondheid erg overtrokken hoor. Ja sommige rassen ben ik hethelemaal mee eens. Maar als je ziet wat wij doen aan fotograferen etc, hoe oud onze honden (en nafok) gemiddeld worden, geven wij niet voor niks 'fokkersgarantie'. En elke fokker die achter zijn/haar product staat (en er dus van overtuigd is gezonde goede honden te fokken) zou dit kunnen doen.
Bovendien als je een stamboomloos dier koopt, is dat echt geen garantie dat die 'wel'gezond is.... In tegenstelling, hier worden veel honden (met name kleine) van straat geplukt, gaan naar polen en hebben daar het hele jaar door jongen, om ze vervolgens hier weer te verkopen... Tja en als er dan mensen zijn die 'stamboomloos' de voorkeur geven gaat dit echt niet stoppen.
Mijn mening is of ga naar het asiel of koop een stamboomhond.
*Overigens de oneerbare voorstellen die wij krijgen
is niet te filmen, we hebben momenteel een nestje teckels liggen, (kosten 1000,-) zijn er serieus mensen die (200) gaan bieden.... Of allerlei zielige verhaaltjes op gaan hangen, sorry hoor maar of spaar door of ga naar het asiel of bedenk dat je financieel helemaal geen hond kan onderhouden... Bovendien reken ik ze meestal even voor wat de kosten ervoor zijn die wij hebben moeten maken en dan piepen ze wel anders