wat voer jij je hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

welk merk voer jij je hond?

pedigree
13 (3%)
cesar
Geen stemmen
fokker
3 (0%)
royal canin
34 (10%)
eukanuba
11 (3%)
orijen
8 (2%)
mera dog
1 (0%)
hill's
9 (2%)
nutro
1 (0%)
pro plan
7 (2%)
taste of the wild
2 (0%)
beneful
3 (0%)
frolic
1 (0%)
dierenarts voer
8 (2%)
supermarkt voer
21 (6%)
vers voer
102 (30%)
anders
114 (33%)

Totaal aantal stemmen: 338

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:07

Hier 1 op Cavom en 1 Barf/kvv.

De barfer heeft een glutenallergie en doet het super op vers!!
Misschien zet ik mijn andere hond (die het super doet op Cavom) ook nog wel over op kvv/barf.........het is veel leuker om zo te voeren en je voert geen opvulmiddel.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:08

cavom bevat 18% vlees... ( = 82% opvulmiddel... -O- )

waarom niet over zetten?? vlees is zoveel gezonder ...zeker als er al 1 op vers staat...

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:09

Wij voeren onze 11 weken oude Australian Shepherd CaroCroc Puppy. :)

Edit: met regelamtig een stukje vis of vlees :)
Laatst bijgewerkt door hafjelinger op 07-04-12 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:13

kimmie261 schreef:
cavom bevat 18% vlees... ( = 82% opvulmiddel... -O- )

waarom niet over zetten?? vlees is zoveel gezonder ...zeker als er al 1 op vers staat...

Ik moet even zien of ik het een beetje kwijt kan in mijn vriezer........
En ik maak sowieso de (misschien wel laatste) zak eerst leeg.

Hij snoept af en toe al wel mee hoor en ik moet zeggen dat ik er wel heel erg naar neig hoor, manlief is er niet zo kapot van en tollereerd het bij de glutenvrije alleen omdat het niet anders is.

Maar je hebt helemaal gelijk en ik ga straks eens even zien hoeveel brokken hij nog heeft :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:35

little_birdy schreef:
nee dat vind ik toch een van de betere merken :) :P

_O- :')

ik voer vers vlees

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:42

Lieke krijgt nu fokker lam en rijst. Lieke kreeg altijd eerst pedigree en was altijd an de diaree en poepte in huis of kotste alles er uit en ze was giga druk. Ze wilde soms de brokken niet eens eten. Nu krijgt ze fokker en gaat het echt super ze heeft nooit weer in huis gepoept en heeft ook niet echt diaree meer. Ze kotst niet meer en vreet echt in de brokken. Het is wel duur voer maar lieke is nu lekker rustig en het gaat heel goed met eten. Dus dan heb ik het er wel voor over

Myra87

Re: wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:49

Vers vlees :)

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:47

Ik voer mijn kleine hondje Smuldier en mijn grote krijgt Carocroc.

Sinds kort heb ik de kleine op Smuldier omdat ze brokken niet echt lekker vond, in het begin vond ze het wel lekker maar als het 'nieuwe' er weer af was begon ze weer te treuzelen of ging gewoon voor haar voerbak liggen zonder te eten.

Mijn grote hond is nu een jaar, die was snel in de diarree van sommige brokken. Nu op Carocroc doet ie het heel erg goed.
Misschien doen we hem ook nog wel over naar Smuldier, hebben alleen niet zo heel erg veel ruimte over in de vriezer.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 15:09

je schrijft duur voer nou dan zou ik zeker voor goed voer gaan als het ook nog eens duur is fokker bevat 14% vlees erg weinig voor een hond en de rest is toegevoegde rotzooi http://uitgelatenhond.nl/hondenvoer
appiesjappie schreef:
Lieke krijgt nu fokker lam en rijst. Lieke kreeg altijd eerst pedigree en was altijd an de diaree en poepte in huis of kotste alles er uit en ze was giga druk. Ze wilde soms de brokken niet eens eten. Nu krijgt ze fokker en gaat het echt super ze heeft nooit weer in huis gepoept en heeft ook niet echt diaree meer. Ze kotst niet meer en vreet echt in de brokken. Het is wel duur voer maar lieke is nu lekker rustig en het gaat heel goed met eten. Dus dan heb ik het er wel voor over

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:04

ik ga nu niet meer wisselen van voer. Het gaat nu goed. Ze moet wel brokken hebben met lam en rijst en dat heeft ook niet ieder merk. Wel voor puppy's maar Lieke is geen pup meer

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:08

Pedigree kan dan mischien erg slecht zijn. Mijn honden doen het er al jaren goed op. Ze glimmen en eten het graag en worden gezond oud. Met de zakjes voer zijn ze ook nog eens super op gewicht te houden. Hebben ze veel gesnacked of een bak slobber gepikt dan krijgen ze 1x 150 gr ipv 300gr.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:18

maar waarom je honden voer geven waar maar een schamele 4% vlees inzit,en dat voor een carnivoor,terwijl er inmiddels zóveel beter te koop is..

mensen zullen vast ook wel oud worden op een dieet van mac donalds,maar of dat nu zo "gezond" is...

daarnaast vind ik een product met in het lichaam opstapelend kankerverwekkend gif erin,echt geen voer... :n ( maar ja,wat moet je eigenlijk verwachten van een 'mars en snickers' producent,die hondenvoer gaat maken...)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:30

Nu moet iedereen maar zelf weten wat ie voert, maar als je denkt dat er 4 procent kwalitatief echt goed vlees in zit, wordt wakker:
http://www.youtube.com/watch?v=akbhfx7k ... F5FD8F01BD

Als ik vlees voer zie ik wat ik in de voerbak doe.
Grootste percentage vulmiddel in hondebrok is bietenpulp, als ik dat wil voeren dan geef ik het wel meteen.
Maar dat is weer een heel andere discussie.

Ik persoonlijk heb geen zin voor zoveel geld afval te kopen, zeker niet als ik voor de zelfde kiloprijs of stukken minder echt vlees kan voeren.
Is natuurlijk wel een stuk meer werk als brokjes in een bak kieperen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:34

waarom moet ze die brokken hebben?
appiesjappie schreef:
ik ga nu niet meer wisselen van voer. Het gaat nu goed. Ze moet wel brokken hebben met lam en rijst en dat heeft ook niet ieder merk. Wel voor puppy's maar Lieke is geen pup meer

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:36

KVK. Af en toe wat Braf dingen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:38

Sassy schreef:
Ik persoonlijk heb geen zin voor zoveel geld afval te kopen, zeker niet als ik voor de zelfde kiloprijs of stukken minder echt vlees kan voeren.

nou inderdaad,bakkie smuldier ontdooien en omgooien in een voerbak is heel veel werk extra :D ;)

maar ik snap ook niet dat mensen zo weinig zich verdiepen in wat ze hun hond voeren,het kan zo makkelijk zoveel beter.

amigootje schreef:

KVK ?? en Braf dingen?? :')

KVV en barfdingen bedoel je :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:41

Ik geef lotgering vers vlees en soms Smuldier en als beloning dog lovers gold(wat ik een van de betere merken brok vind)..

Ik snap niet dat mensen voer willen geven waar zoveel slechts in zit..Maarja zelf wil ik ook geen slechte voeding eten en kijk altijd naar het etiket voor de ingrediënten..Trouwens honden die vers eten hebben vaak een super mooi wit gebit..

Ik vind trouwens dat honden die brokken krijgen waar eigenlijk alleen maar rotzooi inzit meestal niet zon fris ruikende vacht hebben en niet al te fris uit hun mond ruiken..Of sla ik de plank nu compleet mis??

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:42

het verdiepen in voer voor dieren is nu niet eens meer zo moeilijk sinds internet bestaat

pleiada dat heb je goed opgemerkt

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:49

@Kimmie: ik geef geen KVV, en ja dan is bijv. 60 kilo vlees snijden en portioneren om in te vriezen toch wel even wat werk ;) Maar we doen het graag voor onze hondjes :j

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:52

kimmie261 schreef:
Sassy schreef:

nou inderdaad,bakkie smuldier ontdooien en omgooien in een voerbak is heel veel werk extra :D ;)

maar ik snap ook niet dat mensen zo weinig zich verdiepen in wat ze hun hond voeren,het kan zo makkelijk zoveel beter.

amigootje schreef:

KVK ?? en Braf dingen?? :')

KVV en barfdingen bedoel je :D

Jup,tik foutje, je weet in ieder geval wat ik bedoel.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 20:26

essiesilly schreef:
little_birdy schreef:
nee dat vind ik toch een van de betere merken :) :P

_O- :')

ik voer vers vlees

och wat zijn we toch weer kinderachtig bezig >;)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 20:30

mijn ouders zijn aan het kijken om over te stappen ,
waarschijnlijk gaan we taste of the wild ? voeren
toch maar weer handig dat ik er effe een topic over open zo word ik en stuk wijzer
jammer van de kinderachtige opmerkingen van bepaalde personen triest

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:50

Ik heb voor mijn hond veel verschillende voedingen geprobeerd. Helaas is mijn vriezer te klein voor vers dus tot op heden gaat dat niet. Ze doet het echt geweldig (ja echt waar) op brok van de lidl. Sinds ze dat krijgt heeft ze een mooiere vacht en ziet haar ontlasting er stuk beter uit. Ook is ze lekker actief. Haar gebit is in uitstekende staat aldus de dierenarts. Wel krijgt ze om de zoveel tijd (ik houd dat nooit echt bij) smuldier als afwisseling. Als ik dat in huis haal staat ze te kwijlen bij de koelkast haha, ze vind dat heerlijk. Ik doe dit nu een paar jaar zo. Hoe dit op lange termijn gaat (ze is nu 5) weet ik niet en mogelijk ga ik daar ook niet achter komen doordat ze (op de foto's) erg zware hd heeft en de artsen haar 4 tot 5 jaar gaven hiermee. Maarre ze doet het nog super zonder last te hebben (nu 5 jaar). Dus fingers crossed dat dit zo blijft.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:53

Taste of the wild is denk ik ook een hele goede brok!Succes!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:56

Mijn hond krijgt eten van eukenuba