Annemiek89 schreef:jullie doen net alsof ik de hond aan zijn lot over laat en mijn kind er dol op loslaat dat is zeker niet zo,ze is gek op de hond maar weet ook dat ze er niet bij mag komen,tuurlijk elk kind en dan bedoel ik elk kind probeert het toch nog even mischien mag het nu wel.
we hebben de hond 3weken dus ook zij moet wennen aan de hond.
Uiteraard, uiteraard.
Maar ik denk dat mensen meer beschermend willen zijn, omdat je een aantal antwoorden heb gegeven waarin sommige situaties wat kundigheid ontbreekt. Zoals als straf naar de plaats sturen (terwijl niet duidelijk is of de hond het naar de plek sturen eigenlijk wel begrijpt) en corrigeren door middel van een schreeuw of een tik terwijl het uit je verhalen lijkt dat je een erg onzeker hondje hebt.
Ook de situatie die er nu is, is ook niet helemaal ideaal. (Twee jonge kinderen en een , misschien onzekere, hond van 1,5 die je 3 weken hebt)
Nou moet de hond natuurlijk ook nog wennen, jullie aan de hond en je kan niet alles in een keer goed doen. (Zou wat zijn. Dat is makkelijk.)
Ik denk dat je er veel aan hebt als je bij een hondsportschool een basis cursus met je hondje gaat volgen. Dan kun je lekker samen met je hond aan het werkt, kunnen jullie een band opbouwen, je leert er veel en je kunt er terecht met je vragen. Daarnaast is het lezen van hondenboeken ook altijd nuttig.
Annemiek89 schreef:@annepaardoes: ik ga ook zeker in de praktijk het doen,is nog veel leuker ook nog dan uit een boekje en hij bouwt sociale contacten op! 2 vliegen in 1 klap.
Dat ook nog eens. Plus dat over clickeren toch vaak te makkelijk wordt gedacht. Je moet het gewoon echt ervaren in de praktijk zodat je de basis goed onder de knie krijgt. Dan snap je gewoon precies het belang van de timing met de clicker.