Wie neemt zijn hond mee naar het werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Re: Wie neemt zijn hond mee naar het werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:53

Ik ben bezig met de opleiding veiligheid & vakmanschap (vooropleiding voor t leger) en ik wil volgend jaar bij de hondenbrigade (bewaking) bij de luchtmacht gaan werken. Dus dan hoop ik ook de hele dag lekker met de hond te kunnen lopen.

Hiervoor deed ik de opleiding paardenhouderij en dan nam ik mijn hondje (chihuahua) regelmatig mee naar school, omdat hij niet echt sociaal was en heel eenkennig.. Ik nam hem toen 3 dagen in de week mee en dat heeft heel wat geholpen, hij is nu niet meer zo bang voor vreemde mensen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:51

Die van mij gaat ook vaak mee. Makkelijk en ook wel prettig voor hem

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:00

mijn vriendin neemt onze australian shepherd vaker mee naar het werk,ze werkt met autisten,en de mensen reageren hier erg goed op.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:01

Ik neem mijn hond mee naar het werk. Hij loopt gewoon los in de winkel.
Geen stress, juist een veilig gevoel, omdat hij je grijpt als je iets probeert te flikken :P

En waarom ik hem meeneem? Hij is mijn bodyguard :D

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:03

Beste bodyguard :D
Ik neem af en toe een van de honden mee. Ik werk op een palliatieve afdeling, en de mensen vinden het geweldig :D

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:58

Die van mij gaat soms mee, hij vind het juist erg gezellig! Alleen al als je roept; Gaan we in de auto? Dan blaft ie je de oren van je kop haha :P
Hij gaat alleen mee als ik telefoon of balie heb oid, dan ligt hij mooi te maffen onder het bureau.

Als ik in de OK sta e.d gaat hij niet mee, want meneer wil graag bij me zijn haha.

Straks als ik op mezelf woon zal hij wel elke dag mee moeten, omdat ik 40uur werk en vriendlief dan ook
(nu komt mams smiddags rond half 1 thuis om ze er uit te laten en gaat dan were naar het werk) en die werkt maar 3 dgn in de week.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:37

Onze boerboel van 1,5 jaar gaat ook elke dag mee naar kantoor. Zodra ze binnen komt duikt ze direct in haar mand naast mijn bureau en gaat lekker liggen snurken of op haar flostouw of bot liggen knagen.
Als er vaste klanten binnenkomen waarvan ik weet dat ze honden/ haar leuk vinden mag ze die mensen altijd begroeten (even snuffelen een aai halen en dan loopt ze uit zichzelf weer terug naar haar mand). Komen er nieuwe klanten of klanten die niet zo hond-achtig zijn, moet ze op haar plaats blijven en dat doet ze ook netjes. Als ze eens een dagje niet mee gaat omdat m'n vriend thuis is, vragen de klanten altijd waar de hond is. Ze heeft echt een flinke fanclub.

Ze blaft ook niet, springt niet tegen mensen, loopt ze niet onder de voet en is heel sociaal naar de klanten.
We hebben hier duidelijk afgesproken dat ze niet gevoerd mag worden met snackies, en dat gebeurd ook niet. Dus geen schooiende kwijlbek.
Ze weet ook dat ze niet in de werkplaats mag komen bij alle machines en dat doet ze ook niet.
Als het echt mooi weer is breng ik haar tussen de middag naar huis (ga dan altijd de paarden voeren en kijken of alles nog leeft), ze mag dan lekker buiten op het erf loslopen en is dan ook niet zo lang alleen thuis. Vind ze ook helemaal niet erg verder. We vinden het namelijk wel belangrijk dat de hond ook wel eens alleen kan zijn, omdat ze niet altijd en overal mee naar toe kan.

Best wel handig om eigen baas te zijn haha.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:39

mijn hond gaat ook mee naar werk :j

(werk 2 tot 3 dagen in de week op kantoor) :)