Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
CIV schreef:We hebben nu de metacam, kan iemand mij zeggen hoeveel je hiervan nu moet geven? Kat weegt 8 kg. Mn vriend heeft het opgehaald maar geen duidelijk uitleg gekregen helaas en in de bijsluiter staat zoveel![]()
Dacht misschien kan iemand het mij zeggen. Bij voorbaat dank. (blond ja)

Maar is er al een bloedonderzoek gedaan om de nierwaarden te checken? Bedoel, gaat het echt om een nierprobleem of een blaasprobleem? Valeriaandruppels in de kattenbak doen is misschien een idee om de kattenbak ''aantrekkelijker'' te maken.
Ik weet wel iemand voor je, maar geen idee of je daarvan een beetje in de buurt woont.
(advies ook van de fokker) Onze kat krijgt nu nog S/D van Hills tot het op is, kuur metacam zal dan ook wel klaar zijn. Ze hebben verder geen onderzoeken gedaan behalve urine onderzoek, toen we op de kliniek waren dachten ze aan een psychisch probleem en wilde de DA hem niet verder onderzoeken. Moest maar urine brengen, heb wel aangedrongen of onderzoek maar het leek hem totaal overbodig, helaas. Kwam namelijk liever thuis met iets waar we aan kunnen werken.
valeriaan druppels kan je denk ik bij de betere drogist of natuurwinkel krijgen.
(trouwens 8 kilo is echt te dik voor een kat tenzij het een norse boskat is misschien maar probeer hem te doen afvallen, speel ermee, wat minder eten etc te dik is ook een risicofactor voor struviet je hebt urinary S/O van royal canin ook in moderate calorie)
geloof niet dat vriendlief het nog zo langs vol zou houden met hem, ik vrees ik zelf ook niet :S We zitten al jaren met het poepprobleem (hij poept niet op de bak) en daar hebben we ons bij neergelegd maar nu ook nog een plasprobleem wordt ons toch bijna teveel. Ook 3 katten, leuk, geloof niet dat onze kat stress heeft maar kan ook dat we dat niet zien. Hoop dat ik hier ooit hetzelfde kan posten als jij, dat het al jaren goed gaat en dan maakt duur voer niet uit. Hier kunnen ze gelukkig niet in de bank. Wij hebben ook al geprobeerd de bak te verzetten, of binnen te zetten maar dat helpt niet. In het verleden, tot een paar weken terug, ging hij altijd netjes plassen op de bak.
CIV schreef:Laatste 2 dagen gaat hij wel uit ons zicht liggen, onder een keukenstoel ipv erop. Ben hem steeds kwijt en dit is niet iets wat hij eerder heeft gedaan. Hoop zo dat ik een deze dagen geen plas meer zal vinden, poep zijn we wel aangewend maar vriendlief is de plas zó beu en dat zorgt ook voor spanningen tussen ons