Kleine HUISdiertjes met hoge levensverwachting gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:51

Mischa schreef:
Tnx voor alle suggesties. Denk dat het er uiteindelijk toch op een reptiel achtige. Maar wil mezelf altijd wel goed verdiepen voor ik over ga op actie. Dus ben er verder nog even niet uit.

Heel verstandig, zouden meer mensen moeten doen :j

_Tara_

Re: Kleine HUISdiertjes met hoge levensverwachting gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:13

Komende zondag is er Exoknaag en dan is er ook een grote terrariumbeurs. Misschien kun je daar heen gaan om eens rond te kijken en informatie te krijgen? Is in Houten.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:20

Ik heb jaren 2 luipaardgekko's gehad. Laatst is er 1 overleden op 12 jarige leeftijd, maar de 13 jarige is nog steeds springlevend. Leuke beestjes, erg nieuwsgierig en zijn ook handtam te maken. Qua onderhoud erg makkelijk vanwege het feit dat ze een vet voorraad hebben in hun staart. Als we op vakantie gaan zorgen we dat ze goed gevoerd zijn, degene die de planten water komt geven hoeft dan alleen het water bij te vullen. Wel even een kleine toevoeging op wat Sanniej zegt; ze kunnen NIET onder 'normale' lampen; ze hebben wel degelijk speciale warmtelampen nodig. Die van mij zitten in een terrarium van 80x40x40cm en ik heb daarin 2 speciale warmtelampen hangen; 1 van 40W en 1 van 60W en daarnaast ligt er nog een warmtematje onder. Zonder die lampen en het matje wordt het veel te koud voor ze.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:27

Misschien vogels?

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:47

een witbuik egel?:)

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 22:50

_Tara_ schreef:
Komende zondag is er Exoknaag en dan is er ook een grote terrariumbeurs. Misschien kun je daar heen gaan om eens rond te kijken en informatie te krijgen? Is in Houten.

Ben er al een paar keer heen geweest, erg leuk. Had dit weekend ook graag heen gewild om wellicht wat ideetjes op te doen maar heb dienst dus dat zit er niet in. Maar 't heeft absoluut geen haast.
Ga jij wel heen trouwens?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 09:41

Ik zeg, zilvervisjes. Kunnen acht jaar worden en lopen vrij rond, vermeerderen zich als de ziekte. Je kunt ze hier komen vangen. :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:09

Mischa schreef:
_Tara_ schreef:

Ben er al een paar keer heen geweest, erg leuk. Had dit weekend ook graag heen gewild om wellicht wat ideetjes op te doen maar heb dienst dus dat zit er niet in. Maar 't heeft absoluut geen haast.
Ga jij wel heen trouwens?

Ik ga er heen ja :j Nu al zin in :D

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:13

waterschildpadden

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:13

Pauline schreef:
Ik zeg, zilvervisjes. Kunnen acht jaar worden en lopen vrij rond, vermeerderen zich als de ziekte. Je kunt ze hier komen vangen. :+

_O-

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 22:00

meintje schreef:
Pauline schreef:

_O-

Die heb ik toevallig al! ik ben niet gauw tevreden he, dat merk je wel ;)

Tara, hoe was Houten? nog wat spannends gezien/gekocht?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:49

Ja was heel leuk! Wel weer ontzettend druk ook. Ik heb 2 hangmatjes en 4 soort tentjes voor m'n hamsters gekocht :P Verder geen dieren ofzo. Heb ik er genoeg van.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:19

Vanillia schreef:
Wel even een kleine toevoeging op wat Sanniej zegt; ze kunnen NIET onder 'normale' lampen; ze hebben wel degelijk speciale warmtelampen nodig. Die van mij zitten in een terrarium van 80x40x40cm en ik heb daarin 2 speciale warmtelampen hangen; 1 van 40W en 1 van 60W en daarnaast ligt er nog een warmtematje onder. Zonder die lampen en het matje wordt het veel te koud voor ze.

Ook niet helemaal waar, ligt aan de gemiddelde temperatuur in de ruimte waar terrarium zit.
Ik heb spotlight (huis tuin keuken lamp) en de steen daaronder wordt lekker warm.
Verder heb ik een temperatuur meter los in de bak om de temp in de gaten te kunnen houden en die is prima.
Gekko doet het al heel wat jaartjes zo.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:31

Ik had vuurbuiksalamanders, die vind ik echt leuk! En makkelijk te houden. Mijne waren ook tam, liet ze door mn kamer lopen en zat met ze op de bank.. :o Ze hebben zich ook voortgepland. Helaas zijn ze ontsnapt haha (zaten in een bak buiten en daar zijn ze uitgeklommen)

Hoe oud ze worden zou ik je alleen niet kunnen vertellen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:32

Heb jij een kleinere bak? Als ik in die van mij een normale gloeilamp hang krijg ik 'm op het koelste punt never nooit niet op 25C namelijk.. En wat voor lampen gebruik je? Gewoon ordinaire Hema spotjes? Zou een stuk schelen in de kosten als ik er een 'gewone' lamp in kan hangen. :P

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:16

Ik had aLtijd een bak van uhm 60 x 60 x 80. (wel twee lampen)
Toen ging het ook altijd goed.
Nu bak in tweeen helaas, moet weer even los maken dan heeft de gekko weer hele bak.
Mijn andere gekko viel de ander aan dus ze moesten apart, maar die is dood gegaan.
Aangezien het helemaal vast gekit zit de tussenwand nog even geen motivatie gevonden voor het los bikken haha.
Ik heb echt spotlampjes van philips in meerdere wattage zomers dacht ik zo even uit me hoofd 20/25 watt erin? En lente 40 ? Winter 60? Zoiets heb drie verschillende wattages.
Wel allemaal spotlampen normale gloeilamp is niks idd.
Zoek even fototje van de lamp post ik later hier.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:19

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:22

Weet niet of het hier al genoemd is maar wat dacht je van een slang?

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 18:47

Sanniej_/Vanillia,
Gebruiken jullie ook een infrarood lamp? 't zijn toch diertjes die voornamelijk schemer/nachtactief zijn? of zien jullie overdag ook genoeg activiteit en vinden jullie dat niet nodig?

@ Nicole, vind slangen wel fascinerend maar heb mezelf er nog niet overheen gezet dat ze muizen/ratten ect. eten. En visetende slangen vind ik dan weer niks (te druk/stinken als de hel)

Vind zo'n hoornkikker of kameleon ook wel cool maar dan is de activiteit ook weer niet heel spectaculair ;)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:54

Mischa schreef:
Sanniej_/Vanillia,
Gebruiken jullie ook een infrarood lamp? 't zijn toch diertjes die voornamelijk schemer/nachtactief zijn? of zien jullie overdag ook genoeg activiteit en vinden jullie dat niet nodig?

@ Nicole, vind slangen wel fascinerend maar heb mezelf er nog niet overheen gezet dat ze muizen/ratten ect. eten. En visetende slangen vind ik dan weer niks (te druk/stinken als de hel)

Vind zo'n hoornkikker of kameleon ook wel cool maar dan is de activiteit ook weer niet heel spectaculair ;)

Je kan ook gewoon dood voer geven.. en het muisje er in doen en weg lopen :P

het zijn wel super gave dieren,, helemaal als je ze eenmaal om je hand hebt gehad enzo..

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:11

Gebruik geen infrorood. Meestal zie ik tijdens voeren wel activiteit.
En als je de klok zo instelt dat het rond 8 uur bijv uit gaat ben je zelf nog wakker en kun je dus nog dingen zien.
Heb trouwens net een ander terrarium opgehaald dillema ook meteen opgelost haha.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:42

Wandelende takken?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:41

melody7 schreef:
Wandelende takken?

Daar zou ik niet aan beginnen :+ Nouja de gewone tak niet... die beesten planten zich razendsnel voort. PSG 9 Is wel een leuke tak :))

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:23

ik heb nu een aantal weken een witbuik egel super leuk beestje :) worden gemiddeld 10 jaar

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:56

Daphne__ schreef:
melody7 schreef:
Wandelende takken?

Daar zou ik niet aan beginnen :+ Nouja de gewone tak niet... die beesten planten zich razendsnel voort. PSG 9 Is wel een leuke tak :))

En als je kleine gaatjes in je bak hebt dan lopen ze door je hele huis :j
Helaas ervaring mee hahahaha