Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kuggur schreef:Succes ermee Sassy. En laat tegen die tijd eens weten hoe het gegaan is (en hoe de kelpies presteerden).
Ik heb veel zin de training van mijn Gláma weer op te pikken, wordt hoogstwaarschijnlijk niet vóór einde van onze lamtijd, als aan het licht komt welke schapen als slachtoffers eh ik bedoel natuurlijk oefenschapen te gebruiken zijn.
.
. Daarom heb ik een erg goede hond nodig. Ze hebben vrij weinig kudde instinct, en hebben genoeg lef te vechten inplaats van te vluchten; ze hebben horens (althans de meesten) en durven ze gebruiken!
) lesleymoos schreef:beetje jammer, ik heb dit topic gestart om leuke adressen tevinden.
Heb het gevoel dat er nu een paar mensen opzitten die wel heeeeeel graag willen laten weten
hoe geweldig "hun" ras is, maar als ik jullie mening had willen weten welk ras het
beste is om mee schapen tedrijven had ik wel een ander topic gestart.
Mischien een Ideestart gewoon zelf een Border collie topic kunnen jullie uren lang
kletsen hoe GEWELDIGjullie ras wel niet is. Sorry hoor maar ben er een beetje klaar mee.
Iedereen die hier reageerd met een ander ras wordt afgebrand net alsof jullie het alleen recht hebben op
schapendrijven. En de border zal mischien beter zijn dan een Kelpie, Puli of ACD maar dat wil nog niet zeggen dat ze
het niet kunnen en dat die eigenaren die leuk en serieus met hun hond willen bezig zijn geen recht hebben om
teleren schapen drijven.
Zo dat moest even van mijn hart.
http://www.hondenlogica.nl