Pitbull grijpt 5 agenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:13

Hapje... heb je het filmpje gezien blokje? Mag hopen dat jouw hond zich niet zo gedraagt :n dit is meer een poging doen tot mensen kapot scheuren op straat, niet eens in huis.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:14

Denk je nu echt dat als een hond jou tot op het bot bijt, je roept; waar is de dierenarts, want ik wacht wel rustig af hoor met de hond aan mijn arm :j eerst de hond maar rustig onder zeil en dan op gedragstherapie. Kan een enige gezinshond worden :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:14

Dan moet de schietvaardigheid van de agenten onder de loep genomen worden. Heb genoeg momenten gezien waarop ze hem zouden hebben kunnen raken toen hij niet aan de agent hing. Ook vanaf het muurtje waarop ze stonden. Al is ie niet in 1 schot dood, het vertraagd hem wel degelijk waardoor je een betere kant hebt om hem beter te raken.
Vind dat in deze situatie het welzijn van de agenten voor gaat op het welzijn van een zeer agressieve hond.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 15:14

Fiffill schreef:
Precies. Sorry, maar ik snap echt niet wat je er meer aan wilt evalueren :?
En je persoonlijk aangevallen voelen is ietwat overdreven, denk dat dat niemand z'n bedoeling was hoor. Die van mij iig niet :)

Dat is niet overdreven maar mijn gevoel. Mijn gevoel is iets wat van mij is en niet iets waar anderen een mening over kunnen hebben. Blijkbaar snap je niet wat ik bedoel. Jij had dus niet gekeken wat er in een eventuele toekomstige zelfde zaak anders zou moeten? Jij was op dezelfde manier naar binnen gestormd? Lekker team zal dat zijn :+

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:15

ik vind het wel apart dat politie nu verweten wordt dat ze voorbereid hadden moeten zijn op een hond binnen... Lekker dan; zet een bordje met 'hier waak ik' aan de deur, en politie mag dus niet meer binnen. (zwartwit gesteld)

Nee, hier zijn 6 slachtoffers van een idioot; de hond, en de agenten.
Dat een hond zó tekeer gaat lijkt mij toch ook niet normaal, zelfs niet voor een waakse geschrokken hond!

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 15:15

vuurneon schreef:
Denk je nu echt dat als een hond jou tot op het bot bijt, je roept; waar is de dierenarts, want ik wacht wel rustig af hoor met de hond aan mijn arm :j eerst de hond maar rustig onder zeil en dan op gedragstherapie. Kan een enige gezinshond worden :+

Dat was tegenover mij bedoeld? Wat dacht je van vooraf; voor je het huis in gaat. Dat noemen ze voorbereiding. Er staat nergens in het bericht dat daar bij stilgestaan is dus dat zou een punt tot evalueren en verbetering kunnen zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:17

Als ik een pedonetwerk ga oprollen, dan ga ik echt niet eerst aanbellen, dierenarts erbij (t vogeltje is ondertussen allang gevlogen), hond onder zeil, huis naar binnen...
En dan? Zit je met een hond die niet door de gedragstesten heen komt en moet alsnog worden ingeslapen :+
Optie 2; gelijk de hond af schieten, maar ja... Toen hing ie al in de arm.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-03-12 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 15:18

Juut schreef:
ik vind het wel apart dat politie nu verweten wordt dat ze voorbereid hadden moeten zijn op een hond binnen... Lekker dan; zet een bordje met 'hier waak ik' aan de deur, en politie mag dus niet meer binnen. (zwartwit gesteld)

Nee, hier zijn 6 slachtoffers van een idioot; de hond, en de agenten.
Dat een hond zó tekeer gaat lijkt mij toch ook niet normaal, zelfs niet voor een waakse geschrokken hond!

Dat wordt niet verweten :n Dat doet niemand hier. Het is een suggestie dat er naar alle kanten van het verhaal moet worden gekeken om fouten in de toekomst en dit soort situaties te voorkomen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:18

Bailey_4ever schreef:
Fiffill schreef:
Precies. Sorry, maar ik snap echt niet wat je er meer aan wilt evalueren :?
En je persoonlijk aangevallen voelen is ietwat overdreven, denk dat dat niemand z'n bedoeling was hoor. Die van mij iig niet :)

Dat is niet overdreven maar mijn gevoel. Mijn gevoel is iets wat van mij is en niet iets waar anderen een mening over kunnen hebben. Blijkbaar snap je niet wat ik bedoel. Jij had dus niet gekeken wat er in een eventuele toekomstige zelfde zaak anders zou moeten? Jij was op dezelfde manier naar binnen gestormd? Lekker team zal dat zijn :+

Sorry, ik vind dit zéér vermoeiend op een warme zonnige dag, dus ik denk dat ik zo lekker buiten ga zitten en me er niet meer mee bemoei... maar ik zal dit er nog over zeggen: misschien kun je wat minder agressief reageren, praat wat fijner.
"Mijn gevoel is iets wat van mij is en niet iets waar anderen een mening over kunnen hebben." kom op zeg... niemand hier valt je aan hoor, rustig maar.

Maar nee, ik had zeker gekeken wat er anders had gekund (dat zeg ik immers ook hierboven). Maar aangezien er geen verdere info is over wat ze deze keer al aan voorbereidingen hadden getroffen, kan ik daar verder weinig over zeggen ;)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 23-03-12 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:19

Enige fout was dat de eigenaar in het vizier zat ivm pedonetwerk, als de eigenaar nou gewoon zich aan de wet had gehouden en zich gewoon had gedragen was de politie daar niet geweest....
Jammer dat de eigenaar niet gepakt is.

En ze vallen nooit zomaar binnen, huis wordt vaak al gepost, informatie stromen in de gaten gehouden. Maar stel dat de hond altijd achter de deur zat en ze de hond nooit konden zien. Wat dan? Risico moet je nemen om dat soort tuig te pakken, dat moet via een inval.... Ze melden zichzelf echt niet keurig hoor.
Enige evaluatiepunt zou voor mij zijn; hoe kun je in het vervolg eerder zo'n hond af schieten.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-03-12 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:21

Jammer dat ze die hond zo gek hebben weten te maken (dan heb ik het over de eigenaren)!
Als hij normaal werd opgevoed dan was dit hele 'incident' niet gebeurd! :j

Sneu, maar ik had dat beest ook afgeschoten als ze mijn collega's aanvielen :)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 15:22

Fiffill schreef:
Sorry, ik vind dit zéér vermoeiend op een warme zonnige dag, dus ik denk dat ik zo lekker buiten ga zitten en me er niet meer mee bemoei... maar ik zal dit er nog over zeggen: misschien kun je wat minder agressief reageren, praat wat fijner.
"Mijn gevoel is iets wat van mij is en niet iets waar anderen een mening over kunnen hebben." kom op zeg... niemand hier valt je aan hoor, rustig maar.

Maar nee, ik had zeker gekeken wat er anders had gekund (dat zeg ik immers ook hierboven). Maar aangezien er geen verdere info is over wat ze deze keer al aan voorbereidingen hadden getroffen, kan ik daar verder weinig over zeggen ;)

Agressief? Waar? :+ Die hond was agressief, wellicht in verwarring? Nogmaals dat is mijn gevoel erbij en als je dat niet snapt is dat absoluut niet mijn probleem.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:23

tja de agenten hadden beter hun werk moeten doen, voordat ze dat huis zijn binnen gedrongen
pittbulls hebben een enorme kaakkracht en richten wat meer schade aan dan een normale hond
ook nog heerlijk gekruist met een dobberman die mega waaks en erg fell en agresief kunnen zijn!
in verkeerde handen bij een verkeerde baas dus een vechtmachine!.

maar dan de vraag hoe zijn de agenten dat huis binnen gegaan? ik zie dat ze kogelvrije vesten aan hebben dus niet zomaar hebben aangeklopt en denkelijk binnen zijn gestormd dat zal voor die hond wel de druppel zijn geweest om zo vals uit de hoek te komen.
Heb zelf in levende lijve een inval meegemaakt en ook ik had een pittbull thuis zitten van 60 KG maar dit wisten die agenten en die hond hebben ze dus als eerste een kamer in gejaaid en de deur dichtgemaakt.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:24

vuurneon schreef:
Enige fout was dat de eigenaar in het vizier zat ivm pedonetwerk, als de eigenaar nou gewoon zich aan de wet had gehouden en zich gewoon had gedragen was de politie daar niet geweest....

En ze vallen nooit zomaar binnen, huis wordt vaak al gepost, informatie stromen in de gaten gehouden. Maar stel dat de hond altijd achter de deur zat en ze de hond nooit konden zien. Wat dan? Risico moet je nemen om dat soort tuig te pakken, dat moet via een inval.... Ze melden zichzelf echt niet keurig hoor.
Enige evaluatiepunt zou voor mij zijn; hoe kun je in het vervolg eerder zo'n hond af schieten.

Helemaal mee eens!

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 15:25

vuurneon schreef:

En dát is duidelijk. Maar dat lees je nergens en ik kreeg de indruk dat, dat ook niet is gedaan en dat ze gewoon zo naar binnen zijn gekomen.

vuurneon

Re: Pitbull grijpt 5 agenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:26

Nee, als iemand verdacht is vanwege een Pedo netwerk is de kans echt enorm klein dat ze onvoorbereid binnen zullen vallen ;)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 15:26

Dat pedonetwerk stond er los van meende ik? Maar dat kan ik ook verkeerd begrepen hebben. In dat geval lijkt het me ook sterk dat ze zo naar binnen zijn gestormd.
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 23-03-12 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:27

Nee, want daarvoor was die inval.

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:28

De enige die hier fout zit is de eigenaar van de hond. De politie kan dit soort invallen echt niet anders gaan aanpakken omdat er misschien een hond zit die daarvan kan schrikken natuurlijk, dat is niet reeël.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:28

Nouja ik ga er ook niet altijd van uit dat iedere hond aanvalt :+

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:29

Ik heb niet alle reacies gelezen.

Mijn hond is een schat speelt met mijn zoontje van 11 maand op het gras etc (ik blijf er altijd bij!!!)
Maar als er mensen bij het hek komen die ze niet kent dan blaft ze en gromt ze ik denk dat niemand dan hier durft te komen. Ik denk niet dat mijn hond zo onwijs agresief zou reageren maar houd er rekening mee dat deze honden een red zone hebben.
Als die hond schrikt van het binnenkomen en het binnenstormen van eventuele agenten kan de hond in zijn koppie misschien wel omslaan. Zijn kaakjes schieten dicht en gaan niet zomaar weer van elkaar.

Ik had als agent zijnde toch graag gewilt dat mijn collega's iets eerder een kogel door dat dier hadden geschoten.

Eigenaren en opvoeding... Het hoeft niet 1,2,3 aan de opvoeding te liggen een hond kan flippen. De mijne kan vast en zeker ook. Al hoop ik het nooit mee te maken want dan gaat er zonder pardon een spuitje in.
Ik vertrouw mijn hond 100% al blijf ik altijd opletten.

Je ziet best vaak filmpjes van pitbull's, dogo eigenaren etc waar het mis gaat...
Waar het aan ligt? Ik denk aan de situatie.

Wij hebben een keer perongeluk het hekje open laten staan onze hond is heel lief verder en op straat echt een schat. Mannen houd ze niet zo van is ze wat schuw voor. Kids en vrouwen is ze gek op :P
Maar toen kwam de kranten jongen aan de deur voor oud en nieuw en opeens hoorde ik onze hond enorm hard blaffen dus ik naar buiten. Mevrouw stond voor het hekje (dus netjes op eigen terrein) als een dolle te blaffen. Arme krantenjongen heb ook me excusses aan geboden. Layka terug geroepen en die kwam direct.
Dat is in mijn ogen een goede reactie.

Ik heb geen idee van de historie van deze hond...

Heb medelijden met de agenten... Hoop dat ze goed herstellen.
En de hond... Tjah die was vast en zeker snel dood.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 15:30

xDreamerx schreef:
De enige die hier fout zit is de eigenaar van de hond. De politie kan dit soort invallen echt niet anders gaan aanpakken omdat er misschien een hond zit die daarvan kan schrikken natuurlijk, dat is niet reeël.

Misschien niet, maar het had wel gewonden gescheeld en het leek me een goede stof tot nadenken.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:32

Filmpje heb ik half gezien... Gedult niet voor :P Zal hem zo eens helemaal kijken

Ik vroeg me af of de agent die de hond aan zijn arm had hangen geen pistol had kon die hem niet zo door zijn kop schieten?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:33

Gaat lastig denk ik als je in zo'n houdgreep zit. (t is ook maar net aan welke kant je het pistool hebt)
Eerst moet je de bovenkant losmaken, pistool vasthouden, terwijl je in weze gewoon wordt meegesleurd. Denk dat het vrijwel onmogelijk is.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-03-12 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:33

Nee inderdaad, misschien moesten ze eerst Cesar Milan inschakelen :+