Parkiet doodziek door Draainek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 22:19

Mijn lieve Filou is zo goed als helemaal weer opgeknapt!!!
Het is bijna niet te bevatten hoe dit diertje in korte tijd hersteld is.
Het koppie draait niet meer en hij is vanaf vandaag weer vrolijk!
Ik geef hem steeds meer licht door de doek stukjes weg te trekken,
dat doet hem goed!
Hij heeft net een hele tijd zitten knuffelen op mijn hand.
Zijn geheugen komt langzaam weer terug.
Hij fluit ook weer en hij kijkt me echt aan.

Ik wil de mensen bedanken, die me steunden in deze heftige tijd
ik ben blij dat ik mijn hart heb gevolgd en hem liefdevol verzorgd heb.

Ik ben zo blij!!! *\o/*

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:21

Gelukkig! :D Blij dat je het stoeptegel advies niet hebt opgevolgd. Zo kan het dus ook *\o/*

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 22:23

Ja, pfff, dat had ik dus ècht nooit gekund he!

smeetjoew

Re: Parkiet doodziek door Draainek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:26

Yay, top! Niet altijd alles hoeft meteen doodgemaakt te worden met een stoeptegel of platgespoten te worden. Geef het tenminste een paar dagen de kans te herstellen en zie hier het levende bewijs! :D Bokt is truttig in alle dingen, behalve als het gaat om de belangrijkste beslissing van het leven... Dan moet alles zsm morsdood.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:28

Harstikke goed! Ik ben inderdaad van mening dat als een beest "langer" erge pijn heeft je dat niet kunt doorzetten, maar stel je voor dat je dat had gedaan 4 dagen geleden, terwijl hij nu weer opgeknapt is! Ietsje verder kijken als dat je neus lang is is soms ook wel verstandig!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:34

smeetjoew schreef:
Yay, top! Niet altijd alles hoeft meteen doodgemaakt te worden met een stoeptegel of platgespoten te worden. Geef het tenminste een paar dagen de kans te herstellen en zie hier het levende bewijs! :D Bokt is truttig in alle dingen, behalve als het gaat om de belangrijkste beslissing van het leven... Dan moet alles zsm morsdood.

Sorry maar hier moest ik even heel hard om lachen..

Ts heb je geen fototje?

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 08:41

Ja, dat is een goeie! Ik ga vandaag een foto maken van mijn beauty!
Al heeft ie nog wel een plakkerige baard van de AB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:47

Dan nu alleen nog een vriendje voor hem/haar er bij kopen... Parkieten horen niet alleen. :)
Fijn dat het goed is afgelopen, maar ook een leer (ook voor andere mensen) om vogels niet te kortwieken of kortgewiekte vogels te kopen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:52

Wuis schreef:
Dan nu alleen nog een vriendje voor hem/haar er bij kopen... Parkieten horen niet alleen. :)
Fijn dat het goed is afgelopen, maar ook een leer (ook voor andere mensen) om vogels niet te kortwieken of kortgewiekte vogels te kopen.

Ik deed het hier met regelmaat, is altijd goed gegaan, als je maar zorgt dat het niet te ver gebeurd, ze moeten nog wel genoeg hebben om rustig naar beneden te komen. Ze moeten alleen niet kunnen stijgen.

Fijn dat er zo'n goede vooruitgang in zit! Hopen dat het iets eenmaligs is!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:01

Inderdaad zou een vriendje erbij erg fijn voor hem zijn. En niet meer kortwieken. Hij hoort lekker te kunnen vliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:09

ZusJacobs schreef:
Wuis schreef:

Ik deed het hier met regelmaat, is altijd goed gegaan, als je maar zorgt dat het niet te ver gebeurd, ze moeten nog wel genoeg hebben om rustig naar beneden te komen. Ze moeten alleen niet kunnen stijgen.

Fijn dat er zo'n goede vooruitgang in zit! Hopen dat het iets eenmaligs is!

Er ontgaat mij volledig waarom je uberhaupt een parkiet zou wíllen kortwieken. Naast dat het gevaarlijk is voor ze, ontneem je ze de kans om te vluchten en te vliegen, iets wat natuurlijk voor ze is. En waarom? Voor je eigen lol, om jezelf voor de gek te houden en te doen alsof de vogel tam is? Wat hij niet is, maar slechts niet kan vluchten.
Ik vind kortwieken misselijkmakend.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:14

Waarvoor zou hij moeten vluchten? Ik voorkom wel dat dat ooit zou moeten, daarbij, ze kunnen als je goed kortwiekt nog makkelijk kleine stukjes vliegen! Alleen geen grote afstanden (wat ze toch niet konden hier) en niet omhoog op kasten etc. Ik vind het misselijkmakender ze lekker tegen de muren te laten vliegen..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:15

Ik snap daar ook helemaal niets van. Waarom kortwieken? Mijn twee pietjes vliegen de hele dag los, dat is toch geweldig als dat kan? En dat ze dan minder tam worden... |o van zijn langzalzeleven klopt dat niet hoor. Gierst blijft even lekker, vleugels of niet.
Mijn pietje heb ik met vleugels, op volwassen leeftijd én met vriendje gekocht. Alle ingredienten dus om volgens de 'kenners' nooit tam te worden. :')
Nou, voor gierst doet ie alles, en we zijn nu aan het oefenen dat hij van steeds verdere afstand op mijn hand vliegt.

Tegen de muren te laten vliegen? Jij hebt wel heel weinig vertrouwen in je vogeltjes. Die van mij hebben nog NOOIT tegen muren gevlogen. Hun 'speelplaatsje' staat op de vensterbank zodat ze naar buiten kunnen kijken. Ze hebben nog NOOIT tegen het raam gevlogen. Echt hoor, dat is geen argument.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:19

Als vogels zo dom waren dat ze tegen de muren zouden vliegen zouden ze al lang uitgestorven zijn. ;)
Ze kennen een ruimte al snel. Heerlijk vinden ze het om lekker rond te vliegen! En gelijk hebben ze. Een paard ga je toch ook niet kluisteren omdat hij anders tegen de bakrand aan loopt. :x

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:25

Fijn dat het weer goed gaat met je parkietje TS!

Ik heb 3 grasparkietjes, geen van allen is gekortwiekt. 1 is zo handtam dat het bijna irritant is (die wil altijd bij je zitten :D maar dat mag die hoor :) ) 1 is nog jong dus die moet het nog een beetje leren.. en 1.. tsja.. die moet niks van handen hebben. Hoe goed we het ook geoefend hebben, hoeveel geduld we ook hadden.. Hij wilde gewoon niet. Maakt me echt helemaal niks uit, als hij het niet wil hoeft het niet van mij. Ook zijn ze er vaak uit als we thuis zijn en dan zitten ze lekker in hun speelplaatsje in de vensterbank naar buiten te kijken en naar de vogeltjes buiten te fluiten :D Als ze de kamer kennen vliegen ze echt niet zo snel ergens tegen aan hoor. Die van mij niet tenminste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:27

Juist als ze gekortwiekt zijn ontstaan er ongelukken, niet als je ze in tact laat.

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 09:31

Ik heb Filou laten kortwieken om hem tam te krijgen.
Ik weet het, ze kunnen niet vluchten dus ze moeten wel op je hand,
maar het is een mooi trucje om ze handtam te maken.
Filou is nu tam en nu mogen zijn vleugels groeien
en mag hij lekker door de kamer vliegen! *\o/*

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:56

Pff haha ik zal we abnormale vogels hebben gehad.. :') Gelukkig dat ze bij mij ook gewoon kleinse stukjes konde vliegen.. En had ze juist niet tam, had ik geen tijd voor, maar zo konden de vogels wel gewoon los. Gelukkig dat ik nu geen vogels meer heb, vind het veel zieliger dat die beestjes in kootjes worden gehouden dan dat ze gekortwiekt worden en gewoon los kunnen. Maar goed, zo ieder zijn ding he. :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:08

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:15

Kortwieken om ze tammer te krijgen is echt een fabeltje.
Mijn valkparkiet is nog nooit gewiekt en supertam. Het ligt er maar net aan hoeveel tijd en energie je erin wilt steken.
Er komt geen schaar bij zijn vleugels in de buurt :n
Plus dat kortwieken ook nog eens schadelijk is voor hun fysieke en mentale gezondheid.
Dan heb ik het nog nieteens over leewieken :x
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 27-03-12 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:38

Cayenne schreef:
Kortwieken om ze tammer te krijgen is echt een fabeltje.
Mijn valkparkiet is nog nooit gewiekt en supertam. Het ligt er maar net aan hoeveel tijd en energie je erin wilt steken.
Er komt geen schaar bij zijn vleugels in de buurt :n
Plus dat kortwieken ook nog eens schadelijk is voor hun fysieke en mentale gezondheid.
Dan heb ik het nog nieteens over leeuwwieken :x

Ik heb leewieken even opgezocht, maar dan wordt dus gewoon de halve vleugel eraf geknipt?? :x
Doen ze dat ook bij parkietjes?

Ik zie overigens dat dat wel verboden is. (maarja, dat is het couperen van belsenstaarten ook en we weten hoe dát gaat := )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:40

Ja, dat werd ook weleens bij parkieten gedaan en sommige mensen doen het zelf.
Echt gruwelijk en ik kan het niemand aanraden. Het is inderdaad verboden maar sommige mensen doen het helaas nog steeds.
Vooral bij papegaaien komt het voor. Het is in feite gewoon amputatie van een halve vleugel.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:54

Bij wieken zijn ze niet tam je dwingt ze om iets te doen wat wij mensen zo graag willen. Juist een ongewiekte vogel die bij jou wil komen omdat dat leuk is dat is pas tam zijn. En helemaal niet moeilijk. maar de mens is egoistisch. vergelijk het maar met een mens en zijn been af hakken die kan ook niet meer vluchten en zich voort bewegen.

ik kweek op vrij hoge schaal parkieten maar hier wordt niks gewiekt en als mensen dat willen krijgen ze geen vogels. Ook alleen per twee. Parkieten horen niet alleen ook niet voor het tam maken.

Hoop dat hier ooit eenverbod op komt uit welzijn voor deze geweldige dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:02

Ik heb een keer een grotere vogel gehad, een kauwtje, die uit zijn nest was gevallen. Een vrouw had hem meegenomen en m vervolgens aan ons gegeven. Echter had zij zijn vleugels gekortwiekt.. Perongeluk geleewiekt.. Na een jaar is er een das bij ons gekomen.. En hij kon niet wegvliegen..

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:23

Ts: ik heb net even in je profiel gekeken? want toen ik de tekst las, dacht ik echt dat een meisje van 12 of 14 ofzo de tekst had geschreven.....
ben in ieder geval blij dat het weer goed gaat met de vogel.....