Al voor de 3de keer op marktplaats..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: Al voor de 3de keer op marktplaats..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:48

Maar dan nog, zoals ik het lees ben JIJ toch degene geweest die haar in huis heeft gehaald? JIJ bent toch degene geweest die is gaan kijken en heeft besloten hem mee te nemen?

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 17:49

Ik ben ook geen slachtoffer, zeker niet.
maar ik wordt hier nou uitgemaakt als een of andere handelaar die dit allemaal veroorzaakt heeft.
IK WIST NIKS VAN DE GEDRAGSPROBLEMEN VAN DEZE PUP TOEN IK HAAR KOCHT!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:51

Ja, makkelijk he, verantwoordelijkheid nemen als het je uitkomt en afschuiven als het uitkomt...
Deze pup had geen gedragsproblemen, deze pup is aan het wisselen en heeft nog geen opvoeding gehad. Elke pup bijt, en zeker rond het wisselen, want dan hebben ze pijn in hun bek.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:52

JJenniferxxx schreef:
maar ik wordt hier nou uitgemaakt als een of andere handelaar die dit allemaal veroorzaakt heeft.

Ik vind dat jullie wel erg hard reageren tegenover TS! Ze kan er niks aan doen dat de hond weg moest, ze leeft nog altijd onder het dak van haar ouders en als die eenmaal wat besloten hebben ..

Maar.
Wat hebben jullie geprobeerd om het op te lossen? Even puur uit nieuwsgierigheid.
Hebben jullie je wel goed beseft wat de verantwoordelijkheid is als je een hond neemt? En al helemaal een jongere hond. Jongere honden moet je veel tijd voor nemen om de basis'dingen' erin te krijgen. En het ziet er naar uit dat hiervoor te weinig tijd is genomen en de hond is weggedaan 'omdat het niet snel genoeg ging'.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat een hond moedwillig in dingen gaat bijten en vervolgens niet meer loslaat, daar mist een stuk in de opvoeding.
Laatst bijgewerkt door Laura_x_ op 16-03-12 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:53

Hoe lang je heb haar dan gezien voordat je haar kocht? Hoeveel keer ben je gaan kijken? Wat hebben ze je daar laten tonen als je niets van haar problemen afwist, een voorbeeldige lieve pup die enkel geknuffeld wilt worden? Heb je geen moment nagedacht over "wat zou ik doen als die pup binnenkort gaat puberen?" of "wat als hij niet kan opschieten met mijn andere hond?" .

angela1977

De hond is 5 maanden oud!!! Die kun je echt nog gewoon opvoeden en als je vader zoveel verstand zou hebben van honden omdat hij ze traint, zou hij dat wel weten!!!!
En wat de bloedlijn etc betreft, geen enkele hond wordt vals geboren, maar vals gemaakt!! Een pup van vijf maanden is makkelijk dingen aan te leren, zowel af te leren, maar daar moet ze dan wel de kans voor krijgen en die heeft ze totaal niet gehad bij jullie! Wat ontzettend sneu voor het diertje zeg!!!

Ik hoop dat ze alsnog een baasje vindt die haar wel een eerlijke kans geeft...

En je vind dat je negatieve reacties krijgt?!?!?! Sorry, maar daar maak je het zelf naar!!!!

little_birdy

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:55

JJenniferxxx schreef:

Je wordt idd wel een tikkie teveel aangevallen. Da's ook niet nodig. Wel wil ik nog reageren op je 'gedragsproblemen'. Een pup van 5 maanden die op verschillende adressen in korte tijd is geweest, druk is en overal in bijt is geen hond met gedragsproblemen maar een onzekere hond die een liefdevol thuis nodig heeft waar ze leiding krijgt en als hond wordt behandeld. Herders zijn stoere honden en heel hardere werkers met een grote will to please, maar ze zijn ook o zo gevoelig. Ik vrees echt voor Tanja dat dit niet gaat goedkomen. Hopelijk komt ze terecht op een rustige plek zonder kinderen met een oudere dominante hond en een ervaren baas.

BraveSpots

Als je niet kan omgaan met de opvoeding (of gebrek daaraan) van een ander dan moet je geen oudere hond in huis nemen.
Hoe moeilijk kan zoiets zijn om te bedenken?

Bovendien was dit nog een pup. Aan de leeftijd kan er nog weinig verpest aan zijn.

sunshine

Ts. ik ben er van overtuigd dat je echt wel je mening had kunnen geven aan je ouders en er over had kunnen praten.
" er niets over te zeggen " vind ik een beetje makkelijk, je bent geen 10 meer.

Daarbij heeft de hond niet eens de kans gekregen om te wennen.
Als jij ergens nieuw komt, weet je ook niet in 2 dagen tijd wat de regels zijn, wat je wel en wat je niet mag, en je kunt het ook niet weten als niemand jou dat verteld.

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 17:56

Billy ik ben zelf niet achtelijk hoor, je doet net alsof ik geen hond kan opvoeden en er niks vanaf weet.
Als je alleen maar commentaar kan geven ga dan andere mensen lastig vallen. ik heb hier ook niet om gevraagd en als het me niks zou doen zou ik ook geen topic starten.

En Saskia, ja dat is de kleine boef.
Mijn vader heeft de dagen veel tijd en energie in de hond gestoken, vooral omdat hij vroeger trainingen heeft gedaan. Maar hij vond de situatie gewoon te gevaarlijk, het ging ten koste van onze andere honden, dan moet je keuzes maken, en ja de laatste die erbij komt gaat eruit.

Daarnaast heb ik genoeg ervaring met honden, dus daar ligt het niet aan, ben ermee opgegroeid en we hebben er nog 4 thuis.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:58

pff meid balen hoop echt dat ze een leuk huisje gaat vinden

Billy

Dan verbaast het me dat je niet meer inzicht hebt in een pup van 5 maanden....

Johnie

Ik snap dat je de hond hebt weggedaan, maar ik vind het ook wel weer een beetje erg makkelijk gedacht!
En je zegt dat je het 3 dagen hebt aangekeken, vrijdag kwam de hond en zondag ging ze weer weg. Dan vraag ik me af hoeveel tijd je erin hebt gestoken als je ook nog druk opzoek bent geweest naar een ander baasje...
Ik denk dat je meer had kunnen doen voor dat arme beest!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:59

Nou er is al geboden, 150 euro. TS, mag ik vragen wat je voor haar hebt betaald?

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 18:01

Dat jullie mij gaan lopen afkatten prima.
Als je zo'n medelijden hebt, koop zelf het dier en dan wil ik je wel spreken over een paar maanden.

Ik zou hem zelf ook graag ophalen maar ik ben geen baas in huis en dat mag gewoon niet van mijn ouders.
Ik mag dan 18 zijn, maar dan ben ik nog zeker niet volwassen en ik heb ook helemaal niks te zeggen wat er in ons huis blijft. als mijn andere herder eruit zou moeten heb ik daar ook niks mee te doen, dan moet dat hoe erg ik dat ook vind.

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 18:03

Ik heb haar trouwens 1 x bezocht, omdat ik helemaal naar de andere kant van het land moest reizen en ze gewoon wilde dat de hond snel wegging. Nee heb geen enkele keer gedacht van hoe zou het met de andere dieren gaan in huis. de eigenaren zeiden al dat ze goed met andere honden overweg kan en onze andere honden zijn ook totaal geen probleem met andere honden, alles is hier welkom in huis, onze honden maken nergens een probleem van

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:04

JJenniferxxx schreef:
Dat jullie mij gaan lopen afkatten prima.
Als je zo'n medelijden hebt, koop zelf het dier en dan wil ik je wel spreken over een paar maanden.

Deed ik dit dan? Ik heb mijn post netjes verwoord, vond ik zelf.

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:05

TS, ik snap je situatie wel. Het is via internet snel en makkelijk een eigen draai aan het verhaal te geven door anderen. Maar in deze situatie is het een beslissing van "anderen" (familie dus). Jij woont nog wel in dit huis en hebt het niet voor het zeggen.
Ik snap dat het voor je ouders ook moeilijk was die keuze te maken, maar je zusje was er wel bang voor. Ik denk dat jullie uit goeie bedoelingen hebben gehandeld. Jullie hadden bij de vrouw die haar kocht een goed gevoel, maar helaas kunnen mensen zich anders voor doen dan ze zijn.
En om TS nou zo aan te vallen vind ik erg kinderachtig. Je kunt zien dat ze met een situatie zit waar ze zelf weinig aan kon veranderen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:05

Kwanyin schreef:
Hoe lang je heb haar dan gezien voordat je haar kocht? Hoeveel keer ben je gaan kijken? Wat hebben ze je daar laten tonen als je niets van haar problemen afwist, een voorbeeldige lieve pup die enkel geknuffeld wilt worden? Heb je geen moment nagedacht over "wat zou ik doen als die pup binnenkort gaat puberen?" of "wat als hij niet kan opschieten met mijn andere hond?" .

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 18:06

Ik heb het vooral over de mensen hier die beweren dat ze het allemaal zo goed weten.
Ik ben niet perfect, zal ik ook nooit worden maar ik heb een heel groot hart voor dieren maar wat niet gaat dat gaat niet. een normaal mens begrijpt dat.

Ik zou zeggen, wie er hier genoeg ruimte heeft vang haar maar op. ik kan het niet hoe graag ik het ook wil. dan kan ik haar vanavond al weer wegbrengen. :(

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:08

JJenniferxxx schreef:
Ik heb het vooral over de mensen hier die beweren dat ze het allemaal zo goed weten.
Ik ben niet perfect, zal ik ook nooit worden maar ik heb een heel groot hart voor dieren maar wat niet gaat dat gaat niet. een normaal mens begrijpt dat.

Ik zou zeggen, wie er hier genoeg ruimte heeft vang haar maar op. ik kan het niet hoe graag ik het ook wil. dan kan ik haar vanavond al weer wegbrengen. :(

Niemand is perfect!

" maar wat niet gaat, dat gaat niet " , wederom vind ik dat te makkelijk gedacht.
Wat hebben jullie zelf in die 2 dagen tijd gedaan?

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 18:08

anoukie88 schreef:
TS, ik snap je situatie wel. Het is via internet snel en makkelijk een eigen draai aan het verhaal te geven door anderen. Maar in deze situatie is het een beslissing van "anderen" (familie dus). Jij woont nog wel in dit huis en hebt het niet voor het zeggen.
Ik snap dat het voor je ouders ook moeilijk was die keuze te maken, maar je zusje was er wel bang voor. Ik denk dat jullie uit goeie bedoelingen hebben gehandeld. Jullie hadden bij de vrouw die haar kocht een goed gevoel, maar helaas kunnen mensen zich anders voor doen dan ze zijn.
En om TS nou zo aan te vallen vind ik erg kinderachtig. Je kunt zien dat ze met een situatie zit waar ze zelf weinig aan kon veranderen.

Dat verwoord je goed.
Ik ben 18, maar geen eigenaar van het huis.
Ik had toestemming om een hond in huis te halen als vriendje, vond iedereen hartstikke leuk, maar ik kon ook niet weten dat dit ervan zou komen. ik heb gehuild, gesmeekt om die hond een kans te geven en of ze het 2 weken met me wilde aanzien omdat ik er alle energie en tijd in wilde steken. ik kreeg die kans niet en heb toen echt met tranen die hond aan deze vrouw gegeven. Nee ik wist niet dat dit zou gebeuren ik dacht echt dat ik hier goed aan had gedaan. Maar ook ik maak fouten en ik heb dit ook niet gewild..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:09

Kwanyin schreef:

Waarom antwoord je op zulke vragen niet TS?
Ben jij in je eentje wezen kijken bij Tanja? Als je een hond neemt in een gezin moet IEDEREEN daar toch achter staan? Ik lees dat je zusje bang is voor de hond en het ook niet klikte met je andere hond?

Dan had je nooit het beestje mee moeten nemen...want dit kun je al testen voordat je het beest in huis neemt. Hond die je al hebt meenemen en buiten ergens in een park op neutraal terrein kennis laten maken. Alle gezinsleden mee dus ook je zusje en daarna iedereen langs of ze de eventuele hond wel zien zitten.

Bij twijfel niet doen....Maargoed dat is achteraf, maar gezien de "ervaring" van je vader had die dat wel moeten weten.

En dan ben ik nog niet eens een echt ervaren hondeneigenaar. Ben wel met honden opgegroeid, maar heb pas sinds 3,5 maand zelf een herplaatser uit het asiel.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:10

Vind het heel jammer voor deze hond. En als ik de plek ervoor had, had ik het zo aangedurft.

Na 3! Dagen al weg, en ondertussen ook nog een tehuis zoeken? Hoe was haar gedrag voor je haar kocht dan?

Volgende keer mag je imo wel wat beter nadenken voor je zo'n hond aanschaft..

Als je een pup van 5maanden niet eens aankan..