konijn gevonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Langcara

Re: konijn gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 14:33

Het konijn is gisteren wel weer normaal warm geworden, want het was onderkoeld.
Dus in ieder geval geen kou geleden. Gegeten heeft het niet meer en ik heb niet meer gedwangvoerd. Vergeet niet dat dwangvoeren gepaard gaat met stress en ik doe het dan ook alleen als het zin heeft.

Ik weet niet hoelang dat konijn daar gelegen heeft en hoe lang het al niet meer gegeten had. Maar ik weet dat na 12 uur geen eten de darmen niets meer doen. En het konijn heeft al die tijd uit zichzelf niets gegeten.
Ik heb het vanmorgen naar de dierenarts gebracht en daar is het vredig ingeslapen. Ik heb de kosten betaald, en de dierenarts heeft mij gematst.

Ik weet zeker dat het konijn gedumpt is. Dat is niet uit de lucht komen vallen.
En zoals ik al eerder zei, konijnen die ontsnappen, blijven in de buurt. Dat weet ik bij ondervinding.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:18

Netjes van je dat je het konijntje niet hebt laten liggen om daar te vergaan, maar m nog een beetje een waardig afscheid hebt gegund :)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:37

Ik vind het heel netjes hoe je zo voor het beestje hebt gezorgd en ook het inslapen betaald, petje af hoor.
En inderdaad ontsnapte konijnen blijven in de omgeving dat klopt heel goed tenzij ze opgejaagd zijn, maar over het algemeen keren ze dan terug.

Wel zou ik je aanraden zeker is met Goofy contact op te nemen als je daar dichtbij woont en regelmatig konijntjes vind zij kunne ongetwijfeld een korte schakel voor je zijn.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:46

Erg goed van je zeg! scheelt weer een beestje dat langzaam dood gaat.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:15

Jonge jonge, ts doet een goede daad en neemt verantwoording over een niet eigen konijn en maakt er ook nog kosten aan ten behoeve van het konijn en nog krijgt ze rot opmerkingen over zich heen. k snap dat echt niet hoor.

TS ik vind dat je het goed gedaan hebt. Je hebt het konijn nog fijn warm gehouden en als het velamd was zal het lijden best mee vallen. Echt een top actie van je!!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 18:23

Het speet me wel dat ik niet meer had kunnen doen toen ik het zo dood zag liggen.
En er kwam toch een kwaadheid in mij naar boven naar degenen die de oorzaak hiervan waren. Helaas zal ik dat nooit te weten komen, want dan zou ik het ze wel vertellen!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:44

Respect TS! Heel goed van je. :j

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:51

Goed van je TS. Veel mensen zouden het gewoon laten liggen, omdat het geld kost als je hem meeneemt. Zou het niet eens kunnen laten liggen, maar ben dan ook iemand die nog een gewond vogeltje meeneemt :)
Als het dier met simpele hulp gered had kunnen worden had de DA het vast ook niet laten inslapen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:54

saskiakefie:

wat heeft dat heilig zijn er nou mee te maken.. wtf man :S
en nee, dat kan niet.. je moet zorgen dat alle deuren goed dicht zijn, zodat je konijn niet kan ontsnappen.
weet ik ook meteen hoe jij met je dieren omgaat;)

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:04

Bello, ik heb een konijn wat prima zelf deurtjes kan openmaken, die barakadeer ik nu met een slotje en een ketting, zodat dat hem niet lukt.

Ts. Goed gedaan en je heb idd gedaan wat je kon.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:20

In mijn ogen heb je goed gehandeld, Langcara. Ik kan ook geen dieren doodmaken, en zou dus naar een DA gegaan zijn. Respect.