Wat is dit ? (foto) KAN SCHOKKEND ZIJN!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Langcara

Re: Wat is dit ? (foto) KAN SCHOKKEND ZIJN!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:01

Kun je haar niet een beetje schoonmaken met een washandje met wat betadine er aan? En dan met de handdoek afdrogen? en haar neusje en oogjes een beetje schoonmaken met een lauwvochtig doekje?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:02

Ik neem aan dat je met 15 jaar wel in staat bent de telefoon te bedienen? Dan zou ik (en dan ga je niet tegen je moeder in, en geen kosten) de DA even bellen voor advies. Deze kan wel zeggen of het belangrijk is langs te komen of dat het ok is af te wachten. Als deze zegt dat het belangrijk is langs te komen, kun je je moeder zeggen dat de DA dit zegt. Daar moet ze dan wel naar luisteren.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 14:02

Dat is wel een goede! Ik laat haar nu even met rust want ik weet natuurlijk niet of er meer gaat komen .. en dan was ik haar vanavond even. :)

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 14:05

De poes zit er nu wel 'gewoon' uit maar als ze zich anders gaat gedragen bel ik de DA. ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:06

ik zou sowieso nu de DA bellen. Snap eigenlijk niet dat dit word uitgesteld :o Het is wle je poes...
Houd je de katten trouwens allemaal binnen/eigen terrein ofniet?

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:07

Ben het met GamblersCup eens.

Misschien een goed idee om met je moeder om te tafel te gaan en bespreekbaar te maken dat deze hoeveelheid katten, in combinatie met ziektes en kosten (want laten we eerlijk zijn, daar draait het vaak om wanneer zorg wordt onthouden) niet ideaal is.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:08

Ellie_F, ik denk dat je dat niet kunt zeggen, je weet verder helemaal niets af van de situatie van TS thuis en de katten.

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:10

Kun je niet eigenwijs zijn en je gevoel volgen en toch de dierenarts bellen? Een telefoontje naar de DA kan geen kwaad en ik denk in dit geval alleen maar goed doen voor jouw kat.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:11

Waar heb je die kitten gelaten? Als je het nog kan pakken kan je het eventueel in een doosje doen en meenemen naar de da voor onderzoek wat er precies aan de hand was...

Sterkte ermee!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:12

Ja, ik vind dat ik dit wel kan zeggen. Er mag op een fatsoenlijke manier een stem worden gegeven aan de katten.

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:15

als ik me niet vergis is de niesziekte ook een herpesvirus, net als de rhino. bijzonder....
heel veel sterkte meid, vervelend dat je nu net alleen bent en dat hebt gevonden. Zorg maar dat de arme moeder wat met rust wordt gelaten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:16

Ellie_F schreef:
Ja, ik vind dat ik dit wel kan zeggen. Er mag op een fatsoenlijke manier een stem worden gegeven aan de katten.

Ik vind het géén fatsoenlijke manier waarop jij zogenaamd een "stem wil geven aan de katten" eerlijk gezegd. Je weet niets over TS en de situatie, we weten alleen dat moeders aan het werk is en liever afwacht.
Als hier wat uitbreekt, kan het goed zijn dat de ander het ook krijgt. Dat is nou eenmaal zo met dieren op 1 plek.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:17

Wat enorm vervelend dat je afhankelijk bent van je moeders beslissingen..want dit is er 1 waar juist niet gewacht moet worden. Stel er zitten nog kittens is (wat niets over de dikte van de moederpoes zegt) dan kan er een fikse ontsteking ontstaan met alle gevolgen van dien.

Je kunt zelf haar wel alvast lekker schoonmaken..water koken, goed laten afkoelen tot een lauwe temperatuur, oud washandje erbij en even schoonmaken. Net als met haar oogjes (doekjes gelijk in de wasmachine doen ivm de niesziekte)..

Als je het eng vind om je eigen dierenarts te bellen, kan je op google nog altijd een anderen dierenarts opzoeken en om advies vragen hoe schoon te maken..leg ze maar uit dat je moeder wilt wachten, maar dat jij je zorgen maakt. Bellen kost niets en de assistentes zullen je vast erg goed en graag helpen hoor ;)

Veel sterkte met de katten..wat triest dat ze allemaal ziek zijn..

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:17

kun je haar niet temperaturen? dan weet je in ieder geval of ze koorts heeft of niet, vind ik persoonlijk erg belangrijk bij zoiets.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 14:21

DA is gebeld. Moest eerst een hele lijst beantwoorden hoe de kat er uit zag blablabla. Heb aangegeven dat ze met z'n allen de niesziekte te pakken hebben. De mevrouw heeft gezegd mocht het slechter gaan bel dan weer of kom langs maar dit hebben we vaker gehoord dat katten met de niesziekte miskramen krijgen dus er is nu nog geen reden om hier langs te komen. Mocht je het niet vertrouwen kan het altijd.

En onze katten komen dag en nacht buiten al is dat wel minder nu ze de niesziekte hebben natuurlijk. En wij zijn ons er héél goed van bewust dat het niet slim is om veel katten te hebben want er hoeft er maar 1 ziek te worden en ze hebben het allemaal. We hebben ook wel eens katten gehad waarvan de operatie boven de 2000 euro lag en op zulke momenten hebben we ook echt gedacht of we de helft niet weg moeten doen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:23

TS, je hoeft hier verder de situatie niet uit te leggen hoor, als je dat eigenlijk liever niet wilt. Je hoeft je niet te verdedigen wat dat betreft.

Goed dat je de DA gebeld hebt. Nu goed de kat in de gaten houden!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:23

Goed gedaan dat je gebeld hebt. Nou nu dus vertrouwen op de arts en wachten op je moeder. Nogmaals sterkte!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:24

oef jullie wonen hopelijk niet in een woonwijk? Niet vanwege het aantal katten dat jullie hebben maar omdat dit een virus is dat eigenlijk in quarantine moet worden gehouden tot het over is, het is namelijk heel makkelijk overdraagbaar en ik zou niet de katten van mijn buren er bijvoorbeeld mee in aanraking willen brengen. In elk geval goed dat de DA gebeld is en ik duim dat het snel goed gaat met alle katjes! +:)+

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:25

Wanneer iemand direct is, kan dat soms als niet fatsoenlijk worden opgevat. Daar kan inderdaad.

Ts., wat goed dat je de dierenarts hebt gebeld. Sterkte met het verloop. Wij zouden ook graag meerdere dieren willen maar ja.. de kosten houdt ons tegen. Het is de realiteit, hoe goed je er ook voor zorgt.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 14:27

Ja wij wonen helaas in een woonwijk met deze beestenboel. En eerst begon het met een kat en wij dachten oh gewoon een verkoudheid (wat sommige katten zo af en toe hebben) dus die hadden we binnen gehouden. Toen die ene kat zich weer wat beter voelde was hij 3 dagen weggelopen toen hij terug kwam zag hij er nog slechter uit (traanogen/kwijlen) en wij wisten al meteen dit is niet goed. Nog geen dag later zat de helft van de katten al te niezen en te doen en toen was snel de conclusie dat ze de niesziekte hebben met z'n allen. Helaas zijn ze toen nog wel naar buiten gegaan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:28

Nee Ellie-F, pech. Het gaat niet om "direct" of niet in dit geval, zelf ben ik ook altijd direct (wat hier op bokt inderdaad niet altijd op prijs wordt gesteld, maar ik verpak nou eenmaal niet in roze en in watjes). Maar dit is gewoon een lompe opmerking omdat je NIETS weet van de situatie van TS.
Zolang je daar niets van weet, kún je niet zoiets beweren.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:30

TS, hebben jullie met de DA overlegd wat jullie het beste met de kattenbende kunnen doen, toen jullie ontdekten dat ze ziek waren?

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 14:30

Ellie_F je hebt even een pbtje van mij! :)

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:31

Je hebt je punt gemaakt GC, ik vind jou mening prima.

Wij hebben ook een straatkatje met niesziekte gehad , bleef toch wel een aandachtspunt maar geleidelijk ging het beter.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 14:33

De DA had ons gezegd ze binnen te houden maar dat was na dat we wisten dat ze deze ziekte hadden. Dus toen hebben ze al de hele tijd buiten gelopen. Maar gelukkig zijn ze nu over hun hoogste punt van de ziekte gekomen en zien ze er allemaal weer een stuk beter uit! Maar het is erg lastig om 12 (we hebben 10 volwassen en 2 van een dik half jaar) katten binnen te houden omdat het zijn echt geen huiskatten, maar natuurlijk doen we er alles aan dat de buurtkatten het niet krijgen.