Kan dit? (kleur konijn)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:25

Ik zou ook zeggen dat dit hetzelfde konijn is hoor. Mijn konijn heeft ook wel eens zo'n ander vachtje erbij, dat kan gewoon. :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:26

Volgens mij is het wel hetzelfde konijn hoor. Lijkt me dat daarboven bij de 1e gewoon een plant met blaadjes staat en die blaadjes is de schaduw op het donkere gedeelte, rest is de zon. En ik las ook het 'bruin bij de pootjes'. Dat bruin zijn eigenlijk de witte haartjes onder/bij z'n pootjes, die witte haartjes zijn een beetje vies, logisch beest loopt door 't zand enzo, zie je bij 2e konijn ook gewoon.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:27

Joscaa schreef:
Oh, als het strakjes écht niet gaat, mag hij gewoon terug hoor. Hoop dat het gewoon klikt, hij heeft een jaar lang in de opvang gezeten, dus hij verdient een eigen "thuis". :(:)
We zijn serieus met onze konijnen, ze hebben een prachtig leven en we zoeken altijd weer een tweede konijntje erbij als er eentje overlijdt, zodat ze nooit alleen blijven.

Ik hoef zelf geen klik te hebben met het konijn, ik aai ze toch amper. Ze komen bij ons in de tuin, krijgen 's ochtends en 's avonds hun eten en drinken bijgevuld, krijgen genoeg lekkers tussendoor, maar ik heb geen tijd om ze uitgebreid te knuffelen en op schoot te hebben etc. (en ik weet dat ze ook helemaal niet houden van opgetild worden :) )
Ze krijgen een aai'tje over hun koppie als ze dat willen, maar als ze weg huppelen, no problem.

En misschien komt het zo over met dit berichtje, maar mijn konijnen komen écht niks te kort hoor! :j Denk dat ze wel echt een beter konijnen leven hebben al gemiddeld.

Gelukkig maar :)
En ook heel tof dat je 1 hebt geadopteerd die al zolang in de opvang zat.. waren er maar meer mensen zo.
Ennuh van de zomer word hij vast nog wel vlekkenmonster :j :j

Rennie89

Re: Kan dit? (kleur konijn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:36

ik hoop alleen wel dat het d'it mannetje is die gecastreerd is en niet die met vlekken als het wel 2 verschillende zijn :')

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 23:41

Hahaha Renee, zo heb ik er nog niet eens over gedacht. :') Nee, ik heb in ieder geval degene mee gekregen die gister ochtend is gecasteerd. _O-

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:45

Lijkt mij ook dezelfde, hier lopen ook een paar toverballen rond. Koppelen is lastig maarheeft ook echt tijd nodig soms veeeel tijd

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 23:46

Ze komen de komende drie weken naast elkaar in het hok met gaas er tussen, met allebei de mogelijkheid weg te lopen van elkaar.
De nieuwe kan het nachthok in, de andere kan de ren in. :j

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:16

Femke schreef:
Lichtinval, andere hoeken, andere periode dat de foto genomen is... Kan allemaal inderdaad. Toch hoeft 't daardoor niet onmogelijk te zijn om een ander konijn er in te herkennen. Je kunt bij 2 foto's van paarden met dezelfde kleur en in een andere houding toch ook gewoon zien welk paard 't ene en welke het andere is. Daar gebruik je dezelfde herkenningspunten voor: lichaamsbouw.
- knip -

Ja natuurlijk, maar dan weet je ook dat zwart heel verraderlijk is. Om nogmaals met m'n hond te vervelen: van boven gefotografeerd met daglicht van de zijkant versus binnen gefotografeerd (ongeveer) van voren met flits - :') Duidelijk dezelfde hond, maar als je wil, kan je er ook twee verschillende uithalen.

Trouwens TS, dankzij jou wil ik weer konijnen hebben. Je wordt bedankt. :7

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 11:40

Joscaa schreef:
Ze komen de komende drie weken naast elkaar in het hok met gaas er tussen, met allebei de mogelijkheid weg te lopen van elkaar.
De nieuwe kan het nachthok in, de andere kan de ren in. :j

Het kan goed werken op deze manier, maar het kan ook juist agressie in de hand werken hou dat goed in de gaten. Daarbij zou ik dan als je deze manier toepast ze om de 2 dagen van hok wisselen zodat ze volledig in elkaars geur komen.
Mijn eerste keus gaat altijd naar volledig op neutraal terrein koppelen zonder dat ze ooit contact hebben gehad. Als dat niet lekker uitpakt, ga ik inderdaad voor naast elkaar continue wisselen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 17:14

Nouska schreef:
Trouwens TS, dankzij jou wil ik weer konijnen hebben. Je wordt bedankt. :7

Hahaha. Wil je nog een leuke zwarte hebben? :')
Haha nee grapje, die gaat niet weg.

Faniek, wij doen het altijd zo, gaat altijd wel goed. Luna negeert hem op het moment compleet, omdat ze laatst van Sjaan op d'r flikker had gehad. := (we gingen kijken of ze écht niet samen konden)
Normaal is ze heel bitchy, maar denk dat ze nu wel even geschrokken is.

Verder ga ik ze niet wisselen van deel, al klinkt dat wel slim inderdaad, maar ik wil dat hij goed gebruik van het nachthok kan maken als "veilige plek", het andere deel heeft geen nachthok, dat heeft een deel "daghok" en dan een schuine plank naar een rennetje. 's Avonds doen we er een winddicht doek tegen, dat ze wel gewoon warm kan zitten.

Verder is mijn moeder bijna de hele dag in de tuin bezig met een nieuw hok te bouwen, dus die houdt het goed in de gaten. Evengoed bedankt voor je tips, nooit erg! :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 09:25

Ik denk ook hetzelfde konijn. In de eerste was hij gewoon ontzettend in de rui en ziet daar gewoon niet goed uit. Ik zal eens foto's zoeken van mijn vorige konijntje die had dat ook, zo'n verschil in winter en zomer en verharing. De houding is anders, de oren zijn op de 2e foto naar voren dus dan ziet het er soms heel anders uit.

Toen die NHD in de verharing was en ik was een week weg en toen ik terug kwam, herkende ik haar nauwelijks :Y)
sommige konijnen hebben dit heel erg en andere zien er altijd hetzelfde uit.

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 09:32

Ik weet het niet zeker, aan de neus zou ik zeggen: gewoon hetzelfde konijn op de eerste foto veranderd de zon zijn vacht.

Maar aan de andere kant heeft hij op de eerste foto een wit vlekje op z'n voorhoofd die ik op de tweede foto niet zie. maar ik vind m sowieso wel heel lief om te zien